Hoe was jij als kind?
dinsdag 1 mei 2018 om 15:51
Zomaar een topic zonder speciaal doel.
Soms heb je als kind bepaalde interesses die je later gebruikt in je werk of je persoonlijke leven. Ook bepaalde eigenschappen die je als kind al had kunnen later handig zijn.
Dus zomaar nieuwsgierig: hoe was jij als kind en hoe speelt dat mee in jouw leven tot nu toe?
En zijn er dingen die je graag deed en die je nog wel zou willen kunnen of opnieuw willen oppakken?
Soms heb je als kind bepaalde interesses die je later gebruikt in je werk of je persoonlijke leven. Ook bepaalde eigenschappen die je als kind al had kunnen later handig zijn.
Dus zomaar nieuwsgierig: hoe was jij als kind en hoe speelt dat mee in jouw leven tot nu toe?
En zijn er dingen die je graag deed en die je nog wel zou willen kunnen of opnieuw willen oppakken?
dinsdag 1 mei 2018 om 16:07
dinsdag 1 mei 2018 om 16:17
Een dromer, snel afgeleid. Altijd aan het krabbelen op restjes papier. Maakte van allerhande restjes knutselspul weer nieuwe frutsels. De natuur was prio nummer 1. Bloemen plukken, kransen vlechten, bladeren van allerlei bomen verzamelen. Grove motoriek een drama, fijne motoriek goed ontwikkeld.
Daarnaast vol temperament. Zwart-wit. Driftig of intens blij. Bakken vol liefde te geven.
Ik wilde kunstenaar worden, maar durfde dat niet door allerhande gezeik uit m'n opvoeding. Toen werd ik hulpverlener. Maar ik gebruik de liefde voor de natuur en voor creëren nog elke dag in mijn werk.
Daarnaast vol temperament. Zwart-wit. Driftig of intens blij. Bakken vol liefde te geven.
Ik wilde kunstenaar worden, maar durfde dat niet door allerhande gezeik uit m'n opvoeding. Toen werd ik hulpverlener. Maar ik gebruik de liefde voor de natuur en voor creëren nog elke dag in mijn werk.
Hips, hopsakee en pierlala.
dinsdag 1 mei 2018 om 16:18
Kon heel goed alleen zijn en alleen spelen. Als volwassene ben ik nog vaak en graag alleen. Veel fantasie en leergierig. Ik verslond boeken, maar vond school best saai. Dat heb ik nog: vind het heel leuk om dingen te ontdekken en leren, maar wel vanuit intrinsieke motivatie. Dingen die ik moet doen omdat het "moet" vind ik lastig. Aan de ene kant, bij onbekenden, was ik nogal verlegen en terughoudend. Dat heb ik nog, je moet me wel goed kennen voor ik het achterste van mijn tong laat zien. Ben wel socialer geworden en toegankelijker.
Oh, en ik kon best bazig en kattig zijn. Nu vinden mensen dat nog steeds wel. Maar nu denk ik steeds vaker Fuck it. Want ik ben het meer dan zat dat je als vrouw altijd "lief, leuk en aardig" moet zijn.
Aan de andere kant wat en ben ik ook lief en gevoelig. Eigenlijk was en ben ik een vat vol tegenstrijdigheden.
Oh, en ik kon best bazig en kattig zijn. Nu vinden mensen dat nog steeds wel. Maar nu denk ik steeds vaker Fuck it. Want ik ben het meer dan zat dat je als vrouw altijd "lief, leuk en aardig" moet zijn.
Aan de andere kant wat en ben ik ook lief en gevoelig. Eigenlijk was en ben ik een vat vol tegenstrijdigheden.
anoniem_360410 wijzigde dit bericht op 01-05-2018 16:22
22.61% gewijzigd
dinsdag 1 mei 2018 om 16:20
Een halve jongen, volgens iedereen, van ouders, tot leraren tot kinderarts.
Las heel veel en speelde verder buiten "cowboytje" of met barbies. Maakte ook kleren voor die barbies en knuffels, had m'n slaapkamer echt vol met kamerplanten.
Tekende graag.
Lezen doe ik weer, maar als ik het ene doe, moet er elders wat afvallen. Helaas niet meer zoveel tijd voor alles als vroeger.
Las heel veel en speelde verder buiten "cowboytje" of met barbies. Maakte ook kleren voor die barbies en knuffels, had m'n slaapkamer echt vol met kamerplanten.
Tekende graag.
Lezen doe ik weer, maar als ik het ene doe, moet er elders wat afvallen. Helaas niet meer zoveel tijd voor alles als vroeger.
Later is nu
dinsdag 1 mei 2018 om 16:20
Ik liep langs een veldje met wat paarden en vroeg mij af waarom ik eigenlijk nooit heb leren paardrijden. Het boeide mij niet zo. Mijn zus was daarentegen een echt paardenmeisje. Wij waren als kind heel verschillend, zij klom in bomen en ik zat het liefst op mijn kamer, te tekenen en fröbelen of ergens weggedoken in een hoekje met een boek.
anoniem_356413 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 23:38
30.92% gewijzigd
dinsdag 1 mei 2018 om 16:22
Heel veel herkenning. Behalve dat ik juist steeds minder sociaal wordt, omdat ik steeds minder trek heb om me te conformeren aan wat sociaal wenselijk is.Head schreef: ↑01-05-2018 16:18Kon heel goed alleen zijn en alleen spelen. Als volwassene ben ik nog vaak en graag alleen. Veel fantasie en leergierig. Ik verslond boeken, maar vond school best saai. Dat heb ik nog: vind het heel leuk om dingen te ontdekken en leren, maar wel vanuit intrinsieke motivatie. Dingen die ik moet doen omdat het "moet" vind ik lastig. Aan de ene kant, bij onbekenden, was ik nogal verlegen en terughoudend. Dat heb ik nog, je moet me wel goed kennen voor ik het achterste van mijn tong laat zien. Ben wel socialer geworden en toegankelijker.
dinsdag 1 mei 2018 om 16:24
Haha To, ja dansjes verzinnen dat deden wij ook heel graag. Liefst wilde ik Penny de Jager worden. Helaas kon (en kan) ik niet zo goed dansen, heb geen ritmegevoel.laverneb schreef: ↑01-05-2018 16:20Ik liep langs een veldje met wat paarden en vroeg mij af waarom ik eigenlijk nooit heb leren paardrijden. Het boeide mij niet zo. Mijn zus was daarentegen een echt paardenmeisje. Wij waren als kind heel verschillend, zij klom in bomen en ik zat het liefst op mijn kamer, te tekenen en fröbelen of ergens weggedoken in een hoekje met een boek. Ik speelde ook wel buiten en had genoeg vriendinnen van school en uit de buurt. Ik bedacht graag allerlei shows en optredens voor de kinderen uit de buurt. Een tikje bazig was ik wel daarin (behoorlijk geloof ik).
Ik ben later het onderwijs ingegaan en dat paste eigenlijk wel bij hoe ik als kind was.
dinsdag 1 mei 2018 om 16:25
Bij mij is het tweeledig. Ik ben toegankelijker geworden en makkelijker in de omgang. Maar ga ook steeds meer mijn eigen gang op mijn eigen voorwaarden.redbulletje schreef: ↑01-05-2018 16:22Heel veel herkenning. Behalve dat ik juist steeds minder sociaal wordt, omdat ik steeds minder trek heb om me te conformeren aan wat sociaal wenselijk is.
dinsdag 1 mei 2018 om 16:25
Wat ik ook leuk vond als kind waren duikelstokken, die stonden overal in de wijk en op school, twee of drie van verschillende hoogten. De dodensprong heette een bepaald kunstje, die vond ik het leukst. Niet zolang geleden deed ik met een vriendin nog eens een poging om op zo’n stok een draai te maken, we hebben ons rot gelachen: in je hoofd kun je nog steeds op zo’n stang zitten, benen aan weerszijden gestrekt en dan hup een rondje draaien... nou mooi dat dat echt niet meer lukt
.
anoniem_356413 wijzigde dit bericht op 01-05-2018 16:33
2.24% gewijzigd
dinsdag 1 mei 2018 om 16:32
Klinkt heerlijk!redbulletje schreef: ↑01-05-2018 16:26Ik bouwde zowel hutten in 't bos, als lezen en tekenen op m'n kamer.
dinsdag 1 mei 2018 om 16:37
Haha! Een aantal jaar terug wilde ik ook laten zien hoe goed ik nog kon koprollen. Ik duikel over die stang en stoot zo m'n kop tegen de grond. Vergeten dat ik qua lengte ook volwassen was geworden.laverneb schreef: ↑01-05-2018 16:25Wat ik ook leuk vond als kind waren duikelstokken, die stonden overal in de wijk en op school, twee of drie van verschillende hoogten. De dodensprong heette een bepaald kunstje, die vond ik het leukst. Niet zolang geleden deed ik met een vriendin nog eens een poging om op zo’n stok een draai te maken, we hebben ons rot gelachen: in je hoofd kun je nog steeds op zo’n stang zitten, benen aan weerszijden gestrekt en dan hup een rondje draaien... nou mooi dat dat echt niet meer lukt.
Hips, hopsakee en pierlala.
dinsdag 1 mei 2018 om 16:37
Verlegen, voor veel dingen bang, zelfs voor de poppenkast. Superbraaf, luisterde altijd naar mijn moeder (denk vooral om haar niet kwaad te maken want dan was het echt niet meer gezellig.)
Grote innerlijke fantasiewereld, waarvan ook een deel over hoe mijn leven later zou zijn. Niks van uitgekomen helaas.
Was graag alleen en kon mezelf goed bezig houden. Wij hadden geen tv tot mijn 12e en ik las 2 boeken in de week.
Buitenbeentje op school dat over zich liet lopen. Heb mezelf niet verdedigd zoals ik had moeten doen.
Alle zelfvertrouwen dat ik nu heb, heb ik pas op latere leeftijd vergaard. Wel kan ik me herinneren dat ik op mijn 11e begon met kleine spulletjes en snoep te stelen uit winkels, om maar te bewijzen dat ik heus ook wel wat durfde. Hiervoor nooit gepakt, wel is het door mijn moeder ontdekt.
Ik ben nu nog meer een einzelganger dan als kind. Verlegen en bang niet meer, al zal ik nooit een bungeejumper worden oid. Ik heb het idee dat ik vroeger meer creatief was, jammer dat dat niet is gebleven.
Grote innerlijke fantasiewereld, waarvan ook een deel over hoe mijn leven later zou zijn. Niks van uitgekomen helaas.
Was graag alleen en kon mezelf goed bezig houden. Wij hadden geen tv tot mijn 12e en ik las 2 boeken in de week.
Buitenbeentje op school dat over zich liet lopen. Heb mezelf niet verdedigd zoals ik had moeten doen.
Alle zelfvertrouwen dat ik nu heb, heb ik pas op latere leeftijd vergaard. Wel kan ik me herinneren dat ik op mijn 11e begon met kleine spulletjes en snoep te stelen uit winkels, om maar te bewijzen dat ik heus ook wel wat durfde. Hiervoor nooit gepakt, wel is het door mijn moeder ontdekt.
Ik ben nu nog meer een einzelganger dan als kind. Verlegen en bang niet meer, al zal ik nooit een bungeejumper worden oid. Ik heb het idee dat ik vroeger meer creatief was, jammer dat dat niet is gebleven.
anoniem_6527270f28ee9 wijzigde dit bericht op 01-05-2018 16:53
6.18% gewijzigd
dinsdag 1 mei 2018 om 16:51
Graag op mezelf en las veel. Weinig vrienden en was weinig sociaal en vaak alleen maar dat bleek later een depressie te zijn. Was veel in het bos en bezig met dieren en planten. Nu opleiding aan het volgens tot maatschappelijk werker dus sociaal al beter. Wel nog graag alone time om even op te laden. En een groen gek, zit het liefst in de aarde op een zonnige dag.
dinsdag 1 mei 2018 om 16:58
Ik was een rustig kind, geen broers of zussen. Overbeschermende moeder. Daardoor veelvuldig alleen, echter heel goed in in mijn eentje spelen en mezelf vermaken. Ik kon uren aan een stuk spelen met pop, knuffels, Barbie, LEGO. Af en toe moest men even kijken of ik er nog was. Zo rustig, stil en opgaand in mijn spel/speelgoed.
Interesse echt meisje-georiënteerd. Barbie, pop, My Little Pony, Troeteltbeertjes. Kleuren en tekenen voornamelijk dol op kleurplaten.
Later dol op juf spelen of bedrijf dat producten verkoopt. Mijn bureau werd omgetoverd tot kantoor, catalogussen van Wehkamp en Otto omgetoverd tot bestellijst, pennenbakje omgetoverd tot telefoon. Hele telefoongesprekken voerde ik met klanten. En als juf stonden knuffels en poppen op een rij als klas/kinderen.
Weer wat later zeer muziek-georiënteerd. Dansen, bewegen, zelf “moves” bedenken en uitwerken.
Wat ik nu nog steeds goed kan......alleen werken, me afzonderen van omgevingsfactoren en zodoende doorwerken.
Daar tegenover staat dat mensorientatie vwb werk nog steeds een grote rol speelt. Dus dat klantencontact (bedrijf dat producten verkoopt) of kindercontact (juf) nog steeds aanwezig zijn.
Niet dat ik producten verkoop of juf ben, echter de basis zit er wel in.
Interesse echt meisje-georiënteerd. Barbie, pop, My Little Pony, Troeteltbeertjes. Kleuren en tekenen voornamelijk dol op kleurplaten.
Later dol op juf spelen of bedrijf dat producten verkoopt. Mijn bureau werd omgetoverd tot kantoor, catalogussen van Wehkamp en Otto omgetoverd tot bestellijst, pennenbakje omgetoverd tot telefoon. Hele telefoongesprekken voerde ik met klanten. En als juf stonden knuffels en poppen op een rij als klas/kinderen.
Weer wat later zeer muziek-georiënteerd. Dansen, bewegen, zelf “moves” bedenken en uitwerken.
Wat ik nu nog steeds goed kan......alleen werken, me afzonderen van omgevingsfactoren en zodoende doorwerken.
Daar tegenover staat dat mensorientatie vwb werk nog steeds een grote rol speelt. Dus dat klantencontact (bedrijf dat producten verkoopt) of kindercontact (juf) nog steeds aanwezig zijn.
Niet dat ik producten verkoop of juf ben, echter de basis zit er wel in.
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 01-05-2018 19:53
0.80% gewijzigd
dinsdag 1 mei 2018 om 16:58
Niet goed in leren en wel goed in doen. Altijd buiten aan het spelen, bramen aan het plukken en daar jam van aan het maken. Dus geen tijd voor huiswerk
Ik ben naar het buitenland verhuisd en ben hier een bedrijf begonnen. De taal van mijn vriend leerde ik met hem tussen de lakens. Nooit op les geweest
Ik ben naar het buitenland verhuisd en ben hier een bedrijf begonnen. De taal van mijn vriend leerde ik met hem tussen de lakens. Nooit op les geweest
dinsdag 1 mei 2018 om 16:59
Ik herken veel dingen bij de wat meer introvertere mensen!
Ik leefde als kind echt in mijn eigen fantasiewereld. Ik denk dat ik daarom ook wel gepest werd, niet zozeer door mijn eigen klasgenoten maar wel door hogerejaars leerlingen op de basisschool. Ik verdedigde mezelf echt nooit, ik liet heel erg over me heen lopen.Ik was beetje een vreemd kind dat vaak niet oplette in de les en liever wegdroomde. Ik las ook heel graag en ontzettend veel (nog steeds gelukkig!) en speelde dolgraag met Lego (dat mis ik eerlijk gezegd nog steeds af en toe
)
Ondanks mijn inrovertheid had ik toch aardig wat vriendinnetjes op de basisschool, maar ik heb al mijn schepen verbrand toen ik naar de middelbare school ging door de school te kiezen waar niemand van mijn basisschool heenging.
Op de middelbare school werd ik wat rebelser, ik keek erg op tegen de mensen die “alto” waren, dus zo ging ik me ook kleden. Ik keerde me heel erg af van wat populair is, deed juist altijd het tegenovergestelde.
Die rebelsheid is er nog, maar wat ingetogener en beter verpakt. Ik ben gelukkig ook wat mondiger geworden en ik sta geloof ik bekend als iemand met wie je niet in discussie wil gaan, want dan ben je wel even bezig
maar nog steeds leef ik wanneer ik er tijd voor heb, liever in mijn eigen fantasiewereld en ik kan nog steeds zo wegdromen als toen ik kind was
Ik leefde als kind echt in mijn eigen fantasiewereld. Ik denk dat ik daarom ook wel gepest werd, niet zozeer door mijn eigen klasgenoten maar wel door hogerejaars leerlingen op de basisschool. Ik verdedigde mezelf echt nooit, ik liet heel erg over me heen lopen.Ik was beetje een vreemd kind dat vaak niet oplette in de les en liever wegdroomde. Ik las ook heel graag en ontzettend veel (nog steeds gelukkig!) en speelde dolgraag met Lego (dat mis ik eerlijk gezegd nog steeds af en toe
Ondanks mijn inrovertheid had ik toch aardig wat vriendinnetjes op de basisschool, maar ik heb al mijn schepen verbrand toen ik naar de middelbare school ging door de school te kiezen waar niemand van mijn basisschool heenging.
Op de middelbare school werd ik wat rebelser, ik keek erg op tegen de mensen die “alto” waren, dus zo ging ik me ook kleden. Ik keerde me heel erg af van wat populair is, deed juist altijd het tegenovergestelde.
Die rebelsheid is er nog, maar wat ingetogener en beter verpakt. Ik ben gelukkig ook wat mondiger geworden en ik sta geloof ik bekend als iemand met wie je niet in discussie wil gaan, want dan ben je wel even bezig