Echt goed bed/matras
woensdag 18 april 2018 om 07:32
Hallo allemaal,
Ik vroeg mij af wat nu echt een goed bed is.
Mijn man en ik zijn allebei aan de zwaardere kant. We liggen nu al 5 jaar op een IKEA matras maar daar zit nu een kuil in. Dit matras hebben we niet echt met het oog op de toekomst gekocht.
Nu willen we een kwalitatief goed matras. We weten dat dit duurder is, dus prijs maakt niet echt uit. Ik wil graag alle tips horen.
Wat zijn jullie ervaringen met welke matrassen en hoe lang liggen jullie er al op?
Dank..
Ik vroeg mij af wat nu echt een goed bed is.
Mijn man en ik zijn allebei aan de zwaardere kant. We liggen nu al 5 jaar op een IKEA matras maar daar zit nu een kuil in. Dit matras hebben we niet echt met het oog op de toekomst gekocht.
Nu willen we een kwalitatief goed matras. We weten dat dit duurder is, dus prijs maakt niet echt uit. Ik wil graag alle tips horen.
Wat zijn jullie ervaringen met welke matrassen en hoe lang liggen jullie er al op?
Dank..
woensdag 18 april 2018 om 07:46
woensdag 18 april 2018 om 08:04
TO heeft het matras al 5 jaar (!), bij Ikea mag je 90 dagen proberen of het wat voor je is en eventueel omruilen.
En ze bieden garantie van 25 jaar op constructie- en materiaalgebreken, een kuil door gebruik valt daar niet onder.
himalaya wijzigde dit bericht op 18-04-2018 08:06
11.53% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 18 april 2018 om 08:22
HET bed of matras bestaat niet. En het is vooral de verkooppraatjes die matrassen goed maakt.
Het is vooral belangrijk dat je een matras kiest die bij jouw slapen past;
- draai je veel in je slaap? Zo ja, kies dan vooral geen traagschuim matras of M line
- heb je het warm of juist koud in bed
- in welke positie slaap je
- hou je van een heel hard matras, of juist van een heel zacht matras
- heb je ergens last van
Mijn vriend en ik zijn even lang en even zwaar (ook niet de lichtste) maar we hebben 2 totaal verschillende matrassen. Uiteindelijk hebben we gewoon de huismerk matrassen van Beter Bed gekocht. Niet al te duur, en na 5 jaar nog prima.
Ik verdien mijn geld met het behandelen van mensen met rugklachten. En ik kan met mijn hand op mijn hart zeggen dat er niet 1 matras of bed beter is dan een ander. En, in mijn ogen, het extra geld meestal absoluut niet waard is.
Het is vooral belangrijk dat je een matras kiest die bij jouw slapen past;
- draai je veel in je slaap? Zo ja, kies dan vooral geen traagschuim matras of M line
- heb je het warm of juist koud in bed
- in welke positie slaap je
- hou je van een heel hard matras, of juist van een heel zacht matras
- heb je ergens last van
Mijn vriend en ik zijn even lang en even zwaar (ook niet de lichtste) maar we hebben 2 totaal verschillende matrassen. Uiteindelijk hebben we gewoon de huismerk matrassen van Beter Bed gekocht. Niet al te duur, en na 5 jaar nog prima.
Ik verdien mijn geld met het behandelen van mensen met rugklachten. En ik kan met mijn hand op mijn hart zeggen dat er niet 1 matras of bed beter is dan een ander. En, in mijn ogen, het extra geld meestal absoluut niet waard is.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
woensdag 18 april 2018 om 08:33
Ons Beter bed matras vertoonde al na 2 jaar een kuil.
m-line daarin tegen bevalt ons supergoed.
Het onderstel van de box spring die we hebben is wel van een ander merk wat ik zo niet weet.
Maar die M line matrassen lagen zo lekker dat we aan de winkel hebben gevraagd of die bij onze box spring geleverd konden worden i.p.v. De matrassen die er oorspronkelijk bij hoorden en dat kon.
Ik weet niet hoe zwaar je bent maar is het 100 plus kilo dan heb je sowieso een ander matras nodig dan iemand van 70 a 80 kilo.
m-line daarin tegen bevalt ons supergoed.
Het onderstel van de box spring die we hebben is wel van een ander merk wat ik zo niet weet.
Maar die M line matrassen lagen zo lekker dat we aan de winkel hebben gevraagd of die bij onze box spring geleverd konden worden i.p.v. De matrassen die er oorspronkelijk bij hoorden en dat kon.
Ik weet niet hoe zwaar je bent maar is het 100 plus kilo dan heb je sowieso een ander matras nodig dan iemand van 70 a 80 kilo.
woensdag 18 april 2018 om 09:05
Mijn man en ik slapen sinds augustus op Auping matrassen en ik slaap echt heel erg lekker. Mijn zus heeft ze al een jaar of 6 schat ik en die liggen ook nog goed.
Wij zijn bij een beetje kleine winkel geweest waar ze ons goed hielpen en ik niet uit 50 matrassen hoefde te kiezen. Ik geloof dat wij ook nog 100 dagen kosteloos konden ruilen als íe toch niet lekker lag, maar vanaf week 1 sliep het goed.
Wij zijn bij een beetje kleine winkel geweest waar ze ons goed hielpen en ik niet uit 50 matrassen hoefde te kiezen. Ik geloof dat wij ook nog 100 dagen kosteloos konden ruilen als íe toch niet lekker lag, maar vanaf week 1 sliep het goed.
woensdag 18 april 2018 om 09:06
woensdag 18 april 2018 om 09:19
woensdag 18 april 2018 om 10:02
woensdag 18 april 2018 om 10:08
Ik zou ook op zoek gaan naar een ander matras. Maar mocht je jezelf geld willen besparen: Ikea is héééél flexibel met dit soort dingen. Je zou klantenservice kunnen bellen en overleggen.
Ik heb na twee jaar een ikea-matras met kuil gratis mogen ruilen (plus gratis bezorgd omdat ik daar ook intertijd voor betaald had). Ik ben trouwens Ikea family member, dat helpt.
Ik heb na twee jaar een ikea-matras met kuil gratis mogen ruilen (plus gratis bezorgd omdat ik daar ook intertijd voor betaald had). Ik ben trouwens Ikea family member, dat helpt.