Jassen wassen

01-05-2018 18:42 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk totaal onbelangrijk maar zoek afleiding en dan denk je zo eens na over van alles en nog wat, zo ook over het wassen van jassen vandaar dit topic.

Hoe vaak wassen jullie jassen?

Ik zelf was de jassen als ik denk dat het nodig is en sowieso de winterjassen voordat ze de zolder op gaan en voordat ze weer aan de kapstok komen voor de winter en de zomer jassen idem dito voor de zomer.

Hoe vaak was jij je jas?

Totaal aantal stemmen: 25

1 keer per week Geen stemmen
1 keer per maand (12%)
1 keer per 3 maanden (28%)
1 keer per 6 maanden (20%)
1 keer per jaar (40%)
Dat ligt eraan, die van mijn zoon wanneer het nodig is. Dat is soms 1 x per week en soms pas na 3 maanden. Ik heb wel meerdere jassen voor hem omdat hij nogal een rouwdouwer is. Van mijn man denk ik 2 x per jaar en van mij ook.
Ik was mijn winterjas 3 keer. Ongeveer om de 2,5 maand. Aangezien ik een koukleum ben, draag ik hem lang. En ik wandel veel buiten en vogels doen soms gemeen :hihi: Het is een makkelijke jas, 30 graden en hij is echt binnen een dag al droog.
''Geen woorden maar daden''
Uh, en wassen voordat je ze op zolder opbergt, en ook weer wanneer je ze van zolder afhaalt? Lijkt me overbodig.

Mijn zeilpak/jas was ik aan het einde van het seizoen.

De andere jassen alleen wanneer ik denk dat het nodig is. Vaak is uithangen voldoende.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Aan het einde van het seizoen als ik ze opberg.
hamerhaai schreef:
01-05-2018 19:06
Uh, en wassen voordat je ze op zolder opbergt, en ook weer wanneer je ze van zolder afhaalt? Lijkt me overbodig.

Mijn zeilpak/jas was ik aan het einde van het seizoen.

De andere jassen alleen wanneer ik denk dat het nodig is. Vaak is uithangen voldoende.
Dat denken blijkbaar heel veel mensen. Ik ga op een regenachtige dag regelmatig over mijn nek in een volle metro omdat zoveel mensen naar natte hond stinken.
De winterjas die ik het vaakst draag kan ik niet zelf wassen die gaat ongeveer om de 2 maanden naar de stomerij. Maar onder die jas heb ik meestal nog een jasje aan (lijkt me sterk als 'zweetlucht' in mijn 'overjas' zou doordringen door mijn shirtje, bloesje en jasje heen). Ik heb veel van die jasjes en wissel af dus die gaan zo'n 2 keer per jaar naar de stomerij.
De jas die ik in mijn vrije tijd vaak draag kan ik wel wassen en die gaat om de 2 weken de wasmachine in omdat ik die vaker gewoon over mijn truitje aantrek en ik tijdens het fietsen best wel kan zweten.
oudblond wijzigde dit bericht op 01-05-2018 19:13
52.64% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Mijn optie staat er niet bij.

Nooit.

Tenzij dat ding onder de modder zou hangen.

Geen kinderen.

Jassen blijven hier ook eeuwig aan de kapstok hangen, dus worden niet opgeborgen op zolder ofzo.
Tornacense schreef:
01-05-2018 19:09
Mijn optie staat er niet bij.

Nooit.

Tenzij dat ding onder de modder zou hangen.

Geen kinderen.

Jassen blijven hier ook eeuwig aan de kapstok hangen, dus worden niet opgeborgen op zolder ofzo.
Zichtbaar vuil vind ik minder erg dan stank. En een jas gaat echt wel stinken: regen, weer drogen, stadslucht, zweet...
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Heb mijn wollen jas .licht van kleur.succesvol in de wasmachine gewassen.op wolwas met vloeibaar wasmiddel.
Moest wel want hij was erg vies. En ik vond stomen ontzettend duur.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Ik had een stoffen jas die ik naar de stomerij bracht. De jas die ik nu veel draag bevat een licht wollige opvulling. Ik durf het eigenlijk niet uit te wassen, bang dat het dan toch verandert/krimpt/weet ik veel wat. :facepalm:
Oudblond schreef:
01-05-2018 19:07
Dat denken blijkbaar heel veel mensen. Ik ga op een regenachtige dag regelmatig over mijn nek in een volle metro omdat zoveel mensen naar natte hond stinken.
De winterjas die ik het vaakst draag kan ik niet zelf wassen die gaat ongeveer om de 2 maanden naar de stomerij. Maar onder die jas heb ik meestal nog een jasje aan (lijkt me sterk als 'zweetlucht' in mijn 'overjas' zou doordringen door mijn shirtje, bloesje en jasje heen). Ik heb veel van die jasjes en wissel af dus die gaan zo'n 2 keer per jaar naar de stomerij.
De jas die ik in mijn vrije tijd vaak draag kan ik wel wassen en die gaat om de 2 weken de wasmachine in omdat ik die vaker gewoon over mijn truitje aantrek en ik tijdens het fietsen best wel kan zweten.

Dit zijn problemen die ik niet echt herken. Mijn jas stinkt niet, wanneer deze nat is, goed drogen en uithangen. Mijn zweet is ook niet vreselijk dat ik na 2 weken een jas moet wassen.

Zonde van alle energie en water om alles zo vaak te wassen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Nooit. Daar hebben ze een stomerij voor uitgevonden. Een ongevoerd katoenen zomerjasje wil ik nog wel eens uitwassen, maar een wintermantel echt niet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Jassen worden hier gewassen als we overgaan op de andere jas (van zomer naar winter en andersom) en deze dus de kast ingaan.
Verder als ze er vies uitzien (vooral kinderjassen) of stinken. Bijvoorbeeld na een avondje bij de vuurkorf gaan ze allemaal de was in.
Aan het einde van het seizoen. Heel soms tussendoor als ze zichtbaar vies zijn of stinken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven