Zwanger worden na hersteloperatie sterilisatie man deel 2

13-10-2016 22:11 527 berichten
Hey meiden ik zag dat het topic gesloten was ik heb een nieuwe aangemaakt ik hoop dat jullie me kunnen vinden

Liefsxx Marieke
Alle reacties Link kopieren
Lbtwee, jeetje wat irritant ja! Met zoiets heb je het meteen t liefste achter de rug. Vooral als die kinderwens er is zou je zeggen dat je juist zo snel mogelijk "aan de slag" wilt gaan. Hopelijk bedenkt hij zich nog en wordt het toch nog 8 mei...

Spannend Marieke, het welbekende wachtbankje.... pfffff....

Over wachtbankje gesproken, ik ben vandaag weer voor t eerst ongesteld geworden na de zwangerschap. Ik kreeg meteen weer die wachtbankjes traumas terug haha. In eerste instantie dacht ik zelfs: ohhhneeeeee weeeeer mislukt... oh nee wacht eens?? Die baby is er al:D kun je nagaan hoe erg die teleurstelling erin is geroest, bizar!!!

Ik heb zelfs alweer klapper stokken, ik loop met het gevoel rond dat ik zsm weer zwanger wil zijn en nog een kindje zou willen krijgen. Maar manlief wil absoluut niet meer. Wellicht is dit ook het stukje afsluiten waar ik moeite mee heb (het hele zwanger zijn, bevallen, kraamtijd, maat 50 rompers, de aandacht etc etc, mis het nu al....)
Daarom hoop ik ook zooooo dat jullie deze weg allemaal binnenkort of in elk geval in de toekomst nog gaan bewandelen. Dit moois gun ik iedereen en jullie al helemaal, daar waarbij het allemaal niet vanzelfsprekend en makkelijk gaat.

En omdat ik deze hele riedel nog niet af kan sluiten zal ik dus ook nog op dit forum rond blijven spoken haha (ik lijk wel nadia 2.0 :D)

Liefs van mij xxx
yoshi1984 schreef:
22-04-2018 22:57

(ik lijk wel nadia 2.0 :D)

Liefs van mij xxx

:rofl: hahaha goeie Yoshi :-D
Dan spoken we samen nog rond al heb ik dan geen last meer van klapperende eierstokken ;-)
Ik 'spook' hier af en toe nog even om te zien hoe het met iedereen gaat, afscheid nemen blijft een dingetje haha

Liefs Nadia
Hi allemaal!
Hoe gaat het met jullie?
@Yoshi bizar idd dat je eerste primaire gedachten bij ongesteld worden weer was; het is niet gelukt! Dat zit er idd behoorlijk ingebakken dan. Leuk dat je mee blijft lezen :-). jij & Nadia weten beiden als geen ander hoe fijn het is om af en toe een hart onder de riem te krijgen!

Hier fijn nieuws; ik heb afgelopen weekend met zijn kids een gesprek gehad over het krijgen van een broertje/zusje. Ze reageerden allebei zo lief! De jongste (jongen) zei wel meteen; dan is papa straks wel heel oud als hij/zij een puber is.. tja ;-).
Ze vonden vooral dat ik me door niets moest laten tegenhouden en ook niet als zij het wel ontzettend klote hadden gevonden.. Man wat een last van mijn schouders!! En die van mijn vriend ook natuurlijk.

We hebben wel de OK 1 week verplaatst (dus naar 14 mei), dit kwam op zijn werk en op mijn werk beter uit. Hij ziet er gelukkig ook niet meer erg tegenop.

Spannend dus allemaal! WIJ hebben het verder niemand van de familie verteld. Ook niet aan mijn ouders/zijn moeder dus.

xL
Yoshi, wat grappig dat je alweer rammelende eierstokken hebt.. Het hoort er denk ik echt een beetje bij..
Hier is het in ieder geval deze maand niet gelukt.. Ik denk steeds maar zo, elke maand dat het langer duurt komt zakelijk gezien beter uit 🙈.. Op die manier is de teleurstelling niet zo groot.. We gaan het zien..

Nadia, leuk dat je af en toe nog even komt kijken. 😊

Lbtwee, wat fijn dat de kinderen zo positief reageerde. Kan me voorstellen dat dat een opluchting is. Een weekje de operatie uitstellen is nog te dien toch? Fijn dat je man er toch voor wil gaan.

Liefsxx
hoi meiden
even frustratie van me afschrijven ;-). WIj net in het ziekenhuis geweest, er was een communicatiefout geweest en de OK was niet vandaag.... wss pas over 1,5 maand. Vandaag alleen afspraak met de anesthesist en verpleegster... tjongejonge

Nog even geduld dus.
Hoe is het verder met iedereen?

XL
LBtwee, Dat meen!! Wat slordig zeg. Balen dat je nu nog langer moet wachten.
Bij ons kregen we de 1e keer een brief, dat de operatie de 27e was ipv de 26e, om vervolgens de 26e om 8.30 te bellen waar hij bleef.
Hopelijk gaat de tijd een beetje snel voor jullie.

Hier gaat het verder wel goed.. Ik had het weekend wel even een dip, het duurt zo lang en sexen doen we ook al 5 jaar voor jan snot... Ten minste zo voelde het op dat moment wel ;-) We gaan er weer vol goede moed voor en dan zien we het wel.

We hebben iig onze vakantie voor volgend jaar alvast geboekt. We gaan 2 weken naar Zweden, en mocht er nog een kleintje extra mee gaan, kan dat ook :-)

Liefsxx
Hallo meiden, heb me al even niet gemeld maar zag het de afgelopen maanden met wat prive dingetjes ook even niet zitten om zwaar met het traject bezig te zijn. helaas heb ik nog geen derde terugplaatsing gehad.. maar het zit er aan te komen. of eind juni of eind juli gaat het gebeuren. ik word ook een beetje moe van het lange wachten... is natuurlijk niets bij jou Marieke. alleen geduld is niet mijn ding..

@yoshi hoe gaat het nu met je kleintje? wat grappig dat je eierstokken zo snel al weer rammelen :-) misschien ook nog wel echt omdat je in het baby zijn van je kleine zit.

@marieke: heerlijk naar zweden toe! zou wel heel leuk zijn met een kleintje erbij.
ga je echt dingen ondernemen daar? beetje touren en plaatsjes verkennen?
Yara, wat jammer dat je nog geen derde terugplaatsing hebt gehad. Rust in je hoofd is ook belangrijk. Ik begrijp je ongeduld wel hoor.. Hopelijk is het snel raak bij jullie.

Hier nog niet, ga nu motor rijlessen nemen, en dan zien we het wel. Zou eerst samen met een vriendin doen, maar haar medische keuring is iets ingewikkelder en zij gaan ook voor nog een kleintje en de kans is gewoon veel groter dat het bijna haar wel snel lukt, dus zij stelt het uit tot na een zwangerschap.. Zelfs al zou ik deze maand zwanger zijn, dan ben ik 13 weken bij mn avb (bijzondere verrichtingen) en theorie examen (8 en 9 augustus) dan denk ik dat het wel lukt om voor de 20 weken avd (in het verkeer) examen te doen. Bij de andere 3 zag je met 20 weken nog niet zoveel, dus zal vast ook nog wel jn mn motor broek passen 😉😁. Wel leuke dingen om mee bezig te zijn. Heb overigens pas 25 juni mn officiële eerste rijles, duurt nog veelte lang, maar goed... Geduld... Haha

Liefsxx
@Yara kan me voorstellen (denk ik) dat het lange wachten je op een gegeven moment de neus uitkomt... weken kunnen zo traag gaan!!

@Marieke, gaaf je motorrijbewijs! Wel spannend denk ik :-).

Hier wat nieuws; de OK datum is inmiddels bekend (eerder werd een foutje door zkh gemaakt waardoor het langer duurde;) 5 mei is het zover. Eindelijk ook echt aftellen dus.
De dochter van mijn vriend heeft het wel na ons goede gesprek direct tegen haar moeder verteld. Ik begrijp heel goed dat ze het er met iemand over wil hebben. Het lastige is alleen dat zelfs mijn naasten/familie van niks weten, dus het zou erg vervelend zijn als de ex dr mond niet kan houden. Ze was er nogal door overdonderd nl (aan de haat-achtige appjes te zien die ze naar mijn vriend stuurde).

Maar goed, dat zal net als alle andere dingen ook wel weer goed komen. Verder vooral genieten van het idee en van het lekkere weer.

Fijn weekend allemaal!
Goedemiddag dames.

Mijn naam is desiree en ben 33 jaar oud en mijn vriend is 44.
Afgelopen 2 mei heeft mijn vriend een hersteloperatie gekregen na 15 jaar gesterriliseerd geweest te zijn.
Volgens de dokter was de operatie geslaagd en moeten we nu nog een aantal weken wachten voor we de test mogen doen.

Vind het best wel spannend allemaal en zeker omdat er zoveel tijd tussen heeft gezeten.
Ik lees ook veel negatieve ervaringen maar gelukkig ook posotieve.

We proberen maar van het positieve uit te gaan 😊

Groetjes desiree
hoi Desiree!
Welkom ;-). En heel veel succes natuurlijk! Spannend idd dat zeker, maar ook ik lees erg veel positieve verhalen, ook na zo'n lange tijd!

Groetjes!
Hoi Desiree,

Welkom, hoop dat het voor jou iets minder lang duurt dan voor mij 😉.

Ik ben vanmorgen ongesteld geworden.. Moest eigenlijk zaterdag al, maar omdat ik wel vaker laat ben hield ik rekening met maandag.. Had al vanaf vorige week pijnlijke borsten met slapen (slaap op mn buik) Gister wel wat ovulatieachtige pijn s ochtends maar verder niks.. S middags mega hoofdpijn en s avonds werd ik goed beroerd.. Dacht echt nee niet nu al, ik heb nog geen eens een positieve test..toen schoot ik in de stress van straks is het er meer dan 1 en dan kan ik niet motorrijden... En vanmorgen voelde ik niet eens teleurstelling.. Belde mn man net.. Hij zegt, eerst was ik teleurgesteld toen je het zei.. Daarna was ik opgelucht, en nu voel ik me daar schuldig over... Hoe graag willen we dit eigenlijk? Dat is nu een beetje de vraag.. Na 5 jaar is het ook een beetje gewoon geworden dan we een kindje "willen" maar willen we dat ook nog echt? Best lastig hoor...alle redenen om t niet te dien zijn tijdelijk... We hebben iets om over na te denken dus .

Hoe is t verder?

Liefsxx
Hoi meiden! Het is rustig hier op het forum :-). Iedereen is wss al lekker vakantie aan het vieren of aan het genieten van het lekkere weer thuis. Hoe is het met iedereen? Ben erg benieuwd of er nog nieuwtjes zijn....

Vandaag heeft de OK van mijn vriend plaatsgevonden. Zijn net thuis uit het zkh en hij ligt nu lekker te dutten op de bank. Het is allemaal wel wat gevoelig maar verder lijkt het mee te vallen.. gelukkig! Op naar een spoedig herstel :-). We hebben de arts niet meer gesproken maar blijkbaar is alles goed gegaan. Op hoop van zegen!

Groetjes weer x
Hoi lbtwee

Nog niet op vakantie pas over 6 weken.
Mijn vriend is zo goed als hersteld van de hersteloperatie. We zitten nu op ronde 2.
Voroge maand 11 dagen ongesteld geweest dus was zeker niet zwanger haha.

Gelukkig is de operatie van je man goed gegaan en hopen dat hij snel mag herstellen.

Groetjes desiree
Ik zal me ook even voorstellen. Mijn vriend (43) is 3 weken geleden geopereerd. Sterilisatie was 5 jaar geleden. Ik (28) heb geen kinderen, maar samen willen we graag kinderen.
Helaas is er geen contact met zijn kinderen, dus eerder dan dat ik zwanger ben (mocht dat lukken), zullen ze niet weten dat hij geopereerd is.

Herstel verloopt goed, eerste week lastig..daarna rustig de dingen weer aan het oppakken.

Na 3 maanden potje inleveren..
Maar we hebben goede hoop, leek allemaal goed te zijn tijdens operatie.
Nu maar "afwachten"
Oja, kinderen zijn in puberleeftijd..
Hoi iedereen

Blij dat ik nu een topic heb gevonden die nog wel actief is, er is zo weinig te vinden over dit onderwerp (erg jammer)

Wij gaan aankomende woensdag ook voor een gesprek voor een hersteloperatie zoooo spannend.
Mijn man heeft zich 4 jaar geleden laten steriliseren omdat we dachten dat we na 4 kids klaar waren maar ook omdat er in de omgeving werd gesproken van nu is het wel genoeg toch.
Dus toch te snel de beslissing genomen denk ik.
Maar goed we gaan nu voor een hersteloperatie en nu maar hopen dat alles weer gaat werken :worship:
Hoi allemaal!
@Irm wat stoer dat jullie gewoon voor nog een kindje gaan! Als jullie gevoel goed is, is het ook goed toch?
Het gesprek vond ik ook spannend maar viel echt zo mee.. of eigenlijk tegen ;-) het was gewoon een bevestiging van wat we al lazen op internet, de kans op herstel enzo.. maar ja je moet nu eenmaal eerst op gesprek.

@Lelie ik hoop dat alles goed gaat!!!

hier is 'ie nu een week geleden geopereerd. Het herstel viel hem echt heeel erg mee. Hij heeft de 1e 3 dagen gewoon echt alleen maar gerust, wat erg goed ging. Alles wel bond en blauw, maar echt pijn had hij niet (is wel de pijnmedicatie blijven slikken).

Dinsdag is hij al weer een halve dag gaan werken. Het gaat dus super goed!
En verder tja... moet de natuur z'n werk gaan doen! Wel gek hoor, dat we nu geen onbeschermde seks meer kunnen hebben zonder zwanger te kunnen raken, haha.

Bye!
Hallo dames en welkom nieuwe dames!

Hier derde terugplaatsing een feit dus nu wachten.

Lbtwee: wat fijn dat het is geslaagd. Nu lekker veel klussen.

@marieke wat een dubbele gedachten maar snap het wel nu het al 5 jaar niet gelukt is. Ben zelf nu ook al aan het denken dat het geen jaren door kan gaan... Wil ik zelf ook niet. Wordt mijn man te oud voor ook dan.

@yoshi hoe gaat het met je kindjes? Wel idioot dat je dat gevoel blijft houden van de teleurstelling en het weer willen enzo.. Hoop dat het voor mij ook snel raak mag zijn.
Goedemorgen dames

Hoe gaat het met jullie?
Wij zijn hier nu vier maanden verder na de operatie.
Vorige maand was ik 5 dagen overtijd toch ong geworden en een rare prop verloren.
Gisteren zat ik 4 dagen van mijn ongi af al 2 weken ontzettend pijn in mijn borsten en gister wat buikkramp en bloedverlies.
Nu niks meer.

Ik vind het toch erg spannend allemaal maar tegelijk Wordt je ook onzeker.
We hadden eigenlijk ook al een test moeten laten uitvoeren waar mijn vriend zijn operatie gedaan heeft maar het ziekenhuis zegt alleen of het geslaagd is en geeft geen kwaliteit van de eventuele zwemmers.
Dus we wachten deze maand even af en maken dan gewoon een afspraak hier in het ziekenhuis voor de kwaliteit.

Ik hoop dat er bij jullie al vooruitgang is :) en hoe gaan jullie ermee om?

Groetjes Desiree
Hoi Desiree,
wat spannend dat je dan 4 dagen overtijd bent maar dan alsnog ongesteld wordt.. had je een zwangerschapstest gedaan? Spannend idd, en ik snap wel dat je alsnog de kwaliteit wilt laten testen! Ga je verdere stappen ondernemen als je de kwaliteit niet goed is?

Hier iets meer dan 1 mnd na OK. Ik gebruik al een aantal maanden ovulatietesten om mijn cyclus goed bij te houden. Ook om te zien of de dingen die ik voel (buikkrampen bv) horen bij mijn cyclus, maar ook om ervoor te zorgen dat we zo 'efficient' mogelijk zijn... heel overdreven misschien, maar ik wil niet het risico lopen dat het weer dicht groeit binnen een halfjaar en dat dan blijkt dat we het altijd net op het verkeerde moment hebben gedaan.

Nu hebben we rondom mijn ovulatie flink 'geklust'. daarna had ik weer negatieve ovulatietesten. Echter gisteren weer een positieve.. heel raar.

Dus toch maar gewoon even afwachten hier. Over 2 maanden potje inleveren, toch wel fijn om te weten of het überhaupt gelukt is!

Hoe is het verder met iedereen??
groetjes!
Hier op het wachtbankje van de 2e ronde..
Volgende maand potje inleveren, spannend hoor!
Waaah Lelie, wat spannend! Verschrikkelijk dat wachten lijkt me. Ik lees her en der op dit forum wel eens mee in 'zwanger of niet' topics en lees dan ook verhalen van vrouwen die zo snel het maar kan een zwangerschapstest doen, zelfs meer dan een week voor de NOD... vond ik super overdreven, maar kan het me nu wel ergens voorstellen!!

Houd jij je cyclus of ovulatie bij? Ik ben iig alvast foliumzuur gaan slikken, je weet maar nooit...

groetjes!
1e ronde wel 2 dagen voor NOD test gedaan. Heb morgen weer NOD, wil overmorgen testen mocht het nodig zijn.
Ik gebruik geen ovulatietest, hou wel mn cyclus bij in een app die ook aangeeft wat de beste dagen zijn.. dus daar houden we wel rekening mee.
En ik slik ook al foliumzuur, al vanaf iets voor de operatie.

Wanneer heb jij je NOD Lbtwee?
Herstel goed gegaan? Na hoeveel tijd mochten jullie weer seks hebben?
Spannend Lelie! Hoop op goed nieuws!!
Ik sta ook te springen om te testen maar ik weet dat mijn vriend daar helemaal niet op zit te wachten, haha. Die heeft zoiets van; je merkt toch vanzelf of je ongesteld wordt? Is ook zo..... maar toch.

Wij mochten volgens mij 1 week geen seks hebben. Hebben we net volgehouden, haha. Het herstel ging heel erg goed, hij heeft echt nauwelijks pijn gehad. Wel goed rust gehouden, zeker de 1e 4 dagen of zo. Na 2 wk vond ik de wondjes wel nog behoorlijk open staan (en het waren ook flinke japen zeg, zeker 3 cm allebei!) maar dat ging ook allemaal erg goed. Er is al bijna niks meer van te zien!

Mijn NOD is de 21e. Ik heb al ruim n week een zenuwachtig gevoel haha. Stom he.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven