Andere school?

22-05-2018 17:28 87 berichten
.
anoniem_369528 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 15:02
99.77% gewijzigd
yette schreef:
22-05-2018 19:07
Lees je het bericht waarop je reageert wel?
Ja.
Ik denk dat TO allang voorbij het gesprekje is.
Intensieve begeleiding voor dochter en het systeem lijkt me effectiever.
Alle reacties Link kopieren
2018anoniem schreef:
22-05-2018 19:08

Je kunt haar er ook mee confronteren dat haar alles wat ze via internet doet, en dus ook what's app, haar hele leven lang kan achtervolgen. Ook over 20 jaar! Je weet nooit waar je elkaar later weer tegen komt.
Dat weet dochter al want toen ze zelf het slachtoffer was (filmpje met tekst op internet) wilde ze aangifte doen.
Ze weet dus dondersgoed hoe erg het is en hoe het voelt om slachtoffer te zijn.
granny71 schreef:
22-05-2018 19:10
Of nog meer nieuwe slachtoffers maakt.
Via, via kennen pubers genoeg kinderen op andere middelbare scholen en de tamtam gaat heel erg snel.

Ik geloof niet dat ze echt een anonieme nieuwe start kan maken op een andere school.

Heb het loepje even gebruikt en ben het ermee eens dat een andere school niet zal helpen.
Ze kan/wil duidelijk niet inzien wat ze een ander aandoet met haar gedrag.
Terwijl ze door het geplaatste filmpje precies weet hoeveel pijn zoiets doet
Pesten is groepsgedrag. Als ze niet meer op die incapabele school zit en haar groep niet meer dagelijks ziet, is het makkelijker om dat groepsgedrag te doorbreken.

Natuurlijk is er een kans dat het niet ophoudt, maar die kans veel groter als ze blijft.
Moiren’ schreef:
22-05-2018 19:13
Ja.
Ik denk dat TO allang voorbij het gesprekje is.
Intensieve begeleiding voor dochter en het systeem lijkt me effectiever.
Wat ik zei, ik zou groots uitpakken. Oa een psycholoog. Maar je moet ook thuis blijven praten.
Jouw dochter is zelf verantwoordelijk voor haar gedrag. De schuld bij foute vriendinnen leggen vind ik dus een zwaktebod. Haar attitude moet veranderen en dat gebeurd niet door naar een andere school te gaan want daar zoekt ze ook weer mensen op die met haar meedoen of waardoor ze zich gesterkt voelt.
Ze moet een flinke spiegel voorgehouden krijgen en een straf die verder gaat dan een zeilkamp dat geannuleerd wordt.

Je straft te vrijblijvend. Telefoon afpakken, na school direct naar huis, niet naar buiten, geen social media en geen extra’tjes.

Voor types als dit ben ik enorm voor verplichte duty... laat haar maar helpen bij een bejaardentehuis oid
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
En begin met niet de schuld van haar gedrag (ook) bij andere kinderen te leggen. Zij is alleen verantwoordelijk voor haar gedrag.

En echt chapeau dat je iets aan het gedrag van je dochter wil doen. Vaak kijken ouders van pesters de andere kant op. Echt heel goed van je. Naast een andere school, zou ik idd ook een therapeut zoeken. Pesten heeft altijd een oorzaak (is ze zelf gepest geweest? Waarom is ze zo onzeker?). Eerst therapie en dan een andere school.
Sterkte TO! Lijkt me een heel lastig probleem als ouder om te tackelen.
anoniem_364573 wijzigde dit bericht op 22-05-2018 19:48
0.47% gewijzigd
Il vraag me ook af of een andere school haar ‘zomaar’ zal aannemen. Er is altijd overdracht tussen scholen bij overstap. Ze zullen willen weten waarom jullie nu komen. Goede kans dat ze dit meisje niet zonder meer loslaten in een klas bij hen, en op hoop van zegen dan maar..
Tessa44- schreef:
22-05-2018 18:46
Ja, je zou ook nog kunnen zeggen kijken allebei, maar niet samen en daarna er over praten, dan kan dochter in alle rust kijken zonder het gevoel ‘bekeken’ te worden door vader of moeder.... ik denk dat ik hiervoor zou kiezen.
Eens!
Inderdaad hulp zoeken en privileges afnemen, zou ik denken.
Verder hulp zoeken. Dit kind krijgt erg veel aandacht met haar pestgedrag (Medepesters, gepeste kinderen, ouders) en ik was vroeger zelf een etter dus weet nog precies hoeveel macht je dat geeft.
Dat moet doorbroken worden door haar op haar positieve eigenschappen (ze is slim zo te horen, leiderschapskwaliteiten etc) aan te spreken en daar heb je echt hulp bij nodig. Ook iemand die vanuit haar belang denkt, wat haalt ze hieruit en hoe krijgt ze weer een ander beeld van zichzelf.
Een week geleden twijfelde je in je vorige topic nog over aangifte omdat je dochter eindelijk eens werd teruggepest met een YT-filmpje.
Misschien eens beginnen met consequent zijn? Oh en ik geloof best dat je dochter nare vriendinnen heeft. Omdat ze zelf ook een naar meisje is.
spuit_111 schreef:
22-05-2018 19:43
Een week geleden twijfelde je in je vorige topic nog over aangifte omdat je dochter eindelijk eens werd teruggepest met een YT-filmpje.
Misschien eens beginnen met consequent zijn? Oh en ik geloof best dat je dochter nare vriendinnen heeft. Omdat ze zelf ook een naar meisje is.
Ze heeft ondanks herhaaldelijk aandringen van dochter geen aangifte gedaan.
Waar zou ze dan volgens jou niet consequent zijn?

En met haar een naar kind noemen is niemand geholpen.
To weet dat dochter zéér verkeerd gedrag vertoond, daarom heeft ze ook dit topic geopend.
granny71 schreef:
22-05-2018 19:50
Ze heeft ondanks herhaaldelijk aandringen van dochter geen aangifte gedaan.
Waar zou ze dan volgens jou niet consequent zijn?

En met haar een naar kind noemen is niemand geholpen.
To weet dat dochter zéér verkeerd gedrag vertoond, daarom heeft ze ook dit topic geopend.
Omdat ze daar zeer over twijfelde.
En TO dénkt dat het probleem bij nare vriendinnen ligt. Terwijl dochter zelf gewoon een nare vriendin is. En TO dat moet aanpakken. Dat zit m niet geheel in van school veranderen, want daar neemt ze zichzelf mee naartoe. Het zit m eerder in externe hulp om dit gedrag aan te pakken en te veranderen. Zodat dochter straks hopelijk geen naar kind mee is, lijkt me iedereen hier mee geholpen, zelfs de dochter.
Ik heb eens gelezen dat pesters en gepesten lijden aan dezelfde kwaal:
Weinig gevoel voor eigenwaarde, de ene keert naar binnen, de andere haalt uit. Vaak zit er bij pesters een hoop frustratie.

Reden genoeg om eens met een psycholoog te praten. TO komt nogal autortair over, misschien is het wel fijn voor dochter om eens met iemand te praten.
Je kan wel naar een andere school sturen, maar het heeft toch geen nut. Ze blijven contact houden met elkaar via facebook instagram whatsapp en ander social media.
.
anoniem_369528 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 15:09
99.76% gewijzigd
.
99.69% gewijzigd
HoogvlietKASSA schreef:
22-05-2018 21:37
Dat is wel een reden dat ik haar op een school ver weg wil zetten ja. Dat in ieder geval dit groepsgedrag doorbroken wordt. Uitgaan en zo mag toch niet meer, hockey gaat ze waarschijnlijk mee stoppen omdat dat ook alleen maar gezeik oplevert. Zelf kan ze het toch niet betalen dus gelukkig kunnen wij als ouders er nog in sturen.
Is er nog iets wat ze wel mag?
.
99.82% gewijzigd
.
99.65% gewijzigd
HoogvlietKASSA schreef:
22-05-2018 21:40
Ik ken een aantal van de ouders van de vriendinnen, en ik erger me eraan dat ze het gedrag zomaar laten gebeuren. "Ah joh meisjes van 14 zijn nou eenmaal niet aardig naar elkaar dat komt wel goed als ze 18 zijn". Vreselijk.
Maar ondertussen zijn er voor je dochter ook geen concessies.
Dus ook al bedoel je het goed (want je geeft hier aan er iets aan te willen doen) veranderd er voor je dochter niets.
Van school wisselen is symptoombestrijding en geen oplossing.
HoogvlietKASSA schreef:
22-05-2018 17:34
Ik ben de moeder dus ik bepaal op welke school ze zit.
Zodra een kind van school wisselt dan worden haar gegevens opgevraagd en tijdens het intake gesprek wordt gevraagd wat de reden is van de wissel. Het kan dus zijn dat een school besluit dat uw dochter wegens haar gedragingen, niet toegelaten kan worden.
.
99.64% gewijzigd
Moiren’ schreef:
22-05-2018 21:38
Is er nog iets wat ze wel mag?
Nog maar een keer.
Xanthan schreef:
22-05-2018 20:19
Ik heb eens gelezen dat pesters en gepesten lijden aan dezelfde kwaal:
Weinig gevoel voor eigenwaarde, de ene keert naar binnen, de andere haalt uit. Vaak zit er bij pesters een hoop frustratie.

Reden genoeg om eens met een psycholoog te praten. TO komt nogal autortair over, misschien is het wel fijn voor dochter om eens met iemand te praten.
Nee pesters lijden inderdaad aan weinig gevoel voor eigenwaarden. De gene die ze pesten staan juist hoger op de ladder en die willen ze graag naar beneden halen, dominantiegedrag.

TO komt mijn inziens juist tokkie over en dus denk ik dat haar gedrag wel vanuit thuis komt. Een psycholoog lijkt me voor dit meisje wel een goede stap.
Dit doet mij denken aan twee meiden die in de klas van mijn oudste dochter zaten. Jarenlang hebben die meiden samen alles en iedereen getreiterd op school en waren ze "BFF". Tot groep 8 was hier zelfs nog een derde meisje bij betrokken, die toen zij bleef zitten in groep 7 en de andere twee meiden niet, ineens zelf door hen gepest werd.
Hoewel mijn dochter hier niet veel last van had, heb ik zo vaak van andere ouders gehoord wat een "rotmeiden" dit zijn, wat ze allemaal uithalen, en vooral dat ze nooit wat alleen durven te doen maar altijd samen de gekste dingen deden.
Dit ging zelfs na schooltijd nog door, via internet of in een parkje waar veel kinderen na schooltijd in gingen voetballen.

Eenmaal op de middelbare school, ieder een andere school, kregen die meiden ruzie met elkaar en was het over. Ook met het pesten na schooltijd in bijvoorbeeld parkjes waar tieners vaak zitten.

Het kan dus best zo zijn dat als een pester wordt gescheiden van de andere pester, die pester stopt met het gedrag, maar dan wellicht alleen als er geen nieuw "pestmaatje" wordt gevonden en als het steeds gedrag is dat alleen geuit wordt met de andere pester(s) samen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven