Mauritius

28-04-2018 12:48 12 berichten
Eind augustus gaan mijn partner en ik naar Mauritius. We hebben een leuk appartement geboekt met keukentje. Het is enkel logies, eten moeten we dus zelf verzorgen. Gezien de markten daar zou dit geen probleem moeten zijn.

Hebben jullie tips en must do's op dit prachtige eiland qua eten en dingen die je gezien/gedaan moet hebben? We gaan in ieder geval een scooter huren, zodat we zelf op eigen tempo kunnen verkennen en ontdekken! En vooral ook de lokale eettentjes kunnen bezoeken. We zullen 2 weken op Mauritius verblijven.

Zijn er nog zaken waar we aan moeten denken voor vertrek of als we daar zijn?
Hoe zit het met geld? Verstandiger om vooraf in NL al te wisselen of kun je pinnen?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen/verhalen. Wij staan in ieder geval te popelen om te gaan!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf nog nooit op Mauritius geweest. Veel collega's wel en ik hoor eigenlijk alleen maar slechte verhalen over Mauritius. Dat het zelfs qua smerigheid op Delhi lijkt. Mooie stranden alleen bij resorts. Ik zou geen scooter maar een auto huren . Ben benieuwd hoe je het gaat vinden daar.
Mauritius is vrij groot. Ik zou ook een auto huren ipv een scooter. Verder geen tips, ik lees mee.
Ik ben (zeer toevallig) vandaag teruggekomen uit Mauritius! Wij zijn ook twee weken geweest, in een resort en hebben daar dus ook gegeten dus wat betreft lokale eettentjes heb ik geen tips.

Wij zijn geen ervaren bestuurders, dus hebben geen auto durven huren ivm het links rijden / de algemene rijstijl van Mauritianen. De wegen verder zijn prima geasfalteerd en ik zou het aanraden om een auto te huren ipv een scooter. Wij zaten in het noordoosten van het eiland en deden er zo'n anderhalf uur over met auto vanaf het vliegveld.

Wij vonden het een prachtig eiland, maar ik moet eerlijk toegeven dat wij de armere delen van het eiland niet hebben bezocht. Wij hebben de grote waterval, een indische tempel en de zevenkleurige duinen bezocht. Ook hebben we een boottocht om de zuidwestkust gedaan inclusief snorkelen. Ik vond het allemaal aanraders, vriendlief vond de zevenkleurige duinen niet zo bijzonder en vond de reuzeschildpadden naast de duinen interessanter, haha!

Wij hebben alles met creditcard betaald, dit ging makkelijk doordat we dus op een resort zaten. Ik heb daarom niet opgelet of er genoeg pinautomaten zijn op het eiland. In de plaats waar wij zaten was er in ieder geval geen, maar in de plaats boven die van ons wel. Dit kun je gewoon googlen.

Op de markten is het gebruikelijk om gewoon in roepies te betalen maar fooien e.d. in euro's betalen is niet ongewoon. Ze hebben veel inwisselkantoren.

's Avonds (als het donker is) is Mauritius onveilig en werd het ons ten zeerste afgeraden om buiten het resort te lopen ivm overvalgevaar.

Ik ben aardig kapot door de lange vluchten dus ik kan nu verder even niks bedenken, maar als me iets belangrijks te binnenschiet zal ik me hier melden!
Wij zijn er geweest een paar jaar geleden, ook in een appartement en we hebben een auto gehuurd. Ze rijden er links.
Mensen zijn superaardig en het eten is heerlijk. Veel Indiase invloeden, curry en zo.
En de rum is spotgoedkoop. Restaurants zat en er zijn ook kraampjes met hapjes. Kun je rustig eten. Op de markt kun je goed groente en vis kopen. Supermarkt is ook prima en pinnen kun je ook gewoon. Wij deden dat naast de supermarkt.
Ze spreken er Engels en Frans.
Ik vind het een relaxed eiland.
Wij hebben er gewoon 's avonds rondgelopen.
Het eiland barst van de prachtigste stranden. Echt niet alleen bij de resorts.
Heel mooi eiland! Wij verbleven op een resort maar van wat ik van het eiland heb gezien tijdens uitstapjes was het overal mooi hoor!

Ben je er van bewust dat jullie in de Mauritaanse ‘winter’ gaan? Het kan in de avonden echt wat frisser zijn. Daar had ik mij een beetje op verkeken. Dan waren mijn zomerse jurkjes echt een beetje te fris.
Dank voor de reacties! Zijn ons ervan bewust dat we inderdaad niet in het hoogseizoen gaan. We zitten grotendeels in begin sept op het eiland.. dan zou het enigszins mee moeten vallen met de kou. Vind het wel fijn om gewoon te kunnen lopen in een mooie 24/25 graden.

Auto durven we zelf niet aan ivm het links rijden. Scooter lijkt me dan iets makkelijker op de één of andere manier.

Thanks voor de creditcard tip.. zal eentje moeten gaan aanvragen dan.

Mauritius is over het algemeen arm, maar dat het op delhi lijkt... denk het niet. De natuur is in ieder geval prachtif en daar komen we voor. Ben echt heel benieuwd!

Meer ervaringen zijn welkom.
Wij zijn er getrouwd op het strand.
Wij moesten voor het huwelijk naar de stad en daar was het inderdaad armoedig en arm. Wij zijn 1 dag met een taxi naar de tempels, waterval, 7 kleuren aarde geweest. Het mooiste was de priveboat met schipper. Hij haalde ons in de ochtend heel vroeg op, voer naar de plekken waar de dolfijnen in de ochtend gespot werden. Daar konden we met ze zwemmen. Daarna na coconut eiland ( onbewoond) en daar werd een bbq met kreeft voor ons bereid. Toetje banaan met rum op de bbq. Het was echt heel bijzonder.
Wij zaten bij Flic en Flac.
Wij zaten wel in een ressort, dus geen idee over de lokale eettentjes.
Wij waren half augustus op Mauritius, ik vond het er vaak behoorlijk fris. Veel wind, fris en elke dag wel enkele buien (dat laatste hoeft overigens niet ‘erg’ te zijn, na een bui kan het ook redelijk snel weer zonnig zijn). Doordat het zo fris was heb ik ook niet in de zee gezwommen, deze was nog kouder😬

Zelf rijden is niet echt aan te raden, men rijdt er links en behoorlijk roekeloos.

Wij hebben nog een ‘dagtripje’ gemaakt naar Ile Aux Cerfs, helaas viel dit tegen. Je zit met veel toeristen op een eilandje waar vrijwel niks te doen is..

Het eten (bij de lokale restautantjes) vond ik heerlijk, veel verse vis!

Ik vond Mauritius wat tegenvallen, ik heb wel mooiere zon, zee, idylisch standje-bestemmingen gezien, maar we hebben er toch een fijne tijd gehad; veel gerelaxed en uitgerust!
Ik heb er juist het mooiste strandje ooit gezien, met het fijnste zand.
We hebben ook gewoon zelf gereden.
Wij zijn afgelopen zomer naar Mauritius geweest. We zaten in een kleinschalig resort, wat echt prima was! Ik zou toch voor de auto gaan ipv de scooter. Wij durfden het rijden zelf ook niet aan vanwege de algemene rijstijl van de Mauritianen. Om daar nou met een scooter tussen te gaan rijden lijkt me niet zo'n goed idee?

We hebben in augustus steeds 25 graden gehad met een watertemperatuur van 21 graden en dat vond ik eigenlijk wel prima. Plan als je kan een dag naar Ile des deux Coco, dat is echt een paradijs op aarde. Bbq met alles wat je maar kan willen, perfecte verzorging en helderblauw water om in de snorkelen.

Mauritius is in vergelijking met Europa arm, maar het is een van de rijkere en veiligere landen in Afrika. Natuurlijk zie je daar ook armoede, maar er is ook zat rijkdom op dat eiland.

Gewoon de algemene regels aanhouden met reizen, creditcard meenemen en genieten van de witte stranden en prachtige snorkelplekken.
Ik ben ook net vorige week teruggekomen van een week Mauritius. Vrijwel het zelfde programma als hierboven al vermeld is: een dag met een privé-gids naar het zuiden van het eiland geweest (Tempel, Waterval, 7 Colors Earth) en een dag een catamaran tour gemaakt naar Ils aux Cerfs. Daarnaast nog een dag zelf met de lokale bus op pad geweest: Grand Baie, Botanische Tuinen in Pampelmousse en het Suikerplantage museum.

Pinautomaten hebben wij niet gezien, maar ook niet gezocht. In mijn reisgids stond wel dat ze voldoende op het eiland aanwezig zijn. Ik vond het niet smerig, maar misschien heb ik mijn verwachtingen inmiddels beter bijgesteld. Wat dat betreft heb ik bijvoorbeeld slechtere herinneringen aan Brazilie. De mensen waren aardig, het eten was goed, maar een week vond ik meer dan genoeg.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven