Proberen zwanger te worden - deel 3

dinsdag 10 november 2015 om 20:09
Hier een forum van dames die zwanger proberen te worden. De meeste van ons zijn vanaf najaar 2014 bezig en dus al een poosje op weg. Daarom is iedereen welkom om mee te schrijven als je al minimaal 2 jaar aan het proberen bent zwanger te worden.
Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt
.
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden!
Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
.
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.
Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt

naam | leeftijd | ronde | #kind | NOD | bijzonderheden |
flipje2 | 29/41 | ICSI1, tp5 | eerste | 15 aug? | kan alleen zwanger worden via ICSI 3x mk (jun '16, dec '16, jul '17) |
Praatje | 34/42 | 58 | eerste | ? | 1 mk (feb '15) Gaat niet de mmm in |
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden!

Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
naam | leeftijd | #kind | afspraken | uitgerekend |
Ylva | 31/30 | eerste | afspraken | 31 augustus '17 |
Unicorn32 | 34/32 | eerste | 24 november '17 |
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.
Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
anoniem_227911 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 17:18
42.33% gewijzigd
maandag 7 mei 2018 om 20:09
belgie kent wel verloskundigen, maar meestal ter ondersteuning van een gyn. je kan bvb kiezen om thuis te bevallen en dan ga je wel bij een verloskundige langs (zelfstandige meestal). maar standaard in belgie is gyn idd...
was idd even schrikken. 3 dagen behoorlijk rood en bruin verlies gehad bij momenten, maar vermoed dat er ergens een vaatje eerder gesprongen is dan dat het écht kwaad kon.
ben uiteindelijk zondag nog naar ziekenhuis geweest, omdat het dan toch behoorlijk wat rood bloed was, maar ik had niet echt contracties en zo. mijn gyn was ookk net van wacht, dus dat scheelde ook in het gaan.
uiteindelijk prik gekregen ivm longrijping (en vandaag 2de), zodat als er iets misgaat, de longetjes tenminste redelijk OK zijn.
wel regelmatig vooral smorgens en s avonds harde buiken, maar niet zoooo pijnlijk.
en idd, zolang het een bedje heeft, is het ok, rest is bijzaak, al wil ik toch een naam hebben...
verpleegkundige op verlos vroeg vandaag ook om na te denken of we een begrafenisje wilden voor het andere ventje... ik weet het niet of ik dat wil/nuttig vind...
was idd even schrikken. 3 dagen behoorlijk rood en bruin verlies gehad bij momenten, maar vermoed dat er ergens een vaatje eerder gesprongen is dan dat het écht kwaad kon.
ben uiteindelijk zondag nog naar ziekenhuis geweest, omdat het dan toch behoorlijk wat rood bloed was, maar ik had niet echt contracties en zo. mijn gyn was ookk net van wacht, dus dat scheelde ook in het gaan.
uiteindelijk prik gekregen ivm longrijping (en vandaag 2de), zodat als er iets misgaat, de longetjes tenminste redelijk OK zijn.
wel regelmatig vooral smorgens en s avonds harde buiken, maar niet zoooo pijnlijk.
en idd, zolang het een bedje heeft, is het ok, rest is bijzaak, al wil ik toch een naam hebben...
verpleegkundige op verlos vroeg vandaag ook om na te denken of we een begrafenisje wilden voor het andere ventje... ik weet het niet of ik dat wil/nuttig vind...
dinsdag 15 mei 2018 om 08:47
Ohja dat is wel iets om over na te denken inderdaad! Ik weet natuurlijk niet hoe je erin staat maar mij persoonlijk lijkt het wel mooi en ter afsluiting om nog ene afscheid voor de overleden baby te hebben!
Wellicht dat je het al afgesloten heb...Doe wat je goed dunkt, alleen jij en je man kunnen dit beslissen! Ik wens je veel; wijsheid toe!
Hoe gaat het nu na het bloedverlies van vorige week? Hopelijk is alles weer rustig!
Vandaag ben ik dan eindelijk ongesteld geworden, 50 dagen na de 1e dag van mijn laatste menstruatie! ppffff...ben blij dat ik ongesteld ben geworden want had de hoop sowiezo al verloren dat het in 1x raak zou zijn maar wel beetje bang dat het mega lang zou duren! Bij mij zoon had ik de 1e 2 maanden na het stoppen van de pil 31 dagen en daarna rond de 40 dagen dus nu 10 dagen was wel erggg lang! Nu hopen op een kortere cycli en gewoon lekker verder genieten met mijn man
Flipje; is er al uitslag van de NIPT?
Wellicht dat je het al afgesloten heb...Doe wat je goed dunkt, alleen jij en je man kunnen dit beslissen! Ik wens je veel; wijsheid toe!
Hoe gaat het nu na het bloedverlies van vorige week? Hopelijk is alles weer rustig!
Vandaag ben ik dan eindelijk ongesteld geworden, 50 dagen na de 1e dag van mijn laatste menstruatie! ppffff...ben blij dat ik ongesteld ben geworden want had de hoop sowiezo al verloren dat het in 1x raak zou zijn maar wel beetje bang dat het mega lang zou duren! Bij mij zoon had ik de 1e 2 maanden na het stoppen van de pil 31 dagen en daarna rond de 40 dagen dus nu 10 dagen was wel erggg lang! Nu hopen op een kortere cycli en gewoon lekker verder genieten met mijn man

Flipje; is er al uitslag van de NIPT?
Life is a party to be thrown
dinsdag 15 mei 2018 om 08:55
@MissTiek over je kleine jongetje: wij hebben destijds P* (onze 'tweede' zegmaar) achtergelaten in het ziekenhuis, omdat we niet goed wisten wat we ermee wilden.
Protocol van het ziekenhuis is dan dat ze deze achtergelaten kindjes dan eens in de zoveel tijd laten cremeren. De as wordt uitgestrooid op een veldje wat speciaal voor dit soort kindjes is aangelegd bij een begraafplaats in de buurt. Daar kregen we toen ook een soort certificaat van.
We zijn er een paar maanden daarna 1 keer heen geweest en ik vond het mooi.
Het was goed dat we zelf niet een hele uitvaart hebben georganiseerd, dat was veel teveel poespas geweest voor ons gevoel, maar toch ook fijn dat we nu wel weten wat ermee is gebeurd en waar de as ligt.
Misschien kun je hem in een kleine houten doosje naar een crematorium brengen en hem dan zonder dienst en zonder jullie aanwezigheid laten cremeren en dan ergens (laten) uitstrooien? Ook al wil je er nu niets mee, mijn ervaring is dus dat het me toch veel rust gaf om te weten wat ermee was gebeurd.
Protocol van het ziekenhuis is dan dat ze deze achtergelaten kindjes dan eens in de zoveel tijd laten cremeren. De as wordt uitgestrooid op een veldje wat speciaal voor dit soort kindjes is aangelegd bij een begraafplaats in de buurt. Daar kregen we toen ook een soort certificaat van.
We zijn er een paar maanden daarna 1 keer heen geweest en ik vond het mooi.
Het was goed dat we zelf niet een hele uitvaart hebben georganiseerd, dat was veel teveel poespas geweest voor ons gevoel, maar toch ook fijn dat we nu wel weten wat ermee is gebeurd en waar de as ligt.
Misschien kun je hem in een kleine houten doosje naar een crematorium brengen en hem dan zonder dienst en zonder jullie aanwezigheid laten cremeren en dan ergens (laten) uitstrooien? Ook al wil je er nu niets mee, mijn ervaring is dus dat het me toch veel rust gaf om te weten wat ermee was gebeurd.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
dinsdag 15 mei 2018 om 13:57
alles weer prima Kim! vanmorgen weer controle (35w nu), en uk weegt bijna 2.5kg, bijna gemiddeld dus! ook baarmoederhals heeft zich weer volledig gesloten, dus alles zit weer goed dicht gelukkig!
@flipje: eerst en vooral zooooooooooo gefeleciteerd met de goeie uitslag! ik leef echt met je mee! hopelijk kun je nu écht gaan genieten (en leven naar de volgende mijlpaal)
@begrafenis: denk niet dat we iets zullen doen of hem laten begraven. we zijn beide niet zo bezig met begraafplaatsen op die manier herinneren en zo, en het is ook iets helemaal anders als een doodgeboren kindje (je zal er amper nog iets van zien)... Zowieso ging de placenta naar de universiteit voor onderzoek, dus hij zal de wetenschap (hopelijk) nog iets bijbrengen.
heel vreemd misschien, maar op dit moment is er ook niet echt een "band" mee... ik heb hem enkele weken kunnen voelen, maar het is toch anders omdat ons andere ventje er nog is...
@flipje: eerst en vooral zooooooooooo gefeleciteerd met de goeie uitslag! ik leef echt met je mee! hopelijk kun je nu écht gaan genieten (en leven naar de volgende mijlpaal)
@begrafenis: denk niet dat we iets zullen doen of hem laten begraven. we zijn beide niet zo bezig met begraafplaatsen op die manier herinneren en zo, en het is ook iets helemaal anders als een doodgeboren kindje (je zal er amper nog iets van zien)... Zowieso ging de placenta naar de universiteit voor onderzoek, dus hij zal de wetenschap (hopelijk) nog iets bijbrengen.
heel vreemd misschien, maar op dit moment is er ook niet echt een "band" mee... ik heb hem enkele weken kunnen voelen, maar het is toch anders omdat ons andere ventje er nog is...
dinsdag 15 mei 2018 om 14:04
Snap ik. Wilde mijn ervaring even met je delen omdat het soms vooraf moeilijk in te schatten is hoe je er later aan terug zult denken.
Maar jullie zijn intussen natuurlijk ook al best veel tijd verder, dan kun je dat waarschijnlijk veel beter inschatten. Bij ons ging het toen heel snel allemaal en stonden we op dat moment verder ook met lege handen...
En dank voor je felicitaties. Zo zo zo blij!!!!
Maar jullie zijn intussen natuurlijk ook al best veel tijd verder, dan kun je dat waarschijnlijk veel beter inschatten. Bij ons ging het toen heel snel allemaal en stonden we op dat moment verder ook met lege handen...
En dank voor je felicitaties. Zo zo zo blij!!!!

donderdag 17 mei 2018 om 09:29
donderdag 17 mei 2018 om 09:35
We krijgen morgen een extra "20-weken echo", bij 14 weken. En dan bij 20 weken dus nog een keer. Verder gaat het nu inderdaad normaal verder. Eindelijk! Dus na de 20 weken echo ga ik me ook melden bij een gewone verloskundige, niet meer in het ziekenhuis.
Ik ben 16 november uitgerekend.
donderdag 17 mei 2018 om 15:16
super! morgen je baby bekijken hoera! zal alweer veel veranderd zijnflipje2 schreef: ↑17-05-2018 09:35We krijgen morgen een extra "20-weken echo", bij 14 weken. En dan bij 20 weken dus nog een keer. Verder gaat het nu inderdaad normaal verder. Eindelijk! Dus na de 20 weken echo ga ik me ook melden bij een gewone verloskundige, niet meer in het ziekenhuis.

16 november is een mooie dag, maar een dagje vroeger is nog beter (mijn verjaardag

vrijdag 18 mei 2018 om 00:22
Het is sowieso een zeer bijzondere datum, want van F* was ik uitgerekend op 16 november '16.
Veel zin in morgen maar natuurlijk ook weer spannend. Ik ben zo benieuwd! Morgen precies 14 weken, dus toevallig net op het randje om het geslacht te kunnen zien. Daar wilde ik eigenlijk een echo voor plannen rond 30 mei, maar heel misschien is er morgen al iets zichtbaar... zou wel heel vroeg zijn maar niet onmogelijk!
Veel zin in morgen maar natuurlijk ook weer spannend. Ik ben zo benieuwd! Morgen precies 14 weken, dus toevallig net op het randje om het geslacht te kunnen zien. Daar wilde ik eigenlijk een echo voor plannen rond 30 mei, maar heel misschien is er morgen al iets zichtbaar... zou wel heel vroeg zijn maar niet onmogelijk!
zondag 10 juni 2018 om 13:20
Ja hoor... vooral heel snel!
Was al enkele dagen aan het rommelen, maar nog niets ergs aan de hand. Woe avond wat pijnlijker voorweeen maar onregelmatig. Gingen ook niet weg na bad. Op tijd in bed, ik had om 9u afspraak op do met de gyn, dus ging daar de toestand eens checken. Om 1.45 ben ik wakker geworden met pijnlijke weeen en ietwat branderig gevoel , waar ik dacht mss een blaasontsteking te hebben. Uiteindelijk mezelf eens betast binnenin, en ik voelde zn hoofdje al zitten... man uit bed getrommeld, intussen brak mn water. Dochter in auto geploft, alles bij elkaar gegooid voor haar en mij, tas stond gelukkig al in de auto en naar ziekenhuis gevlamd met de auto. 2.30 in ziekenhuis , gyn opgeroepen, paar keer persen en hij was er al, om 3u10...
Beetje gescheurd binnenin maar voor dd rest alles ok. Nu nog enkel last van mijn bekken...
maandag 11 juni 2018 om 23:15
Wauuww misstiek! Jullie zoon is er en wat speciaal dat hij op dezelfde dag als onze zoon in geboren! Ook op 31 mei! GEFELICITEERD!! Geweldig nieuws en wat een super snelle bevalling!
Goed om te lezen dat het allemaal goed gaat met jullie!! Geniet van al het moois and your family of four
En Flipje wat een mooi nieuws! Een dochter in je buik en alles gaat zo goed, wat heerlijk!
Geniet van je zwangerschap..ik hoop zo dat het je lukt
Goed om te lezen dat het allemaal goed gaat met jullie!! Geniet van al het moois and your family of four
En Flipje wat een mooi nieuws! Een dochter in je buik en alles gaat zo goed, wat heerlijk!
Geniet van je zwangerschap..ik hoop zo dat het je lukt
Life is a party to be thrown

zondag 25 november 2018 om 21:27
Liefste meiden! Hoe is het met jullie? (Flipje weet ik inmiddels! Zo. Gaaf.)
Nog gefeliciteerd @Misstiek! En @Kiml, hoop erg dat het goed gaat met je. Spannend dat jullie voor een 2e gaan! Wij inmiddels ook al een tijdje, zonder succes, dus het ziet ernaar uit dat we weer richting IVF gaan. Een beetje dubbel allemaal, maar ik ben hoopvol.
Het gaat wel erg goed met ons! Onze dochter doet het super. Wel steeds een grotere deugniet hoor...
Ik heb soms helaas wel wat (psychisch) last van de mmm en zoek daar sinds kort hulp voor bij een fertiliteitscoach. Volgens haar komt het goed met me, dus daar ga ik voor
.
Nog gefeliciteerd @Misstiek! En @Kiml, hoop erg dat het goed gaat met je. Spannend dat jullie voor een 2e gaan! Wij inmiddels ook al een tijdje, zonder succes, dus het ziet ernaar uit dat we weer richting IVF gaan. Een beetje dubbel allemaal, maar ik ben hoopvol.
Het gaat wel erg goed met ons! Onze dochter doet het super. Wel steeds een grotere deugniet hoor...
Ik heb soms helaas wel wat (psychisch) last van de mmm en zoek daar sinds kort hulp voor bij een fertiliteitscoach. Volgens haar komt het goed met me, dus daar ga ik voor

maandag 26 november 2018 om 20:05
Ha meiden!
Ylva leuk om je weer even te horen. Jullie meid ook alweer ruim het jaar voorbij. Wat verdrietig om te horen dat de medische molen zo'n impact op je heeft. Goed dat je hulp hebt gezocht
ik hoop dat je, met behulp van IVF of hoe dan ook, 'snel' weer mag genieten van een zwangerschap. Het is je zo gegund!!
Flip, je verhaal heb ik uiteraard gevolgd. Fijn dat je je dochter ein-de-lijk vast kan houden.
Gadget hoe is het met jou en de kleine man?
Hier alles goed, dochter alweer ruim 2 en een kleine wijsneus. Kletst de hele dag! En wat ze soms uitkraamt
we lachen ons rot en zijn ons er tegelijkertijd erg van bewust dat het opvoeden (al enige tijd) is begonnen. Het is een pittige tante met een uitdagend karakter
we genieten enorm van haar.
Ik ben inmiddels 22 wkn zwanger van de tweede. De 20 weken echo was goed dus we zijn weer helemaal blij. Ik ben gelukkig wat minder onzeker dan tijdens de vorige zwangerschap maar het blijft toch altijd een beetje spannend allemaal
Dikke kus en liefs voor jullie!
Ylva leuk om je weer even te horen. Jullie meid ook alweer ruim het jaar voorbij. Wat verdrietig om te horen dat de medische molen zo'n impact op je heeft. Goed dat je hulp hebt gezocht

Flip, je verhaal heb ik uiteraard gevolgd. Fijn dat je je dochter ein-de-lijk vast kan houden.
Gadget hoe is het met jou en de kleine man?
Hier alles goed, dochter alweer ruim 2 en een kleine wijsneus. Kletst de hele dag! En wat ze soms uitkraamt

Ik ben inmiddels 22 wkn zwanger van de tweede. De 20 weken echo was goed dus we zijn weer helemaal blij. Ik ben gelukkig wat minder onzeker dan tijdens de vorige zwangerschap maar het blijft toch altijd een beetje spannend allemaal

Dikke kus en liefs voor jullie!
maandag 26 november 2018 om 20:46
Wat gaat het toch snel! Balen ylva dat het weer moeilijk lijkt te gaan! Ik duim dat het snel raak mag zijn voor jullie!
Wow suze al 22 weken! Wat fijn! Broertje of zusje of weten jullie het niet!
Hier is onze kleinste eidn deze week alweer 6 maand, de oudste is 2.5 voorbij... wat gaat het toch snel!
En flipje, idd dikke proficiat! Je hebt lang moeten wachten tot ze er was, maar nu kun je eindelijk genieten! Hoop dat alles snel geneest!
Wow suze al 22 weken! Wat fijn! Broertje of zusje of weten jullie het niet!
Hier is onze kleinste eidn deze week alweer 6 maand, de oudste is 2.5 voorbij... wat gaat het toch snel!
En flipje, idd dikke proficiat! Je hebt lang moeten wachten tot ze er was, maar nu kun je eindelijk genieten! Hoop dat alles snel geneest!

dinsdag 27 november 2018 om 10:06
Wow, dat gaat zeker snel @Misstiek!! En @Suze!! Wat gaaf!! Gefeliciteerd! Nu ben ik ook benieuwd naar het geslacht
.
Fijn om te horen dat je minder onzeker bent, dat speelt bij mij ook. Heb tot aan het einde van de zwangerschap de angst gehad haar te verliezen. Zo zonde, want mijn zwangerschap en bevalling waren overwegend vlg het boekje. Hopelijk kan ik een vlg keer meer genieten
. Hoe voel je je verder?

Fijn om te horen dat je minder onzeker bent, dat speelt bij mij ook. Heb tot aan het einde van de zwangerschap de angst gehad haar te verliezen. Zo zonde, want mijn zwangerschap en bevalling waren overwegend vlg het boekje. Hopelijk kan ik een vlg keer meer genieten

dinsdag 27 november 2018 om 12:17
Ylva, ik had dat ook. Pas toen ze gezond en wel op mijn buik lag kon ik weer rustig "ademhalen". Ik ben ook maandenlang emotioneel geworden als ik dacht of sprak over mijn zwangerschap. Ik vond het een vreselijke tijd. Nu is dat gelukkig wel minder.
We krijgen weer een meisje
Ik hoop ook dat je een 2e zwangerschap wat rustiger bent in jezelf. Echt 'genieten' lukt me nog steeds niet zo vaak, tenzij ik duidelijk getrappel voel.
We krijgen weer een meisje

Ik hoop ook dat je een 2e zwangerschap wat rustiger bent in jezelf. Echt 'genieten' lukt me nog steeds niet zo vaak, tenzij ik duidelijk getrappel voel.
zaterdag 8 december 2018 om 19:25
Hi meiden!
Hier gaat ook alles goed en met de kleine man ook! Hij is morgen alweer 17 maanden.
Sinds 3 weken loopt hij ook. Zo schattig.
Inmiddels ook volop bezig met een nieuwe opleiding. Dus echt extreem druk hier!
Ik wil iig mijn P hebben, of bijna hebben, voor we voor een tweede willen gaan.
Ik ga niet wachten tot na mn opleiding want de opleiding duurt 4 jaar en dan ben ik 37. Als de tweede dan weer zo lang op zich laat wachten dan wordt het me een beetje te spannend!
Leuk om jullie verhalen allemaal te lezen. En al tweede kindjes op komst/al geboren. Geweldig!
Hier gaat ook alles goed en met de kleine man ook! Hij is morgen alweer 17 maanden.
Sinds 3 weken loopt hij ook. Zo schattig.
Inmiddels ook volop bezig met een nieuwe opleiding. Dus echt extreem druk hier!
Ik wil iig mijn P hebben, of bijna hebben, voor we voor een tweede willen gaan.
Ik ga niet wachten tot na mn opleiding want de opleiding duurt 4 jaar en dan ben ik 37. Als de tweede dan weer zo lang op zich laat wachten dan wordt het me een beetje te spannend!
Leuk om jullie verhalen allemaal te lezen. En al tweede kindjes op komst/al geboren. Geweldig!