Laptop gooit internet er steeds uit

25-05-2018 18:36 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een tijdje doet savond mijn internet vreemd op mijn laptop. Vandaag is het helemaal vervelend. Om de 2 sec stopt de wifi ermee. Aansluiten op de kabel kan niet, vanwege de plek van het kastje.
Volgens mij zit er een wifi kaart in die je kan laten vervangen. Ik las iets over een dongel wat je erin kan doen en je wifi opvangt...

Wie herkent dit en heeft de supertip voor me..
Anders ga ik vanaaf nog andere laptop halen. Vanwege werk en studie kan ik echt niet zonder :(...
Het netwerk vergeten en opnieuw verbinden?
Dat doe ik om de 2 minuten, want dan doet hij het pas weer... hij gaat het dan niet voor langere tijd doen..
Start je je laptop wel opnieuw op tussen het vergeten en opnieuw verbinden?

Welke laptop heb je?
Heb hem net opnieuw opgestart, het lijkt nu beter te gaan.. Weet jij wat het dan is?

Hmm een acer.. aspire v kan dat?
Je kan misschien proberen je router op een ander kanaal/frequentie zetten.
Kijk even op de helppagina's van je provider, daar staat het waarschijnlijk wel uitgelegd. Omdat het 's avonds gebeurt, kan het zijn dat een andere router in de buurt actief is dan die op dezelfde frequentie zit.*

* disclaimer: als ik als klok en klepel klink, dan klopt dat - weet niet meer precies hoe het ook alweer zat :)
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Nee, geen idee wat het is, maar dit zijn de dingen die ik doe als m'n wi-fi rot doet ;-D

Ik heb dezelfde soort laptop als jij, maar geen last van haperend internet momenteel. Misschien helpt de volgende link: https://support.microsoft.com/en-my/hel ... ion-issues
Even een paar minuten de stroom van de router afhalen en daarna opnieuw op laten starten, wil ook wel eens helpen.

En natuurlijk je laptop wel laten updaten wanneer hij aangeeft dat er updates zijn.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Marcipoli schreef:
25-05-2018 18:46
Heb hem net opnieuw opgestart, het lijkt nu beter te gaan.. Weet jij wat het dan is?

Hmm een acer.. aspire v kan dat?
Heb dezelfde klapdoos en had t probleem ook vaak. Sinds het kastje van de WiFi is vervangen gaat het wel goed. Kastje bleek een verouderd model.
subon wijzigde dit bericht op 25-05-2018 20:07
0.29% gewijzigd
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Heb je ergens nog een internetkabel liggen? Misschien doet je internet het dan opeens wel goed.
Weet je zeker dat het aan je laptop ligt? Het kan namelijk ook zijn dat je wifi signaal soms te zwak is of dat je provider bezig is met onderhoud etc.
Ik heb hetzelfde met mijn laptop (geen Acer), maar dan al vanaf het moment dat ik hem kocht. Totaal 5 keer teruggestuurd voor garantie, maar dat haalde niks uit, ze "konden niks vinden". Omdat ik de laptop nodig had voor m'n studie en ik wel een beetje klaar was met het opsturen heb ik een dongeltje gekocht voor 2 dollar bij AliExpress, en die doet het gewoon goed. :)
Super bedankt allemaal, na het opstarten deed ie het weer. Ik weet zeker dat het niet aan de router pf internet ligt, want men tablet doet het perfect.. ik wacht af of het nu goe dblijft gaan enanders koop ik inderdaad een dongeltje :)!,
Marcipoli schreef:
25-05-2018 20:23
Ik weet zeker dat het niet aan de router pf internet ligt, want men tablet doet het perfect..
.
Dat was handige info in de OP geweest...
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Het lijkt er op alsof je laptop een IP-adres gebruikt dat al door een ander apparaat in gebruik is op dat moment.
Niet geschoten is altijd mis
subon schreef:
25-05-2018 19:07
Heb dezelfde klapdoos en had t probleem ook vaak. Sinds het kastje van de WiFi is vervangen gaat het wel goed. Kastje bleek een verouderd model.
Dit idd, wij hadden het ook en ok een Acer. Sinds we een nieuwe modem met ingebouwde router hebben gaat het weer goed.
Marcipoli schreef:
25-05-2018 20:23
Super bedankt allemaal, na het opstarten deed ie het weer. Ik weet zeker dat het niet aan de router pf internet ligt, want men tablet doet het perfect.. ik wacht af of het nu goe dblijft gaan enanders koop ik inderdaad een dongeltje :)!,
Mijn tablet deed het ook prima, maar de laptop vloog er elke keer uit.
Heb je ziggo?
Bros before hoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven