Idee cadeau afscheid vader
vrijdag 27 april 2018 om 21:38
Mijn vader neemt afscheid van zijn huidige functie en gaat hierna nog een paar uur in een lagere functie werken, op een laag pitje richting zijn pensioen over 2 jaar. Dan vertrekt hij met stille trom. Vanuit zijn werk is wat geregeld en hij wil graag een envelopje als cadeau omdat hij aan het sparen is voor iets. Daarnaast wil ik hem nog iets geven... maar wat?
Hij heeft een hobby en daar is hij fanatiek mee bezig maar elke verjaardag, sint, kerst, vaderdag vraagt/krijgt hij daar iets voor.
Daarnaast is hij dol op zijn kleinkinderen. Wie heeft leuke ideeen om te doen/geven?
Hij heeft een hobby en daar is hij fanatiek mee bezig maar elke verjaardag, sint, kerst, vaderdag vraagt/krijgt hij daar iets voor.
Daarnaast is hij dol op zijn kleinkinderen. Wie heeft leuke ideeen om te doen/geven?
vrijdag 27 april 2018 om 21:51
vrijdag 27 april 2018 om 21:55
Hij gaat na die twee jaar echt stoppen maar met stille trom. Geen afscheid en gedoe. Ook omdat deze laatste twee jaar veel minder uren gaat werken. Nu stopt hij waar hij al 100 jr heeft gewerkt bij wijze van en wordt het groots gevierd. Ik vind het leuk om er dan ook nu iets mee te doen.
vrijdag 27 april 2018 om 21:57
Zoals ik het begrijp is het je vader en niet een collega toch? Is het dan niet leuker om over 2 jaar, als het bedrijf er geen aandacht aan schenkt, juist dan iets te doen?Bloemetjefresia schreef: ↑27-04-2018 21:55Hij gaat na die twee jaar echt stoppen maar met stille trom. Geen afscheid en gedoe. Ook omdat deze laatste twee jaar veel minder uren gaat werken. Nu stopt hij waar hij al 100 jr heeft gewerkt bij wijze van en wordt het groots gevierd. Ik vind het leuk om er dan ook nu iets mee te doen.
vrijdag 27 april 2018 om 22:02
vrijdag 27 april 2018 om 22:08
NIVEA = niet invullen voor een ander. Ga ik toch doen.
Pappa heeft van zijn 20ste tot zijn 65ste gewerkt als
opzichter in de bouw o.i.d..
Hij verlaat nu die functie
en gaat een paar uur per dag klusjes doen.
Over twee jaar (als hij 67 is) is de helft van zijn collega's alweer vertrokken bij het bedrijf of hem al lang vergeten.
Jij wil toch iets doen om die 45 jaar gewerkt te markeren.
Waarom zou je hem iets fysieks geven? Je kan toch ook aan hem vragen om zijn werkervaring aan je te vertellen? Dat zal hij vast leuk vinden.
Pappa heeft van zijn 20ste tot zijn 65ste gewerkt als
opzichter in de bouw o.i.d..
Hij verlaat nu die functie
en gaat een paar uur per dag klusjes doen.
Over twee jaar (als hij 67 is) is de helft van zijn collega's alweer vertrokken bij het bedrijf of hem al lang vergeten.
Jij wil toch iets doen om die 45 jaar gewerkt te markeren.
Waarom zou je hem iets fysieks geven? Je kan toch ook aan hem vragen om zijn werkervaring aan je te vertellen? Dat zal hij vast leuk vinden.
anoniem_368426 wijzigde dit bericht op 27-04-2018 22:09
2.50% gewijzigd
vrijdag 27 april 2018 om 22:16
vrijdag 27 april 2018 om 22:16
Het afscheid is aan de werkgever/collega's om daar iets aan te doen. Misschien kun je hem een bloemetje geven met de wens dat hij de komende twee jaar nog een plezierige tijd zal hebben? En als hij officieel met pensioen gaat een etentje met de familie? Dan zou je iets cadeau kunnen geven voor zijn hobby, of iets anders voor de komende vrije tijd die hij krijgt.
vrijdag 27 april 2018 om 22:23
Gut, mijn moeder ging na duizend jaar weg bij de overheid met pensioen en het is geen moment in me opgekomen dat ik daar wat mee moest behalve oprechte belangstelling tonen.
En heel eerlijk: een cadeautje heeft toch alleen meerwaarde als jij echt vindt dat het iets speciaals voor hem is? Ik vind tips vragen in zo'n geval altijd een beetje gek.
En heel eerlijk: een cadeautje heeft toch alleen meerwaarde als jij echt vindt dat het iets speciaals voor hem is? Ik vind tips vragen in zo'n geval altijd een beetje gek.
vrijdag 27 april 2018 om 22:32
Afscheid van het werk is in eerste instantie een zaak van de werkgever/collega's.patchouli_ schreef: ↑27-04-2018 22:26Wat een heerlijk calvinistische reacties.
Waarom geen feestje maken als er iets is te vieren?
Vind ik.
vrijdag 27 april 2018 om 22:54
Voor mijn vaders pensioen kreeg hij zoveel donaties van zakenrelaties en collega's dat we daar 'n mooie reis naar Afrika van hebben gemaakt. En een etentje werd ook verzorgd door de zaak. Als dochter en vrouw werden wij juist meegetrakteerd bij al die feestelijkheden. Overigens heeft mijn vader na zijn officiele afscheid ook nog een tijd 2 dagen gewerkt om af te bouwen, maar op zijn 60e was wel zijn pensioensfeest.
vrijdag 27 april 2018 om 23:04
Mijn vader is onlangs met pensioen gegaan en heeft het heel erg gewaardeerd dat wij, zijn kinderen, ook een cadeautje hadden. Wij hadden als surprise een barbecue geregeld met alle (schoon) kinderen en kleinkinderen. Kleine speech en waardering uitgesproken dat wij als zijn kinderen blij met hem zijn en dat hij ook voor ons altijd keihard gewerkt heeft. Als cadeautje hadden we een boek wat echt bij hem past en (klinkt heel suf maar hij vond het echt leuk) een kussen met allerlei woorden erop die bij hem passen. Namen van de kleinkinderen, hobby’s, specifieke dingen die bij hem passen.
Moet er wel bij zeggen dat zijn werk helemaal niks heeft laten horen verder. Geen feestje of bloemen of een kaartje. Gewoon niks na 45 jaar daar gewekt te hebben
Moet er wel bij zeggen dat zijn werk helemaal niks heeft laten horen verder. Geen feestje of bloemen of een kaartje. Gewoon niks na 45 jaar daar gewekt te hebben
zaterdag 28 april 2018 om 07:36
Wauw dat is gaaf! Dat zal er helaas niet inzitten.redbulletje schreef: ↑27-04-2018 22:54Voor mijn vaders pensioen kreeg hij zoveel donaties van zakenrelaties en collega's dat we daar 'n mooie reis naar Afrika van hebben gemaakt. En een etentje werd ook verzorgd door de zaak. Als dochter en vrouw werden wij juist meegetrakteerd bij al die feestelijkheden. Overigens heeft mijn vader na zijn officiele afscheid ook nog een tijd 2 dagen gewerkt om af te bouwen, maar op zijn 60e was wel zijn pensioensfeest.
zaterdag 28 april 2018 om 07:37
Foto is leuk ja!Stellaluna* schreef: ↑27-04-2018 21:51Hier doet een kaart met lieve wensen van collega's het altijd goed.
En wil je iets van de kinderen/kleinkinderen geven?
Groepsfoto, ingelijst.
zaterdag 28 april 2018 om 07:50
zaterdag 28 april 2018 om 08:03
Ik denk dat iets doen ook bij mijn vader past. Hij is graag met het gezin en kleinkinderen bij elkaar. Uit eten of lunchen doen we al vrij vaak en goed uit eten is met jonge kindjes erbij voor ons geen succes. Een dagje weg of iets doen ga ik eens op broeden.
Ik denk dat hij het het leukst vindt als iedereen erbij is dus het moet iets zijn waar kleine kinderen meekunnen.
Ik denk dat hij het het leukst vindt als iedereen erbij is dus het moet iets zijn waar kleine kinderen meekunnen.