Borstvoeding
vrijdag 4 mei 2018 om 19:40
Wat leuk! Mijn dochtertje is 8 weken
Ik kan me van mijn oudste trouwens nog herinneren dat hij ook opeens doorsliep met 10 weken, dat heeft toen 5 weken geduurd en nét toen we eraan gewend raakte stopte die er weer mee. Maar het is wel lekker om even slaap bij te tanken!
Ik heb dus 's nachts nooit gekolfd, maar dat was ook omdat ik geen noodzaak zag (thuisblijfmoeder). Voor mijn productie was dat toen in elk geval nooit een probleem. Maar als je toch gewend bent te kolven kan je inderdaad op die manier een voorraad aanleggen zoals andersom al zei.
vrijdag 4 mei 2018 om 19:52
vrijdag 4 mei 2018 om 20:00
Soms werd ik wakker van keiharde borsten en dan sliep kind nog. Dan deed ik de druk er even met de hand afkolven want verder slapen was dan echt te pijnlijk. Ik bewaarde dat volgens mij niet maar deed dat in de wasbak. Ben ook 1,5 jaar thuis geweest dus voorraad was niet heel erg nodig.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
vrijdag 4 mei 2018 om 20:20
vrijdag 4 mei 2018 om 20:24
Misschien afwisselen. Een paar nachten slapen en dan een nachtje kolven, in het geval je voorraad nodig hebt. Anders zou ik het laten! Ik heb een keer de wekker gezet om te kolven nadat dochter (9 weken) een paar nachten een voeding had overgeslagen. Net na het kolven kwam ze alsnog voor een voeding. Dubbel werk dus. Sindsdien komt ze weer elke nacht twee keer en heel af en toe één keer. Maar wekker zetten doe ik niet meer aan!
vrijdag 4 mei 2018 om 20:24
Heb wel anderhalve la vol gehad ja. Twee keer ook nog eens.Maartje2016 schreef: ↑04-05-2018 20:20![]()
Als mensen het over "een voorraad" hebben zie ik altijd een beeld voor me van een vriezer vol bakjes en zakjes melk, zonder plek voor je pizza/ijs/andere zaken![]()
Ik zou dat wel moeten doen in jouw plaats, maar mijn productie is niet heel hoog dus die had wat extra aanmoediging nodig in die eerste weken. Maar slaap is ook belangrijk, dus ik vind het ook lastig.
vrijdag 4 mei 2018 om 21:10
Ik had bij beide kinderen een liter of 3 na de kraamweek (nogal overproductie/ afgrijselijke stuwing) Voldoet dat beter aan je beeld?Maartje2016 schreef: ↑04-05-2018 20:20![]()
Als mensen het over "een voorraad" hebben zie ik altijd een beeld voor me van een vriezer vol bakjes en zakjes melk, zonder plek voor je pizza/ijs/andere zaken![]()
In antwoord op je vraag: Ik ging lekker slapen.