Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met Boer zoekt Vrouw!

11-01-2009 22:21 5013 berichten
Alle reacties Link kopieren

Verboden woord:

ZWNNGMW (oftewel: Zij Wiens Naam Niet Genoemd Mag Worden)

Verzoekje: zouden jullie wijzigingen voor de tabel een kleurtje willen geven? Thanks!

Link naar het nieuwe topic: Afvallen met...
Hey, MdK teut...gezellig!

En wat goed dat je je cv mag opsturen!

Enne...verwar je me nu alweeeeeer met Tien

Tien, goed te lezen dat het met je neefje de goede kant op lijkt te gaan. En leuk dat je het gezellig gehad hebt bij je zus!

Heb braaf aan de studie gezeten. Is het bij jou een beetje gelukt Vinyl? Ik ga zo lekker slapen. Welterusten allemaal!
Ooooh wat zijn jullie toch allemaal leuk en lief!!!

Enne... Erwt... gaf jouw weegschaal nou 86 kilo aan?

Dat is zwaarder dan je was in januari, dus heb jij ook een weegschaal nodig die bij zijn standpunt blijft

(maar is vast een foutje...)

Mijn hoofd zit weer zo vol... Telt zeker voor 2,5 kilo dacht ik zo

Heb bij LC thuis gegeten, want hij was ook veel buiten de deur geweest de laatste tijd. Maar... ik was behoorlijk chagrijnig toen ik naar hem toe fietste.

Ik weet niet waar het aan lag, was nog lang niet klaar met werken, chaotische dag gehad en toen 'moest' ik alweer weg. (ok, was toen ook 18:30u...) En daarbij... het was wel een werkafspraak, maar waarom doe ik al die moeite, hij ziet toch niks in me. Dus het stond me allemaal een beetje tegen.

Maar LC was tof, hij liet me even uitratelen over werk, zei dat ik op de bank moest zitten, wilde thee voor me maken maar toen kreeg ik toch wijn, en hij ging voor me koken.

Pfoe, ik had even tijd om een to do list voor morgen te maken en toen was ik weer opgelucht.

Ideaal toch, zo'n man!

Lekker gegeten: gerookte makreel met sambalboemboe uit de oven, pasta met broccoli en rode saus met ui, knoflook en bleekselderij.

En toe nog een heerlijke koffie met opgeklopte melk en koffielikeur erdoor. Hmmmm!

Samen een fles witte wijn weggedronken, en gewoon weer een superfijne avond gehad. Echt bizar hoe dat gaat... We lachen met elkaar, we lachen om elkaar en we hebben serieuze gesprekken.

Maar toch... ik weet het niet, kan m'n vinger er niet op leggen.

Ook nog een mooi moment: ik stond bij de AH buiten te wachten en hij was binnen boodschappen aan het doen. Er liep een groep jochies voorbij, dus ik had mijn gezicht op de stand 'afwezig' staan. En LC stond vanaf de kassa naar mij te kijken, en gaf me een hele mooie glimlach Tja, toen was ik alweer verkocht...

Ach ja, het wordt tijd om te gaan slapen. Moet morgen voor m'n werk nog boodschappen doen, dan werken en vervolgens weer op tijd naar huis om te gaan koken voor 7 personen.

Nou ja, koken... soep opwarmen, brood erbij met smeersels en salade (bedankt voor de tip!!)

Sorry voor de ego, volgende keer zal ik weer braaf reageren
Hij heeft trouwens wel een paar keer gezegd dat ik Stoer Werk heb, en toen keek hij me heel respectvol aan. Echt fijn!

En verder... ik ben eigenlijk ook een heel goed en leuk persoon om het even zo arrogant te zeggen. Maar wanneer ziet hij dat nou?

Een betere match kun je haast niet hebben m.i.

We hebben dezelfde passies, we hebben zelfs dezelfde boeken in de kast staan! En we zijn allebei Nuchtere Twentenaren met een soortgelijke kijk op het leven. We zijn ook nog eens cultureel en idealistisch ingesteld.

Grommmm... het is genoeg geweest, ik duik m'n bed in!

ps LC komt op mijn verjaardagsfeestje!!! Nu moet ik hem nog laten weten wat voor cadeau ik wil.

Tja, das een makkelijke... maar ja, hoe zeg je dat?
En nee, ik ben weer supernuchter! De koffie heeft z'n werk gedaan!
Hmm, moeilijk altijd Age, als je het zo leuk hebt samen zou je toch zeggen dat er meer in moest zitten, maar 't is zo moeilijk in te schatten of het gevoel dat je nu hebt door je eigen onzekerheid komt of door signalen van hem. Misschien toch maar zo zoetjesaan ns aan opbiechten gaan denken?

Ik heb vandaag eindelijk uitgeslapen, heerlijk. Was ook wel nodig, want tot 3 uur 's nachts aan het bier geweest met collega's, was erg gezellig. Vanmiddag nog een uurtje gewerkt en vanavond weer voorstelling gedraaid, en al voor de 2de keer complimenten gekregen over het licht, terwijl het mijn eerste volledig zelf ingehangen lichtplan is Dus da's leuk.

Wat weegschalen betreft, de mijne heeft geloof ik ook wel een beetje last van hoe je erop staat, wil ook wel schelen als ik een paar keer achter elkaar weeg. Maar dat doe ik gewoon niet, 1x per week erop, en dat moet het dan maar zijn. Zolang er in het algemeen een dalende lijn te zien is, gaat het goed, en of ik dan eigenlijk een pond meer of minder weeg voor het echie, maakt me niet zoveel uit, 't blijft toch allemaal schommelen door vochtbalanzen enzo.

Had vreselijke snaaitrek vandaag, maar heb het redelijk binnen de perken weten te houden, en ook nog eens niet gedronken na de voorstelling. Lijstje:

2 boterham kaas

grote kom miesoep

cracker kipsatesalade

2 koffei verkeerd met 2 bitterkoekjes

boterham salami

boterham appelstroop

lik pindakaas

2 bionade (lekkere niet zoete frisdrank van 19 kcal/100 ml)
Heeel snel!

Age... het klinkt zo leuk, jullie samen!

Tien, fijn dat het beter gaat met neefje!

Fniel, gefeliciteerd met standvastige weegschaal

De rest heb ik nog niet helemaal goed gelezen

Oh en 86 kilo , bedoelde 78 (niet echt een logische typfout?!)

Gisteren volle dag, lekker gegeten en gekletst bij schoonzussie. Nu een lange dag. Moet om 08.00 uur op werk zijn en waarschijnlijk rond 19.15 thuis

Tot later allemaal!
Peas on earth!
Dag allemaal!

Oef, Erwt, gelukkig geen 86

En Age... SPANNEND!! Kun je inderdaad niet vragen of hij gewoon zich voor je verjaardag in een grote strik inpakt?

Of... of hij zich voor je verjaardag feestelijk wil laten versieren

Hier gaat de weegschaal soap verder. Woog hier vanmorgen tussen de 77 en de 78,3 op de nieuwe. Grrrrrr......

Enige reden dat ik hem wel wil houden is de vetmeter. Grotegenade, 33% vet, dat is gruwelijk slecht!!

(nu zijn deze dingen meestal minder nauwkeurig, dus als hij niet verder meet dan mijn benen, dan klopt het wel)

Wel interessant om te zien of ik dat kan laten dalen....

Anyway, kan dus nog niet zeggen hoe zwaar ik ben. Zeer frustrerend! Maar goed, als in onder de 70 kom kan ik toch met zekerheid wel zeggen of ik ben afgevallen?

Houd het hier nog steeds keurig vol, 1.400 kcal en meer niet!

Vandaag wordt het alleen iets moeilijker. Zou een vergaderlunch hebben en uit eten gaan vanavond. Ga tijdens de lunch mijn 2 eigen boterhammetjes maar opknabbelen om zo de schade te beperken (lunch is altijd soep, broodje kroket en broodjes met lekkers als brie enzo...)

Dus mijn eigen bammetjes en dan vanavond (3 gangen constructie) niet vooraf de geitenkaas en toe de creme brulee, maar een magere keuze

Tot vanavond (laat)!
Vinyl, wij hadden ook zo'n wiebelige weegschaal en hebben toen een nieuwe gekocht. Ook de nieuwe weegschaal weegt (zoals Flora? volgens mij al zei) op verschillende plekken in huis verschillend. In de slaapkamer ben ik gemiddeld, in d badkamer het zwaarst en in het washok ( ) het lichtst. Ik meet me nu gewoon iedere keer op precies dezelfde plek. Doe jij dat ook?

Jij bent trouwens écht goed bezig!

Ben te druk om uitgebreid te reageren. Doe nog wel even een lijstje van gisteren:

- ontbijt: flakes met yoghurt

- lunch: 2 bekertjes optimel, 3 boterhammen met kaas, 1 stuk komkommer

- avondeten: rijst+zuurkool+gehakt+spekjes+ananas (kllinkt gek, maar was heel lekker!) in beschaafde hoeveelheid, handje kroepoekjes en 2 augurken. Toetje: kwarkyoghurt.

- 's avonds: thee met 1 chocolaatje.

- tussendoor: heel veel thee en water

Kwarkyoghurt niet okee, maar verder wel redelijk volgens mij.

Vandaag lange dag, dus ga straks een stoommaaltijd of maaltijdsalade kopen. Dat compenseert die kwarkyoghurt van gisteren vast wel
Peas on earth!
Ja, hij staat verdorie altijd op dezelfde plek. En zelfs deze fluctureert dus een dikke kilo. Zo frustrerend!
Erg frustrerend idd Vinyl.

Ik heb gewoon zo'n ouderwetse analoge weegschaal, en die staat in m'n badkamer dus altijd op dezelfde plek weg. Nu scheelt het wel dat ik overal in huis dezelfde vloer heb

Ik ben moe vandaag... erg moe...

Zit net een kwartier op m'n werk, moest vanochtend eerst Veel Boodschappen doen. Krijg vanavond dus 6 mensen te eten, past allemaal net in m'n huis

Ik heb gekocht: pakje om champignonsoep te maken, sla met geitenkaas, cherrytomaat, croutons en pijnboompitjes. Ik maak zelf een honing-mosterd dressing.

Dan nog kartoffelsalade, rundvleessalade. 4 Soorten brood en worstenbroodjes. Voor op brood: paturain light, brie light. En ik maak nog humus en serveer ook zeezout+olie.

Als toet verse ananas, aardbeien en ambachtelijke yoghurt appel/kaneel.

3 Van de 6 zijn buut'nlaanders dus ik hoop dat ze het lusten!

Oh ja, vooraf nog wat light chips, cashewnoten en kaaskoekjes.

En nu mezelf maar eens aan het werk schoppen, vergunning-gedoe etc.

Pffff, straks ook weer een overleg met m'n opdrachtgeefster. Ze mailde gisteren al dat we de fles prosecco gaan open trekken tijdens dat overleg omdat het wel kunnen gebruiken met al die 'zeurende' mensen

tot later!
Hehe, de voorstelling die ik draai op het moment komen de woorden 'proseccoschoenen' en 'proseccotrien' redelijk veelvuldig voor

Ik heb een werkafspraak gehad, en aangezien het me momenteel niet lukt om ook maar 5 minuten vroeger dan strikt noodzakelijk is op te staan, heb ik daarna lekker mezelf op een ontbijtje in de stad getracteerd, broodje gerookte zalm, had ik al 3 dagen zin in.

Was tijdens het ontbijten de krant aan het lezen trouwens, en moest nog vreselijk proesten om het feit dat een vliegdeskundige die dingen over die vliegtuigcrash aan het vertellen was Benno Baksteen heet. Dat verzin je toch niet!? Lijkt de Donald Duck wel.

Klinkt lekker allemaal Age! Ik ga me maar eens aan de broccolisoep wagen vanavond, wilde eigenlijk asperges eten, geinspireerd door Vinyl, maar die waren er niet. Ga wel een eigen verzonnen versie doen: soep zelf heel simpel met inderdaad broccoli en aardappel en dan blenderen, maar dan nog ui, champignons en blokjes megapittige salami bakken en die er doorheen gooien, lijkt me erg lekker.

En joehoe, ik trok vanochtend een broek aan die ik iets te krap had gekocht bij Steps begin januari, en die zit nu echt perfect! Echt leuk.
Goed zo Moos! Ik had het met m'n grijze wikkeljurkje! Die kan ik ook weer aan!

Moet lachen om prosecco-termen. Daar waar ik nu werk is prosecco onze huisstijl

Heb dan nu ook met m'n opdrachtgeefster een afspraak buiten de deur, zijn ze wel aan toe.

tot vanavond!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 04 maart 2009 @ 08:10:

Vinyl, Age had foto's geplaatst op een topic van iemand over parfums. Daar schreef iemand dat het wel meeviel met die dierproeven voor parfums. Age plaatste foto's van dieren op wie getest was.

Ik ontdek net iets heel raars. Ik kijk wel eens op de BMI-calculator van de caloriechecker. Daar vul je dan je (afgeronde) gewicht en lengte in. Ik zit daar al even op een gezond BMI (24-komma-nogwat). Nu blijkt dat helemaal niet te kloppen, want bij andere BMI-uitreken-mogelijkheden op internet zit ik nog op 25,59

Ik breek even in op jullie topic met een misschien volstrekt nutteloze opmerking, maar:

je kan ook zelf je bmi bereken he? Is erg simpel: gewoon je gewicht / je lengte in het kwadraat. Dus als je 76 kilo bent en 1.65 lang, dan is dat 76 / 1.65 x 1.65 = 28,65.

Zo, ik zoef weer verder...
Niet te ver zoeven hoor Maryemma, want ik was net even een tikkeltje in de war van je nick: Ik heb net 'Ontaarde moeders' van Dorrestein uit. Komt je nick daar uit?

Ik ben gaar en moe en een beetje op voor deze week.

Erg veel nieuwe indrukken enzo hakken er blijkbaar meer in dan ik gedacht had. Vanmiddag cursus elektronisch patientendossier gehad en daar zitten zo veel extra dingetjes waar je even aan moet denken en onlogische toestanden in dat het me behoorlijk duizelt van alle informatie.

Moet er maandag maar gewoon mee aan de slag, dat lijkt me beter.

Kortom, ik ben blij dat mijn werkweek er weer op zit. Morgen een dagje opleiding dus dat is wel prima te doen. Al verwacht ik dat je me daarna helemaal kunt opvegen...

Wel een interessant onderwerp morgen. Projectieve taken (zoals de Rorschach, die inktvlekkentest die veel mensen wel kennen), vind ik een leuk onderwerp.

Vinyl, jij hebt gewoon een vreemd huis! Met rare aardstromen ofzo waardoor je weegschaal vreemd gaat doen.

Age, wat een lastige situatie met LC. Kun je op de een of andere manier peilen wat hij nou precies van jou vindt? Wel leuk dat 'ie naar je verjaardag komt!!

Moos, goed zeg van die broek!
Hmmm... dat kan ook ja, aardstralen!

Zo uit eten. Ik heb gekozen uit het driegangenmenu voor Carpaccio, dan vis met tomatensalsa en toe sorbet met vers fruit.

Goed he?

Normaal zou ik kiezen voor de geitenkaas vooraf, hoofdgerecht iets meer calorierijk en toe creme brulee

Dus... doe het best goed. Ik word opgepikt bij een collega thuis, dus ik heb besloten als het droog blijft om maar naar haar toe lopen. *half uur heen, half uur terug).

Nou, dan is de avond verder toch weinig schadelijk he?

Doeg meiskes, tot vanavond of morgen!
Even heeel snel, want moet nu naar de stad want heb een eetdate

Ben ook zoooooo moe, hoofdpijn, niet leuk!

Maar goed, moordend schema moet even, heb al drie keer eerder afgezegd, dus beter nu niet. Daarna even sporten, daarna voel ik me vast beter...

Zag dat er meer moeien waren:

Kom vanavond nog wel even aanwaaien. Bye!
Klinkt verantwoord en toch lekker, Vinyl!

Mijn broccolisoep was tha bomb, dansje voor Age want ik was zelf nooit op het idee gekomen. Alleen de basis (broccoli, aardappeltje, boullionblok, pureren) is al echt achterlijk lekker, en dan was het met ui, champignons en salami helemaal goed, jum.

Suf hoe moe je daarvan wordt he Drift, van nieuwe dingen, herken ik wel. En ik vind Rorsachtesten ook altijd fascinerend, maar die worden toch bijna niet meer serieus gebruikt, of wel?

Niet best voor de lijn, Age, proseccohuisstijl 'k Zag de flyers trouwens in het theater liggen gisteren van jouw werk, grappig is dat.

Zo, nog even een mailtje tikken (ik was goed vanmiddag! Heel hard aan een subsidieaanvraag zitten schrijven. Ook wel weer eens lekker, van dat rustige werk) en ik ga weer ins Theater.
Klinkt zalig zeg, die ga ik ook eens maken, jummie!!!
Het gekste vond ik nog dat-ie smaakt alsof er een hoop room of creme fraiche doorheen zit, zo lekker zacht en romig enzo, terwijl er geen calorie inzit haast. Fopvoedsel, ha!

En een voor Tien d'r moeiigheid.
quote:Moosey schreef op 05 maart 2009 @ 17:53:

Suf hoe moe je daarvan wordt he Drift, van nieuwe dingen, herken ik wel. En ik vind Rorsachtesten ook altijd fascinerend, maar die worden toch bijna niet meer serieus gebruikt, of wel?

Sinds begin deze eeuw is er een min of meer gevalideerd scoringssysteem voor de Rorschach. Dus hij kan nu best redelijk gebruikt worden. Als je 'em echt wilt gaan afnemen moet je ook een uitgebreide (en naar ik begrepen heb rete ingewikkelde) cursus volgen. Maar dit soort testen moet je vooral niet los zien van je overige testmateriaal, en da's eigenlijk best logisch...

Veel plezier met werken Moos! Wel lekker lijkt me, dat je vandaag overdag even wat meer rust had.

Vinyl, dat menu klinkt heel verantwoord zeg. Zeker in combinatie met het wandelen.

Tien, balen van je vermoeidheid! Let je wel een beetje op jezelf?
Ha allen, even uit het hoofd;

Sterkte voor Tien

Sorry Drift, alweer fout hé het spijt me!

Moos klinkt Werelds bezig.

Jee voor Weer Passende Kleding

Zalig eten voor Vinylleke

Age moet inderdaad maar een lekkere tongzoen voor haar verjaardag vragen want LC klinkt als de ideale Mister Age.

Hier heb ik me redelijk ingehouden vandaag na bier en spareribs gister. Nu aan een kopje thee want ik begin als allerlaatste van heel NL een zeer keeltje te ontwikkelen, meestal een voorteken van veel snot en blaftyfus. Hoop dat het niet al te erg doorzet, niet leuk op Schier dit weekend.

Goed nieuws; Ik ga morgen een afspraak maken met Leuk bedrijf voor 'orienterend gesprek'.
Zo, ben er weer!!

Lekker gegeten, maar voel me propvol!

Eten was op de frietjes en de slagroom op mijn sorbetijs na heel verantwoord!

Half uurtje terug lopen is er niet van gekomen. Want tegen half 11 en stukje door buiten de bebouwde kom.... dus collega vond dat niet verstandig. Maar de 35 minuten heen heb ik mooi meegepikt!

Enne... MDK: niet ziek worden hoor!
quote:Mevrouwdekees schreef op 05 maart 2009 @ 22:16:

Sorry Drift, alweer fout hé het spijt me!

Misschien lag het aan de alcohol? Maar ik heb het je allang vergeven hoor

En niet ziek worden hoor! Ik loop al weken een beetje te hoesten en te snotteren. Echt doorzetten doet het niet maar overgaan, ho maar.

En good for you dat je gaat bellen voor een gesprek

Vinyl, lijkt me inderdaad beter niet een half uur te gaan wandelen in het donker buiten de bebouwde kom. Was het eten lekker?

Ik heb, nadat de vermoeidheidsmist enigszins was opgetrokken in mijn hoofd, nog best wat nuttigs gedaan voor mijn studie. Voelt goed. Nu nog lekker even hangen met laptoppie en tv aan.
Ah, Vinyl had al gezegd dat het eten lekker was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven