Help! 1e keer seks enorm balen..

31-05-2018 15:30 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen!

Wie o wie kan mij advies geven?

Mijn 1e keer seks (als je t al echt seks kan noemen) was op zn zachtst gezegd best wel balen. Ik vond hey spannend maar ook wat eng maar was erg benieuwd en nieuwsgierig dus trok ik de stoute schoenen aan en had dit tegen hem gezegd. Maar helaas het ging niet van harte, ondanks dat ik veel met hem had gepraat,veel op het forum en andere sites had gelezen wist ik niet echt wat ik kon verwachten. Na dat we samen gedouched en geslapen hadden was het de volgende ochtend zo ver, eerst wat voorspel (vingeren/beffen) maarja hij had al aardig wat uurtjes een erectie gehad en was dus moeilijk om doen te houden, dus hij kwam niet goed bij mij naar binnen, eigenlijk vrijwel niet.. hij baalde hier dan ook van omdat het niet lukte Mijn vriend (die wel ervaring heeft en ook 3 jaar ouder is dan ik) was erg lief en rustig voor mij! Dus aan lag het ook niet aan, ik vond/vind het best lastig ik ben zo onervaren en hij wel erg ervaren en deze eerste keer was eigenlijk niet echt seks, MAAR om toen een punt te komen.. wat kan ik doen om dat spannende/enge gevoel weg te nemen? Desondanks wil ik het heel erg graag.. maar ik weet niet goed wat ik moet doen ook al heb ik veel gelezen etc..

Zijn er mensen die hun verhaal willen delen?🤗
lise1985 schreef:
31-05-2018 16:06
Het is in elk geval de reden dat ik een mirena heb, zodat ik niet meer menstrueer en daardoor niet meer elke maand ziek ben.
Zou een reden kunnen zijn! Ik ben wel eens 2x per maand ongesteld erg vervelend en niet prettig met veel sporten en turnen.dank voor het delen! Mag ik vragen waarom je de mirena hebt & niet de koperspiraal?
parbleumondieu schreef:
31-05-2018 16:06
Mijn bedpartner was ook onervaren, maar wel heel geduldig en voorzichtig.

Fijn is dat!

Bij mij speelde ook het stukje onzekerheid mee dat hij wel ervaren is en ik totaaal niet
Gymnast21 schreef:
31-05-2018 16:11
Zou een reden kunnen zijn! Ik ben wel eens 2x per maand ongesteld erg vervelend en niet prettig met veel sporten en turnen.dank voor het delen! Mag ik vragen waarom je de mirena hebt & niet de koperspiraal?
Omdat met een koperspiraaltje je menstruaties niet wegblijven, maar soms zelfs heviger kunnen worden. Met een mirena worden je menstruaties veel lichter en verdwijnen in veel gevallen zelfs.
Ruby95 schreef:
31-05-2018 16:08
Hee TO
het is heel normaal dat het de eerste keer moeizaam gaat, of nog helemaal niet lukt
Was bij mij de eerste keer ook
ik was 19, had al paar maanden een vriend en hij was wat ouder dan ik en ook met meer ervaring
Blijven proberen (als je erachter staat natuurlijk), glijmiddel kan helpen en zo goed mogelijk proberen te ontspannen
Wat pijn hoort er (helaas) voor de meeste meisjes wel bij maar dat gaat over!
Blijf het rustig aan doen, zoek uit wat je het fijnste vindt en hopelijk wordt het een goede ervaring voor je :)

Dankjewel voor je fijne reactie!
Een beetje dezelfde situatie als ik dus! Ergens is het heeel fijn wanneer je vriend meer ervaren is en dat hij weet wat hij doet (vind ik) maar levert ook meer onzekerheid op, (over mijn lichaam gelukkig niet onzeker hoor :) ) is dat voor jou ook een beetje herkenbaar? Dankjewel voor de tips! Fijn dat je t wil delen :)
lise1985 schreef:
31-05-2018 16:14
Omdat met een koperspiraaltje je menstruaties niet wegblijven, maar soms zelfs heviger kunnen worden. Met een mirena worden je menstruaties veel lichter en verdwijnen in veel gevallen zelfs.

Aah vandaar! Heb je erg last gehad van hormonen? Een paar meiden die ik ken hebben daar zo weg mast van gehad dat ze ook als persoon veranderden wat er op neer kwam dat de spiraal weer verwijderd werd en bij 1 meisje de relatie heeft gekost.. sorry voor het vragenvuur!
lise1985 schreef:
31-05-2018 16:14

Aah vandaar! Heb je erg last gehad van hormonen? Een paar meiden die ik ken hebben daar zo weg mast van gehad dat ze ook als persoon veranderden wat er op neer kwam dat de spiraal weer verwijderd werd en bij 1 meisje de relatie heeft gekost.. sorry voor het vragenvuur!
Gymnast21 schreef:
31-05-2018 16:19
Nee hoor, totaal geen last van. Het zit zo lokaal.
Maar ik zou als ik jou was beginnen met een lichte pil. Een spiraaltje plaatsen is toch een vrij heftige en pijnlijke ervaring. Als ik tegen de pil zou kunnen, had ik waarschijnlijk ook geen spiraaltje gehad.
Gymnast21 schreef:
31-05-2018 15:40
ik groei op in een wereldje waar seks voor t huwelijk van den boze is dus als mijn ouders er achter komen dat ik een spiraal laat zetten ben ik nog lang niet jarig.. keuzes keuzes keuzes..

Je hebt wel seks voor het huwelijk, wees dan ook vrouw genoeg om achter je daden te staan. Praat erover met je ouders, dat jij anders denkt over seks voor het huwelijk dan zij.
En als je al bang bent dat ze erachter komen dat je een spiraaltje hebt laten zetten, hoe ga je dan ooit een (ongewenste) zwangerschap verborgen houden?
Zeg je nou dat hij het niet van harte deed?
Such fun!1
lise1985 schreef:
31-05-2018 16:20
Nee hoor, totaal geen last van. Het zit zo lokaal.
Maar ik zou als ik jou was beginnen met een lichte pil. Een spiraaltje plaatsen is toch een vrij heftige en pijnlijke ervaring. Als ik tegen de pil zou kunnen, had ik waarschijnlijk ook geen spiraaltje gehad.
Fijn dat je het zo deelt! Toch betere overwegingen om te maken! Persoonlijk vind ik de pil wel een risico omdat ik nog wel eens iets vergeet oid.. maar misschien zoals je zegt wel slim het te proberen. Ik denk dat ik het dan gooi op heb feit dat 2x menstrueren toch wel vervelend is omdat ik dan niet optimaal kan sporten (alo) en turnen.
Blijven oefenen, na een tijdje zal het beter gaan! De eerste keer dat ik seks had was ook heel onwennig, ik was vrij overdonderd door het feit dat dat überhaupt aan het doen was en kon er daarom niet echt van genieten. Na een poosje wen je er aan, en dan kan je wel ontspannen en genieten! Gaandeweg ontdek je ook wat voor jou en je partner werkt en dan wordt het steeds leuker. In de tussentijd kan je wel proberen om bij jezelf te ontdekken wat je fijn vindt om zo comfortabeler te worden bij het idee van seks.
TO heeft geen zin in dikke herrie, en dat haar ouders haar verbieden om nog iets te ondernemen. Ik snap dat wel. Ze hoeven ook niet alles te weten.
De pil kan je zo bij de apotheek halen en betaal je zelf, komt geen verzekering aan te pas. Wel eerst even langs de huisarts.
ik geef mn bek ook maar een douw
Trotter schreef:
31-05-2018 16:23
Je hebt wel seks voor het huwelijk, wees dan ook vrouw genoeg om achter je daden te staan. Praat erover met je ouders, dat jij anders denkt over seks voor het huwelijk dan zij.
En als je al bang bent dat ze erachter komen dat je een spiraaltje hebt laten zetten, hoe ga je dan ooit een (ongewenste) zwangerschap verborgen houden?
.. dat vind ik wel een risico. Mijn vriend en ik hebben een ongewenste zwangerschap gelukkig al besproken, gelukkig kun je dan eerst nog een MAP halen, en mocht dat toch gebeuren zal ik dan het gesprek met mijn ouders aan gaan. Maar op dit moment zit dat er echt niet in..
Hoe graag ik hier ook open in wil zijn binnen ons gezin is dat niet mogelijk
anoniem_370452 wijzigde dit bericht op 31-05-2018 17:04
Reden: Privacy
4.42% gewijzigd
Madeliefjees schreef:
31-05-2018 16:27
TO heeft geen zin in dikke herrie, en dat haar ouders haar verbieden om nog iets te ondernemen. Ik snap dat wel. Ze hoeven ook niet alles te weten.
De pil kan je zo bij de apotheek halen en betaal je zelf, komt geen verzekering aan te pas. Wel eerst even langs de huisarts.
Dankjewel dat je dat begrijpt! Ik zit daar inderdaad niet op te wachten om dikke herrie te schoppen😃 langs de HA gaan is zon slecht idee niet! Dan idd geen gedoe met verzekering. Ik zal er achteraan gaan🤗
MarindaH schreef:
31-05-2018 16:24
Zeg je nou dat hij het niet van harte deed?
Zijn de letterlijke woorden van mijn vriend😃 dus daar komt het wel op neer
Gymnast21 schreef:
31-05-2018 16:27
Tsja voor hetzelfde geldt zeggen ze: zoek maar een ander pleeggezin op.. dat vind ik wel een risico. Mijn vriend en ik hebben een ongewenste zwangerschap gelukkig al besproken, gelukkig kun je dan eerst nog een MAP halen, en mocht dat toch gebeuren zal ik dan het gesprek met mijn ouders aan gaan. Maar op dit moment zit dat er echt niet in..
Hoe graag ik hier ook open in wil zijn binnen ons gezin is dat niet mogelijk
Je bent toch 18? Hoezo pleeggezin dan? Ga gewoon op kamers. Overigens dacht ik dat pleegzorg e.d. gewoon stopten op je 18e verjaardag, hoe zit dat dan?
Maktub schreef:
31-05-2018 16:25
Blijven oefenen, na een tijdje zal het beter gaan! De eerste keer dat ik seks had was ook heel onwennig, ik was vrij overdonderd door het feit dat dat überhaupt aan het doen was en kon er daarom niet echt van genieten. Na een poosje wen je er aan, en dan kan je wel ontspannen en genieten! Gaandeweg ontdek je ook wat voor jou en je partner werkt en dan wordt het steeds leuker. In de tussentijd kan je wel proberen om bij jezelf te ontdekken wat je fijn vindt om zo comfortabeler te worden bij het idee van seks.
Onwennig en overdonderd zijn goed omschreven.. dat gevoel had ik ook! Fijn dat je dit herkent en dat je zegt dat het beter word :) bij jezelf ontdekken doe ik ook zodat ik inderdaad daar comfortabeler mee wordt. Ik denk dat het ook meer een proces is inderdaad, wennen omdat het nieuw is en gaan ontdekken wat wel/niet
Lenn12345 schreef:
31-05-2018 16:32
Je bent toch 18? Hoezo pleeggezin dan? Ga gewoon op kamers. Overigens dacht ik dat pleegzorg e.d. gewoon stopten op je 18e verjaardag, hoe zit dat dan?
Dan had ik een gat in de lucht gesprongen ;) nee ivm prive redenen was t beter om een jaartje te verlengen
anoniem_370452 wijzigde dit bericht op 31-05-2018 17:06
Reden: Privacy
33.26% gewijzigd
Je geeft wel een hoop prive info weg to.
Gymnast21 schreef:
31-05-2018 16:25
Fijn dat je het zo deelt! Toch betere overwegingen om te maken! Persoonlijk vind ik de pil wel een risico omdat ik nog wel eens iets vergeet oid.. maar misschien zoals je zegt wel slim het te proberen. Ik denk dat ik het dan gooi op heb feit dat 2x menstrueren toch wel vervelend is omdat ik dan niet optimaal kan sporten (alo) en turnen.
Ik neem aan dat je in het begin naast de pil of spiraal ook nog een condoom gebruikt. Je vriend heeft al meer ervaring, dus lijkt me een goed idee als hij zich eerst laat testen.
Mijn eerste keer was heel chill en relaxed, maar ik weet dat weinig meisjes dat maar hebben. Mijn vriend (met wie ik toen niet eens samen was haha) is 6 jaar ouder en had ook veel meer ervaring. Ik denk dat dat ook veel scheelde.
8102 schreef:
31-05-2018 16:38
Je geeft wel een hoop prive info weg to.
Klopt, details houd ik verder voor me🤗 tenzij je meer wil weten kan dat in een pb
BabyGroot schreef:
31-05-2018 16:42
Ik neem aan dat je in het begin naast de pil of spiraal ook nog een condoom gebruikt. Je vriend heeft al meer ervaring, dus lijkt me een goed idee als hij zich eerst laat testen.
Mijn eerste keer was heel chill en relaxed, maar ik weet dat weinig meisjes dat maar hebben. Mijn vriend (met wie ik toen niet eens samen was haha) is 6 jaar ouder en had ook veel meer ervaring. Ik denk dat dat ook veel scheelde.
Klopt! Condooms worden gebruikt. Haha wat fijn voor jou zeg! Zou inderdaad kunnen zijn dat dat veel heeft gescheeld. Mijn vriend heeft zich al laten testen 😃
Je wil niet dat ze er achter komen dat je een spiraaltje hebt. Dus doe je dat maar niet.

Hoe denk je dat ze gaan reageren als je verteld dat je zwanger bent?

De angst voor hormonen is in dit geval misplaatst. Je kan je beter zorgen dat je niet zwanger wordt.
sugarmiss schreef:
31-05-2018 16:50
Je wil niet dat ze er achter komen dat je een spiraaltje hebt. Dus doe je dat maar niet.

Hoe denk je dat ze gaan reageren als je verteld dat je zwanger bent?

De angst voor hormonen is in dit geval misplaatst. Je kan je beter zorgen dat je niet zwanger wordt.
Vandaar ook condooms.. beschermt in ieder geval. Hoe ze reageren geen idee. Ik ga aankomende week naar de HA om eens te overleggen wat t beste is
Gymnast21 schreef:
31-05-2018 16:36
Dan had ik een gat in de lucht gesprongen ;) nee ivm biologische ouders was het verstandiger dat ik een jaar extra deed, voor zelfbescherming. Het zit zo dat ik daar weinig van merk maar de vergelding voor mijn pleegouders is. Het houd in dat ik dan ook nog financieel word ondersteund. Vanaf mijn 3e jaar ben ik al uit huis en in dit gezin, voor mij dus echt “papa & mama”
Wanneer had je een gat in de lucht gesprongen? Een jaar extra wát? Voor je zelfbescherming.. wat kan je niet zelf dan?
En je pleegouders krijgen geen vergoeding voor een volwassen kind.

Waarom zoeken je pleegouders vergelding?? Ik snap niets van je verhaal eerlijk gezegd. Of eigenlijk wat je bedoelt met 'HELP! 1E KEER SEKS ENORM BALEN..'

Wat heeft dat met je pleegouders te maken, die hebben daar niets over te vertellen. Je bent 18 toch? De vergoeding voor een pleegkind houdt op zodra je 18 wordt trouwens of je nou seks hebt of niet. Neem je eigen beslissingen. Succes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven