Cadeautip

21-05-2018 10:26 18 berichten
Binnenkort zijn mijn man en ik uitgenodigd voor een feest van een van onze buren. We kennen hen nauwelijks, maar vinden het erg leuk dat we zijn uitgenodigd. Maar nu de vraag: wat voor cadeau moeten we geven? Ze zijn al wat ouder en we weten niet wat hun interesses zijn. Hebben jullie misschien een Idee?
Alle reacties Link kopieren
Wat voor een feest is het? Jubileum? Verjaardagen?

Een bon voor uit eten misschien.
Iets voor in de tuin? Plant of een windlicht? Regenmeter/weerstation?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nokie schreef:
21-05-2018 10:27
Wat voor een feest is het? Jubileum? Verjaardagen?

Een bon voor uit eten misschien.
Combinatie van die twee.

Bon voor uit eten is mss wel een idee.
Bon van een tuincentrum als ze van tuinieren houden.
Een bon om uit eten te gaan.
Een boekenbon als ze van lezen houden.
Een fles wijn?
Nouschi schreef:
21-05-2018 10:28
Iets voor in de tuin? Plant of een windlicht? Regenmeter/weerstation?
Is mss ook wel een idee, iets voor in de tuin. Ze houden alleen niet van tuinieren.
Elfje112 schreef:
21-05-2018 10:32
Is mss ook wel een idee, iets voor in de tuin. Ze houden alleen niet van tuinieren.
Wel iets wat je zelf ook mooi vindt ;-)
Misschien moet jij er ook tegenaan kijken.
minnimouse schreef:
21-05-2018 10:32
Bon van een tuincentrum als ze van tuinieren houden.
Een bon om uit eten te gaan.
Een boekenbon als ze van lezen houden.
Een fles wijn?
Een fles wijn is ook wel een goede.
Wat voor feestje is het?
Een gewoon tussendoorfeestje of een simpele verjaardag zou ik een mooie plant voor in de tuin kopen of bij een vrouw een bosje bloemen.
Bij een jubileumfeestje of kroonjaar voor een verjaardag zou ik een envelopje doen met 30 euro.

Je wil niet met een enorm kado aankomen en daar je gastheer en gastvrouw mee in verlegenheid brengen.
Nope
Nokie schreef:
21-05-2018 10:35
Wel iets wat je zelf ook mooi vindt ;-)
Misschien moet jij er ook tegenaan kijken.
Haha, maar nee. Ze wonen iets verder in de straat.
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
Wat voor feestje is het?
Een gewoon tussendoorfeestje of een simpele verjaardag zou ik een mooie plant voor in de tuin kopen of bij een vrouw een bosje bloemen.
Bij een jubileumfeestje of kroonjaar voor een verjaardag zou ik een envelopje doen met 30 euro.

Je wil niet met een enorm kado aankomen en daar je gastheer en gastvrouw mee in verlegenheid brengen.
Ze houden een wat chiquer feest voor een jubileum en verjaardag. Aan geld hadden we ookal zitten denken.
Elfje112 schreef:
Een fles wijn is ook wel een goede.
Zou ik altijd mee oppassen, wijnsmaak is persoonlijk en wat als je buurtjes geen alcohol drinken/ mogen?
Net als een doosje bonbons...lekker, maar mij als diabeet geef je iets wat zo de kliko in kan of ik zou het aan iemand anders moeten geven.
Altijd moeilijk om iets te geven aan iemand die je niet goed genoeg kent. Ik zou het zo neutraal mogelijk houden.
Nope
21-05-2018 10:42
Zou ik altijd mee oppassen, wijnsmaak is persoonlijk en wat als je buurtjes geen alcohol drinken/ mogen?
Net als een doosje bonbons...lekker, maar mij als diabeet geef je iets wat zo de kliko in kan of ik zou het aan iemand anders moeten geven.
Altijd moeilijk om iets te geven aan iemand die je niet goed genoeg kent. Ik zou het zo neutraal mogelijk houden.
Dat is waar. Al heeft mijn oom met diabetes wel altijd graag een doosje bonbons :D

Mss is geld en een bos bloemen beter.
21-05-2018 10:42
Met dit soort uitnodigingen (je kent ze amper en wellicht een beleefdheidsuitnodiging) gaat het in mijn ogen erom dat je in ieder geval iets meeneemt om niet met lege handen aan te komen. Heel vervelend als men geen alcohol mag/diabeet is/glutenallergie/lactose intolerant etc etc maar ik zou een fles wijn meenemen, een plantje en als je wat meer wilt uitpakken een dinerbon erbij. Als het niet goed is raken ze er vast wel vanaf, maar ze zullen ongetwijfeld waarderen dat je iets meeneemt.
Coco87 schreef:
21-05-2018 10:47
Met dit soort uitnodigingen (je kent ze amper en wellicht een beleefdheidsuitnodiging) gaat het in mijn ogen erom dat je in ieder geval iets meeneemt om niet met lege handen aan te komen. Heel vervelend als men geen alcohol mag/diabeet is/glutenallergie/lactose intolerant etc etc maar ik zou een fles wijn meenemen, een plantje en als je wat meer wilt uitpakken een dinerbon erbij. Als het niet goed is raken ze er vast wel vanaf, maar ze zullen ongetwijfeld waarderen dat je iets meeneemt.
Daar zit ook wel wat in. De gekregen flessen wijn hier vonden altijd wel een ander die er blij mee was.
Coco87 schreef:
21-05-2018 10:47
Als het niet goed is raken ze er vast wel vanaf, maar ze zullen ongetwijfeld waarderen dat je iets meeneemt.
Daar heb je gelijk in.
Mss ben ik wat lichtgeraakt daarin, omdat ik vaak als ik naar feestjes of sociale dingen ga, ik zo vaak nee moet zeggen en de hele tijd met mijn glaasje water er voor mijn gevoel bij sta. Juist omdat ik bijna niets mag en als er wel wat te knabbelen is voor mij, het lijkt of iedereen dat als eerste pakt. Net zoiets als de vega happen bij een bbq vaak ineens populair zijn.

En ja, iedereen lijkt tegenwoordig wat te mankeren...voor mij des te meer reden om te proberen daar rekening mee te houden.
Feit blijft wel dat iemand het wel kan waarderen dat je iets meebrengt.
Nope
Of zo'n bon dat ze met z'n tweeen kunnen lunchen. Volgens mij van Bongo.
21-05-2018 11:02
Daar heb je gelijk in.
Mss ben ik wat lichtgeraakt daarin, omdat ik vaak als ik naar feestjes of sociale dingen ga, ik zo vaak nee moet zeggen en de hele tijd met mijn glaasje water er voor mijn gevoel bij sta. Juist omdat ik bijna niets mag en als er wel wat te knabbelen is voor mij, het lijkt of iedereen dat als eerste pakt. Net zoiets als de vega happen bij een bbq vaak ineens populair zijn.

En ja, iedereen lijkt tegenwoordig wat te mankeren...voor mij des te meer reden om te proberen daar rekening mee te houden.
Feit blijft wel dat iemand het wel kan waarderen dat je iets meebrengt.
Ik begrijp het wel hoor en als ik zou weten dat er sprake is van een allergie of zwangerschap o.i.d. dan neem ik natuurlijk niets mee wat dan niet kan of mag. Maar in dit soort gevallen denk ik dat je het jezelf niet te moeilijk moet maken.

Dat van die bbq herken ik wel. Ik eet ook vega en als er hapjes ergens staan dan wil opeens iedereen de vega hapjes. Dan denk ik stiekem ook wel eens "he die zijn van mij, pak lekker een bitterbal ofzo" :-p Maar ach, tegelijkertijd denk ik dan weer: minder voor mij is beter voor de lijn :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven