Weekend Waddeneilanden, help!
maandag 14 mei 2018 om 19:25
Ik zie door de bomen het bos niet meer! Ik wil mijn vriend graag trakteren op een weekend kamperen op 1 van de Waddeneilanden. We hebben een racefiets en een tent en wonen in de Randstad. Dus liefst via Den Helder? gaan ipv Friesland.
Het is ons te doen voor de rust, natuur, fietstochten en lekker kamperen, maar gezellig ‘s avonds een wijntje drinken is ook welkom! Wie heeft een tip??
Het is ons te doen voor de rust, natuur, fietstochten en lekker kamperen, maar gezellig ‘s avonds een wijntje drinken is ook welkom! Wie heeft een tip??
maandag 14 mei 2018 om 19:27
Vanaf Den Helder kun je alleen naar Texel, het minst eilanderige waddeneiland.
Als je van rust houdt zou ik kiezen voor Vlieland, of anders Schiermonnikoog (mijn favoriet). Midweek niet mogelijk? Is het een stuk rustiger.
Op NPO is een serie van Midas Dekkers, de Eilanden heet het. Kun je een goede indruk krijgen van de verschillende eilanden. Alleen Schier moet nog uitgezonden worden (vrijdag).
Als je van rust houdt zou ik kiezen voor Vlieland, of anders Schiermonnikoog (mijn favoriet). Midweek niet mogelijk? Is het een stuk rustiger.
Op NPO is een serie van Midas Dekkers, de Eilanden heet het. Kun je een goede indruk krijgen van de verschillende eilanden. Alleen Schier moet nog uitgezonden worden (vrijdag).
lady_day wijzigde dit bericht op 14-05-2018 19:28
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
28.73% gewijzigd
maandag 14 mei 2018 om 19:29
maandag 14 mei 2018 om 19:32
maandag 14 mei 2018 om 19:47
Er is 1 camping op Schier, dus weinig keuze
Camping Seedune, leuk, mooi gelegen, ik kan hem je aanraden. Wat betreft je bagage: als je hem aan boord kan krijgen, dan kan je hem op het eiland bij een vervoerder dumpen en dan wordt het bij je accommodatie bezorgd. Overigens heb je aan je racefiets niet zo vreselijk veel op Schier, tenzij je graag korte afstanden doet
Als je gaat kamperen op Vlieland: ga voor Natuurcamping De Lange Paal. Prachtig gelegen! Je hebt wel een natuurkampeerkaart nodig. Vlieland is sowieso een geweldig mooi eiland.
Als je gaat kamperen op Vlieland: ga voor Natuurcamping De Lange Paal. Prachtig gelegen! Je hebt wel een natuurkampeerkaart nodig. Vlieland is sowieso een geweldig mooi eiland.
dinsdag 15 mei 2018 om 06:46
Je kunt op de eilanden wel al je kampeersspullen naar de grote campings laten brengen en ik zie ook heel veel mensen met een bolderkar.
dinsdag 15 mei 2018 om 06:48
Elk eiland is zo overgefietst met een racefiets.fiool schreef: ↑14-05-2018 19:47Er is 1 camping op Schier, dus weinig keuzeCamping Seedune, leuk, mooi gelegen, ik kan hem je aanraden. Wat betreft je bagage: als je hem aan boord kan krijgen, dan kan je hem op het eiland bij een vervoerder dumpen en dan wordt het bij je accommodatie bezorgd. Overigens heb je aan je racefiets niet zo vreselijk veel op Schier, tenzij je graag korte afstanden doet
![]()
dinsdag 15 mei 2018 om 07:47
Dat is mooi geregeld. Op die manier kun je de auto lekker in de haven laten staan.
TO, ik ben benieuwd wat het wordt. Alvast heel veel plezier!