Proberen zwanger te worden - deel 3

10-11-2015 20:09 2179 berichten
Hier een forum van dames die zwanger proberen te worden. De meeste van ons zijn vanaf najaar 2014 bezig en dus al een poosje op weg. Daarom is iedereen welkom om mee te schrijven als je al minimaal 2 jaar aan het proberen bent zwanger te worden.

Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt :-)
naam leeftijd ronde #kind NOD bijzonderheden
flipje2 29/41 ICSI1, tp5 eerste 15 aug? kan alleen zwanger worden via ICSI
3x mk (jun '16, dec '16, jul '17)
Praatje 34/42 58 eerste ? 1 mk (feb '15)
Gaat niet de mmm in
.
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden! :heart:

Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
naam leeftijd #kind afspraken uitgerekend
Ylva 31/30 eerste afspraken 31 augustus '17
Unicorn32 34/32 eerste 24 november '17
.
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.

Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
anoniem_227911 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 17:18
42.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MissTiek, wtf!!!! O_O
Gefeliciteerd!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
idd, wtf. nu enkele dagen later kan ik het nog steeds niet echt geloven... wat een omschakeling!

uitgerekend op 22/06, is ééneiig, met gescheiden vruchtzakjes (gelukkig).
ben nu wel 2dagen thuis, met aangepaste medicatie (van vorige kreeg ik extreme bijwerkingen), om mijn misselijkheid te verminderen. dat lijkt te lukken nu. bloeddruk was gisteren 8/5, dus dat was niet goed! intussen toch al iets kunnen eten, waardoor dat hopelijk tegen morgen ook weer in orde is.

hoop dat het gaat lukken komende weken om te blijven werken, want ik moet nog behoorlijk wat doen...
@MissTiek WOW! Dubbel gefeliciteerd dus! Wat een verrassing zeg. Dat is zeker schakelen... Hoop dat je je beter gaat voelen!
Wow misstiek! Gefeliciteerd! Was vast schrikken. Maar erg gaaf!!
Hoi hoi

Hoe is het met iedereen hier?

Hier gaat het goed. Alweer ruim 6,5 maand oud. Hij wordt een steeds blijer mannetje. Heerlijk!
ah wat gaat het snel!
hier 19w zwanger nu, twinboys on the way. kleine ingreep moeten ondergaan ivm TTTS (één kreeg minder bloed en stuwde alles naar de andere), maar dat is nu min of meer onder controle! blijf wel elke week onder controle staan voorlopig!
Hier miskraam nummer 4 achter de rug. Hartje is gestopt bij 9 weken.

Hopelijk heb ik binnenkort weer een cyclus en kunnen we weer een terugplaatsing krijgen.

In april heb ik een afspraak voor intake in UZ Gent. Daar kunnen we (tegen betaling) genetisch onderzoek laten doen op de embryo's vóórdat ze worden teruggeplaatst. Maar dat kan niet op de huidige ingevroren embryo's, dan zullen we weer van voor af aan een nieuwe ICSI moeten starten.
veel succes flipje!
ik ben (omwille van ttts) nu ook onder controle in UZ gent!
heel vriendelijke mensen, maar het is een enorm complex. heb er 20min rond gelopen voor ik het juiste gebouw vond!
altijd welkom hier, maar je zult er wel mijn dikke buik moeten bijnemen :monkey: maar dat is niet wat je op dat moment wil zien vermoed ik (ik zal dan wsl al in verlof zijn)
even een update: na een TTTS ingreep op 4/1 ging alles prima (gelijke groei, gelijk vruchtwater,...) . vorige week donderdag opnieuw controle, en toen bleek helaas dat het hartje van één kindje gestopt is in afgelopen week (19.5w ongeveer) ... andere leek wat aan de kleine kant (maar kan ook meting geweest zijn, geen zorgen daarom voorlopig, ik voel hem goed).
er komt dus voorlopig geen einde aan de spanning hier... het gestorven kindje draag ik met me mee tot aan de geboorte, en dan komt het mee met de placenta, dat wordt het werkelijke afscheid dan... pffff
Oh nee misstiek wat een vreselijk nieuws! :"-(
Nee toch misstiek. Wat ontzettend verdrietig. Hopelijk blijft met het andere kindje alles goed gaan. Ik duim voor je.
Veel sterkte :hug:
He Misstiek, wat een onverwachte wending.. wat verdrietig. Veel sterkte. Hoe gaat het met het andere kindje?
Flip, jouw topic volg ik trouw al ben ik niet meer zo actief met reageren. :redrose:
met het ander kindje gaat alles prima, net zoals dochter lekker beweeglijk (gelukkig). motorisch lijkt alles in orde (even de vrees dat er zuurstoftekort is geweest door TTS ingreep en/of overlijden van broertje). nu 21 weken, en woensdag op 360g geschat, wat heel goed was. blijf nu elke week opvolging hebben tot de geboorte.
het levende broertje heeft z'n eigen vruchtzak, en dankzij de lasering waren ze al zo goed als volledig gescheiden. bij de geboorte komt de ander mee, maar de kans is klein dat je er nog véél van herkent/ziet.
oorzaak van overlijden is niet 100% zeker, maar vermoedelijk door het scheuren van de vliezen ten gevolge van de ingreep voor ttts (zijn vliezen bleven wat los liggen en er zaten natuurlijk gaatjes in zn vliezen van de ingreep).
Hoi misstiek. Hoe is het bij jou? Hopelijk alles nog goed met de kleine in je buik.
intussen bijna 26 weken, en alles verloopt prima met ons kleine ventje :flirting:
we gaan richting "veilige" zone nu, waarbij hij kan overleven mocht hij geboren worden. voorlopig nog niet aan de orde, maar toch leuk om dat bereikt te hebben :bonk:
volgt lekker z'n eigen curve, behoorlijk gemiddeld, en is super actief!

tot nu toe elke week controle gehad, al zal het nu in het universitair ziekenhuis minder worden, omdat alles goed verloopt. met eigen gyn ga ik nog overleggen of we het elke week blijven houden bij haar, of ook wat minderen.
in april nog een MRI om de hersenactiviteit te meten, maar daar verwacht ik ook geen drama's mee...
Hallo meiden,
Na een lange periode van afwezigheid, soms wel even het forum gechecked om bij te lezen maar er gebeurd weinig! Hopelijk is dat een goed teken.
Hoe gaat het met jullie? Ik hoop zo dat het goed gaat, op zwanger-worden gebied en met de kindjes die al geboren zijn.
Onze zoon word eind deze maand alweer 2 jaar..bizar hoe snel het gaat!

Wij hebben besloten om voor een 2e kindje te gaan. Zoals misschien sommige van jullie kunnen herinneren heeft het bij ons 14 maanden, wat ziekenhuisbezoeken en onderzoeken en heel veel mind fucks en een heleboek negatieve zwangerschaps testen geduurd voordat onze zoon geboren werd.

Maar ook nu is de mindfuck weer begonnen...Ik ben 27 maart ongesteld geworden, dat was de menstruatie na de pil en wacht nu nog steeds op dat ik weer ongesteld word. Deze menstratuatie duurde ook langer dan een normale ontrekkings bloeding. Had een beetje het idee dat de laatsted 2/3 dagen "echte" menstratuatie was. Inmiddels ben ik op dag 35...Heb al 1 test gedaan maar die was negatief..Had 1 van de Action, omdat we daar toevallig waren van de week. Weet iemand of die betrouwbaar zijn?

Ik voel van alles in mijn buik. kramp, steekjes, mentruatie achtig pijn-gevoel,m vlagen van misselijkheid...
Het zou toch niet dat ik nu in 1x zwanger ben?? Kan toch niet?!?!

Liefsss
Life is a party to be thrown
hey Kiml!
long time no see idd!
hier intussen 33 weken, het kort nu snel, maar er moet nog zoveel gedaan worden!!!!

hier ook in 1x zwanger, ik duim voor jou dat dat ook het geval is en dat je weer geen 14 maand moet wachten op een mooie test!

hoop voor jou ook dat als je niet zwanger bent, je cyclus niet al te lang wordt weer, maar als ik nog eens kijk in je lijstje met #dagen, dan is 35 toch nog één van de lagere cyclussen. het kan dus nog steeds

action is redelijk betrouwbaar geloof ik, flipje test er ook meestal mee...
Yup, Action test is in mijn ervaring zeer betrouwbaar en duidelijk.

Hier nu 11w4d, vijfde zwangerschap al. Hopelijk is vijfmaal nu scheepsrecht...
Hi Misstiek, thnxvoor je reactie! Ja mn cyclus van voor mn eerste zwangerschap was echt om gek van te worden! Niet te doen! Bij mn zoon teste ik ook pas rond 6 weken positief dus misschien komt mijn HCG pas laat op gang...vingers crossed dan maar! Ook wel positief om te horen dat het bij jou in 1x raak was!!

Wauw Flipje...11weken...wauw! Bijna 12! Zijn er al uitslagen van de nipt? Ik probeerde op je blog te kijken maar krijg elke x te zien dat de domain parked is 🤔 hoe voel je je? En bizar..5e keer! Ik duim zo hard voor je! Every now and then kwam je weer terug in mn gedachte...ik hoop het zo voor jullie. Het is jullie zo gegund!
Kom je via deze link?

wensmama.wordpress.com

De .blog link heb ik niet meer, die koste me €90 per jaar. Deze wordpress link is gratis.
Dank je Flipje, ik klikte op de link die in je profiel stond, dat is dus een andere!
Ik ga even bijlezen :redrose:

Jeejtje wat een spanningen weer maar wat fijn dat je zo'n mooie baby nu in je buik heb!
En als het goed is heb je de Nipt net gehad? de uitslag duurt een week of 2 toch?
Ik duim zo hard voor jullie :-)-)
haha kiml, idd wel leuk dat het zo snel ging, maar wel onverwacht (plus dan nog alle onverwachte en heftige dingen die gebeurden (tweeling, TTTS, operatie, verlies van ééntje, ...). gelukkig gaat alles nu wel ok
we gingen de volgende ronde eigenlijk starten (ivm opvangplaats van dochter in november die dan naar de nieuwe baby gaat, dus waren wat aan het rekenen) , maar waren die maand er voor 1x niet zo voorzichtig geweest, en boem, raak :facepalm: ...

flipje, ik duim hoor voor een supernipttest! lees ook regelmatig je topic en blog, en vind het nu een perfecte periode om alles af te sluiten, met een gezonde baby binnen 6 maand in je armen!
Hi Misstiek, ja ik heb alles nog eens terug gelezen over wat er allemaal gebeurd is! Heel heftig allemaal zeg, jeejtje! Zeker ook het verlies van 1, ppfff! Maar gelukkig gaat alles nu beter (of goed??)
Kan je wel een beetje genieten?
xx
alles loopt nu voorlopig vlot... ben net van het universitaire ziekenhuis vanaf, en kan nu weer bij mijn eigen gyn lopen.
net even wat stress, want ik heb wat bruinverlies gehad en wat menstruatieachtige krampen deze ochtend... vnv zowieso controle, dus ik vraag het dan nog even na (is nu weer voorbij)

kan er wel van genieten, maar blijft dubbel uiteraard... ook hebben we nog steeds geen naam vastgelegd, geen kaartje afgewerkt, geen geboortesuiker (traditie in belgie), en moeten zelfs de meter en peter nog vragen haha... beetje enorm uitstelgedrag en struisvogelpolitiek... ;)
Oh fijn dat je weer bij je eigen gyn. bent. Belgie kent niet echt verloskundige, toch?

Oh jeej dat was wel even schrikken dan ja, bah! Hoe was je afspraak verder?

EN ohjeee dat word nog even aanpoten komende weken voor alles wat je nog moet regelen! En ach ja..als hij maar een bedje heeft om in te slapen...dan is de rest bijzaak, toch?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven