Ex en kind

01-06-2018 19:12 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Hopelijk is er iemand die mij kan sturen kf wat tips kan geven.
Sinds een jaar zijn ik en mijn ex uit elkaar, samen hebben we een zoon van 5. Het contact tussen mijn ex en mij gaat op gespannen voet. Ex scheld me regelmatig uit aan de telefoon, werkt niet mee aan het ouderschapsplan, ligt er wel maar word niet ondertekend. Ik woon op een kleine afstand van hem ( bewust voor de kleine gedaan) en ik zie hem regelmatig hier rond mijn huis dwarrelen (zijn verweer; ik mag overal lopen) ik weet dat hij dit doet om de boel te checken.
Nu het volgende, afgelopen week was onze zoon jarig. Ik heb mijn trots op zij gezet en ben met zoon en vader naar de efteling geweest. Dit alles op mijn kosten want ex werkt niet en heeft geen cent te makken. Maar voor mijn zoon deed ik dit, tenslotte had ik dit beloofd. Dit weekend is hij een weekend bij mij en vier ik klein zijn verjaardag, ex is hierbij niet uitgenodigd omdat er het 1 en ander tussen hem en andere mensen is voorgevallen. Ik wil het gewoon klein vieren en tenslotte hebben wij het al samen gevierd in de efteling. Ex is hierop woest. Is gisteren op hoge poten aan de deur gekomen. Hing vanochtend provocerend in zijn keukenraam ( ik kom daar langs om bij school te komen) en precies vanmiddag liep hij bij school met de hond. Ik weet hij mag overal lopen waar hij wil maar ik weet dat hij dit vooral doet om mij uit te dagen. Wat kan ik doen? Is het nou echt zo raar dat ik hem niet uitnodig? Ik wil alleen een leuke gezellige dag met wat familie, zonder spanning en stress. Maar is het nou zo raar dat ik hem niet uitnodig?
Negeren.

En nee, ik vind het absoluut niet raar dat je dit wil.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Nee, het is niet heel vreemd dat hij niet is uitgenodigd.
Hij is al op jouw kosten mee geweest naar De Efteling.

Hij organiseert zelf maar een feestje voor zijn jarig kind voor zijn familie / vrienden als hij zo graag een feestje wil.

Ik zou volgend jaar dus gewoon niet meer op voorhand vertellen dat je een feestje organiseert.
Hij hoort het achteraf maar van jullie kind.
Ik vind het al bijzonder dat hij op jouw kosten mee mocht naar de Efteling.

En nee, al zou je elke dag zijn ONverjaardag vieren, hij hoeft hierbij niet aanwezig te zijn.
Jullie zijn uit elkaar en staan niet op goede voet dus nee, dat is niet raar. Een verjaardag moet vooral leuk zijn en niet in het teken staan van de spanning tussen jullie.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Wouw je kan er dus echt niet om heen met kind naar school brengen, zo goede zet is dat niet dicht bij elkaar wonen .
Je hebt geen enkele privacy.
niet raar. je doet je best om de verhoudingen goed te houden. Ik zou niet meer samen met hem dingen doen. Jullie zijn uit elkaar. Hij moet zelf de verjaardag van jullie zoon vieren
8102 schreef:
01-06-2018 19:27
Wouw je kan er dus echt niet om heen met kind naar school brengen, zo goede zet is dat niet dicht bij elkaar wonen .
Je hebt geen enkele privacy.
Ik weet het, achteraf een hele domme zet. Maar toendertijd dacht ik handig als onze zoon wat ouder is, ook hoefde ik niet van school te wisselen.
Maar nu kan ik mezelf wel voor me kop slaan. Ik zit hier totaal niet op men gemak, gevoel van privacy is weg, kijk continue of ik hem buiten zie.
Hij kan zelf een feestje geven.
En hou een logboek bij met waar en wanneer hij rond je huis hangt. Als hij nog stalkeriger wordt, heb je het in ieder geval bijgehouden.
Dank je wel voor jullie reactie's, twijfelde even aan mezelf. Dat dagje efteling was ook gelijk de laatste keer, ik dacht goed te doen. Zoals ik al een jaar goed probeer te doen. Ik probeer met l mijn krachten voor een goede verstandshouding. Laat onze zoon iedere woensdag videobellen, 3 weekenden per maand gaat hij naar zijn vader. Dit omdat hij zogenaamd doordeweeks niet kan. Ik hou hem van alles op de hoogte, school, logopodie, en ga zo maar door. En ik krijg alleen maar stront over me heen. Nooit een appje met hoe gaat het met hem, of hoe gaat het op school, nooit een fatsoenlijke overdracht. Vind het zo moeilijk allemaal..
Hoezo werkt hij niet, maar "kan hij niet" door de week?

Hij heeft vandaag nochtans wel tijd om uit zijn raam te hangen, jullie te achtervolgen, ...

Ik zou grotendeels stoppen met moeite doen.

Tuurlijk krijgt hij zijn vadertijd, zijn weekends, ...
Maar hij vraagt zelf maar achter de logo, school, gaat zelf mee naar 10-minutengesprekken, ...
Stop met energie in vader stoppen.
Kind gaat naar vader. Elk weekend of om het weekend.
Verder gewoon op de hoogte blijven houden van alles omtrent kind, wat noodzakelijk is. En wanneer het kan achteraf. Meer niet. Dus verder niets vertellen over wat je met kind verder aan leuks gaat doen of iets vertellen waarop hij kan gaan broeden om te dwarsbomen.

Verwacht niets terug. Ook geen overdracht. Niets.

Kijk of je je ramen met folie of iets dergelijks kan afschermen.

Laat me raden: jij hebt het uitgemaakt? Volgens mij kan hij het allemaal niet zo goed verkroppen.
In feb hadden wij een gezamelijk gesprek met allebei onze advocaten en toen werkte hij nog wel. Omdat het voor hem lastig was om de woensdagen vrij te nemen ( zzp) hadden we afgesproken dat hij dan 3 weekenden zou krijgen. Hij wilde er 4 maar dat zou dan betekenen dat ik nooit vrije tijd met onze zoon heb ( buiten de vakantie's om) en dus ben ik daar niet akkoord meegegaan.
Doreia schreef:
01-06-2018 19:48
Stop met energie in vader stoppen.
Kind gaat naar vader. Elk weekend of om het weekend.
Verder gewoon op de hoogte blijven houden van alles omtrent kind, wat noodzakelijk is. En wanneer het kan achteraf. Meer niet. Dus verder niets vertellen over wat je met kind verder aan leuks gaat doen of iets vertellen waarop hij kan gaan broeden om te dwarsbomen.

Verwacht niets terug. Ook geen overdracht. Niets.

Kijk of je je ramen met folie of iets dergelijks kan afschermen.

Laat me raden: jij hebt het uitgemaakt? Volgens mij kan hij het allemaal niet zo goed verkroppen.
Plakfolie zit idd op men ramen, ook zijn mijn rolgordijnen ver naar beneden dus hij kan mij niet zien. Ik hem wel.. prettig is anders. Ik ben idd degene die weg is gegaan. Had wel verwacht dat het erg zou worden maar zo erg?
Ten eerste klinkt jouw ex als een psychopaat. Hoe meer moeite je doet en laat merken dat je ermee zit hoe meer macht hij denkt dat hij heeft en dus blijft hij hetzelfe doen. dat voedt zijn gestoord gedrag. Wanneer je hem negeert en alleen het nodige doet en echt NIET MEER zal je merken dat hij het op zal geven.
Voor de rest zou ik je adviseren om toch te gaan verhuizen. Als je niet te ver weg wil wonen kun je eventueel in een galerijwoning of hele hoge flat gaan wonen zodat hij niet meer naar binnen kan kijken
Eens per week vast tijdstip hem mailen met eventuele bijzonderheden als die er zijn over school en logopedie en evt antwoord op vragen vanuit hem die ergens over gaan.
Rest negeren.
Logboek bijhouden
Verder geen contact.
Als hij als vriendschappelijke ex op feestjes wil komen in jouw huis kan hij starten met zich vriendschappelijk te gedragen.
Als je zo vriendelijk blijft heb je enkel de lasten van jullie relatie keer 10. Had je nog beter bij hem kunnen blijven.
Linda2018 schreef:
01-06-2018 19:36
Dank je wel voor jullie reactie's, twijfelde even aan mezelf. Dat dagje efteling was ook gelijk de laatste keer, ik dacht goed te doen. Zoals ik al een jaar goed probeer te doen. Ik probeer met l mijn krachten voor een goede verstandshouding. Laat onze zoon iedere woensdag videobellen, 3 weekenden per maand gaat hij naar zijn vader. Dit omdat hij zogenaamd doordeweeks niet kan. Ik hou hem van alles op de hoogte, school, logopodie, en ga zo maar door. En ik krijg alleen maar stront over me heen. Nooit een appje met hoe gaat het met hem, of hoe gaat het op school, nooit een fatsoenlijke overdracht. Vind het zo moeilijk allemaal..

Weet je ook waarom hij zo doet?
Ja weet ik zeker, hij kan het niet handelen dat ik weg ben gegaan.

Verhuizen is nu geen optie, sta pas weer een klein jaartje ingeschreven en hier is het een ramp wat betreft huurwoningen.
Met een beetje geluk verhuist hij binnenkort, geen werk is geen geld dus kan hij de hypotheek niet betalen.
Oh je bedoelt waarom er niks van hem af komt? Laksigheid, desintresse, is altijd wel zo geweest. Ben degene die altijd alles geregeld heeft. Want van hem kwam niks.
Onze zoon heeft een tos, en zelfs bij het laatste gesprekje toen hij klaar was op dat schooltje nam hij niet eens de moeite om er bij te zijn. Lag toen te slapen op de bank ( waren toen net uit elkaar). Maar ondertussen wel simmen over van alles en nog wat, want hij is degene die verlaten is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven