Ontsteking buik

27-04-2018 08:12 85 berichten
Zoon (8) heeft al een behoorlijke periode regelmatig pijn rond z'n navel die na korte tijd weer afzakt. Aangezien hij een klein navelbreukje heeft, werd er gedacht dat dit de oorzaak is.

Afgelopen dinsdag kwam hij huilend uit school met vreselijke buikpijn. Overgeven en huilen, en ik kon zijn buik niet eens aanraken. Huisarts gebeld en na onderzoek doorgestuurd naar de SEH met verdenking blindedarmontsteking.

Bloedonderzoek, waarden waren wel verhoogd maar niet verontrustend. Echo gemaakt en zijn blindedarm konden zd niet vinden. 20min gezocht maar niet te vinden. Wel meteen zn navelbreuk nagekeken en die kan geen klachten geven.

Na 6 uur op de SEH naar huis gestuurd om 23u 's avonds en de volgende ochtend weer nuchter bloedprikken.
Uitslag: chirurg weet het niet. Lymfeklieren in zijn buik zijn vergroot, dat kan ook een ontsteking zijn. Zijn bloedwaarden waren ook slechter en ze kunnen niets uitsluiten. Naar huis gestuurd met 'in de gaten houden hoe het loopt'.

Nu heeft zoon dus sinds dinsdag koorts, blijft schommelen tussen de 38/39.5. Buik blijft pijnlijk, vreselijke drukpijn rond de navel. Alles wat hij eet komt er uit, water gaat moeizaam. Hangerig, weinig energie. Rechtop lopen gaat wel, hobbels in de auto doen wel zeer.
Ondertussen is hij ook verkouden,althans hij hoest veel, dus dat doet ook veel pijn natuurlijk.

Dat ze z'n blindedarm niet gezien hebben maar hij wel zo'n buikpijn heeft vind ik maar niets. Maandag zouden we sowieso naar de huisarts moeten maar ik vraag me af of we zo het weekend wel door moeten modderen.

Iemand ervaring met een lynfeklierontsteking, geeft dat zoveel symptomen van een blindedarmontsteking? Of ga ik er op aandringen dat ze nog eens kijken? Bij mijn broer was z'n blindedarm gekantelt, die was na een half jaar(!) bijna geklapt..
Alle reacties Link kopieren
Dat het bij de navel begint wist ik niet, sorry.
Such a beautiful place to be with Friends.
Klinkt heel erg als een blindedarmontsteking. Of in ieder geval als mijn blindedarmontsteking. Bij mij is een CTscan gemaakt. Na 3 weken, eerder was een andere diagnose gesteld. Dus je kunt er best lang mee rondlopen zonder dat het er heel erg verontrustend uitziet.

Terug naar de huisarts/seh.
Weer de HAP bellen hoor, ongelooflijk dat ze jullie zo naar huis sturen. En beterschap voor je zoontje!
Welkom in de wereld van de zorg, elke maand betaal je een vette zorgpremie, maar geholpen worden ho maar.
Ik zou heel snel actie ondernemen hoor TO, dit is niet goed.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Miskotto schreef:
27-04-2018 12:03
Welkom in de wereld van de zorg, elke maand betaal je een vette zorgpremie, maar geholpen worden ho maar.
Wat een onzin, kind is gezien en is (uitgebreid) onderzocht.
Nu hij niet opknapt is het zaak om hem opnieuw te laten bekijken.
Everything will be fine. Just not for you.
Week 21 van de Extremely Demotivational Calendar
Miskotto schreef:
27-04-2018 12:03
Hij heeft 2x een bloedonderzoek en een echo gehad. Ze hebben dus wel onderzocht hoor.

Na overleg met de arts moeten we het toch nog even aankijken. Naarmate de dag vordert vind ik zoontje steeds wel hangeriger en lustelozer worden. 'sMorgens gaat het het best. Wel heeft hij net 2 schepjes pap op wat er tot nu toe gelukkig nog in zit. En als het niet verbetert straks bel ik toch echt weer!
Wat naar voor je TO! Moet moilijk zijn om te zien. De artsen zullen het wel weten maar als je het zelf niet vertrouwt dan moet je echt weer bellen (en vt naar een ander ziekenhuis bellen voor overleg).
Sterkte en beterschap. Gewoon weer bellen hoor.
Frizz schreef:
27-04-2018 10:21
Je dient gewoon de HAP te bellen en die maken evt een afspraak met je. Gewoon binnenlopen in een ziekenhuis is niet de bedoeling.
dat weet ik als geen ander geloof me. maar als ik bij de rest afgescheept word met mijn erg zieke kind dan kan het me niet zoveel schelen wat protocol is.
Don't cry, buy a bag and move on.
Hoe gaat het nu to?
Koorts loopt op naar 39.5 net. Avondeten er ook weer uit (was net zo blij dat hij een boterham op had). Begin van de middag heeft hij nog een rondje meegelopen over de Koningsmarkt maar na een half uurtje wilde hij al terug.
Het gaat echt op en af, weet gewoon niet wat ik er van moet denken..
Hoge koorts zeg. Ik zou naar je gevoel luisteren en anders bij twijfel gewoon nog eens bellen. Lastig hoor. Nog steeds zoveel buikpijn?
Ja bij aanraken is het meteen huilen. Maar hij loopt wel rechtop enzo. Nu is hij huilend wakker met dat hij gedroomd had maar het lijkt meer op ijlen. Zetpil heeft hij een uur geleden gehad dus ik hoop dat de koorts weer wat zakt.
Lilyjo, als hij erg onrustig blijft vanavond/vannacht gewoon bellen hoor.

Had zo gehoopt dat je gepost had dat het wat beter ging.
Ik vind het toch verontrustend klinken hoor to.
Ik had hm mss FF wakker gemaakt om te checken hoe het gaat.
Een geknipte blindedarm ben je nog veel verder van huis
Mth85 schreef:
27-04-2018 22:03
Ik vind het toch verontrustend klinken hoor to.
Ik had hm mss FF wakker gemaakt om te checken hoe het gaat.
Een geknipte blindedarm ben je nog veel verder van huis
Ik ga steeds bij hem kijken hoor, laat hem niet de hele nacht zo liggen. En regelmatig z'n temperatuur in de gaten houden en wat slokjes water geven..
Hoop dat ie snel opknapt lieve to
lilyjo schreef:
27-04-2018 22:07
Ik ga steeds bij hem kijken hoor, laat hem niet de hele nacht zo liggen. En regelmatig z'n temperatuur in de gaten houden en wat slokjes water geven..
Ooh zo bedoelde ik het niet hoor 😉.
Ik bedoelde meer dat ik mss toch nog ff de hap had gebeld voor advies.
Mth85 schreef:
27-04-2018 22:12
Ooh zo bedoelde ik het niet hoor 😉.
Ik bedoelde meer dat ik mss toch nog ff de hap had gebeld voor advies.
Oh zo :) ja heb net met man ook besloten dat als we hem straks wakker maken, we aan de hand van hoe t dan gaat besluiten of we zo nog bellen of het aankijken tot morgenochtend.

Lief dat jullie allemaal reageren!
lilyjo schreef:
27-04-2018 22:17
Oh zo :) ja heb net met man ook besloten dat als we hem straks wakker maken, we aan de hand van hoe t dan gaat besluiten of we zo nog bellen of het aankijken tot morgenochtend.

Lief dat jullie allemaal reageren!
Dat bedoeld ik, sterkte !! Je klinkt als een lieve mama
Hoe is het nu to? Heb je hem al wakker gemaakt?
maximaal225tekens schreef:
27-04-2018 23:24
Hoe is het nu to? Heb je hem al wakker gemaakt?
Ja hij ligt net weer in bed. Koorts is met de paracetamol gezakt naar 38. Buikpijn rond de navel blijft en hij is ook licht misselijk maarja, ook al sinds dinsdag niet meer normaal gegeten.
Hij was helder maar wel moe zei hij dus hij wilde al snel weer slapen. Ik zet m'n wekker nu om 2 uur zodat ik weer even bij hem kan kijken als hij zelf niet eerder wakker wordt
Wat een zorgen zeg heftig!

Ik hoop dat ze hem morgen wel even weer goed checken bij de hap! Is toch zorgelijk koorts erbij en dat niets binnen houden bah
where ever you go, go with your heart
Hoe hoog was zijn CRP? en de leucocyten en trombocyten? (en wanneer zijn deze waardes geprikt..?)

Ik zou het zeer goed in de gaten blijven houden.(radiologen zijn overigens een stuk beter in echo's maken (iig het beoordelen)
Situatie verslechterd dus terug naar het ziekenhuis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven