Dat vind ik moeilijk

05-05-2018 17:31 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mensen iets vragen. als ik iemand nodig heb ergens voor. Interesse tonen gaat me goed af, maar aandacht voor mezelf vragen, gruwel. Ik gruwel er niet van als iemand hulp vraagt, maar ik kan dat niet.

Wie heeft er ook iets wat altijd moeilijk is geweest en blijft, als een mission impossible?
Ik heb echt 'nee' moeten leren zeggen. Intussen gaat het me goed af. Ik heb geleerd om de emotie uit de situatie te denken en heel zakelijk te bedenken of ik ruimte/tijd/gelegenheid voor het gevraagde heb.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oei, "nee" zeggen kan ik inmiddels wel, maar zelf hulp vragen lukt me nog steeds niet :-(
De spagaat
Vriendelijk.
Mijzelf waard vinden. Ik zie mijzelf altijd als negatief. Nee zeggen, vooral omdat dat nooit is geaccepteerd of gerespecteerd.
patatjedubbelmayo schreef:
05-05-2018 17:47
De spagaat
Gewoon doordouwen of iemand anders vragen om dat te doen. Zo doen ze het bij turnen ook.
Mezelf op emotioneel vlak uiten.
Ogenschijnlijk ben ik een open boek maar puntje bij paaltje zijn er maar weinig mensen die me écht kennen.
Mijn ouders, mijn broer, mijn man en 1 vriendin.
Theamuts schreef:
05-05-2018 17:50
Gewoon doordouwen of iemand anders vragen om dat te doen. Zo doen ze het bij turnen ook.
Auw! o_o
Gebruiksaanwijzingen lezen.
Iets moet gewoon werken en anders gebruik ik het niet.
Goh, vanaf dat ik dit topic had geplaatst voel ik me toch een partijtje verdrietig, een gedachte neerzetten die eigenlijk niets om het lijf leek te hebben, is achteraf toch heel confronterend. Ik besefte het terwijl ik een topic las en voor ik het wist had ik dit topic geplaatst. Ik had niet eens verwacht dat er iemand zou reageren op zo'n klein stukje tekst, maar ik ben heel blij met alle reacties tot nu toe! Ik hoop niet dat jullie het erg vinden als ik later vanavond weer meedoe, ik moet echt even iets gaan doen aan dit rotgevoel. Knuffel van mij. :)
Op 1 been staan. Met een dienblad lopen. Billen verschonen van mijn peuter en dan maar 2 doekjes nodig hebben (Hier bijna een half pak per poepluier). Denken aan de aardappels afgieten terwijl ik met het vlees bezig ben (die dan helemaal snotgaar zijn). Met 1 handige beweging de sluiting van een autostoeltje dichtmaken. De lijst mission impossibles is eindeloos!
Ik kan erg goed nee zeggen, maar daardoor voel ik me ook sneller bezwaard iemand om hulp te vragen.
Politiek op de werkvloer (zeg maar het onderhandelen terwijl het geen onderhandelen is en toch weer wel)

Fulltime werken (psychische aandoeningen)

Dansen
nartjie schreef:
05-05-2018 17:49
Mijzelf waard vinden. Ik zie mijzelf altijd als negatief. Nee zeggen, vooral omdat dat nooit is geaccepteerd of gerespecteerd.
Jij bent net zoveel waard als ieder ander hoor, wees net zo lief voor jezelf als dat je voor anderen bent! :hug:
Ik heb best een kort lontje.
Geen geduld met mensen die idiote dingen uitkraaien of doen.
Het is een familiekwaal.
Anderzijds vergeef ik ook weer snel en ben niet haatdragend.
Dus ik kan ermee leven.
Theamuts schreef:
05-05-2018 17:45
Oei, "nee" zeggen kan ik inmiddels wel, maar zelf hulp vragen lukt me nog steeds niet :-(
Heel herkenbaar. Nee zeggen gaat steeds beter, hulp vragen gaat ook wel, al ligt het er wel aan wat de situatie is en aan wie ik het vraag.
Theamuts schreef:
05-05-2018 17:50
Ben je gek?! Ik ben 1 keer uitgescheurd en dat vind ik wel genoeg, alstublieft dank u wel.
Vriendelijk.
patatjedubbelmayo schreef:
05-05-2018 19:16
Ben je gek?! Ik ben 1 keer uitgescheurd en dat vind ik wel genoeg, alstublieft dank u wel.
Was een grapje :-)
Nee zeggen tegen de zoveelste klus..
anoniem_367283 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 13:36
Reden: ivm eventuele herkerbaarheid
94.86% gewijzigd
Over koetjes en kalfjes praten. Ik kan het inmiddels wel maar het blijft een act, niet iets dat ik van nature doe. Als ik een collega vraag hoe haar weekend was, denk ik ondertussen: "O ja, daar is Truus, snel, vraag of haar zoon gewonnen heeft met voetbal en check of het inmiddels beter gaat met haar rug!" Zo vermoeiend dat ik op mijn vrije dag het liefst alleen ben en met niemand praat.
Ik vind het heel moeilijk te geloven dat er echt mensen zijn die mij leuk vinden om mee om te gaan.
cerulli schreef:
05-05-2018 19:31
Over koetjes en kalfjes praten. Ik kan het inmiddels wel maar het blijft een act, niet iets dat ik van nature doe. Als ik een collega vraag hoe haar weekend was, denk ik ondertussen: "O ja, daar is Truus, snel, vraag of haar zoon gewonnen heeft met voetbal en check of het inmiddels beter gaat met haar rug!" Zo vermoeiend dat ik op mijn vrije dag het liefst alleen ben en met niemand praat.
:rofl:
Theamuts schreef:
05-05-2018 19:34
Ik vind het heel moeilijk te geloven dat er echt mensen zijn die mij leuk vinden om mee om te gaan.
Waarom?
Bblientje schreef:
05-05-2018 19:34
Waarom?
Geen idee, misschien omdat ik tijdens wat langer durend sociaal contact wat onhandig ben?
Theamuts schreef:
05-05-2018 19:36
Geen idee, misschien omdat ik tijdens wat langer durend sociaal contact wat onhandig ben?
Zolang iemand mij niet vraagt om te klussen, kun je nog weinig verkeerds doen wat mij betreft.
En het valt vaak echt reuze mee wat mensen over je denken hoor.
De meeste mensen zijn gewoon blij met een vriendelijk persoon, of ze nou onhandig zijn of niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven