Levensveranderende tips

21-04-2018 08:41 57 berichten
Lang heb je ze voor jezelf gehouden. De zon schijnt. Het is nu de tijd om ze te delen.

TO start:

Tegen uitstelgedrag is dit een goede tip.

Mel Robbins - 5 seconde methode

https://m.youtube.com/watch?v=Lp7E973zozc

———————

Nice to know tips :winkie:

Als het ‘s nachts benauwd is, biedt mijn iPhone mij verkoeling. Die dingen blijven koud. Heerlijk mijn koude iPhone even op mijn tiet of tegen mijn buik, bovenarm of in mijn nek, en ik slaap weer als een lammetje.

Okay nog een.
Na jarenlange schonewasleed met het weer een setje maken (twee dezelfde sokken tot een bolletje maken) van gewassen sokken en altijd wel een aantal niet matchende sokken overhouden, las ik ooit ergens een hele simpele tip (dat ik daar niet zelf op gekomen was). Onze sokken doen we nu als setje (bolletje) in de wasmand. Waardoor er nooit verdwaalde niet matchende sokken overblijven. Dus losse sokken in de wasmand is een taboe! Bolletjes maken, bolletjes, bolletjes. (Voordat ze de wasmachine ingaan haal je ze uit elkaar.)
anoniem_362855 wijzigde dit bericht op 21-04-2018 10:05
18.45% gewijzigd
Joostisandersgeaard2 schreef:
21-04-2018 09:22
Ik in nood wel. Evenals zoon, dochter. Man heeft het opgelost door allemaal dezelfde sokken te kopen. Vriendje van zoon komt hier ook regelmatig met 2 verschillende sokken aan.

Life is too short to waste on searching for matching socks. Of zoiets.
Precies! Vandaar de tip.
Bij de Hema ooit een aantal pakjes gekocht met 7 paar zwarte sokken met op de onderkant gekleurde stippen. Voor elke dag van de week een kleur. Erg makkelijk.
sinnombre schreef:
21-04-2018 09:24
Een mobiele telefoon is niet koud.
En veel te klein om überhaupt verkoeling te kunnen geven.
Daarbij geeft een mobiele telefoon straling, dus om beter te kunnen slapen leg je dat ding ver weg. Uit de slaapkamer desnoods.
Een iPhone is echt wel koud.
Straling is er overal, met of zonder telefoon naast je bed. Maar op zich een mooie tip.

Nog meer kleine/grote tips om te delen?
aatjuhh123 schreef:
21-04-2018 09:25
In plaats van die eyefoon op je tiet te leggen, kun je hem beter weggooien.

Dat verandert nl pas echt je leven.
Kan je niet meer gebeld worden en bellen. Is voor mij persoonlijk niet de verandering die ik wil.
Tegen uitstelgedrag is dit een goede tip.

Mel Robbins - 5 seconde methode

https://m.youtube.com/watch?v=Lp7E973zozc
AnnA_C schreef:
21-04-2018 09:10
Maar als je geen losse sokken meer hebt, waar stoppen de kinderen dan hun knuffels in? En dan moeten ze 2 setjes sokken openmaken om een setje naar hun voorkeur te vinden om aan te doen.
Mijn tip: gewoon accepteren dat een setje sokken ook uit 2 verschillende kleuren kan bestaan.
Huh..knuffels in sokken... huh?
Alle reacties Link kopieren
Ik knipte mijn pizza altijd met een schaar ipv snijden😂 Gaat veel makkelijker. Nu heb ik een pizzaroller dat werkt ook haha
Deze lijkt wat extreem maar de boodschap klopt wel.

Neem altijd zelf je verantwoordelijkheid.

https://m.youtube.com/watch?v=j3UkRFyaALI
Ana_Isabel2 schreef:
21-04-2018 09:55
Huh..knuffels in sokken... huh?
Ja, ik weet ook niet waarom hoor. Dat vinden de knuffels fijn, aldus mijn kinderen....
Sommige dingen moet je maar gewoon niet vragen blijkbaar. Is ook een goede tip trouwens :)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Strawberrylime schreef:
21-04-2018 10:10
Ik knipte mijn pizza altijd met een schaar ipv snijden😂 Gaat veel makkelijker. Nu heb ik een pizzaroller dat werkt ook haha
Da’s een goeie, ipv scheuren. :lol:
AnnA_C schreef:
21-04-2018 10:12
Ja, ik weet ook niet waarom hoor. Dat vinden de knuffels fijn, aldus mijn kinderen....
Sommige dingen moet je maar gewoon niet vragen blijkbaar. Is ook een goede tip trouwens :)
Ja waar.

Komt hier ook vaak voorbij, als in vragen naar het sexleven van voor jouw tijd aan partner. Als je het niet aankan, jaloers bent, onzeker bent, preuts bent, niet vragen.
Ga elke dag op ongeveer dezelfde tijd slapen en op deze tijd weer op.
AnnA_C schreef:
21-04-2018 09:22
draag ik een panty, die zitten al aan elkaar.
:hihi: Sorry, beetje offtopic, maar deze vind ik zo grappig!
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Tampaxropeje schreef:
21-04-2018 10:18
Ja waar.

Komt hier ook vaak voorbij, als in vragen naar het sexleven van voor jouw tijd aan partner. Als je het niet aankan, jaloers bent, onzeker bent, preuts bent, niet vragen.

Seksleven of een knuffel in een sok stoppen vind ik een wereld van verschil. Ik kende het niet, dus vraag ik ernaar.
Tampaxropeje schreef:
21-04-2018 09:03
Je haalt ze wel uit elkaar voordat je ze in de wasmachine doet.

:rofl: Ik ga dat er even bij zetten. Mijn man begreep dat eerst ook niet, wasde ze als bolletjes.
Heb ik nog een tip. Gewoon allemaal dezelfde sokken kopen. Hoef je ze nooit meer op kleur bij elkaar te zoeken. :lightbulb:
Bij (moeilijke) beslissingen.

Als je niet weet wat je wil/moet doen. Doe niks! Forceer het niet. Er komt het moment dat je het wel weet/voelt.

Met dank aan Oprah. Hier heb ik zelf echt veel aan.

https://m.youtube.com/watch?v=-b1824kRxQs
Tinkeltje34 schreef:
21-04-2018 10:31
Heb ik nog een tip. Gewoon allemaal dezelfde sokken kopen. Hoef je ze nooit meer op kleur bij elkaar te zoeken. :lightbulb:
Is idd ook een oplossing.

Voor mij werkt dat niet, ik hou van mode/kleding.
Maak je niet druk over wat anderen van je vinden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als je echt verkoeling wil tijdens warme nachten: Onder een natte/vochtige handdoek slapen (wel eerst goed uitwringen).
Of overdags: een plastic zakje met water in de vriezer leggen en hem bevroren in een handdoek om je nek wikkelen.

Vond ik echt ideaal op een veel te warme zolderkamer.
Als onze kinderen ouder zijn leer ik ze beleeft te zijn, maar niet ten kosten van hun intuitie.

De les die ik als kind kreeg om vooral beleeft te zijn tegen ouderen, had mij als tiener bijna het leven gekost (meegelokt naar auto met vervelende smoes, durfde geen nee te zeggen tegen zeer beleefde vriendelijk ogende oude man). Hij was niks goeds van plan. Dankzij bekende die voorbij kwam gered.

Later kwam het besef dat het beleefdheidsstemmetje in mijn hoofd mijn intuitie overschreeuwde.
In de film The Girl With The Dragon Tattoo is ook een scene die daarover gaat.

Beleefdheid vs vertrouwen op je intuitie.

https://m.youtube.com/watch?v=xeK_2BxNR5A
Kit_Kat schreef:
21-04-2018 10:48
Als je echt verkoeling wil tijdens warme nachten: Onder een natte/vochtige handdoek slapen (wel eerst goed uitwringen).
Of overdags: een plastic zakje met water in de vriezer leggen en hem bevroren in een handdoek om je nek wikkelen.

Vond ik echt ideaal op een veel te warme zolderkamer.
Dankje :)
Tampaxropeje schreef:
21-04-2018 09:21
Kijk eens!
Dan nog, in mijn wasmachine zit een vakje, het lijkt alsof er wasverzachter in moet maar ik heb ontdekt dat daar de toegang zit naar een parallel universum waar al mijn sokken langzaam maar zeker naartoe getransporteerd worden.
Om knettergek van te worden (6) Accepteren is hier het sleutelwoord al vind ik het soms nog steeds heel moeilijk om me erbij neer te leggen :cry:
er zijn ook sokkenclips te koop, die doe je aan je sokken als je ze in de wasmand gooit, en daarmee kunnen ze in de wasmachine en droger.
dan hoef je ook die vieze sokkenbolletjes niet meer los te halen die al dagen in je wasmand hebben gelegen....
daenerys79 wijzigde dit bericht op 21-04-2018 11:16
28.83% gewijzigd
Don't cry, buy a bag and move on.
https://socklips.eu/nl/
Don't cry, buy a bag and move on.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven