Welk Grieks eiland?

15-05-2018 18:10 69 berichten
Hee hallo!

Nog nooit in Griekenland geweest (wel op Cypres maar dat is toch anders?) moet het er nu maar eens van komen. We gaan fijn samen dus zonder de kinderen.

Wensen:
Eerste twee weken van september
Geen massa toerisme maar wel wat levendig
Op loopafstand van een leuk dorp/stadje met terrasjes en restaurantjes
Lichte voorkeur voor appartement, maar hotel met ontbijt kan ook
Iig met zwembad
Op loopafstand van een (zand)strand
Plekken met meer groen genieten zeker de voorkeur boven kale droge bergen

Wie heeft een idee? Zakynthos, Corfu? Wat zijn de hotspots?

ευχαριστώ εκ των προτέρων!
Marte007 schreef:
15-05-2018 19:35
tvp.. wij moeten ook nog boeken en denken aan Zakhyntos! Maar wie weet..

Is heel erg leuk. We hebben er een scooter gehuurd en zijn er lekker rondgereden. Ook heel mooie stranden daar.
Welk dorpje zaten jullie Hoezitdit?
Loca_Loca schreef:
15-05-2018 20:21
Welk dorpje zaten jullie Hoezitdit?

Ehm, ik zoek het voor je op. Momentje.

We zaten net buiten Agios Sostis. Was een klein plaatsje met een aantal restaurants. Aangezien we niet van het masale houden was dit perfect voor ons. Vlakbij de plek waar we zaten waren veel olijfbomen en kleine weggetjes, waar we mooie wandelingen konden maken. Het strand was erg smal. Wil je de allermooiste stranden dan kan je beter naar de andere kant van het eiland, daar waren ze het mooist. Ik weet niet meer hoe het daar heet. Is net wat te lang geleden.

Even googlen. Volgens mij heette het banana beach waar die mooie stranden waren.
Alle reacties Link kopieren
Kos, fiets eiland. Wij zitten zelf graag in Kosta Palace of aan die kant van de haven.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Loca_Loca schreef:
15-05-2018 19:26
Ja, zoiets willen wij dus ook, wel een keertje weg maar hoofddoel is toch wel luiwammessen :-D
Van muggen hebben wij trouwens geen last van gehad
Zakynthos schijnt erg leuk te zijn!
Ik was vorig haar met Eliza was here op Lefkas (Lefkada) ook ontzettend genoten. Mocht je daar heen gaan, dan heb ik nog wel een aanrader qua restaurant voor je ;-) Zelden zo goed gegeten.
Daar vlak onder ligt het eiland Kefalonia wat ook ontzettend de moeite waard schijnt te zijn.
Jaren geleden op Kreta, Kos en Lesbos geweest. Van die eilanden was Lesbos mijn favoriete eiland. Maar dat is dus lang terug....
Waarom maken jullie het nou zo moeilijk :cry:
Mss kan ik beter een topic met een poll aanmaken.
Loca_Loca schreef:
16-05-2018 12:37
Waarom maken jullie het nou zo moeilijk :cry:
Griekenland heeft nu eenmaal veel heerlijk relaxte mooie eilanden. :-D
Eilandhoppen iets voor je? :whistle:
Oja, zo'n reis van eiland naar eiland met zeilboot met Yeti. Dat is gewéldig!
Appartement Makedonia in Potos, op Thassos. Heeft alles wat je zoekt!
Wij zijn op Kreta geweest afgelopen jaar, net buiten Rethymnon. Dat beviel ons heel erg goed! Er was genoeg te beleven, maar wel net ver weg genoeg van de ergste drukte. Er was een heel fijn zandstrand en met de bus naar de stad (voor zo'n €3 pp) duurde maar een kwartiertje.
Yellow002 schreef:
16-05-2018 12:44
Eilandhoppen iets voor je? :whistle:
:whip:
Ik ga er komend weekend eens goed voor zitten en proberen te kiezen. Het zal niet makkelijk worden! Bedankt allen voor jullie tips! Thassos zal ik ook eens kijken. En Kreta ook. En zoover maar uit gaan pluizen.
Loca_Loca schreef:
16-05-2018 17:38
:whip:
:mrgreen:
Balsamico Suites op Kreta!

En wil je richting Corfu? Ga dan voor Lefkas. Veel mooier en rustiger. Wel duurdere tickets, want vliegen op Preveza
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Samos.
Maar ik zou voor Parga, vaste land, gaa.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ik ben op Corfu, Kreta en Samos geweest. Kreta is wat drukker en op Corfu is het meest te doen qua cultuur/natuur. Op Samos vond ik het een beetje saai eigenlijk.
Haha ben ik nog even :) Wat is het leukste plaatstje op Corfu?
Parga ziet er ook hartstikke leuk uit :-(
MinkeDeWit schreef:
16-05-2018 19:07
Ik ben op Corfu, Kreta en Samos geweest. Kreta is wat drukker en op Corfu is het meest te doen qua cultuur/natuur. Op Samos vond ik het een beetje saai eigenlijk.
Oja Samos ben ik ook nog geweest.
Ik deel je mening...
Loca_Loca schreef:
16-05-2018 19:38
Parga ziet er ook hartstikke leuk uit :-(
:rofl: succes he! :mrgreen:
We zijn eruit! Het wordt Vlieland!
Loca_Loca schreef:
16-05-2018 20:26
We zijn eruit! Het wordt Vlieland!
Oh goed idee :idee: Je bent een keuze gaan maken tussen de waddeneilanden ipv de Griekse eilanden. Zijn er een stuk minder idd ;-)
Yellow002 schreef:
16-05-2018 12:28
Zakynthos schijnt erg leuk te zijn!
Ik was vorig haar met Eliza was here op Lefkas (Lefkada) ook ontzettend genoten. Mocht je daar heen gaan, dan heb ik nog wel een aanrader qua restaurant voor je ;-) Zelden zo goed gegeten.
Daar vlak onder ligt het eiland Kefalonia wat ook ontzettend de moeite waard schijnt te zijn.
Jaren geleden op Kreta, Kos en Lesbos geweest. Van die eilanden was Lesbos mijn favoriete eiland. Maar dat is dus lang terug....
Dat restaurant wil ik wel weten. Wij gaan roadtrippen in Griekenland deze zomer en Lefkada zit in de planning voor een nacht of 4.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven