Ontsteking buik

27-04-2018 08:12 85 berichten
Zoon (8) heeft al een behoorlijke periode regelmatig pijn rond z'n navel die na korte tijd weer afzakt. Aangezien hij een klein navelbreukje heeft, werd er gedacht dat dit de oorzaak is.

Afgelopen dinsdag kwam hij huilend uit school met vreselijke buikpijn. Overgeven en huilen, en ik kon zijn buik niet eens aanraken. Huisarts gebeld en na onderzoek doorgestuurd naar de SEH met verdenking blindedarmontsteking.

Bloedonderzoek, waarden waren wel verhoogd maar niet verontrustend. Echo gemaakt en zijn blindedarm konden zd niet vinden. 20min gezocht maar niet te vinden. Wel meteen zn navelbreuk nagekeken en die kan geen klachten geven.

Na 6 uur op de SEH naar huis gestuurd om 23u 's avonds en de volgende ochtend weer nuchter bloedprikken.
Uitslag: chirurg weet het niet. Lymfeklieren in zijn buik zijn vergroot, dat kan ook een ontsteking zijn. Zijn bloedwaarden waren ook slechter en ze kunnen niets uitsluiten. Naar huis gestuurd met 'in de gaten houden hoe het loopt'.

Nu heeft zoon dus sinds dinsdag koorts, blijft schommelen tussen de 38/39.5. Buik blijft pijnlijk, vreselijke drukpijn rond de navel. Alles wat hij eet komt er uit, water gaat moeizaam. Hangerig, weinig energie. Rechtop lopen gaat wel, hobbels in de auto doen wel zeer.
Ondertussen is hij ook verkouden,althans hij hoest veel, dus dat doet ook veel pijn natuurlijk.

Dat ze z'n blindedarm niet gezien hebben maar hij wel zo'n buikpijn heeft vind ik maar niets. Maandag zouden we sowieso naar de huisarts moeten maar ik vraag me af of we zo het weekend wel door moeten modderen.

Iemand ervaring met een lynfeklierontsteking, geeft dat zoveel symptomen van een blindedarmontsteking? Of ga ik er op aandringen dat ze nog eens kijken? Bij mijn broer was z'n blindedarm gekantelt, die was na een half jaar(!) bijna geklapt..
Ik zou huisartsenpost nogmaals bellen en niet wachten.
Alle reacties Link kopieren
Geen verstand van maar toch niet normaal dat een kind zoveel pijn heeft?
Ik zou ook weer bellen hoor!
Hap weer bellen...het zou mij ook niet lekker zitten.

Sterkte :heart:
Blindedarm zit toch niet in de buurt van je navel. Vervelend dat ze de oorzaak niet kunnen vinden.

Hadhij wel regelmatig ontlasting, misschien een fikse verstopping? (Al vermoed ik dat ze dat op de echo hadden gezien)
Such a beautiful place to be with Friends.
Weer bellen!
Pijn bij blindedarmontsteking begint bij je navel. Maar hij heeft nu in zijn hele onderbuik pijn met extra drukpijn rechts.

Ontlasting was tot dinsdag normaal. Nu al een paar dagen niet, maar er blijft ook geen eten in dat lijfje. Hij is al een kilo afgevallen (en hij heeft al ondergewicht, dus dat kan hij net niet hebben!)

Ik ga zo wel weer even bellen voor overleg..
lilyjo schreef:
27-04-2018 08:26
Pijn bij blindedarmontsteking begint bij je navel. Maar hij heeft nu in zijn hele onderbuik pijn met extra drukpijn rechts.

Ontlasting was tot dinsdag normaal. Nu al een paar dagen niet, maar er blijft ook geen eten in dat lijfje. Hij is al een kilo afgevallen (en hij heeft al ondergewicht, dus dat kan hij net niet hebben!)

Ik ga zo wel weer even bellen voor overleg..
Sterkte nogmaals niets om je kind zoveel pijn te zien hebben.
Hap bellen.
En dat vind ik niet snel, dus luister naar mij. :roll:
Sterkte.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Ach, dat mannetje :hug: .
Wat sneu zeg :( beterschap!

Ik zou bellen/langsgaan en niet weggaan voor die pijn opgelost is.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Mijn zoon heeft vorig jaar een blinde darmontsteking gehad. Hij was toen 7. Klachten komen erg overeen. Pijn rond de navel. De dagen ervoor spugen en buikpijn. Gelukkig gaf bij hem de echo wel uitsluitsel. Ik zou toch aandringen op nogmaals een echo.
Hap bellen is een goed idee. Sterkte en beterschap voor zoon.
Bellen idd. Sterkte!
Absoluut terug naar de dokter. Wat bizar dat ze je naar huis gestuurd hebben! Dat ze de appendix niet konden vinden betekent niet dat hij niet ontstoken kan zijn...
LoveDobby schreef:
27-04-2018 08:23
Blindedarm zit toch niet in de buurt van je navel. Vervelend dat ze de oorzaak niet kunnen vinden.

Hadhij wel regelmatig ontlasting, misschien een fikse verstopping? (Al vermoed ik dat ze dat op de echo hadden gezien)
Een blindedarmontsteking kan in principe bijna overal in de buik pijn geven.

TO, je beschrijft echt een klassiek beeld. Pijn rondom de navel, afgezakt naar rechtsonder, pijn bij verkeersdrempels... Sterkte en beterschap voor je zoontje!
Honingbij_ schreef:
27-04-2018 09:33
Absoluut terug naar de dokter. Wat bizar dat ze je naar huis gestuurd hebben! Dat ze de appendix niet konden vinden betekent niet dat hij niet ontstoken kan zijn...
Volgens de chirurg word je bij een blindedarmontsteking zieker, ipv dat het gelijk blijft.. :-?

Het is erg druk kreeg ik aan de telefoon te horen. We worden nog teruggebeld als er overlegd is met de arts.
lilyjo schreef:
27-04-2018 09:37
Volgens de chirurg word je bij een blindedarmontsteking zieker, ipv dat het gelijk blijft.. :-?

Het is erg druk kreeg ik aan de telefoon te horen. We worden nog teruggebeld als er overlegd is met de arts.
Is dit is een nederlands ziekenhuis?
Dus je zoontje heeft een klassiek beeld van een appendicitis, zijn bloedwaarden verslechteren, maar ze willen het zo laten puur en alleen omdat ze de appendix niet gezien hebben? Dat klopt van geen kant. Als je zoontje een volwassene was geweest dan hadden ze een CT scan gemaakt. Bij kinderen doen ze dat liever niet vanwege stralingsbelasting. Maar totdat ze de appendix hoe dan ook (via echo of scan) in beeld hebben gebracht, kunnen ze niet beweren dat het zeker weten geen appendicitis is.
Jazeker, gewoon een Nederlands ziekenhuis.

Arts dinsdagavond wilde een appendicitis ook niet uitsluiten. Daarom woensdag nuchter terug om bloed te prikken. Bloedwaarden waren inderdaad slechter (o.a. een eiwit dat sterk verhoogd was ten opzichte van de avond ervoor) maar omdat zoon niet zieker oogde dacht hij dat het ook een lymfeklierontsteking zou kunnen zijn. Die waren op de echo iets vergroot, en op de echo waren geen directe symptomen van een appendicitis (vocht en nog wat, weet het niet meer precies)
Ongelooflijk dat ze je zomaar wegsturen.. Kan je geen ander ziekenhuis bellen?
Over welke bloedwaarden heb je het? Zijn er tekenen van een ontsteking te zien?

Ik zou aandringen op nogmaals een onderzoek (echo, scan) in het ziekenhuis.
lilyjo schreef:
27-04-2018 09:56
Jazeker, gewoon een Nederlands ziekenhuis.

Arts dinsdagavond wilde een appendicitis ook niet uitsluiten. Daarom woensdag nuchter terug om bloed te prikken. Bloedwaarden waren inderdaad slechter (o.a. een eiwit dat sterk verhoogd was ten opzichte van de avond ervoor) maar omdat zoon niet zieker oogde dacht hij dat het ook een lymfeklierontsteking zou kunnen zijn. Die waren op de echo iets vergroot, en op de echo waren geen directe symptomen van een appendicitis (vocht en nog wat, weet het niet meer precies)
Ja het kan best een lymfeklierontsteking zijn (dat heet een lymfadenitis) maar dat mag je pas echt zeggen als je gezien hebt dat de appendix schoon is. En zoals je je zoontje beschrijft klinkt hij toch aardig ziek... Maar goed, goed dat je gebeld hebt!
Ik heb de bloedwaarden zelf niet gezien. Sowieso ontstekingswaarden (die waren dinsdagavond nog niet verontrustend) en woensdag iets van een eiwit dat sterk verhoogd was ten opzichte van 12u eerder.

Heb het ziekenhuis nog niet gehoord, het zal wel weer druk zijn dus (dinsdag ook 6 uur op de SEH gezeten)
ik zou als ze je binnen het uur niet bellen naar een ander ziekenhuis gaan. Ze hebben de blindedarm niet kunnen uitsluiten dus kunnen ook niet met zekerheid zeggen dat het iets anders is. Laat je niet afschepen. sterkte!!
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
27-04-2018 10:09
ik zou als ze je binnen het uur niet bellen naar een ander ziekenhuis gaan. Ze hebben de blindedarm niet kunnen uitsluiten dus kunnen ook niet met zekerheid zeggen dat het iets anders is. Laat je niet afschepen. sterkte!!
Je dient gewoon de HAP te bellen en die maken evt een afspraak met je. Gewoon binnenlopen in een ziekenhuis is niet de bedoeling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven