Het weer Canarische eilanden

10-05-2018 12:34 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren terug gekomen van Lanzarote. Bijna de hele week bewolking gehad...
herkenbaar voor de mei vakantie? Of gewoon dikke pech?
Een beetje pech.
Normaal gesproken is het wat beter weer. Misschien niet heel veel warmer maar wel zonniger.
Maar in het voorjaar wisselt het nogal eens, dus zekerheid voor prachtig weer heb je niet.
Pech. Ik heb in maart wel eens liggen rillen van de kou snachts maar ook wel eens weggefikt in de zon.
Welke kant van het eiland zat je? Ben nog nooit op Lanzarote geweest, maar op Gran Canaria en op Tenerife is het verschil tussen het zuidwesten en het noordoosten behoorlijk groot, in het zuidwesten is de kans op zon het beste.
Schijnt ook per Canarisch eiland te verschillen, afhankelijk van bergen/ ligging. B.v zuiden van Gran Canaria is zonnig, noorden veel natter vanwege de bergen in het midden.
Om het weer op een bepaalde bestemming een beetje in te schatten kun je kijken op meteoconsult of knmi, daar staan van die modellen en overzichten van gemiddelden van afgelopen jaren, uitgesplitst per maand, neerslag, temperatuur etc. Maar dan nog kun je pech hebben natuurlijk.
In het zuid oosten. Beetje balen dat het weer hier beter was dan daar... hopelijk volgend jaar meer geluk...
Aaah zonde! Ik heb in oktober ook wel eens rillend aan het zwembad gelegen maar geen ervaring met de meivakantie..
In december geweest. Vrijwel de hele week zon gehad....je kunt daar soms echt pech hebben. Zelfs in de zomer.
Op Fuerteventura kan het heel hard waaien en dat is wel iets om rekening mee te houden. Ik vond dat in ieder geval niet zo fijn. Het eiland is trouwens een kale boel en dus voor mij niet voor herhaling vatbaar. Voor (kite)surfers is het er wel weer heel geschikt.
Pientjexxxx schreef:
10-05-2018 13:25
Op Fuerteventura kan het heel hard waaien en dat is wel iets om rekening mee te houden. Ik vond dat in ieder geval niet zo fijn. Het eiland is trouwens een kale boel en dus voor mij niet voor herhaling vatbaar. Voor (kite)surfers is het er wel weer heel geschikt.
Zelfde geldt voor Lanzarote...harde wind en kaal.
Dat is inderdaad pech. Ik ben er vaak geweest en heb maar 1 keer minder weer gehad, in februari. Alle andere keren, in november, februari, april, mei en juni heet en stralend weer gehad.
Ik ben eenmaal op Lanzarote geweest begin mei. Het was toen overwegend zonnig maar we hebben ook een middag regen gehad.
Kennelijk trek ik dat soort weer wel aan, want wij hadden zelfs op Kaapverdië regen (het regent daar gemiddeld 0 dagen per jaar), en ik ben ooit in juli weggewaaid/-regend aan de Costa Dorada.
Wij waren er vorig jaar in de meivakantie. Laatste dagen was het ook iets minder warm (24 i.p.v. 27 graden) en bewolkt, maar was mooi weer voor de dierentuin. Zwembaden en zee waren wel nog koud, maar dat is te verwachten.
Amri1986 schreef:
10-05-2018 12:44
In het zuid oosten. Beetje balen dat het weer hier beter was dan daar... hopelijk volgend jaar meer geluk...
Dat is vaak als het hier heel mooi weer is. De lage druk gebieden trekken dan over Spanje, Canarische eilanden, Zuid-Frankrijk e.d..
Mayapril schreef:
10-05-2018 13:27
Zelfde geldt voor Lanzarote...harde wind en kaal.
.
Maar als je wat better kijkt is er zoveel te zien ;)
Dikke pech. Wij waren er in januari en hebben overwegend mooi weer gehad. Een of twee dagen wat bewolkter en frisser.
Wij zaten de week ervoor op Fuertuventura. Uiteindelijk toch nog vrij goed weer gehad. 1,5 dag helemaal bewolkt. Eigenlijk 2 dagen maaar wij waren die dag met de auto op pad en iets verderop was het prachtig weer, dus wij hadden geluk want bij het hotel was het de hele dag grauw en grijs geweest. Dat hoorden we meer: wij zaten aan de noordkant van het eiland, en iets zuidelijker was het al zonniger.
Hele week ca. 23 gr gehad en ook die week scheen het minder warm dan normaal te zijn. Met de kerst was het warmer!
En inderdaad, die wind....op een gegeven moment wisten we waar we moesten liggen bij het zwembad: beschut en uit de wind, daar was het écht heerlijk. Maar verderop was het echt een stuk frisser, zeker als er wat wolken kwamen. Maar we zijn toch goed bruin teruggekomen, het ging heeeel hard als de zon scheen en waaide.

Maar oh, ik kan me je gevoel zo goed voorstellen! Wij hebben ook vaak pech met het weer. Een keer kan gebeuren, maar wij lijken het ook aan te trekken ofzo. Voelt alsof je altijd de verkeerde keuze maakt terwijl ene ander wel in de zon zit.
In de meivakantie gaan wij normaal altijd naar Frankrijk of Italië, maar ook daar troffen we het niet vaak. Het was altijd net niks ofzo. Je weet dat niet voorjaar is en dat dat kan, maar 1000km rijden om vervolgens in de kou te zitten is ook niet leuk. Dus nu een keer vliegen naar de Canarische eigenaren en dat heeft, gelukkig, uiteindelijk toch best goed uitgepakt. In die week was het erg slecht in Nederland. En toen we thuiskwamen was het hier dus enkele dagen later precies weer mooi weer, dus voor ons gevoel nu dubbel fijn. Maar ja, helaas net toen jullie daar met bewolking zaten was het hier mooi weer, en ja dat is zó balen, dat snap ik heel goed!!!
Dankjewel voor de reacties. Moet toegeven dat we vorig jaar naar Gran canaria zijn geweest. Heel fijn weer gehad (wel 1 dag regen) en hier was het koud en miezerig. Maar we baalden wel, hier 28 graden en daar 19 met wolken en wind... grrr. Hopelijk volgend jaar beter!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven