Feestje

28-04-2018 23:52 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, de buurjongen geeft een vrij luidruchtig feestje (zo te horen zijn er ook wat flink dronken trouwens, er wordt hard geschreeuwd).
Zijn ouders zijn maar een nachtje weg gegaan met de andere kinderen...🙄
Lekker vind ik dat, zelf weggaan en de buren in de nachtelijke herrie laten zitten.
Ik zou dat zelf anders aanpakken.
Ik ben net wel wezen aanbellen bij zoonlief, niemand kan hier slapen.
Hopelijk neemt het nu af.

Zo, moest het gewoon even kwijt.....
"Wijzelf hebben geen kinderen, nooit luide muziek aan, nooit ruzie, zijn stil in bed, zetten onze containers op normale tijden buiten en halen hem snel na het legen weer binnen, we hebben weinig tuinonderhoud, verbouwen vrijwel nooit en stampen nooit op de trappen dus ik denk niet dat wij iets doen waar de buren last van hebben en dan zijn al die feestjes soms wel frustrerend. "

Wij ook zo. Kom je naast me wonen? ♥️
mammavanmeisje schreef:
29-04-2018 12:29
Wordt een lekker zooitje als iedereen zo denkt en doet.
Buurman 1 gaat klussen om 04:00, de volgende feesten, de volgende grasmaaien, etc. Allemaal 1x per jaar, x buurmannetje of 50.
Dat wordt heel wat nachtjes wakker zo.
Ja maar mamma, je weet toch zelf ook dat dit helemaal niet gebeurd! Je noemt dit alleen om je gelijk te halen. Dat zie je toch zelf ook wel? Dit is toch helemaal niet realistisch en ontzettend kinderachtig wat je nu allemaal zegt.
IBIopviva schreef:
29-04-2018 12:27
Paar jaar terug toen het echt te bizar hard en laat was heeft mijn man bij iemand aangebeld. Tja werd er gezegd: wij respecteren het feit dat jullie geen feestjes geven dus jullie moeten respecteren dat wij dat wel doen.
Nou daar kan je niks mee. Toen zei hij dat we de politie maar moesten bellen (was inmiddels 03.30 en het was echt vreselijk luid) dit dus gedaan en die kwam en kort daarna was de herrie afgelopen.

Wat raar dat ze het daarop aan lieten komen @( . Goed dat jullie toen ook doorgezet hebben (zeker aangezien de buren daar letterlijk om vroegen).
Dat jullie haar nog aandacht geven .Er bestaan eenmaal zeikers en die laten we graag links liggen.
Of wachten dat ze overgereden worden door hun eigen grasmaaier om 5.00 uur sochtends. :zzz: :byee:
Bam!!!!
mammavanmeisje schreef:
Buurman 1 gaat klussen om 04:00, de volgende feesten, de volgende grasmaaien, etc. Allemaal 1x per jaar, x buurmannetje of 50.
En weet je, in je 1e zin zeg je het zelf al: "als iedereen zo denkt en doet". Niemand denkt en doet nl zo. Ik heb echt nog nooit iemand om 4.00 horen grasmaaien of klussen. Dus als jij dat dan wel graag wil, dan durf ik het risico wel te nemen hoor. Ik ben niet bang dat er mensen je zullen volgen daarin. Denk niet dat er daarna 1 of ander ontspoorde situatie ontstaat waarin opeens hele wijken met buurmannen snachts gaan grasmaaien of houthakken.
Of wachten dat ze overgereden worden door hun eigen grasmaaier om 5.00 uur sochtends. :zzz: :byee:
[/quote]

:-o
Waar gaat het eigenlijk opeens over. Van een feestje van de buurjongen om 23.55 naar klussende en grasmaaiende buurmannen om 04.00 :confused:
mammavanmeisje schreef:
Het grappige is dat het scenario wat jij schetst zelden aan de orde zal zijn. Maar als jij het allemaal zo graag negatief bekijkt ga je je gang maar, daar heb ik geen last van, ik heb nooit gezeik of last van mijn buren.
Succes met de zuurheid in de rest van je leven en ik hoop van harte dat jouw kind later vet harde feesten gaat geven, hopelijk word je daar wat ruimdenkender van.
Anyco schreef:
29-04-2018 13:01
Het grappige is dat het scenario wat jij schetst zelden aan de orde zal zijn. Maar als jij het allemaal zo graag negatief bekijkt ga je je gang maar, daar heb ik geen last van, ik heb nooit gezeik of last van mijn buren.
Succes met de zuurheid in de rest van je leven en ik hoop van harte dat jouw kind later vet harde feesten gaat geven, hopelijk word je daar wat ruimdenkender van.
Daar ben je als ouder zelf bij hè? Het is mijn huis dus ik bepaal wel wie er wel of niet feest geeft, hoe laat, met welk volume etc.
mammavanmeisje schreef:
29-04-2018 01:08
Ik ben gewoon een conservatieve onverdraagzame doos ✌️.
Welterusten. 💤
Zelfinzicht is de weg naar genezing.
Ycjoo- schreef:
29-04-2018 12:44
Dat jullie haar nog aandacht geven .Er bestaan eenmaal zeikers en die laten we graag links liggen.
🤔
Jeetje ik ben blij dat je niet naast mij woont en ik niet naast jou... Ik zie het al voor me, mijn zoontje tot 10.00 binnen houden in het weekend. Dan heeft hij er als het mooi weer al anderhalf uur buitenspelen opzitten. En als we zin hebben doen we de vuurton aan, en de volgende weer. Soms tot 22.00 soms tot 3.00 Gelukkig heb ik maar 2 buren en die zijn godzijdank ook van leven en laten leven
mammavanmeisje schreef:
29-04-2018 13:03
Daar ben je als ouder zelf bij hè? Het is mijn huis dus ik bepaal wel wie er wel of niet feest geeft, hoe laat, met welk volume etc.
Oh jij werkt niet? Gaat je kind later nooit alleen thuis laten?
Je gaat nog een heleboel beleven met je kin(eren), geloof me maar en ze gaan je ook niet altijd gehoorzamen.
In de tijd dat jij de boodschappen doet kan je kind de muziekinstallatie zo hard opentrekken dat dat door je buren ook als overlast wordt ervaren, heb je je dat al eens bedacht?
Maar nu ga je vast zeggen dat jouw kinderen dat echt nooit zullen doen want :blabla:
Ik zou errlijk gezegd ook niet grlukkig worden van de eeuwige vuurkorf bij de buren ivm stank en het hebben van chronische bronchitis.
mammavanmeisje schreef:
29-04-2018 13:03
Ah! Jij bent dus de ouder waar thuis weinig tot niks mag, en kinderen de gezelligheid elders gaan zoeken.....

Besef je niet dat jouw kinderen straks net als andere leeftijdsgenootjes feestjes willen houden als je jarig, geslaagd zijn etc.

En even geloept, dit is inderdaad niet je eerste topic over geluidsoverlast.

En als maagd op je 20e getrouwd. Zelf nooit feestjes gehad of bijgewoond als tiener?
Anyco schreef:
29-04-2018 13:15
Oh jij werkt niet? Gaat je kind later nooit alleen thuis laten?
Je gaat nog een heleboel beleven met je kin(eren), geloof me maar en ze gaan je ook niet altijd gehoorzamen.
In de tijd dat jij de boodschappen doet kan je kind de muziekinstallatie zo hard opentrekken dat dat door je buren ook als overlast wordt ervaren, heb je je dat al eens bedacht?
Maar nu ga je vast zeggen dat jouw kinderen dat echt nooit zullen doen want :blabla:
Als mijn kind de geluidsinstallatie open trekt als ik boodschappen doen ben voor een half uur, sta ik zeker open voor klachten.
En dat verschilt nog wel wat van weten dat je kind een feestje geeft en zelf weg gaan en de rest in de herrie te laten voor uren.
martinaa schreef:
29-04-2018 13:19
Ah! Jij bent dus de ouder waar thuis weinig tot niks mag, en kinderen de gezelligheid elders gaan zoeken.....

Besef je niet dat jouw kinderen straks net als andere leeftijdsgenootjes feestjes willen houden als je jarig, geslaagd zijn etc.

En even geloept, dit is inderdaad niet je eerste topic over geluidsoverlast.

En als maagd op je 20e getrouwd. Zelf nooit feestjes gehad of bijgewoond als tiener?
Als mijn kinderen een feestje willen geven zijn er tal van mogelijkheden hoor.
Overdag, in de stad, in een zaaltje, s'avonds maar dan na 22:00 binnen en de geluidsinstallatie beduidend zachter.
Alsof je je puber perse tot diep in de nacht in de achtertuin moet laten schreeuwen op harde muziek als je een feestje wilt.
Yakatani schreef:
29-04-2018 13:16
Ik zou errlijk gezegd ook niet grlukkig worden van de eeuwige vuurkorf bij de buren ivm stank en het hebben van chronische bronchitis.
Eens.
mammavanmeisje schreef:
29-04-2018 13:24
Als mijn kinderen een feestje willen geven zijn er tal van mogelijkheden hoor.
Overdag, in de stad, in een zaaltje, s'avonds maar dan na 22:00 binnen en de geluidsinstallatie beduidend zachter.
Alsof je je puber perse tot diep in de nacht in de achtertuin moet laten schreeuwen op harde muziek als je een feestje wilt.
Maar dat was niet het geval hè, het was nog geen 12 uur. Valt me op dat je constant met dingen gooit die niet aan de orde zijn. Voer jij altijd op die manier discussies?
mammavanmeisje schreef:
29-04-2018 13:21
Als mijn kind de geluidsinstallatie open trekt als ik boodschappen doen ben voor een half uur, sta ik zeker open voor klachten.
En dat verschilt nog wel wat van weten dat je kind een feestje geeft en zelf weg gaan en de rest in de herrie te laten voor uren.
Ga jij je puber nooit langer dan een half uur alleen laten dan?
Nooit meer een weekend weg met je partner tot de kinderen het huis uit zijn?
Puber altijd mee naar feestjes waar puber eigenlijk niet mee naar toe wil want stel je voor dat puber geluid maakt in zijn/haar eigen huis?
Ik vind het een beetje ongeloofwaardig.
Maar droom jij maar lekker door hoor, ik hoop dat je buren straks iets coulanter zijn voor jou dan jij nu voor hen met je geklaag.
Toen ik 18 werd belde de buurman ook de politie. Om kwart over tien. :rolling:
De politie kwam en moest er zelf een beetje om lachen. Hij kwam later zelf woest langs dat het echt even normaal moest en blabla. Was het enige feestje in een jaar en zij hadden regelmatig late BBQ's. Doei.
"Nooit meer een weekend weg met je partner tot de kinderen het huis uit zijn?
Puber altijd mee naar feestjes waar puber eigenlijk niet mee naar toe wil want stel je voor dat puber geluid maakt in zijn/haar eigen huis?"

Dat weekend weg zou ik proberen, met duidelijke afspraken. En als ik klachten krijg kunnen ze het kennelijk niet en gebeurt het gewoon voorlopig niet meer.
Dan gaat puber maar mee, bij een vriendin logeren zonder feestje, feestjes in de stad vieren of maar lekker op zichzelf wonen.
Maar dat de buren niet kunnen slapen van mijn thuiswonende kind, nope! ✋

Mijn ouders deden dat ook zo. Ze hadden 7 kids, die allemaal gepuberd hebben maar nooit de buren uit hun slaap hielden met feestjes.
We werden gewoon naar de stad gestuurd of het feestje was binnen de perken met mijn ouders thuis.

Bij mijn klasgenoten en vrienden ging dat ook gewoon zo. Of er werd een zaaltje gehuurd.
Update: buurjongen net aan de deur met excuus en een taartje.
Dat vind ik aardig en heel netjes. We hebben even gepraat.
Dus weer prima zo.
mammavanmeisje schreef:
29-04-2018 15:17
Update: buurjongen net aan de deur met excuus en een taartje.
Dat vind ik aardig en heel netjes. We hebben even gepraat.
Dus weer prima zo.
Prachtig hoe fijn jij je nu voelt dat je een excuses krijgt van het kind dat 1 x per jaar een feestje geeft en jouw je recht tot rust ontnam voor middernacht..
Prima weer zo? die buren zullen je een enorme zeikerd vinden!

Geloof mij: jouw kind gaat later bij andere kinderen feesten, en niet tussen 15:00 en 17:00.. nee lekker ‘s avonds. Omdat het bij haar zure moeder thuis niet kan.
Ehm, als ze dat vonden hadden ze geen excuus gedaan lijkt mij...
We hebben het even uit staan praten en er was wederzijds begrip.
En wat mijn kind doet, we zullen afwachten...
Een feestje bij anderen thuis is weer hun verantwoordelijkheid. Als zij dat houden met muziek etc hebben zij zelf te dealen daarmee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven