Jattende collega

29-05-2018 19:55 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk bij een heel groot bedrijf. Kort geleden kregen we allemaal iets vanwege het jubileum, ivm herkenning zal ik niet zeggen wat het precies is maar het kost nieuw in de winkel zo rond de 7,50.

Toen ik het kreeg zag ik ook dat een collega het ontving en uitpakte, ze was er zichtbaar blij mee. Twee andere collega's zagen dat ook.

Een week later blijkt dat collega een mail heeft gestuurd waarin ze klaagt dat ze een tasje zonder presentje erin gekregen heeft :facepalm: Vervolgens kreeg ze natuurlijk nog een presentje, en toen zag ik haar heel smerig lachen.

Een van die andere collega's die haar het eerste presentje had zien uitpakken was daar ook bij en zag mij verbaasd naar het tafereel kijken, en toen zei hij "Haha, dat is wel slim hoor om dat af en toe te doen, dan heb je wat extraatjes. Ik snap haar wel. Het maakt voor het bedrijf toch niet uit, die hebben geld genoeg" O_o

Ik vond dit zo'n rare situatie! Ten eerste steelt iemand iets, ten tweede is dat ook nog eens iets van maar 7,50 (collega is niet arm) en ten derde vindt een ander dat nog begrijpelijk ook! Ligt dat nu aan mij of doen jullie dat ook wel eens? Voel je vrij om het op te biechten hoor, ik zal jullie niet verlinken, maar ik begrijp die denkwijze gewoon niet :huh:
Nee, dat zou ik nooit doen, daar voel ik me veel te goed voor. Wat een sneu mens zeg.
Ik heb nog wel heftigere zaken meegemaakt.
WC-rollen die werden meegenomen naar huis. Bestek, serviesgoed, koffiekannen, vazen en zelfs een bureaustoel. :woa:

Dan vraag ik jou......hoe durft iemand dat mee te nemen? Van degene die zijn loon maandelijks betaald.
By the way, ik zou dergelijks dus niet doen.
Ik snap niet dat iemand zo creatief is om zoiets zieligs te verzinnen. Ik zou daar nooit bij stilstaan.
"Ligt dat nu aan mij of doen jullie dat ook wel eens? "

Echt serieus? Jij denkt dat er ook maar iemand hier gaat zeggen dat ook te doen of geen probleem te vinden?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja hoor, doe ik regelmatig.
Bij mij op het werk gebeuren er ook wel bijzondere dingen. Mensen die artikelen zoals een ipad bestellen op het company account. In het kader van 'incentives voor de medewerkers' maar ondertussen wordt het gewoon achterover gedrukt.

De laatste vangst was een hele doos vol spul, tezamen zo'n 1000 euro. Diegene is niet langer werkzaam bij ons bedrijf.
Zou niet in me opkomen om te jatten van m’n werkgever.

Twee collega’s op staande voet ontslagen voor diefstal. Waarvan de ene lekkere hapjes had gestolen en wat willekeurige boodschappen. De ander had luiers en babyvoeding gejat.

De eerste had niemand moeite mee. Werkgever had meer moeite bij de tweede echter toch ontslagen. Wel gaf hij (wg) daarna aan dat als mensen in financiële problemen waren/dreigden te komen dat hij altijd zou kijken of hij iets kan betekenen.
courtneylove wijzigde dit bericht op 29-05-2018 20:11
79.03% gewijzigd
Nouschi schreef:
29-05-2018 20:04

Echt serieus? Jij denkt dat er ook maar iemand hier gaat zeggen dat ook te doen of geen probleem te vinden?
Jatten zal ik nooit doen, maar als er een goedgevulde knip voor m'n voeten ligt op straat, dan heb ik hem toch echt van God gekregen hoor en no way dat ik hem naar de jattende politie breng.
Zo, dat mag je weten.

En jatten? Dat doe ik alleen als er daarna dan een mogelijkheid is om me te vestigen in een land zonder uitleveringsverdrag met Nederland. Het moet wel een beetje de moeite waard zijn.
Nouschi schreef:

Ik lees hier genoeg vreemde dingen, dus wie weet :bonk: En in veel topics wordt heel wat goedgepraat. Had het niet verwacht dat mijn collega zou zeggen dat hij het begrijpelijk vond, dus als hij het begrijpelijk zou vinden zou dat hier op Viva ook kunnen :proud:
Waar ligt bij jou de grens om iemand wel aan te geven?

Bij een hoger bedrag?

Of bij van wie (wg/collega of klant) zij steelt?

Een combi of iets anders?

Gewoon nieuwsgierig ben met ethiek e.d. bezig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Lady_Day schreef:
29-05-2018 20:06
Bij mij op het werk gebeuren er ook wel bijzondere dingen. Mensen die artikelen zoals een ipad bestellen op het company account. In het kader van 'incentives voor de medewerkers' maar ondertussen wordt het gewoon achterover gedrukt.

De laatste vangst was een hele doos vol spul, tezamen zo'n 1000 euro. Diegene is niet langer werkzaam bij ons bedrijf.
Dat is heftig! :O Ach, je weet natuurlijk dat dit soort dingen gebeuren, maar ik kom nooit iemand tegen die zoiets daadwerkelijk doet, dus misschien dat het met daarom soms toch weer verbaast.
"Een week later blijkt dat collega een mail heeft gestuurd waarin ze klaagt dat ze een tasje zonder presentje erin gekregen heeft :facepalm: Vervolgens kreeg ze natuurlijk nog een presentje, en toen zag ik haar heel smerig lachen"

Dat smerig lachen is een interpretatie/invulling.
Van die mail weet je zeker? Dat ze het niet om een andere reden dubbel heeft gekregen?

Als ze echt heeft gemaild dat ze niks gekregen heeft, vind ik dat ook raar en not done. Als je het cadeau zo leuk vind, zegt dat dan tegen collega's. Dan krijg je het misschien van iemand die zijn/haar cadeau niet hoeft. Zo gaat dat bij ons met Kerstcadeaus.
No one should brave the underworld alone.
Nouschi schreef:
Jij denkt dat er ook maar iemand hier gaat zeggen dat ook te doen of geen probleem te vinden?
SallySpectra* schreef:
29-05-2018 20:05
Ja hoor, doe ik regelmatig.
:biggrin:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Hoe ziet smerig lachen er uit ?
Ik ben eigen baas en jat niet eens van mezelf.
zephora wijzigde dit bericht op 30-05-2018 08:48
4.35% gewijzigd
Je kan het hier een keer doen en dan maken we er nog vijf jaar grapjes over en laat je het wel.
Zo iemand zou iedere verjaardag standaard twee stukken taart krijgen 'ze heb nog niet gehad, geef dat mens nog wat, en ook nog een keer zingen kom op Trees!'.
Bij de barbecue, bij het bedrijfsuitje, alles dubbel.
We hebben iemand die graag extra vrij nam en die kan echt geen vrij meer nemen zonder hilariteit.
Heerlijk. Munitie.
-Hades- schreef:
29-05-2018 20:12
"Een week later blijkt dat collega een mail heeft gestuurd waarin ze klaagt dat ze een tasje zonder presentje erin gekregen heeft :facepalm: Vervolgens kreeg ze natuurlijk nog een presentje, en toen zag ik haar heel smerig lachen"

Dat smerig lachen is een interpretatie/invulling.
Van die mail weet je zeker? Dat ze het niet om een andere reden dubbel heeft gekregen?

Als ze echt heeft gemaild dat ze niks gekregen heeft, vind ik dat ook raar en not done. Als je het cadeau zo leuk vind, zegt dat dan tegen collega's. Dan krijg je het misschien van iemand die zijn/haar cadeau niet hoeft. Zo gaat dat bij ons met Kerstcadeaus.
Nadat ze het nieuwe tasje had gekregen hoorde ik haar tegen een andere collega vertellen dat ze nooit een presentje ontvangen heeft en daarom gemaild had. Het ging over precies hetzelfde presentje. Ze zei zelfs nog dat ze het zo fijn vond dat het bedrijf zo snel gereageerd had en dat ze er lekker van ging genieten :wtf:

En inderdaad, ze had ook het presentje van een ander wel kunnen krijgen denk ik, als ze het gewoon gezegd/gevraagd had. Heel raar!
Als ik iets wil hebben dan koop ik het wel. En als ik het niet kan betalen, dan houdt het op. Jatten geeft me geen enkele voldoening.
Damned if I don’t
Cateautje schreef:
29-05-2018 20:08
Jatten zal ik nooit doen, maar als er een goedgevulde knip voor m'n voeten ligt op straat, dan heb ik hem toch echt van God gekregen hoor en no way dat ik hem naar de jattende politie breng.
Zo, dat mag je weten.

Maar wel aangifte doen als je zelf een kwijtraakt zeker?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Mijn man was beheerder van een tankstation, in een periode van 20 jaar drie stelende collega's ontslagen. De meeste diefstallen gebeuren door het eigen personeel. Maar ja, het komt dus bijna altijd uit.
Als ik vroeger een stofmapje van 10 cent meenam, meldde ik het al bij mn chef.
ik geef mn bek ook maar een douw
Nouschi schreef:
29-05-2018 20:24
Maar wel aangifte doen als je zelf een kwijtraakt zeker?
Dat heeft geen zin. Een paar journalisten hebben het beproefd door er bij een aantal politiebureaus eentje in te leveren en als de knip dan opgehaald werd was deze leeg, dus mocht het me gebeuren dan neem ik mijn verlies.
Het-groepje schreef:
29-05-2018 20:21
Je kan het hier een keer doen en dan maken we er nog vijf jaar grapjes over en laat je het wel.
Zo iemand zou iedere verjaardag standaard twee stukken taart krijgen 'ze heb nog niet gehad, geef dat mens nog wat, en ook nog een keer zingen kom op Trees!'.
Bij de barbecue, bij het bedrijfsuitje, alles dubbel.
We hebben iemand die graag extra vrij nam en die kan echt geen vrij meer nemen zonder hilariteit.
Heerlijk. Munitie.
Ha! Ja dit, zeker doen!
Cateautje schreef:
29-05-2018 20:26
Dat heeft geen zin. Een paar journalisten hebben het beproefd door er bij een aantal politiebureaus eentje in te leveren en als de knip dan opgehaald werd was deze leeg, dus mocht het me gebeuren dan neem ik mijn verlies.
Lang geleden dat onderzoek, en was ook niet bij elk politiebureau raak wat ik mij ervan herinner.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven