Heb ik te weinig seks?
zaterdag 19 mei 2018 om 17:35
Ik ben 21 jaar en nu 1,5 jaar samen met mijn vriend. We hebben echt een geweldige relatie en de sfeer is altijd fijn, we steunen elkaar in alles en kunnen samen lachen.
Ondanks dat er veel chemie is tussen ons hebben we niet erg vaak seks. In het begin was het elke dag maar het is steeds minder geworden. Mijn vriend en ik hebben beiden niet een erg hoog libido en ik ben zelf heel druk in mijn hoofd waardoor ik moeilijk kan ontspannen. Mijn vriend heeft hetzelfde probleem. We wonen beiden op kamers en ik ben bijna altijd bij hem.
Hij zegt dat het ook komt door de omstandigheden, een kleine rot kamer waar je met zijn tweetjes zit, in een smerig studentenhuis. Hij vindt dat niet heel opwindend en daarom laat hij het vaak zitten. Echter ben ik nu erg bang dat we onze eigen relatie aan het verpesten zijn. Als ik soms andere verhalen hoor van mensen die constant seks hebben, nog steeds na jaren samen zijn, maak ik me erg zorgen.
Is het mogelijk dat bepaalde omstandigheden je libido zwaar kunnen verminderen? Of is dit een ernstige zaak en moeten we er echt aan gaan werken? Ik vind het persoonlijk geen ramp om weinig seks te hebben, ik vind het sowieso overschat. Echter is het wel fijn om die spanning te hebben en intiem te zijn met elkaar.
Tips?
Ondanks dat er veel chemie is tussen ons hebben we niet erg vaak seks. In het begin was het elke dag maar het is steeds minder geworden. Mijn vriend en ik hebben beiden niet een erg hoog libido en ik ben zelf heel druk in mijn hoofd waardoor ik moeilijk kan ontspannen. Mijn vriend heeft hetzelfde probleem. We wonen beiden op kamers en ik ben bijna altijd bij hem.
Hij zegt dat het ook komt door de omstandigheden, een kleine rot kamer waar je met zijn tweetjes zit, in een smerig studentenhuis. Hij vindt dat niet heel opwindend en daarom laat hij het vaak zitten. Echter ben ik nu erg bang dat we onze eigen relatie aan het verpesten zijn. Als ik soms andere verhalen hoor van mensen die constant seks hebben, nog steeds na jaren samen zijn, maak ik me erg zorgen.
Is het mogelijk dat bepaalde omstandigheden je libido zwaar kunnen verminderen? Of is dit een ernstige zaak en moeten we er echt aan gaan werken? Ik vind het persoonlijk geen ramp om weinig seks te hebben, ik vind het sowieso overschat. Echter is het wel fijn om die spanning te hebben en intiem te zijn met elkaar.
Tips?
zaterdag 19 mei 2018 om 17:39
Meestal zo'n 1 keer per week, soms meer, soms twee weken niet.Madeliefjees schreef: ↑19-05-2018 17:36Wat is weinig?
Als jullie het beide prima vinden, is er niks aan de hand.

zaterdag 19 mei 2018 om 17:49
Voor mensen die niet samen wonen lijkt me dit best normaal.
Maar het gaat er om wat jullie te weinig vinden. Niet wat een ander vindt.
Ik heb een laag libido en vriend ook niet super hoog.
Hebben minder seks als jij en vinden dat beide prima.
Weer een ander vindt 3x per week nog te weinig.
zaterdag 19 mei 2018 om 18:00
Laat jezelf niet zenuwachtig maken.
Vele zullen jaloers zijn op jullie relatie.
Omdat je jong bent denk je dat sex in
een relatie het belangrijkste is.
Doch dat is het niet .
Respect en wederzijds vertrouwen,
is veel belangrijker.
Dus maak je jezelf niet druk
Wees zuinig op elkaar
Vele zullen jaloers zijn op jullie relatie.
Omdat je jong bent denk je dat sex in
een relatie het belangrijkste is.
Doch dat is het niet .
Respect en wederzijds vertrouwen,
is veel belangrijker.
Dus maak je jezelf niet druk
Wees zuinig op elkaar
men zal niet overal de beste in zijn
men zal niet overal de slechtste in zijn
men zal niet overal de slechtste in zijn
dinsdag 22 mei 2018 om 17:43
Binnen een relatie is seks strakswel belangrijk hoor, dat maakt hormonen vrij, waardoor je nog meer van elkaar gaat houden
Maar hoe vaak, moet je met elkaar bepalen
dinsdag 22 mei 2018 om 17:53
Mee eens. Te veel en te weinig seks is niet goed. Er moet een balans zijn. Dat hangt van de stel af.