Enig kind

13-05-2018 13:25 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik ben enig kind, de reden hiervoor is dat mijn broertje op 1 jarige leeftijd is overleden. Als kind heb ik er nooit last van gehad, mijn ouders waren heel speels enz. Maar nu ik wat ouder wordt en in de puberteit zit merk ik dat ik me toch eenzaam voel. Dat komt mede omdat mijn ouders het heel druk hebben en ik altijd alleen thuis ben. We ver weg van vrienden dus ik kan ook niet makkelijk afspreken.
Hebben jullie hetzelfde of tips?
Dit bespreken met je ouders! Mijn zoon is ook enig kind en ik hoop echt dat hij dit soort dingen ook met mij zal bespreken.
Ik gok dat je te jong bent voor dit forum.

Kijk eens op tienerproblemen.nl dat is meer gericht op personen van jouw leeftijd.
Niet geschoten is altijd mis
Bespreek eens met je ouders of ze open staan voor een pleegkind.
Bitje93 schreef:
13-05-2018 14:14
Ik gok dat je te jong bent voor dit forum.

Kijk eens op tienerproblemen.nl dat is meer gericht op personen van jouw leeftijd.
Godsamme zeg, dat gezeur ook altijd. Probeer eens een keertje out of the box te denken ipv met het vingertje te wijzen.

To, met je ouders bespreken. Heb je geen vrienden die je kan/mag uitnodigen als je alleen thuis bent, en dan ook blijven slapen? Of kun je wellicht naar hen toe?
Ga op een sportclub/hobby en leer jezelf vermaken. Anno nu heb je ook nog internet en netflix.
Als puber zat ik hele weekends op de manege waar ik een eind naartoe moest fietsen, mijn ouders hadden gewild dat ik wat meer thuis was juist.
Vraag of ze nog een broertje of zusje voor je willen maken.
ik geef mn bek ook maar een douw
TO, wat verdrietig van je broertje dat zal voor jullie gezin een blijvend gemis zijn.

Als enig kind zal je zelf gezelschap moeten zien te vinden buiten je gezin om. Je schrijft dat je vrienden ver weg zijn. Zijn jullie verhuisd wellicht? Misschien een idee om nieuwe vrienden te maken voor erbij?
Zit je op een (sport)club of een vereniging?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
ik weet niet hoe oud je bent? Praat er in elk geval met je ouders over. Is sport een idee? Of een bijbaantje? Dan heb je meer afleiding en doe je ook gemakkelijk wat meer contacten op.
En heb je een groepje vriendinnen op school, of ben je sowieso wat meer een einzelganger?
Beter een half motto....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven