Enorme twijfels
vrijdag 25 mei 2018 om 20:37
Hey iedereen,
Ik zit de laatste weken met enorme twijfels i.v.m. een tweede kindje. Wij hebben nu een schattige dochter van 13 maanden, maar ik zit al even te denken aan een broertje of zusje. Mijn man zegt dit ook te willen, maar dat het nu niet past omdat we voor dat kindje geen aparte slaapkamer hebben. Hij zegt dat we beter kunnen wachten tot we iets groters hebben gevonden met meerdere slaapkamers.
Nu ben ik bang dat dit wel een tijdje kan duren, omdat hij liever een huis koopt dan huurt en hij eerst een bepaald bedrag wil gespaard hebben alvorens hier te vertrekken (en daar zitten we nog heel ver van). Ikzelf heb altijd gezegd dat ik liefst de kindjes kort op elkaar wou hebben, zodat ze nog iets aan mekaar hebben en ikzelf de drukke en slapeloze nachten, flesjes en vele pampers nog aankan (man werkt in ploegen).
Mijn klokje tikt enorm en het kriebelt heel erg, maar weet niet wat te doen ermee. Toch voor die tweede gaan en alles in mekaar puzzelen of toch nog wachten tot we ergens anders zitten, ook al kan dit nog meerdere jaren duren?
Ik zit de laatste weken met enorme twijfels i.v.m. een tweede kindje. Wij hebben nu een schattige dochter van 13 maanden, maar ik zit al even te denken aan een broertje of zusje. Mijn man zegt dit ook te willen, maar dat het nu niet past omdat we voor dat kindje geen aparte slaapkamer hebben. Hij zegt dat we beter kunnen wachten tot we iets groters hebben gevonden met meerdere slaapkamers.
Nu ben ik bang dat dit wel een tijdje kan duren, omdat hij liever een huis koopt dan huurt en hij eerst een bepaald bedrag wil gespaard hebben alvorens hier te vertrekken (en daar zitten we nog heel ver van). Ikzelf heb altijd gezegd dat ik liefst de kindjes kort op elkaar wou hebben, zodat ze nog iets aan mekaar hebben en ikzelf de drukke en slapeloze nachten, flesjes en vele pampers nog aankan (man werkt in ploegen).
Mijn klokje tikt enorm en het kriebelt heel erg, maar weet niet wat te doen ermee. Toch voor die tweede gaan en alles in mekaar puzzelen of toch nog wachten tot we ergens anders zitten, ook al kan dit nog meerdere jaren duren?
vrijdag 25 mei 2018 om 20:45
Wel ja daar ben ik gewoon het bangst voor, dat er voor ik het besef al zoveel jaar is gepasseerd.Madeliefjees schreef: ↑25-05-2018 20:41Gewoon voor de tweede gaan. Eer jullie een ander huis hebben ben je misschien wel 5 jaar verder, en dan is er wel weer wat anders.
En dan zit er teveel verschil tussen en wil ik niet, omdat ik zelf broers heb waarmee ik 6 jaar verschil en daar had ik echt niets aan...
vrijdag 25 mei 2018 om 20:45
Wat een slecht advies! Doordat er een tweede komt, zijn er hogere kosten en heb je minder geld om te sparen. Huren worden jaarlijks fiks verhoogd, ik snap wel dat man wil kopen en dan pas voor een tweede wil gaan.Madeliefjees schreef: ↑25-05-2018 20:41Gewoon voor de tweede gaan. Eer jullie een ander huis hebben ben je misschien wel 5 jaar verder, en dan is er wel weer wat anders.
Werk je zelf ook TO?
vrijdag 25 mei 2018 om 20:48
Ja, inderdaad! Kun je zelf (meer) gaan werken zodat het sparen wat sneller gaat?
vrijdag 25 mei 2018 om 20:51
Hoeveel geld houden jullie over?
Tja die kamer is het probleem niet. De eerste tijd bij jullie en daarna samen een kamer delen is echt geen ramp hoor. Maar jullie moeten het beiden willen! Hier bijna 2 jaar leeftijdsverschil (bijna 1 en bijna 3) en het is druk maar ook leuk! Maargoed deze gek wil zelfs nog een derde....
Tja die kamer is het probleem niet. De eerste tijd bij jullie en daarna samen een kamer delen is echt geen ramp hoor. Maar jullie moeten het beiden willen! Hier bijna 2 jaar leeftijdsverschil (bijna 1 en bijna 3) en het is druk maar ook leuk! Maargoed deze gek wil zelfs nog een derde....
vrijdag 25 mei 2018 om 20:51
SilverShadow momenteel werk ik niet, onlangs ontslagen helaas.
Wel heel hard op zoek, maar het is niet makkelijk om werk te vinden in de streek waar ik woon. Moet je al een rijbewijs voor hebben en heb ik niet, plan is om terug in de stad te gaan wonen, zodat alles vlotter gaat. Snap gewoon manlief niet dat hij per se wil kopen ipv huren. Als we nu zouden huren in de stad, kan ik vlotter werk vinden en dat staat dan gelijk aan meer inkomsten en sneller iets kopen snap je.
Wel heel hard op zoek, maar het is niet makkelijk om werk te vinden in de streek waar ik woon. Moet je al een rijbewijs voor hebben en heb ik niet, plan is om terug in de stad te gaan wonen, zodat alles vlotter gaat. Snap gewoon manlief niet dat hij per se wil kopen ipv huren. Als we nu zouden huren in de stad, kan ik vlotter werk vinden en dat staat dan gelijk aan meer inkomsten en sneller iets kopen snap je.
vrijdag 25 mei 2018 om 20:54
vrijdag 25 mei 2018 om 20:54
Pas op dat je je vingers niet verbrandt aan al die aannames van je
sue-heck wijzigde dit bericht op 25-05-2018 20:57
0.15% gewijzigd
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
vrijdag 25 mei 2018 om 20:55
De voorbije maanden waren juist gepast qua geld moet ik eerlijk zeggen, maar nu heeft mijn man een nieuwe job waar hij veel meer verdient en ikzelf ben ook hard op zoek naar werk. Het sparen zelf is op zich geen probleem, zijn gewoon die extra kosten hier die zwaar zijn. Is alsof er elke week iets stuk valt hier. Maar tot ik iets vind, zouden we nu met zijn loon enkel toch minstens 500 per maand opzij kunnen houden.
vrijdag 25 mei 2018 om 20:56
Sparen voor een huis wordt er met een tweede zeker niet makkelijker op. Dus ik snap je man wel. En je zegt hij wil een bepaald bedrag sparen. Sowieso moet je nu ook eigen geld inbrengen bij de aankoop van een huis om de financiering te bekostigen en daarnaast heb je bijna altijd wel kosten aan bv gordijnen en dergelijke.
Mijn kinderen schelen bijna 5 jaar en zijn echt heel close. Zelf heb ik de ervaring dat ik totaal niet met mijn sibling overweg kon. We schelen twee jaar. Het werd pas beter toen we allebei ruim volwassen waren. Dus het leeftijdsverschil zegt zeker niet alles, het ligt met name ook aan het karakter van je kinderen.
Mijn kinderen schelen bijna 5 jaar en zijn echt heel close. Zelf heb ik de ervaring dat ik totaal niet met mijn sibling overweg kon. We schelen twee jaar. Het werd pas beter toen we allebei ruim volwassen waren. Dus het leeftijdsverschil zegt zeker niet alles, het ligt met name ook aan het karakter van je kinderen.
vrijdag 25 mei 2018 om 20:57
Excuseer? Mijn man gaat mij niet verlaten moest dit zo zijn als je dat bedoelt. Man wil ook heel graag een tweede, alleen zit hij ook met de twijfel of dit lukt qua ruimte in huis.
vrijdag 25 mei 2018 om 20:59
Lastig TO.
Qua leeftijd kunnen jullie prima wachten natuurlijk. En altijd verstandig om te sparen. Maar als jullie 500 pm weg kunnen zetten dan lijkt mij dat en mooi bedrag.
Ik begrijp je wens van kort op elkaar, die had ik ook. En nu ben ik 35 dus mijn leeftijd speelt in die zin wel een rol.
Als ik jou was zou ik huren en voor wen kindje gaan.
Maar wat ik zou doen is niet zo belangrijk. Jij moet het willen maar je man ook. Lastig he?
Qua leeftijd kunnen jullie prima wachten natuurlijk. En altijd verstandig om te sparen. Maar als jullie 500 pm weg kunnen zetten dan lijkt mij dat en mooi bedrag.
Ik begrijp je wens van kort op elkaar, die had ik ook. En nu ben ik 35 dus mijn leeftijd speelt in die zin wel een rol.
Als ik jou was zou ik huren en voor wen kindje gaan.
Maar wat ik zou doen is niet zo belangrijk. Jij moet het willen maar je man ook. Lastig he?
vrijdag 25 mei 2018 om 21:02
Heb ik met de laatste job ook gedaan hoor. Was niet mijn eerste keuze maar toch mooi extraatje verdiend die tijd. Ben echt hard op zoek, heb al meerdere gesprekken achter de rug, helaas nog niets uitgekomen.SilverShadow schreef: ↑25-05-2018 20:54Ik snap wel dat hij wil kopen, ik heb zelf ook jarenlang gehuurd, in 15 jaar tijd was de huur verdubbeld maar mijn salaris niet. Je levert ieder jaar meer in met een huurhuis. Is er een mogelijkheid om een baan aan te nemen die niet je droombaan is maar waardoor je wel sneller samen kunt sparen?
vrijdag 25 mei 2018 om 21:04
Zo te lezen komt dat echt wel goed. Wat is de reden dat je man per se wil kopen? Hebben jullie spaargeld omDevils_Choir_x schreef: ↑25-05-2018 21:02Heb ik met de laatste job ook gedaan hoor. Was niet mijn eerste keuze maar toch mooi extraatje verdiend die tijd. Ben echt hard op zoek, heb al meerdere gesprekken achter de rug, helaas nog niets uitgekomen.
Eea te financieren nu? Was je vlot zwanger bij de eerste (wat geen garanties geeft natuurlijk maar ook dat kan even duren)