e bike

07-05-2018 18:45 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
heb pas een e bike gekocht bijstand valt uit na rijden op kaseistrook of bij het verlaten fietspas of putje in het wegdek
iemand wat ervaring of feedback erover
mvg krikie1604
dat zeg ik toch ook al heel de tijd, dat ik er geen verstand van heb.
maar laat maar, ik bestel er gewoon eentje op de bonnefooi.
dacht dat hier genoeg ebikers waren, met verstand en tips enzo
rozamunda schreef:
29-05-2018 19:35
dacht dat hier genoeg ebikers waren, met verstand en tips enzo
Verkeerd gedacht. Heeft anwb geen forum? :rolling:
weet ik niet, even kijken
Wij kunnen iemand die niets af weet van e bikes een goede fiets aanraden.
Er zijn veel meer dingen waar je rekening mee moet houden.Een goede fietsenwinkel kan jou daarbij helpen.

Wil je een tip: koop geen ebike via internet. Het scheelt misschien wel wat geld maar je krijgt geen gedegen advies. En als je een ebike online koopt dan is de kans groot dat de fietsenmaker in jouw buurt deze niet repareert omdat hij je zal doorverwijzen naar de winkel online.
als je naar de specs van die van de lidl kijkt, wat denk jij dan?

Productbeschrijving

De fiets is voorzien van een krachtige middenmotor (36V/250W) die een zeer natuurlijk aanvoelende ondersteuning biedt en zorgt voor directe krachtoverbrenging
Deze fiets heeft een 5-traps vermogensregeling met een trapondersteuning tot 25 km/h
Dit in combinatie met 7 Shimano® Nexus versnellingen met draaigreep-schakeling zorgt voor ultiem fietsgenot
De fiets is voorzien van een gemakkelijk bedienbaar, verlicht en overzichtelijk display met uitgebreide functies
In de bagagedrager van de fiets zit de accu verwerkt, de accu is van Samsung® SDI en heeft een actieradius van 120 km
De accu van de fiets is uitneembaar en wordt beveiligd met een geïntegreerd slot
De E-bike heeft een light-on functie: de fietsverlichting en het stadslicht werken op accustroom
Comfortabel fietsen dankzij de geveerde voorvork en het City-gelzadel
De zithouding is eenvoudig aan te passen dankzij de verstelbare stuurstang
Deze E-bike is voorzien van een oprij- en aanduwhulp tot 6 km/h voor het gemakkelijk omhoog duwen op bijvoorbeeld hellingen en opritten
Bagagedragers zijn voorzien van fietstasbeugels en snelbinders en het frame heeft een hoogte van 46 cm
De banden van de fiets hebben een afmeting van 28" en zijn voorzien van een anti-lek Continental®-ommanteling
De combinatie van een V-brake voor en achter zorgt voor optimale remkracht
Bekijk hier de montagevideo

Technische specificaties

Middenmotor: 36 V, 250 W

Bagagedrager-accu: Samsung® SDI, 12,5 Ah, 450 W

Actieradius: 120 km

Trapondersteuning: tot 25 km/h

Oprij- en aanduwhulp: tot 6 km/h

Wielmaat: 28 inch

Aantal versnellingen: 7

Type naaf: Shimano® Nexus

Koplamp: 70-lux

Banden: anti-lek Continental®-ommanteling

Slot: Trelock® frame ringslot met ART-goedkeuring

Zadel: Selle Royal® gelzadel met geveerde zadelpen

Maximaal draagvermogen: 150 kg
Eigenschappen

10 jaar garantie op het frame

12 maanden garantie op de accu

Zie de handleiding voor de voorwaarden van de garantie
Afmetingen

Framehoogte: 46 cm
Gewicht

27 kg (inclusief accu)

24,3 kg (exclusief accu)

goed of niet goed?
Koffielepel schreef:
29-05-2018 19:36
Verkeerd gedacht. Heeft anwb geen forum? :rolling:
ANWB promoot de duurdere ebikes. Dus ik denk niet dat forummer hier veel aan zal hebben.

En wat ik al eerder zei: ik hoor altijd goede verhalen over Stella maar lees ook wel eens klachten. Geldt ook voor matra bike,heel veel klachten maar toevallig ken ik iemand die juist hartstikke tevreden is met zijn aankoop daar.
Hoewel ik matra bike eigenlijk ook niet echt goedkoop vind.

Ik weet niet of het allemaal mag de namen noemen van deze winkels. Anders mag de Mods deze wel weghalen.
anoniem_354755 wijzigde dit bericht op 29-05-2018 20:11
5.13% gewijzigd
Flut fiets

Koop er eentje van minimaal € 2000
En ga aub proeffietsen VOOR je wat koopt!
Nee ik zou niet naar Lidl gaan want die heeft vast geen fietsenmaker in dienst.

Ik las van een andere forummer dat de garantie wel goed is maar ik zou er geen zin in hebben dat mijn ebike terug moet naar de fabriek en ik het een paar weken kwijt ben.
gizzmo-returns schreef:
29-05-2018 19:48
Flut fiets

Koop er eentje van minimaal € 2000
Nou dat hoeft echt niet. Die van mij kostte 1400 en ik heb er al 16000 km op zitten. Nooit problemen met de onderdelen gehad. Wel jaarlijkse beurt van ca 150 euro.
Als ik de Lidl specificaties lees dan zie ik al staan dat de fiets een middenmotor heeft. Sommigen vinden dat heel fijn maar ik vind het helemaal niets. Ik heb hier een 2e hands ebike ooit voor een prikkie gekocht met een middenmotor maar ik vind het echt heel zwaar rijden. Mijn andere ebike die ik dagelijks gebruik heeft een motor in het voorwiel en dat vind ik fijner.

Maar dat is dus al iets wat je zelf moet ervaren door te kijken waar je kan proefrijden
ik ga echt geen 2000 uitgeven aan iets wat ik nog geen 50 x pj gebruik
rozamunda schreef:
29-05-2018 19:56
Koop dan een gewone fiets
12 maanden garantie op de accu lees ik . Ook niet doen. Meeste merken geven 2 jaar garantie. Soms met een beetje bij betalen 4 of 5 jaar.

Fiets van de Lidl zal ook niet geschikt zijn voor alle lengtes. De maat van de fiets hangt ook af van jouw lengte.
gizzmo-returns schreef:
29-05-2018 19:57
ik heb 4 gewone fietsen. 2 ervan zijn kapot en op die anderen word ik moe
rozamunda schreef:
Jezus man, waar je je druk om wilt maken... Ik zou geen fiets van de lidl kopen omdat ik niet verwacht dat jij die zelf kan monteren.
naar jou luister ik niet meer koffielepel.

bedankt romy!
gizzmo-returns schreef:
29-05-2018 19:57
Dit is denk ik voor jou de beste tip.
rozamunda schreef:
29-05-2018 20:01
ik heb 4 gewone fietsen. 2 ervan zijn kapot en op die anderen word ik moe
Kan je ze bij de lokale fietsenboer ze niet allemaal inruilen dan? En dan bijbetalen voor een e bike?
lijkt me niet als je juist iets zoekt dat je makkelijker van a naar b brengt en als je er daar al 4 van hebt staan
rozamunda schreef:
29-05-2018 20:06
lijkt me niet als je juist iets zoekt dat je makkelijker van a naar b brengt en als je er daar al 4 van hebt staan
Ja hoor, handelen heet dat. Oud voor wat nieuws.
gizzmo-returns schreef:
29-05-2018 20:06
Kan je ze bij de lokale fietsenboer ze niet allemaal inruilen dan? En dan bijbetalen voor een e bike?
:lol:
rozamunda schreef:
Koop een tweedehands snorfiets.
het is er niet makkelijker op geworden dat kan ik jullie wel zeggen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven