Turkije
maandag 7 mei 2018 om 18:57
Hoi allemaal!
Ik wil van de zomer samen met mijn vriend op vakantie, en we willen heeel graag naar Turkije. Nu kunnen wij vanwege de school vakantie alleen in augustus, maar ik heb gehoord dat het dan 50 graden kan worden. Heeft iemand daar ervaring mee? We zijn 2 jonge mensen van begin 20 dus we hoeven verder geen rekening te houden met jonge kinderen oid. Alvast bedankt
Ik wil van de zomer samen met mijn vriend op vakantie, en we willen heeel graag naar Turkije. Nu kunnen wij vanwege de school vakantie alleen in augustus, maar ik heb gehoord dat het dan 50 graden kan worden. Heeft iemand daar ervaring mee? We zijn 2 jonge mensen van begin 20 dus we hoeven verder geen rekening te houden met jonge kinderen oid. Alvast bedankt
maandag 7 mei 2018 om 19:15
Nee hoor, joggen doe ik nog niet eens thuis , laat staan op vakantie
maandag 7 mei 2018 om 19:23
waarom wil je zo graag naar Turkije? Het kan daar warm worden, maar 50 graden is echt veel te overdreven. In de schaduw met een (zee)windje is het vaak goed te doen.
Er zijn nog veel meer vakantielanden, waar de kans op heel warm weer minder groot is.
Er zijn nog veel meer vakantielanden, waar de kans op heel warm weer minder groot is.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
maandag 7 mei 2018 om 19:36
Ik heb een keer een zomer in turkije gewoond. Achterin stadje tegen de bergen aan. 56 graden was die zomer geen uitzondering. Maar het is de heetste zomer ooit geweest. En vlak aan zee was het zo 10 graden koeler. Maar daar moest ik eerst min 30 min voor door die hitte lopen.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
maandag 7 mei 2018 om 20:01
maandag 7 mei 2018 om 20:04
Ik begrijp niet dat mensen nog op vakantie willen naar een land waar structureel journalisten, advocaten en rechters gevangen worden gezet...
http://www.advocatenblad.nl/2016/07/20/ ... advocaten/
advocaten opgepakt
23 ADVOCATEN IN TURKIJE OPGEPAKT
7 juni 2017
De Turkse autoriteiten hebben dinsdag 23 advocaten opgepakt, meldt de NOS. Onder hen bevindt zich de directeur van Amnesty International Turkije, Taner Kiliç. Zijn huis en kantoor zijn doorzocht.
Volgens het dagblad Hürriyet zouden de autoriteiten Kiliç verdenken van banden met Fethullah Gülen, die volgens de Turkse overheid achter de mislukte staatsgreep van juli 2016 zit. De 22 andere opgepakte advocaten zouden de messenger app Bylock hebben gebruikt, waarmee berichten te versleutelen zijn. De app is populair bij aanhangers van Gülen.
Amnesty International eist onmiddellijke vrijlating van de advocaten. ‘Omdat elk bewijs voor betrokkenheid bij misdrijven ontbreekt, roepen wij Turkije op om Taner Kiliç en de 22 anderen onmiddellijk te laten gaan en alle aanklachten tegen hen in te trekken,’ stelt de organisatie op haar website. Volgens Eduard Nazarski, directeur van de Nederlandse taak van Amnesty, zou de arrestatie van Kiliç verband houden met zijn mensenrechtenwerk.
http://www.rechtersvoorrechters.nl
Tank is een van de 4279 rechters en officieren van justitie die na de coup van 15 juli 2016 zijn ontslagen. Ruim 2500 zijn gevangen gezet. Onlangs zijn ongeveer 4000 nieuwe rechters benoemd.
https://www.trouw.nl/home/twee-vrijgesp ... ~a64271c9/
Voor de Silvirigevangenis bij Istanbul had een groepje mensen zich donderdag na de uitspraak al verzameld om de twee journalisten te kunnen verwelkomen. Maar ook na uren kwamen Altan en Alpay niet door de gevangenispoort de vrijheid tegemoet gelopen. De twee lagere rechtbanken die hun zaken in behandeling hebben, willen hen namelijk niet laten gaan. Een van de rechters liet weten eerst de details omtrent de uitspraak te willen bestuderen. Die zijn al te lezen op de website, twitterde een medewerker van het constitutioneel hof daarop gepikeerd.
advocaten opgepakt
7 juni 2017
De Turkse autoriteiten hebben dinsdag 23 advocaten opgepakt, meldt de NOS. Onder hen bevindt zich de directeur van Amnesty International Turkije, Taner Kiliç. Zijn huis en kantoor zijn doorzocht.
Volgens het dagblad Hürriyet zouden de autoriteiten Kiliç verdenken van banden met Fethullah Gülen, die volgens de Turkse overheid achter de mislukte staatsgreep van juli 2016 zit. De 22 andere opgepakte advocaten zouden de messenger app Bylock hebben gebruikt, waarmee berichten te versleutelen zijn. De app is populair bij aanhangers van Gülen.
Amnesty International eist onmiddellijke vrijlating van de advocaten. ‘Omdat elk bewijs voor betrokkenheid bij misdrijven ontbreekt, roepen wij Turkije op om Taner Kiliç en de 22 anderen onmiddellijk te laten gaan en alle aanklachten tegen hen in te trekken,’ stelt de organisatie op haar website. Volgens Eduard Nazarski, directeur van de Nederlandse taak van Amnesty, zou de arrestatie van Kiliç verband houden met zijn mensenrechtenwerk.
Tank is een van de 4279 rechters en officieren van justitie die na de coup van 15 juli 2016 zijn ontslagen. Ruim 2500 zijn gevangen gezet. Onlangs zijn ongeveer 4000 nieuwe rechters benoemd.
Voor de Silvirigevangenis bij Istanbul had een groepje mensen zich donderdag na de uitspraak al verzameld om de twee journalisten te kunnen verwelkomen. Maar ook na uren kwamen Altan en Alpay niet door de gevangenispoort de vrijheid tegemoet gelopen. De twee lagere rechtbanken die hun zaken in behandeling hebben, willen hen namelijk niet laten gaan. Een van de rechters liet weten eerst de details omtrent de uitspraak te willen bestuderen. Die zijn al te lezen op de website, twitterde een medewerker van het constitutioneel hof daarop gepikeerd.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
maandag 7 mei 2018 om 20:06
50 graden is wel weg overdreven. Meestal tikt het wel de 40 graden aan in de zon. Als je in de schaduw ligt/zit is het goed te doen mits je dicht bij de zee zit daar waait het altijd wel iets. Ligt er natuurlijk wel aan of jullie dingen gaan ondernemen of gewoon lekker een zon strand vakantie willen. In iedergeval succes met boeken!!
maandag 7 mei 2018 om 23:35
Ik ben er nog nooit geweest, en het lijkt me gewoon leuk om eens naartoe te gaan
maandag 7 mei 2018 om 23:38
Gelukkig ben ik geen advocaat, journalist of militair.Snoesje666 schreef: ↑07-05-2018 20:04Ik begrijp niet dat mensen nog op vakantie willen naar een land waar structureel journalisten, advocaten en rechters gevangen worden gezet...
advocaten opgepakt
7 juni 2017
maandag 7 mei 2018 om 23:40
Wij willen een lekkere luie vakantie, niet te veel ondernemen overdag (op misschien winkelen na danrossy2013 schreef: ↑07-05-2018 20:0650 graden is wel weg overdreven. Meestal tikt het wel de 40 graden aan in de zon. Als je in de schaduw ligt/zit is het goed te doen mits je dicht bij de zee zit daar waait het altijd wel iets. Ligt er natuurlijk wel aan of jullie dingen gaan ondernemen of gewoon lekker een zon strand vakantie willen. In iedergeval succes met boeken!!
dinsdag 8 mei 2018 om 08:41
Het kan er idd behoorlijk warm worden. Maar het ligt ook een beetje aan de plek waar je heen gaat. Zo is het langs de zuidkust, bij Marmaris, Alanya, Side vaak nog iets warmer dan aan de westkust bij Bodrum en Kusadasi. Die laatste 2 plaatsen vind ik zelf overigens ook wat gezelliger dan de plaatsen langs de zuidkust.
En mocht je nog een mooi hotel zoeken, wij zijn 3 jaar geleden naar Hotel Salmakis beach resort & Spa geweest bij Bodrum. Heerlijk hotel, goed qua eten, fijn zwembad en direct aan zee met een eigen strand. Je kan vanaf het hotel met de taxiboot zo naar Bodrum
heerlijke vakantie gehad daar!
En mocht je nog een mooi hotel zoeken, wij zijn 3 jaar geleden naar Hotel Salmakis beach resort & Spa geweest bij Bodrum. Heerlijk hotel, goed qua eten, fijn zwembad en direct aan zee met een eigen strand. Je kan vanaf het hotel met de taxiboot zo naar Bodrum
donderdag 10 mei 2018 om 19:47
Als je niet bij Antalya of Oostelijker gaat vertoeven maar iets meer zuid westen, bijv. Kusadasi, Marmaris, is het wel goed te doen. Kies een hotel aan zee en je hebt voldoende verkoeling. Tussen 12:00 uur en 15:00 uit de zon blijven en ik denk dat je een prima vakantie kunt tegemoet zien. Welk hotel overweeg je?
donderdag 10 mei 2018 om 21:59