Turkije

07-05-2018 18:57 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik wil van de zomer samen met mijn vriend op vakantie, en we willen heeel graag naar Turkije. Nu kunnen wij vanwege de school vakantie alleen in augustus, maar ik heb gehoord dat het dan 50 graden kan worden. Heeft iemand daar ervaring mee? We zijn 2 jonge mensen van begin 20 dus we hoeven verder geen rekening te houden met jonge kinderen oid. Alvast bedankt 😎
50 Graden is een beetje overdreven, maar dik in de 40 graden wordt het wel. En ja, dat kan wel aanvoelen als 50 graden.
Lekker afkoelen in de zee of het zwembad.
Ja dat kan
Makkelijk boven de veertig graden maar je hebt zwembad of zee bij de hand en je hoeft niet te gaan joggen of zo he .
Simitçi schreef:
07-05-2018 19:08
Makkelijk boven de veertig graden maar je hebt zwembad of zee bij de hand en je hoeft niet te gaan joggen of zo he .
Nee hoor, joggen doe ik nog niet eens thuis , laat staan op vakantie 😁 ik wil wel heel graag, maar mijn vriend twijfelt nu een beetje. Vandaar dat ik jullie mening even vraag haha
Als hij niet van extreme warmte houd, zou ik er niet heengaan
waarom wil je zo graag naar Turkije? Het kan daar warm worden, maar 50 graden is echt veel te overdreven. In de schaduw met een (zee)windje is het vaak goed te doen.

Er zijn nog veel meer vakantielanden, waar de kans op heel warm weer minder groot is.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik heb een keer een zomer in turkije gewoond. Achterin stadje tegen de bergen aan. 56 graden was die zomer geen uitzondering. Maar het is de heetste zomer ooit geweest. En vlak aan zee was het zo 10 graden koeler. Maar daar moest ik eerst min 30 min voor door die hitte lopen.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
De zee en de zwembaden zijn rond die tijd ook erg warm, afkoelen kan alleen onder een koude douche! Ook s’avonds blijft het erg broeierig warm.
malibu69 schreef:
07-05-2018 19:56
De zee en de zwembaden zijn rond die tijd ook erg warm, afkoelen kan alleen onder een koude douche! Ook s’avonds blijft het erg broeierig warm.
Zwembad gewoon koel hoor en de zee alleen de eerste 20 meter lauw daarna echt koud zeker bij een boottocht.
Ik begrijp niet dat mensen nog op vakantie willen naar een land waar structureel journalisten, advocaten en rechters gevangen worden gezet...

http://www.advocatenblad.nl/2016/07/20/ ... advocaten/

advocaten opgepakt
23 ADVOCATEN IN TURKIJE OPGEPAKT
7 juni 2017
De Turkse autoriteiten hebben dinsdag 23 advocaten opgepakt, meldt de NOS. Onder hen bevindt zich de directeur van Amnesty International Turkije, Taner Kiliç. Zijn huis en kantoor zijn doorzocht.
Volgens het dagblad Hürriyet zouden de autoriteiten Kiliç verdenken van banden met Fethullah Gülen, die volgens de Turkse overheid achter de mislukte staatsgreep van juli 2016 zit. De 22 andere opgepakte advocaten zouden de messenger app Bylock hebben gebruikt, waarmee berichten te versleutelen zijn. De app is populair bij aanhangers van Gülen.
Amnesty International eist onmiddellijke vrijlating van de advocaten. ‘Omdat elk bewijs voor betrokkenheid bij misdrijven ontbreekt, roepen wij Turkije op om Taner Kiliç en de 22 anderen onmiddellijk te laten gaan en alle aanklachten tegen hen in te trekken,’ stelt de organisatie op haar website. Volgens Eduard Nazarski, directeur van de Nederlandse taak van Amnesty, zou de arrestatie van Kiliç verband houden met zijn mensenrechtenwerk.

http://www.rechtersvoorrechters.nl

Tank is een van de 4279 rechters en officieren van justitie die na de coup van 15 juli 2016 zijn ontslagen. Ruim 2500 zijn gevangen gezet. Onlangs zijn ongeveer 4000 nieuwe rechters benoemd.

https://www.trouw.nl/home/twee-vrijgesp ... ~a64271c9/

Voor de Silvirigevangenis bij Istanbul had een groepje mensen zich donderdag na de uitspraak al verzameld om de twee journalisten te kunnen verwelkomen. Maar ook na uren kwamen Altan en Alpay niet door de gevangenispoort de vrijheid tegemoet gelopen. De twee lagere rechtbanken die hun zaken in behandeling hebben, willen hen namelijk niet laten gaan. Een van de rechters liet weten eerst de details omtrent de uitspraak te willen bestuderen. Die zijn al te lezen op de website, twitterde een medewerker van het constitutioneel hof daarop gepikeerd.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
50 graden is wel weg overdreven. Meestal tikt het wel de 40 graden aan in de zon. Als je in de schaduw ligt/zit is het goed te doen mits je dicht bij de zee zit daar waait het altijd wel iets. Ligt er natuurlijk wel aan of jullie dingen gaan ondernemen of gewoon lekker een zon strand vakantie willen. In iedergeval succes met boeken!!
Wij zijn een jaar of 10 geleden eind augustus naar Side geweest, misschien een uitzonderlijk hete zomer? Overdag 43 graden en echt, zwembaden en zee boden geen verkoeling; ik verzin het niet hoor!
hamerhaai schreef:
07-05-2018 19:23
waarom wil je zo graag naar Turkije? Het kan daar warm worden, maar 50 graden is echt veel te overdreven. In de schaduw met een (zee)windje is het vaak goed te doen.

Er zijn nog veel meer vakantielanden, waar de kans op heel warm weer minder groot is.
Ik ben er nog nooit geweest, en het lijkt me gewoon leuk om eens naartoe te gaan :)
Snoesje666 schreef:
07-05-2018 20:04
Ik begrijp niet dat mensen nog op vakantie willen naar een land waar structureel journalisten, advocaten en rechters gevangen worden gezet...

http://www.advocatenblad.nl/2016/07/20/ ... advocaten/

advocaten opgepakt
23 ADVOCATEN IN TURKIJE OPGEPAKT
7 juni 2017
De Turkse autoriteiten hebben dinsdag 23 advocaten opgepakt, meldt de NOS. Onder hen bevindt zich de directeur van Amnesty International Turkije, Taner Kiliç. Zijn huis en kantoor zijn doorzocht.
Volgens het dagblad Hürriyet zouden de autoriteiten Kiliç verdenken van banden met Fethullah Gülen, die volgens de Turkse overheid achter de mislukte staatsgreep van juli 2016 zit. De 22 andere opgepakte advocaten zouden de messenger app Bylock hebben gebruikt, waarmee berichten te versleutelen zijn. De app is populair bij aanhangers van Gülen.
Amnesty International eist onmiddellijke vrijlating van de advocaten. ‘Omdat elk bewijs voor betrokkenheid bij misdrijven ontbreekt, roepen wij Turkije op om Taner Kiliç en de 22 anderen onmiddellijk te laten gaan en alle aanklachten tegen hen in te trekken,’ stelt de organisatie op haar website. Volgens Eduard Nazarski, directeur van de Nederlandse taak van Amnesty, zou de arrestatie van Kiliç verband houden met zijn mensenrechtenwerk.

http://www.rechtersvoorrechters.nl

Tank is een van de 4279 rechters en officieren van justitie die na de coup van 15 juli 2016 zijn ontslagen. Ruim 2500 zijn gevangen gezet. Onlangs zijn ongeveer 4000 nieuwe rechters benoemd.

https://www.trouw.nl/home/twee-vrijgesp ... ~a64271c9/

Voor de Silvirigevangenis bij Istanbul had een groepje mensen zich donderdag na de uitspraak al verzameld om de twee journalisten te kunnen verwelkomen. Maar ook na uren kwamen Altan en Alpay niet door de gevangenispoort de vrijheid tegemoet gelopen. De twee lagere rechtbanken die hun zaken in behandeling hebben, willen hen namelijk niet laten gaan. Een van de rechters liet weten eerst de details omtrent de uitspraak te willen bestuderen. Die zijn al te lezen op de website, twitterde een medewerker van het constitutioneel hof daarop gepikeerd.
Gelukkig ben ik geen advocaat, journalist of militair. 🧐 ik ga erheen voor mijn rust en niet om gevaar op te zoeken door naar plekken te gaan waar ik niet moet komen.
rossy2013 schreef:
07-05-2018 20:06
50 graden is wel weg overdreven. Meestal tikt het wel de 40 graden aan in de zon. Als je in de schaduw ligt/zit is het goed te doen mits je dicht bij de zee zit daar waait het altijd wel iets. Ligt er natuurlijk wel aan of jullie dingen gaan ondernemen of gewoon lekker een zon strand vakantie willen. In iedergeval succes met boeken!!
Wij willen een lekkere luie vakantie, niet te veel ondernemen overdag (op misschien winkelen na dan 🤫) en dan savonds lekker naar het terras een drankje doen! 🤗🤗
Wij zijn al vaak in augustus in Turkije geweest. Is goed te doen hoor. Overdag lekker onder een parasol en heerlijk geslapen in hotel met airco.
Het kan er idd behoorlijk warm worden. Maar het ligt ook een beetje aan de plek waar je heen gaat. Zo is het langs de zuidkust, bij Marmaris, Alanya, Side vaak nog iets warmer dan aan de westkust bij Bodrum en Kusadasi. Die laatste 2 plaatsen vind ik zelf overigens ook wat gezelliger dan de plaatsen langs de zuidkust.
En mocht je nog een mooi hotel zoeken, wij zijn 3 jaar geleden naar Hotel Salmakis beach resort & Spa geweest bij Bodrum. Heerlijk hotel, goed qua eten, fijn zwembad en direct aan zee met een eigen strand. Je kan vanaf het hotel met de taxiboot zo naar Bodrum :) heerlijke vakantie gehad daar!
50 graden is idd heel goed mogelijk, maar dan meestal wel in de zon en op het heetst van de dag. Sommige plekken zijn heter dan andere.

Zee, zwembad en schaduw opzoeken. En relaxen op het heetst van de dag. Vrijwel alle accommodaties hebben wel air conditioning.
Ik kies er vaak voor om in het voor- of najaar naar Turkije te gaan.
Kan je niet in de herfstvakantie of in de meivakantie (volgend jaar)?
50 graden hebben wij nog niet mee gemaakt.
Maar 40 graden kan je wel vanuit gaan, wij doen overdag dan ook niks anders dan bij/in het zwembad liggen.
Als je niet bij Antalya of Oostelijker gaat vertoeven maar iets meer zuid westen, bijv. Kusadasi, Marmaris, is het wel goed te doen. Kies een hotel aan zee en je hebt voldoende verkoeling. Tussen 12:00 uur en 15:00 uit de zon blijven en ik denk dat je een prima vakantie kunt tegemoet zien. Welk hotel overweeg je?
Kies een plaats aan de Egeïsche zee. Koel water en veel wind maakt het daar prettiger.
In Cesme heb ik zelfs nog nooit naar een airco verlangd. Koelt s avonds zo enorm af en overdag is het meestal rond de 30 graden i.p.v. 40+
if we all light up, we can scare away the dark...
Overdag lekker zwemmen en als de zon onder gaat gaan de winkelstraten ook meer leven, dan is het goed te doen.

Veel plezier!

En 50 graden hebben wij trouwens ook nooit meegemaakt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven