Dienstplicht.

04-05-2018 18:41 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Krijg net een brief in de bus dat mijn zoon is ingeschreven voor dienstplicht. A kind is 16 en B kan heel slecht praten, is autistisch en heeft NAH.
Wat een enorme onzin brief. En nee je kunt niet reageren op deze brief.....
Wat moet je daar nou mee????

Kijk hij komt heus niet door de keuring (mag ik hopen) maar waarom zou hij uberhaubt naar een keuring toe moeten? Kind snapt daar echt helemaal niets van.
Wat voor een dienstplicht?
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... enstplicht
Of gaat het hier om?
https://wnl.tv/2017/12/14/maatschappeli ... 018-start/
Gok dit.
Hij krijgt die brief omdat hij dit jaar 17 wordt. Het is maar een formaliteit; officieel bestaat de dienstplicht nog maar niemand wordt meer opgeroepen. Volgens mij vindt er ook geen keuring plaats. Maar dat zal allemaal ongetwijfeld in die brief staan neem ik aan?
De link van de Rijksoverheid geeft aan dat er pas een probleem is als we in oorlog raken met een ander land.

Mag ik me trouwens even verwonderen over de timing?
Celaena_Aelin schreef:
04-05-2018 19:22
De link van de Rijksoverheid geeft aan dat er pas een probleem is als we in oorlog raken met een ander land.

Dan hebben we sowieso een probleem. Met die drie en een halve werkende tank die we nog hebben gaan we geen oorlog winnen.

De timing is inderdaad wel een beetje... apart.
Zonde van de postzegel.
RikM schreef:
04-05-2018 19:19
Hij krijgt die brief omdat hij dit jaar 17 wordt. Het is maar een formaliteit; officieel bestaat de dienstplicht nog maar niemand wordt meer opgeroepen. Volgens mij vindt er ook geen keuring plaats. Maar dat zal allemaal ongetwijfeld in die brief staan neem ik aan?
Dit.
Timing is afhankelijk van wanneer je 17 wordt. Voor iedereen anders en willekeurig.
Celaena_Aelin schreef:
04-05-2018 19:22

Timing? Oh please. Ze sturen 17-jarigen die over zoveel maanden 18 worden gewoon geautomatiseerd zo'n brief.
De volgende lichting krijgt volgende maand een brief.
Beetje onzin om dat in mei over te slaan vanwege 4/5 mei.
Je snapt er niks van en dus open je maar een topic op het forum ipv die brief goed te lezen. Tja.
Kasboom schreef:
04-05-2018 19:36
Je snapt er niks van en dus open je maar een topic op het forum ipv die brief goed te lezen. Tja.
Een kind met een zware handicap is straks een volwassene met een handicap.

Zelfs als de oorlog over 5 jaar zou uitbreken is het onzin om die op te roepen.

De overheid weet waarschijnlijk wel dat kind gehandicapt is, dus als ze hun databases een beetje hadden gematcht hadden ze zo'n onzin-brief niet moeten sturen.
RikM schreef:
Precies. Maak je geen zorgen. Mijn zoon, ook autisme, heeft het ook gekregen. Na navraag, hoeven we er niets mee te doen, tenzij we ineens ;-) met onze buren een oorlog beginnen.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Tornacense schreef:
04-05-2018 19:39
Een kind met een zware handicap is straks een volwassene met een handicap.

Zelfs als de oorlog over 5 jaar zou uitbreken is het onzin om die op te roepen.

De overheid weet waarschijnlijk wel dat kind gehandicapt is, dus als ze hun databases een beetje hadden gematcht hadden ze zo'n onzin-brief niet moeten sturen.
Niet alle databases mogen gematched worden.
Bovendien weet je helemaal niet wat zo iemand wèl kan doen bij wijze van dienstplicht als het nodig is.
Niet vechten aan het front maar misschien wel administratieve werkzaamheden of in de keuken.

Ik zou het juist raar vinden om mensen bij voorbaat af te schrijven.
anoniem_367584 wijzigde dit bericht op 04-05-2018 19:45
0.21% gewijzigd
Tornacense schreef:
04-05-2018 19:39

Die brief komt van het Ministerie van Defensie, ik mag toch hopen dat die niet in je zorgdossier kunnen kijken.
Kasboom schreef:
04-05-2018 19:36
Ik heb de brief goed gelezen. En nee ik snap er idd niets van. Kind kan niet eens naar een gewone school, kan nauwelijks praten en we zijn al blij dat hij een stukje alleen met het ov kan en een summiere boodschap bij een winkel waar ze hem kennen.
Je snapt toch heus wel dat zo'n kind niet door de keuring komt. Waarom hij daar dan toch voor opgeroepen kan worden is mij een raadsel.
Tja.
8102 schreef:
04-05-2018 18:43
Wat voor een dienstplicht?
`Militaire, is er nog een andere dan?
nina1966 schreef:
04-05-2018 19:52
Ik heb de brief goed gelezen. En nee ik snap er idd niets van. Kind kan niet eens naar een gewone school, kan nauwelijks praten en we zijn al blij dat hij een stukje alleen met het ov kan en een summiere boodschap bij een winkel waar ze hem kennen.
Je snapt toch heus wel dat zo'n kind niet door de keuring komt. Waarom hij daar dan toch voor opgeroepen kan worden is mij een raadsel.
Tja.
Omdat, zoals al opgemerkt is, het ministerie van defensie geen inzage heeft in je zorgdossier .
RikM schreef:
Nou er staat dus dat hij wel kan worden opgeroepen. Op dit moment niet maar het kán hersteld worden en blablabla.
Ik snap niet dat ze aan de ene kant een hoop geld betalen aan pgb omdat hij zo weinig kan en aan de andere kant hem wel registreren voor de dienstplicht. Dat vind ik heel vreemd. En waarom meisjes niet dan?
Tornacense schreef:
04-05-2018 19:31
Zonde van de postzegel.
En het papier.
Ertha schreef:
04-05-2018 19:44
Niet alle databases mogen gematched worden.
Bovendien weet je helemaal niet wat zo iemand wèl kan doen bij wijze van dienstplicht als het nodig is.
Niet vechten aan het front maar misschien wel administratieve werkzaamheden of in de keuken.

Ik zou het juist raar vinden om mensen bij voorbaat af te schrijven.
Eh nee. Hij kan niets in de keuken. Nou ja heel onhandig iets "snijden" Administratief... en nee :D En ja wat hij allemaal niet kan is echt wel bekend.
nina1966 schreef:
04-05-2018 19:55
En waarom meisjes niet dan?
Die krijgen die brief binnenkort waarschijnlijk ook.
RikM schreef:
04-05-2018 19:44
Die brief komt van het Ministerie van Defensie, ik mag toch hopen dat die niet in je zorgdossier kunnen kijken.
In dit geval en meer van deze gevallen zou ik het wel handig vinden dat ze deze personen uitsluiten.
Zonde van het papier, de moeite en mocht het plaatsvinden de keuring. Straks roepen ze een x aantal mannen op (als het ooit zo ver komt maar je weet het niet hé) en dan kan de helft niet omdat..... beetje slordig.
Bij voorbaat een schifting van personen waarvan je weet dat die echt niets kunnen zou een hoop ellende schelen. En de database een stuk leger maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven