Jattende collega

29-05-2018 19:55 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk bij een heel groot bedrijf. Kort geleden kregen we allemaal iets vanwege het jubileum, ivm herkenning zal ik niet zeggen wat het precies is maar het kost nieuw in de winkel zo rond de 7,50.

Toen ik het kreeg zag ik ook dat een collega het ontving en uitpakte, ze was er zichtbaar blij mee. Twee andere collega's zagen dat ook.

Een week later blijkt dat collega een mail heeft gestuurd waarin ze klaagt dat ze een tasje zonder presentje erin gekregen heeft :facepalm: Vervolgens kreeg ze natuurlijk nog een presentje, en toen zag ik haar heel smerig lachen.

Een van die andere collega's die haar het eerste presentje had zien uitpakken was daar ook bij en zag mij verbaasd naar het tafereel kijken, en toen zei hij "Haha, dat is wel slim hoor om dat af en toe te doen, dan heb je wat extraatjes. Ik snap haar wel. Het maakt voor het bedrijf toch niet uit, die hebben geld genoeg" O_o

Ik vond dit zo'n rare situatie! Ten eerste steelt iemand iets, ten tweede is dat ook nog eens iets van maar 7,50 (collega is niet arm) en ten derde vindt een ander dat nog begrijpelijk ook! Ligt dat nu aan mij of doen jullie dat ook wel eens? Voel je vrij om het op te biechten hoor, ik zal jullie niet verlinken, maar ik begrijp die denkwijze gewoon niet :huh:
Genoeg mensen die gevonden geld niet houden, gelukkig.

Voor de rest, nee, doe ik niet. Mensen die dat wel doen komen op mijn stomme mensenlijst.
Misschien krijg je je pasjes dan nog terug...maar goed juten wat corrupt k*^^% volk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
ViezeHond schreef:
29-05-2018 20:22
Als ik iets wil hebben dan koop ik het wel. En als ik het niet kan betalen, dan houdt het op. Jatten geeft me geen enkele voldoening.
Sommige mensen krijgen er heel veel kortdurende heftige voldoening van.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nouschi schreef:
29-05-2018 20:30
Lang geleden dat onderzoek, en was ook niet bij elk politiebureau raak wat ik mij ervan herinner.
Ik weet het naadje van de kous niet meer, maar wat ik me net wel bedenk is dat ik wel aangifte zou doen voor de verzekering en het gemeentehuis zodat ik mijn paspoort en rijbewijs opnieuw kan bestellen,m want dat kan niet zonder aangifte.
Maar goed, in theorie hebben we allemaal een aureooltje boven het hoofd natuurlijk, ondanks het feit dat er voor meer dan een miljard per jaar wordt gejat, dat wordt allemaal gedaan door anderen.
ViezeHond schreef:
29-05-2018 20:22
Als ik iets wil hebben dan koop ik het wel. En als ik het niet kan betalen, dan houdt het op. Jatten geeft me geen enkele voldoening.
Precies.
Cateautje schreef:
29-05-2018 20:26
Dat heeft geen zin. Een paar journalisten hebben het beproefd door er bij een aantal politiebureaus eentje in te leveren en als de knip dan opgehaald werd was deze leeg, dus mocht het me gebeuren dan neem ik mijn verlies.
ja en ze hadden ook de nummers genoteerd van de biljetten. dus als ze dan ineens een portemonee toch terugkregen bleken het andere briefjes te zijn.
Jatten is jatten, hoe groot of klein ook.

Ik heb schijnbaar ook een aureooltje boven mijn hoofd dan of ik ben gewoon dom. Als ik ooit mijn portemonnee verlies, hoop ik dat ik ook iemand die net zo eerlijk als ik ooit was (en denk ik nog ben), tref.
Een jaar of 23 geleden, liet ik de hond uit in het bos, achter mijn flat.
Daar vond ik op een paadje, een envelopje met een 800 of 1000 gulden.
Er zat een memo briefje bij, naam van een bedrijf was voorgedrukt op het briefje. Het was een boodschappenlijstje en er stond nog een krabbeltje bij.
Ik heb toen melding bij de politie gemaakt, gezegd dat men contact met mij op kon nemen, maar ik het niet kwam brengen. Daarnaast heb ik in de hal van mijn flat en de 2 flatgebouwen die ernaast stonden een briefje opgehangen, met mijn telefoonnummer en dat ik een envelop met een persoonlijke boodschap in het bos achter de flats gevonden had. Niet dat er geld in zat.
Paar dagen later werd ik gebeld door jongen van een jaar of 17 die kon vertellen wat er in de envelop zat en vooral wat er op het briefje stond.
Voor mij toen genoeg bewijs dat het zijn envelopje was, jongen was dolblij, was zijn vakantiegeld wat hij paar dagen daarvoor uitbetaald had gekregen.
Ik wilde geen vindersloon hebben, zijn ouders hebben mij toen een grote bos bloemen gegeven, dat alles heeft mij meer voldoening gegeven dan ik ooit van dat geld zou hebben gehad.
Nope
ik vind niet erg dat ze een extra presentje heeft gevraagd. dat bedrijf had er waarschijnlijk toch nog 20 over,
Ik zat erop te wachten...
op mij?
het is liegen. liegende collega.
rozamunda schreef:
29-05-2018 20:59
op mij?
Nope!
Jullie hebben het over de portemonneetest van RamBam. Die is jaarlijks en het gaat echt niet overal fout.
Natte tosti..
abstract schreef:
29-05-2018 20:10
Dat is heftig! :O Ach, je weet natuurlijk dat dit soort dingen gebeuren, maar ik kom nooit iemand tegen die zoiets daadwerkelijk doet, dus misschien dat het met daarom soms toch weer verbaast.
Ik heb er meerdere malen meegemaakt. Juist mensen waar ik het niet van verwachtte. Mensen met een goed inkomen die echt wel zelf een iPadje kunnen betalen.
Cateautje schreef:
29-05-2018 21:01
Nope!
ik snap het al, de eerlijke vinder!
Lady_Day schreef:
29-05-2018 21:03
Ik heb er meerdere malen meegemaakt. Juist mensen waar ik het niet van verwachtte. Mensen met een goed inkomen die echt wel zelf een iPadje kunnen betalen.
Lijkt me echt vervelend om daar achter te komen, zeker als je het echt niet had verwacht. Ik had dat ook wel met deze collega's hoor maar een hele iPad stelen vind ikwel iets anders dan een klein presentje of een wc rol of zoiets. Ik zou echt teleurgesteld zijn in diegene. Vind het maar een vreemd fenomeen dat het vaak mensen zijn die het goed hebben die met zulk soot dingen frauderen.
Mijn man verloor vorig jaar tijdens een fietstocht op Texel zijn portemonnee. Net toen we even stilstonden bij de boerderij van Jan en Rianne, kwam er een Duitser aan, met de vraag of wij een portemonnee waren verloren (mijn man had t nog niet gemerkt).
Dan ben je echt blij. Dus als wij een portemonnee zouden vinden zouden we zeker moeite doen om de eigenaar te vinden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Eerlijke vinders bestaan gewoon en mensen die niet stelen bestaan ook gewoon. Dat heeft niets met heiligheid te maken, maar alles met bepaalde normen en waarden.
Tja, maar er zijn mensen, die zijn echt echt holyer than thou en dat zal de wereld weten ook.

Gelukkig is niets menselijks mij vreemd. Daar laat ik mij op voorstaan.
Cateautje schreef:
29-05-2018 21:12
Tja, maar er zijn mensen, die zijn echt echt holyer than thou en dat zal de wereld weten ook.

Gelukkig is niets menselijks mij vreemd. Daar laat ik mij op voorstaan.
Bedoel je mij?
Nope
Tsja, dat kan.
Hoe dan ook, TO, je kunt niet zoveel met deze persoon verder. Je weet nu wat voor type het is.
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
29-05-2018 21:15
Bedoel je mij?
Ik spreek niemand persoonlijk aan, maar als je je aangesproken voelt...
rozamunda schreef:
29-05-2018 20:50
ja en ze hadden ook de nummers genoteerd van de biljetten. dus als ze dan ineens een portemonee toch terugkregen bleken het andere briefjes te zijn.
Wat is daarvan de meerwaarde?
Zo'n simpel klein cadeautje zou ik geen dief voor willen zijn. Jeetje wat ben je dan zielig. Er zijn altijd wel mensen die het niet leuk vinden of niet kunnen gebruiken dat regelt zich vaak van vanzelf.

Mijn kerstpresentje heb ik aan een collega gegeven die de hare stuk had laten vallen. Zij vond het helemaal geweldig, ik vond het wel aardig. (Heel aardig dat we het kregen, maar zou het zelf nooit kopen. )

Op een pen of gummetje na nog nooit iets meegenomen van werk. Ik heb geen bureau dus werk vanuit mijn tas, bij elke tijdelijke baan vul ik wel iets aan dat op is gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven