Vraagje grafsteen

04-05-2018 21:31 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik woonde vroeger naast twee oude mensen en vroeg me af of ze nog leefden. Dus ik keek op de site van de begraafplaats en zag dat ze helaas zijn overleden.

Ik ging daarna naar de begraafplaats in Leiden om een bloemetje bij hun graf te leggen en zag bij een ander graf dit: https://i.imgur.com/dNzFFXm.jpg

Kan iemand mij dit uitleggen? Dat klopt toch niet? Hij moet toch andersom?
Is het verplicht dat de steen met de tekst-kant naar het pad staat? Het zou vast geen foutje zijn. daar lijkt het mij te duidelijk voor.

Misschien wilden ze voorkomen dat iedereen weet wie daar ligt.
Those who don’t believe in magic will never find it
Het lijkt mij een grafsteen die tijdelijk daar is neergezet. Misschien omdat er iemand wordt bijgezet in het graf? Je ziet dat de steen hoger is dan het graf ernaast.
Ik ben het met dropfruitje eens, dit lijkt bewust gedaan, wellicht idd om te voorkomen dat iedereen weet wie daar ligt
Het lijkt erop dat die steen gelicht is. Hij staat op houten dragers en die lantaarn ligt er ook los op, klaar voor vervoer. Misschien daar geparkeerd van een graf dat geruimd gaat worden of om een andere reden open moet? Het zou ook kunnen dat de steen wordt opgehaald om opgeknapt te worden of zo.
Fring schreef:
04-05-2018 21:37
Het lijkt mij een grafsteen die tijdelijk daar is neergezet. Misschien omdat er iemand wordt bijgezet in het graf? Je ziet dat de steen hoger is dan het graf ernaast.
Of dit ja, als er een echtgenoot wordt bijgezet moet het graf ook open. De steen wordt dan zolang even geparkeerd.
Misschien moslim naar de zon toe?
Of er is iemand uitgekropen die moet weten waar ie weer in moet...
Virgogirl schreef:
04-05-2018 22:03
Naar Mekka.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Dit is alleen een deksteen. Die worden verwijderd als een graf geruimd wordt of als er iemand bijgezet wordt. Daarna wordt hij weer terug geplaatst.
Hij staat daar tijdelijk, hij staat hoog en het gras eronder loopt door.
Die mens heeft iedereen de rug toegekeerd.
Hetismogelijk schreef:
04-05-2018 22:19
Dit is alleen een deksteen. Die worden verwijderd als een graf geruimd wordt of als er iemand bijgezet wordt. Daarna wordt hij weer terug geplaatst.
Of het graf is geruimd en de steen moet nog verwijderd gaan worden en dús staat deze omgedraaid? Geen idee of dit kan hoor, denk effe mee.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Tornacense schreef:
04-05-2018 22:38
Die mens heeft iedereen de rug toegekeerd.
Zich omgedraaid in zijn graf ;-))
Enn schreef:
04-05-2018 22:39
Of het graf is geruimd en de steen moet nog verwijderd gaan worden en dús staat deze omgedraaid? Geen idee of dit kan hoor, denk effe mee.
Uhm ja, foutje. Als het graf geruimd is, wordt de deksteen uiteraard niet terug geplaatst. Nabestaanden krijgen wel de tijd om (een deel van) de steen op te halen.

In veel steden koop je grafrechten voor 15 of 30 jaar. Daarna wordt het graf geruimd. Maar de deksteen en steen zijn jouw eigendom. Die heb je ook gekocht voor een paar duizend euro. Die kan de begraafplaats dus niet zomaar weggooien. Die staan daar dus tot de eigenaar zich gemeld heeft.
Caro_22 schreef:
04-05-2018 22:45
Zich omgedraaid in zijn graf ;-))
Dan zou 't graf ondersteboven liggen :-).
Met de opstaande steen naar beneden.
Hetismogelijk schreef:
04-05-2018 22:48
Uhm ja, foutje. Als het graf geruimd is, wordt de deksteen uiteraard niet terug geplaatst. Nabestaanden krijgen wel de tijd om (een deel van) de steen op te halen.

In veel steden koop je grafrechten voor 15 of 30 jaar. Daarna wordt het graf geruimd. Maar de deksteen en steen zijn jouw eigendom. Die heb je ook gekocht voor een paar duizend euro. Die kan de begraafplaats dus niet zomaar weggooien. Die staan daar dus tot de eigenaar zich gemeld heeft.
Dan denk ik dat die steen daarop staat te wachten, of het graf op een aangepaste/ of nieuwe deksteen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Virgogirl schreef:
04-05-2018 22:03
Want die hebben grafstenen die van oost naar west draaien? :sarcastic:
Foechoer schreef:
04-05-2018 21:40
Of dit ja, als er een echtgenoot wordt bijgezet moet het graf ook open. De steen wordt dan zolang even geparkeerd.
Mijn vader vorig jaar overleden en mijn moeder 2 weken geleden. De steen en het grafmonument zijn tijdelijk weggehaald. De steen om mijn moeders naam en data er op te zetten. Het monument is mee om later weer terug op te kunnen bouwen.
Hetismogelijk schreef:
04-05-2018 22:48

En dat kan echt een eeuwigheid duren, voordat zo’n dode eigenaar komt opdagen :hihi:

Ze bewaren stenen een jaar. Wij kwamen voor de steen van onze betovergrootouders net te laat. Steen weg, graf weg en een paar hele droeve gezichten van de begrafenisondernemers. Maar helaas pindakaas..

En voor degenen die denken dat mensen niet mogen lezen wie er ligt... dan zetten ze de naam erop met onzichtbare inkt :idee:
Labalade schreef:
04-05-2018 23:35
En dat kan echt een eeuwigheid duren, voordat zo’n dode eigenaar komt opdagen :hihi:
Uhm.. De dode is niet de eigenaar van het graf. Dat zijn de nabestaanden die het graf gekocht hebben.
Labalade schreef:

Ze bewaren stenen een jaar. Wij kwamen voor de steen van onze betovergrootouders net te laat. Steen weg, graf weg en een paar hele droeve gezichten van de begrafenisondernemers. Maar helaas pindakaas..

Mensen die zo'n steen daadwerkelijk gaan ophalen, wat doen die daar dan mee? Ik kan me niet voorstellen dat ik een grafsteen zou gaan ophalen (ook niet van overledenen die me zeer dierbaar zijn) want wat moet ik ermee? Leuk ter decoratie in de voortuin? :O
HIj was vroeger al tegendraads.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Labalade schreef:

En voor degenen die denken dat mensen niet mogen lezen wie er ligt... dan zetten ze de naam erop met onzichtbare inkt :idee:
Geen steen is nog veel goedkoper ook ;)
Maar ik me voorstellen dat je je voor deze vraag hier op het forum aanmeld hoor.
Wij Viva-vrouwen weten álles.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven