Auto theorie leren

09-05-2018 09:39 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey Iedereen
Ik heb naar jaren zonder rijbewijs besloten om hem toch maar een keer te gaan halen. Alleen ik ben niet heel goed met leren, ik maak me dan ook meer zorgen om de theorie dan om de praktijk. Wat zijn jullie ervaringen met het leren voor auto theorie? En hebben jullie handige tips? :-)
ik heb het via mijn rijschool gedaan, een paar zaterdagmiddagen samen stampen. En veel oefenen
In 1x gehaald, geen fouten.
Ik had een oefen cd voor op de computer en heb dat heeeeeeeel veel gedaan. Dan zie je wat voor vragen er gesteld worden.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Ik deed theorie gewoon tijdens 't lessen en voor ik 10 autorijlessen had gehad had ik m'n theorie certificaat al. Was toen wel 18, dus nog gewend aan leren.
lilalinda schreef:
09-05-2018 09:41
ik heb het via mijn rijschool gedaan, een paar zaterdagmiddagen samen stampen. En veel oefenen
In 1x gehaald, geen fouten.
inderdaad gewoon klassikaal wat lesjes nemen, blijft veel beter hangen dan enkel het lezen van het boek.
Klassikaal inderdaad, heb ik toen ook gedaan. En ik had ook een cd-rom met oefenexamens, was ook erg fijn.
Oefenexamens maken heeft mij erg geholpen. Ik haalde het in één keer.
Klassikaal lessen en (online)oefentoetsen maken tot je scheel ziet. Ik heb mijn rijbewijs pas gehaald op mijn 41ste en was leren niet meer gewend. Toch in een keer gehaald.
Ik heb via Groupon een online cursus gekocht en daar heel veel vragen gemaakt. Volgens mij kun je het boek met Cd rom met vragen ook prima lenen bij de bieb.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Gewoon begrijpend lezen en stampen. Ik had destijds een vragenboek, elke keer 50 vragen oefenen en op het moment dat ik telkens maar 0-3 fouten had ging ik pas theorie examen doen.

Mijn vriend is ook niet van het leren en die had naast het zelfstandig leren een theorieles ochtend bij de ANWB gedaan vlak voor het theorie examen, hij was toen ook geslaagd.
Mijn kinderen hebben een dagcursus gedaan met aansluitend het ecamen. Op voorhand een boek met vragen doorgenomen die ze van hun instructeur hadden gekregen. In 1 x gehaald.
Bedankt voor alle snelle reacties. Ik vind het idee van een online cd ook wel erg goed of misschien idd gewoon uit een boek leren en daarna een dagcursus. Weet iemand een site met goede cd's of boeken om te leren?
Ik heb het in 1x gehaald met een theorieboekje en een website om de vragen te oefenen. Ik heb eerst het theorieboekje van de ANWB rustig doorgenomen en alle dingen opgeschreven die ik moeilijk vond, niet begreep of waarvan ik dacht dat ze belangrijk waren. Daarna heb ik hier heel veel geoefend:
https://www.theorieexamen.nl/theorie-examens

Zorg ervoor dat je alle verkeersregels, verkeersborden en tekens en de voorrangssituaties erg goed kent, je kan er van uitgaan dat die veel worden gevraagd in het examen.
anoniem_334033 wijzigde dit bericht op 17-09-2018 11:40
0.88% gewijzigd
Ik heb de boeken en cd-rom gekocht bij mijn rijschool.
Helaas heb ik mijn theorie examen niet in 1x gehaald, omdat ik dacht dat ik het wel zonder thoerie boek kon. Nadat ik een pakketje had besteld bij http://theorieshop.nl heb ik dit keer wel geoefend en hierna hem gelukkig wel gehaald. Ik zou bij de theorieshop of een soort gelijke winkel/webshop even een boekje halen en wat online toetsen doen. Meestal lukt het dan wel. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven