Welk Grieks eiland?

15-05-2018 18:10 69 berichten
Hee hallo!

Nog nooit in Griekenland geweest (wel op Cypres maar dat is toch anders?) moet het er nu maar eens van komen. We gaan fijn samen dus zonder de kinderen.

Wensen:
Eerste twee weken van september
Geen massa toerisme maar wel wat levendig
Op loopafstand van een leuk dorp/stadje met terrasjes en restaurantjes
Lichte voorkeur voor appartement, maar hotel met ontbijt kan ook
Iig met zwembad
Op loopafstand van een (zand)strand
Plekken met meer groen genieten zeker de voorkeur boven kale droge bergen

Wie heeft een idee? Zakynthos, Corfu? Wat zijn de hotspots?

ευχαριστώ εκ των προτέρων!
Alle reacties Link kopieren
the4ofus schreef:
16-05-2018 20:31
Dat restaurant wil ik wel weten. Wij gaan roadtrippen in Griekenland deze zomer en Lefkada zit in de planning voor een nacht of 4.
Ey Zhn.
Vooral de tonijnsteak is briljant goed.
Grapje?
Waarom zou je op een koud Waddeneiland gaan zitten terwijl je in september zo heerlijk kunt nazomeren in Zuid-Europa? Ik snap dat echt niet.
Ik wilde zeggen Lefkas of Kefelonia met Eliza was her. Heb je gelijk ook een auto om er op uit te trekken. Maar het is Vlieland geworden. Met binnenzwembad neem ik aan?
Yellow002 schreef:
16-05-2018 22:58
Ey Zhn.
Vooral de tonijnsteak is briljant goed.
Bedankt!
MinkeDeWit schreef:
16-05-2018 23:44
Grapje?
Waarom zou je op een koud Waddeneiland gaan zitten terwijl je in september zo heerlijk kunt nazomeren in Zuid-Europa? Ik snap dat echt niet.
Het was een (mislukt) grapje ;-)
Het wordt nl. Renesse.
Loca_Loca schreef:
17-05-2018 08:13
Het wordt nl. Renesse.
Ha
ha
ha

(als ik een boer zou zijn, zou ik nu de tandarts bellen)
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Ook suf. Leuk voor een weekend maar niet een hele week in september.
Ik ben zelf op meerdere eilanden geweest en ze hebben allemaal wel wat leuks.
Zakynthos was de eerste waar ik geweest was, vlakbij Agios Sostis. Dat was een leuk plaatsje, en ik was meteen verliefd op het eiland ( en op Griekenland in het algemeen). De Ionische kant vind ik sowieso erg mooi omdat het er altijd groen is, ook in de zomer. Daarna ging ik naar Kefalonia, dat is ook erg mooi, maar ik zat helaas te afgelegen en had geen auto. Kefalonia is wat rustiger qua toerisme dan Zakynthos.
Kreta heb ik ook gezien maar wat ik ervan gezien heb vond ik niks ( zat te dicht bij Cherso helaas ).

Lefkas ben ik vorig jaar geweest, was ook leuk. Zat in Nydri, dat is wel erg toeristisch ( je werd overal de restaurantjes bijna ingetrokken, dat was voor mij totaal nieuw in Griekenland ) maar heeft een leuke boulevard en je kan heerlijk eten bij The Barrel aan het eind van die boulevard. Ook Lefkas vond ik erg mooi.

Corfu ook geweest, daar kan je het paleis van Sissi bezoeken ( heel mooi ) en is meer cultureel erfgoed dan op de overige eilanden. Gouvia vond ik als plaatsje een beetje mwah.
Ik ben dus eigenlijk alleen aan de Ionische kant geweest en op Kreta. Geen ervaring met Samos, Kos, Rhodos of iets dergelijks. Maar Griekenland is echt geweldig. Je kan overal heerlijk ( en goedkoop ) eten, de mensen zijn super lief en het is er prachtig.
Als ik zelf mag kiezen naar welk eiland ik nog een keer zou willen gaan zou ik voor Zakynthos kiezen. Die raad ik dus ook aan.

Oh ben mosterd denk ik ( of maakte je weer een grapje? ).
Madrid87 schreef:
17-05-2018 10:17
Ik ben zelf op meerdere eilanden geweest en ze hebben allemaal wel wat leuks.
Zakynthos was de eerste waar ik geweest was, vlakbij Agios Sostis. Dat was een leuk plaatsje, en ik was meteen verliefd op het eiland ( en op Griekenland in het algemeen).
Weet je nog in welke accomodatie je daar zat? En was er een zandstrand?
Loca_Loca schreef:
17-05-2018 15:15
Weet je nog in welke accomodatie je daar zat? En was er een zandstrand?
Geen idee meer hoe het heette, was een klein appartementencomplex, dus geen ontbijt en dergelijke. En nee er is in mijn herinnering nergens op de ionische eilanden een zandstrand. Kiezels als ik het goed heb. Maar ja ik haat het strand dus lig standaard aan het zwembad dus wellicht heb ik het verkeerd onthouden. Maar je wil dus nog wel naar Griekenland?
Ben vorig jaar op Kreta geweest, Chania. Leuk, pittoresk stadje met veel zandstranden (o.a. Kalimaki beach) en een mooie boulevard met veel restaurantjes met uitzicht op de oude vuurtoren. Bij Stelios kun je goed vis eten terwijl je naar de zonsondergang kijkt. Een boottochtje naar Balos Beach is echt een aanrader. Met de auto kan ook, maar dan moet je lopend nog een berg beklimmen :) Bij Elafonissi beach heb je roze zandstranden.
Ja nog steeds naar Griekenland, was meer een grapje omdat ik door de bomen het bos niet meer zie, er worden zoveel goede tips gegeven.
Chania ga ik ook even bekijken.
Ik denk dat Chania mss iets te grootschalig is voor ons.
Loca_Loca schreef:
17-05-2018 17:47
Ik denk dat Chania mss iets te grootschalig is voor ons.
Rethymnon, zoals iemand al zei is wat kleiner en ook leuk, kan je een dagtochtje Chania doen :)
Parga, echt.
Zo leuk. En mooie zandstranden.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Rhodos
Lefkas, via Eliza was here. Was echt prachtig.
Lesbos vond ik leuk, maar weet niet hoe het nu is met de vluchtelingen. Ik was er eerder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven