Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met Boer zoekt Vrouw!

11-01-2009 22:21 5013 berichten
Alle reacties Link kopieren

Verboden woord:

ZWNNGMW (oftewel: Zij Wiens Naam Niet Genoemd Mag Worden)

Verzoekje: zouden jullie wijzigingen voor de tabel een kleurtje willen geven? Thanks!

Link naar het nieuwe topic: Afvallen met...
Thanx Drift, ik had mijn voicemail gemist, ze willen me op basis van CV (en ongetwijfelt de dikke pluim van oud-begeleider) spreken dus ik ben echt een blij Keesje hoor Zo kijk in nu!

En tja, ik wil ook niet ziek niet doen niet (zei de stiekeme bijna achterhoekse) dus zal proberen me dit weekend een beetje te gedragen.
Kan me goed voorstellen dat je er helemaal blij van wordt en nu met een big smile rondloopt. En die dikke pluim zul je echt wel verdiend hebben!

Ik heb zaterdag vrijgezellendag van mijn zusje. Is in brabant en ik ga dus met de auto dus echt losgaan zal in mijn geval niet lukken Al ga ik mijn best doen hetzelfde effect te bereiken maar dan zonder drank.
Pfff, hier ook übermoe.

Etentje was geslaagd, en afwas is ook al gedaan. Nu op de bank met docu op Ned2, ik vind 'm nu al fijn

Eet-technisch was het een Slechte Dag, en het komende weekend wordt ook ruk

Nou ja, kan me morgen en overmorgen nog wel goed gedragen gelukkig...

Pff, morgen meer, welterusten!
Nou Drift daar ben ik ook wel heel blij mee hoor. Doordat ik niet zo goed in mijn vel zit/ zat en studie lang niet vlekkeloos liep/loopt krijg je zo'n cirkeltje waardoor je langzaam maar zeker behoorlijk negatief over jezelf gaat denken en dan is zoiets wel een enorme opsteker.
En he bah, zeg ik niets over je zus d'r vrijgezellendag, nare ego-poster die ik er ben! Klinkt leuk Drift, kun je als zus van de bruid ook helemaal lekker meeleven met alle trouwperikelen? En is de jurk om te zwijmelen en de toekomstige zwager helemaal leuk? Al enig idee wat jullie gaan doen zaterdag?
quote:Mevrouwdekees schreef op 05 maart 2009 @ 23:02:

Nou Drift daar ben ik ook wel heel blij mee hoor. Doordat ik niet zo goed in mijn vel zit/ zat en studie lang niet vlekkeloos liep/loopt krijg je zo'n cirkeltje waardoor je langzaam maar zeker behoorlijk negatief over jezelf gaat denken en dan is zoiets wel een enorme opsteker.Fijn hoe dat kan werken dat een zo'n ding je weer een goed gevoel kan geven. Herken het helemaal. Door mijn nieuwe werkplek en alle dingen die ik daar kan gaan leren vind ik mijn beroep bijvoorbeeld ineens weer superleuk en ben ik alleen al daarom stukken blijer met mezelf!
quote:Mevrouwdekees schreef op 05 maart 2009 @ 23:04:

En he bah, zeg ik niets over je zus d'r vrijgezellendag, nare ego-poster die ik er ben! Klinkt leuk Drift, kun je als zus van de bruid ook helemaal lekker meeleven met alle trouwperikelen? En is de jurk om te zwijmelen en de toekomstige zwager helemaal leuk? Al enig idee wat jullie gaan doen zaterdag?

Ik vind je anders wel een lieve egoposter hoor!

Zwager is helemaal goedgekeurd, ze hebben samen ook een geweldig leuk neefje gemaakt! Ze krijgen een bruiloft die niet helemaal de mijne zou zijn maar voor hun wordt het een superdag! Ik ben meegeweest voor de jurk en dat vond ik wel heel bijzonder en leuk. Dat wat ze uitgekozen heeft staat haar ook heel mooi Ik ben haar getuige en dat vind ik ook heel bijzonder!

Zaterdag gaan we ergens indoor skieen, weet zeker dat ze dat leuk vindt. En daarom heen vooral leuke eet- en drinkdingen. Vind het wel een goede keuze dat we niet de hele dag van hot naar her gaan.
Oh, getuige zijn is zo gaaf! (sprak zij, die verder helega niet van de romantiek enzo is) Vond het allebei de keren (bij lieve grote zus en bij allerliefst vriendinnetje) echt superbijzonder. Ben bij vriendin ook echt mee op jurkenjacht geweest enzo, echt leuk.

Wel jammer dat je niet los kunt gaan wegens auto Drift, kun je niet blijven slapen ofzo? Vind ik persoonlijk toch altijd wel relaxed, met echt goeie feestjes.

En voor MdK: Fijn he, om je gewaardeerd te voelen. 't Voelt altijd een beetje suf, ergens, om het belangrijk te vinden dat andere mensen ook zien hoe leuk en goed je bent, vind ik, maar 't is toch gewoon wel hoe het uiteindelijk werkt..

En voor Age, zolang je maar niet aan komt, is het allemaal niet rampzalig hoor. Tuurlijk is afvallen fijner, maar 't hoeft niet allemáál van vandaag op morgen, toch?

Ga zo een collega nog even een mail sturen over het diner dat we zaterdag samen gaan koken voor de vrijwilligers in het theater, echt al helemaal zin in, en dan lekker naar bed. Heb ook nu al weer zin om morgen weer lekker een dagje dingen te regelen voor een festival waar ik productie voor doe en verder te gaan aan m'n subsidie-aanvraag, alsof ik nog niet genoeg heb gewerkt de afgelopen tijd. Maar zo zie je maar weer dat afwisseling toch wel erg goed werkt, voor mij dan in elk geval.
Goedemorgen!

Ik zit met een beetje een duf hoofd koffie te drinken in de hoop dat het wat beter wordt Voelde me gisteravond helemaal niet meer zo moe meer maar nu heb ik echt het gevoel dat ik nog uren moet slapen om een beetje wakker te worden.

Maar dat gaat niet want ik moet over een uurtje op mijn opleiding zijn.

Moos, jij dendert ook maar door he?! Je klinkt wel veel energieker dan een paar dagen geleden. Wat leuk dat jullie gaan koken voor de vrijwilligers van het theater!

Ik ben ook niet zo van de romantiek maar vind het getuige zijn inderdaad wel heel bijzonder. De hele bruiloft wordt best romantisch en dat is iets waar ik dan zelf weer niet zo snel voor zou kiezen.

Zaterdag zou ik kunnen blijven slapen maar we gaan ergens heen waar naartoe gereden moet worden. Echt niemand wilde rijden en mij maakt dat nou ook weer niet zo veel uit dus ook dat is een reden voor mij met de auto te gaan. Daarnaast vind ik het, als ik heel eerlijk ben, eigenlijk wel zo fijn 's nachts in mijn eigen bedje te slapen. Ik heb al zo weinig tijd echt voor mezelf door druk met werk en studie dat ik daardoor ook wat meer van mijn zondag kan genieten.

Ik ga rennen, even douchen enzo. Fijne dag allemaal!
Goeiemorgen!!

Nu maar even niet zo ego zijn Sorry voor dat. Ben veel te druk geweest de afgelopen dagen, maar vandaag plotseling vrij!

Jeetje Tien, wat een ellende met je neefje Weten ze al wat er scheelt?

voor de lichtcomplimenten van Moos! Ga je straks bij ons ook licht doen? En wat leuk dat je gaat koken met een collega!

Dat gaat LC straks voor ons doen, dus opbiechten zit er nog even niet in

Hm, Fniel nog steeds een rare weegschaal dus. Erg vreemd!

En wat goed dat je voor de magere keuze van het diner bent gegaan! En ook nog een half uur gelopen, goed zo!!

Wauw Keesie! Wat spannend die afspraak! Leuk om zulke dingen in het vooruitzicht te hebben En je gaat dit weekend naar Schier? Ook leuk! Even heerlijk uitwaaien. Ik 'moet' mijn verjaardag vieren dit weekend voor familie.

Wel herkenbaar dat je zelfvertrouwen een deuk krijgt van niet lekker lopende studie. Gelukkig zit ik helemaal op m'n plek nu en krijg ik van werken veel energie. En veel complimenten in de vorm van "Goed bezig Age" door opdrachtgeefster Ik wens jou dat ook toe!!

Leuk Drift, zo'n vrijgezellenfeestje Ik heb er nog nooit 1 gehad, 4 april zou de eerste zijn (maar daar ga ik stiekem niet naar toe, ik ga liever met jullie waterfietsen! Of nee, dat jullie waterfietsen en ik plaats neem op de achterste bankjes )

En wat Moos zegt, kun je niet blijven slapen ergens? Oh, daar had je al antwoord op gegeven

En proseccohuisstijl... Pffff, heb gisteren 2 glazen prosecco gehad en 3 glazen witte wijn, verspreid over de hele dag. Om 14u eerste glas prosecco vanwege jarige collega. Om half 4 een glas witte tijdens overleg met opdrachtgeefster buiten de deur. En vanaf 19u de rest van de glazen bij het etentje.

Ik moet even een nieuwe knop omzetten, merk dat ik wat makkelijker word met eten en dat is niet de bedoeling. Heb natuurlijk wel een deadline op 4 april

Gisteren ook nog een flink stuk cheesecake gehad van collega, en tijdens overleg met opdrachtgeefster ook nog maïsbrood met aïoli. En dan gisteravond etentje. Dit heb ik ongeveer gegeten:

Wat light chips, kaaskoekjes en cashews.

Daarna een kom zelfgemaakte (bakje champignons + pakje) champignonsoep. Een worstenbroodje, een dikke plak donker meergranenbrood met een stukje light brie en de rest gedipt in olijfolie. Wat salade (rucolamelange met rauwkost) met croutons, pijnboompitjes, geitenkaas. En nog een schep rundvleessalade.

Als toet een eetlepel volle yoghurt appel/kaneel en wat aardbeien en verse ananas.

Hmmm, al met al best ok, afgezien van snacks vooraf en worstenbroodje. Verder ook goed met hoeveelheden. Maar ja, toch cheesecake en brood met aïoli 's middags

Vandaag en morgen maar even goed m'n best doen en dan zondag verjaardag vieren voor familie. Ik hoop dat mama vandaag iets gezonds kookt!

Wauw, wat goed ontopic hè?

Even dit bericht kopiëren en dan eerst m'n draadloze internetding configureren. Die ging zichzelf updaten
Ah, gelukt dus! Ding knippert oranje en dat hoort niet. Maar heb dus wel verbinding...

Oh ja, ik zou vanmiddag moeten oppassen maar werd gisteren gebeld dat oppaskindjes ziek zijn dus hun moeder blijft thuis.

Heb ik een vrije dag! Heb ook besloten niet te gaan werken, nog een laatste vrije doordeweekse dag. Krijg het de komende tijd al druk genoeg.

Dus zo even was draaien, naar de huisvesting om waskaart op te laden en ook nog wat makelaars bellen voor een nieuw huis.

En daarna dus alvast naar mama, ipv morgen.

Dan kan ik morgen iig uitslapen en vervolgens boodschappen halen ipv morgenochtend haasten en drukdrukdruk de hele dag...
quote:Maryemma schreef op 05 maart 2009 @ 16:24:

[...]

Ik breek even in op jullie topic met een misschien volstrekt nutteloze opmerking, maar:

je kan ook zelf je bmi bereken he? Is erg simpel: gewoon je gewicht / je lengte in het kwadraat. Dus als je 76 kilo bent en 1.65 lang, dan is dat 76 / 1.65 x 1.65 = 28,65.

Zo, ik zoef weer verder...

Weet ik, daardoor ontdekte ik ook dat die BMI-teller op caloriechecker.nl niet klopte. Stom is dat...

*trouwens... kwamen wij elkaar niet tegen op dat kleine-borsten-frustratie-topic van laatst?
Peas on earth!
Hmmm, ik reageer maar even in stukjes, anders ben ik de helft weer kwijt

Tien, pas je wel een beetje op jezelf? Was je eetdeet wel gezellig, of was je te moe om ervan te genieten?

Drift lekker alleen nog opleidingsdagje vandaag dus!

Moos, die broccolisoep klinkt écht lekker! Wauw! Ik heb alleen het recept gemist geloof ik...? Kan iemand dat nog even ergens tevoorschijn toveren voor me? (zegt zij lui )

quote:Moosey schreef op 05 maart 2009 @ 17:56:

Het gekste vond ik nog dat-ie smaakt alsof er een hoop room of creme fraiche doorheen zit, zo lekker zacht en romig enzo, terwijl er geen calorie inzit haast. Fopvoedsel, ha!

Fopvoedsel
Peas on earth!
Drift, leuk dat vrijgezellenfeestje! En getuige zijn lijkt me heel bijzonder! Voor mij zit er in april ook een vrijgezellenfeestje aan te komen, en ik heb begrepen dat dat een kookworkshop wordt! Vinnik leuk, want koken is leuk!

MdK, ben erg benieuwd naar je gesprek! Fijn zoiets, dat geeft je dan meteen een beter gevoel he? Waarom zit je de laatste tijd niet zo lekker in je vel dan? Doordat studie niet zo goed loopt, of nog meer dingen?

Vinyl, je eten klinkt echt lekker! Én verantwoord! Je hebt de spirit nu goed te pakken he? Knap hoor!
Peas on earth!
Age, wel goed van jezelf dat je merkt dat je weer gemakkelijker wordt. Das natuurlijk geen goede ontwikkeling, maar waarschijnlijk zou je je daar vroeger veel minder bewust van zijn geweest. Nu merk je het en kun je 'ingrijpen'. Ik heb trouwens gemerkt dat het niet zo schokkend is om een paar dagen/week slecht te eten en dan weer te switchen. Qua gewicht levert dat geen schokkende taferelen op. Alleen... weer schakelen vond ik wel moeilijk (na weekendje+dagen na Brugge)

Moos, wat tof dat jullie voor de vrijwilligers gaan koken! Dat vind ik echt een goed initiatief!
Peas on earth!
Zo, en nú dan nog even een egopostje

Ik ben alwéér/nog (?) verkouden . Ik ben het zóó zat! Had alweer een paar dagen keelpijn. Die is nu redelijk over, maar vervangen door veel snot, vol hoofd, etc. Ik snap het écht niet. Ik ben goed uitgeziekt, eet gezond, slaap genoeg, heb geen rare stress ofzo, waarom gaat het dan niet goed over?! Ik vind het écht niet leuk

Ik was gisteren laat thuis, lange werkdag gehad. Wilde eigenlijk vandaag even paar uurtjes werken, maar doe het maar niet want anders zet verkoudheid/nietfitzijn misschien nog meer door. Lekker in m'n joggingbroek op de bank dus. Voel me verder trouwens niet héél beroerd, maar ook niet okee.

Lijstje van gisteren nog:

- ontbijt: yoghurt met flakes

- lunch: drie bruine boterhammen met kaas, thee

- tussendoor: klein flesje (0,33l) optimel en twee snack-a-jacks (bij benzinestation, handig, zo'n portieverpakking. Heb echt gezocht naar iets met weinig calorieën en deze waren 57cal per twee).

- avondeten: zo'n zak van iglo met pasta/spinazie/zalm wat je even moet bakken. Wel lekker, maar minder verantwoord dan een stoommaaltijd (wilde dat stiekum liever, maar Xan had maaltijd voor me gehaald, en dat was al heel lief, want had geen puf meer om boodschappen te doen).

- verder: veel thee.

En.... tromgeroffel.... er is een nieuwe weegschaalstand....!

Erwtje weegt 77,7 kilo

Dat is een BMI van 24,3!
Peas on earth!
Dit weekend wordt trouwens moeilijk

Vanavond bij XanVader eten, morgen op de koffie/borrel bij vrienden, en zondag bij andere XanFamilie eten (met de schoonzussies) waar er waarschijnlijk érrrrug uitgebreid gekookt gaat worden....
Peas on earth!
En dít is het zevende berichtje op een rij
Peas on earth!
@ Erwtje: ik heb pas een 5 daagse weerstandskuur gedaan, gewoon van de Etos, misschien ook wat voor jou, dat je wat minder vatbaar bent?

Enne... ik heb de spirit helemaal te pakken, er gaat alleen weer geen gram af! Vandaag weer 78,4

Kortom: in 3 weken maar 6 ons? Kan wel janken dan, doe ik daar zo mijn best voor?
Erwt

Ik heb trouwens net de tabel aangepast toen jij standen ging posten

Nieuwe stand komt de volgende keer want ik moet nu echt gaan douchen en was in de masjien stoppen...

En damn! Je loopt voor!

Het gaat best lastig voor me worden de komende tijd, maar ik moet echt pas op de plaats maken. Mama heeft namelijk altijd wel lekkere dingen in huis, en zondag boodschappen doen in Duitsland wordt ook moeilijk. En zondag natuurlijk verjaardag vieren waar ik nog taart voor moet maken.

En dan woensdag trakteren op het werk, en dan volgend weekend nóg eens m'n verjaardag vieren voor vrienden

Maar nu echt even douchen! Bankhangze vandaag Erwtje!
Goedemorgen!!

Klinkt lekker zo'n dagje PodE! En jouw lijstjes klinken altijd goed zeg. Dat is ook wel terug te zien in je resultaat. En wat betreft dit weekend.. Ik heb voor mezelf een soort ongeschreven regel dat ik in het weekend mag "zondigen". Als ik mezelf nooit iets gun, kan ik het nl echt niet volhouden.

Age relaxed zo'n onverwachts dagje vrij. Dat is nog lekkerder vaak dan een gepland dagje hè? En dit weekend je verjaardag vieren. Klinkt gezellig in elk geval. Ennuh... ik zou ook wel zo'n baan willen, lekker borrelen onder werktijd (of heb ik niet goed gelezen??).

Lijkt me sowieso al bijzonder dat je zusje gaat trouwen en helemaal leuk dat je er zo bij betrokken bent Drift. Gaan jullie met veel mensen het vrijgezellenfeestje vieren of valt het mee? Wordt dus een lekker actieve dag.

Toevallig heb ik afgelopen week voor 't eerst de broccollisoep van de AH op. Ik vroeg nog aan vriendin "hoeft hier niet iets van vulling doorheen". Leek me zo kaal... Maar dat hoefde niet. De versie van Moosey klinkt wel beter. Vond de "kale" versie toch een beetje smakeloos.

Vinyl, ik vind het trouwens echt goed dat je het volhoudt elke dag 1400 cal. Zelf eet ik sowieso meestal wel meer, maar ik probeer dat te compenseren door te sporten.

Tien, eten een beetje gezakt. Misselijkheid weggezakt en een beetje bijgekomen?
quote:Vinyl schreef op 06 maart 2009 @ 09:46:

@ Erwtje: ik heb pas een 5 daagse weerstandskuur gedaan, gewoon van de Etos, misschien ook wat voor jou, dat je wat minder vatbaar bent?Oh, dat ken ik niet. Heb je het gevoel dat het ook écht helpt?
Peas on earth!
quote:AgentL schreef op 06 maart 2009 @ 09:50:

Erwt

Ik heb trouwens net de tabel aangepast toen jij standen ging posten

Nieuwe stand komt de volgende keer want ik moet nu echt gaan douchen en was in de masjien stoppen...

En damn! Je loopt voor!

Geeft niet hoor, dat geeft me 0,3 kilo speling Age
Peas on earth!
Balen Fniel!

Maar als je slecht had gegeten dan had er ws 6 ons bij áán gezeten! Wel goed je best blijven doen!!

En zie je het trouwens als een soort 'straf' om gezond(er) te eten? Dat moet je niet doen!! Maak er voor jezelf een feestje van, je kunt superlekker eten dat ook wel gezond en verantwoord is!

Ik zie alle calorierijke producten als 'slecht' en 'vies' en 'evil' dus dat maakt het makkelijker voor me om het wel goed te doen.

Anyway, ik heb dan ook enorm fors overgewicht, dus ik mag gewoon van mezelf geen slechte dingen meer eten.
Vinyl, nu Flora zo schrijft over je 1400 calorieën, zit ik ineens te denken: misschien is dat juist te weinig voor jou? Misschien is je lijf wel in de 'spaarstand' en val je daarom zo weinig af? Ik vind het heel knap dat je het zo goed volhoudt (bij 1400 hou ik zo'n knagend hongergevoel), maar misschien vindt je lichaam het niet meer leuk

Ik zit even te googlen.

Caloriechecker zegt: De energie die per dag minimaal nodig is om voldoende vitamines en mineralen binnen te krijgen is ca. 1400 kcal voor vrouwen en 1700 kcal bij mannen.

Dan zou jij op 't randje zitten.

En dit:

Veel meiden en vrouwen (en ook sommige mannen) proberen allerlei (strenge) diëten om af te slanken en krijgen er daarna de verloren kilo's weer bij en soms meer. Dat gebeurt zo een aantal keer en uiteindelijk is hun stofwisseling zo laag, dat ze superweinig moeten eten om überhaupt op gewicht te blijven. Laat staan om nog af te vallen .. dat gaat dan gewoonweg niet meer. Je hebt je lichaam in een kunstmatige hongerwinter gebracht en het staat op de spaarstand, puur om te overleven. Nu aan jou de taak om je lichaam ervan te overtuigen, dat er een overvloed aan eten is, en dat het niet meer zo zuinig hoeft te zijn. Daarom zul je - stapsgewijs - méér moeten gaan eten om weer af te kunnen slanken!

'k Weet het natuurlijk ook niet hoor, maar ik kán me er iets bij voorstellen dat het zo werkt en dat je daarom niet zoveel afvalt. Hoe lang hou je die 1400 nu al vol?
Peas on earth!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven