Droogtoren

09-05-2018 20:25 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek een droogtoren met stevige lijnen die niet gaan doorbuigen als je er meerdere natte zware broeken te drogen aan hangt. Wie heeft ervaring met de torens van Metaltex, Tomado en Leifheit, want uit een van die merken ga ik kiezen. Ik wil een toren van ca 65 x 65 x 145 hoog. Zo een met 3 droogetages op wieltjes. die je per 'halve' etage ook kan inklappen zodat je er ook lange dingen (broeken) te drogen aan kan hangen. Ik hoef geen tips voor andere soorten rekken, want die heb ik al. :-)

bedankt voor de ervaringen/tips.
Bij alle merken zakt het door als het te zwaar wordt
Deze van Leifheit hebben wij en die is heel stevig, maar ik hang er nooit zware spullen op. Wij gebruiken hem echt voor de kleine spulletjes zoals ondergoed.
Afbeelding

Spijkerbroeken gaan bij ons op zoéén:
Afbeelding

Maar dat wilde je niet weten :cencored:
Ik heb een strak gespannen ouderwetsche lijn buiten en in de woonkamer, buigt ook niet, maar is ook geen merk wat je noemt ;-))
Alle lijnen buigen uiteindelijk door als je er zware spijkerbroeken aan hangt.
Zoveel mogelijk dat gewicht verdelen over de lijnen en zeker niet meerdere tegelijk aan dezelfde lijnen hangen. Anders kun je elk jaar opnieuw zo ongeveer.
Weet niet hoe de grote rekken zijn bij Tomado, maar wij hebben deurrekjes van dat merk en die zijn echt flut. Hartstikke slap en zo stuk
Leifheit! Ik heb de versie die nachtvlinder heeft gepost. En ik hang er zonder problemen twee volle trommels aan op. Inclusief spijkerbroeken en handdoeken. Is ie stevig genoeg voor!
Leifheit, heb ik al jaren. En ik hang hem vaak helemaal vol. Ook met zwaardere spullen. Mijn toren is wel 1 etage hoger.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik heb tweemaal een Leifheit staan. Kunnen drie broeken per helft aan. Ben er tevreden over. Hang er ook (240x220) beddengoed aan, maar volgens mij is dat ongeveer hetzelfde qua gewicht, i.i.g.niet zwaarder. Nu moet er met de tijd een toren bij i.v.m de kinderkleding die niet klein blijft en straks niet per verdieping past.
dweedledee schreef:
09-05-2018 20:51
Leifheit! Ik heb de versie die nachtvlinder heeft gepost. En ik hang er zonder problemen twee volle trommels aan op. Inclusief spijkerbroeken en handdoeken. Is ie stevig genoeg voor!
Die heb ik ook, heel fijn ding!
Harder centrifugeren.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb ook die van Leifheit met 4 etages.
Broeken doe ik aan een kleerhanger en dan aan dat ronde gaatjes ding wat speciaal voor kleerhanger is bedoeld.
Op die foto zitten ze aan de bovenste etage aan de kant van die blauwe blouse. Dan hangen er alleen die kleerhangers aan die kant.

Afbeelding
Dank jullie allemaal! Ik neig nu dus naar die Leifheit toren.
Ik vind die van Leifheit niet zo mooi met die blauwe dingen maar lees toch wel dat die het ws. wel gaat redden ook met broeken eraan. Pak ik even de opm over centrigureren aan: dat gaat echt prima, maar de broeken zijn zwaar van zichzelf toch?

Dat andere model past helaas niet in mijn ruimte, ik heb al een ander rek staan zonder die uitklapdelen, heeft ook zeer stevige lijnen, brabantia dacht ik.

IK neig toch naar die Leifheit droogtoren, maar vooral omdat ik nog geen ervaringen met andere merken droogtorens zie. :-) Wel ander rekje van Tomado, en idd leek Tomado mij minder stevig. toch een vooroordeel dat Leifheit lekker solide zou zijn wat nu wordt bevestigd.
Ik heb een rekje van 10 euro van de blokker, Daar hang ik al jaren natte zware werkspijkerbroeken van man op. Niks is door gehangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven