VIva steeds aan het crashen?

02-06-2018 22:13 34 berichten
Alleen deze website blijft bij mij de laatste 10 minuten zo ongeveer crashen, geen andere website, dus ik weet dat het niet aan mijn in-net verbinding ligt. En ook over een tweede apparaat (mijn mobiel) gaat viva crashen terwijl ik ook daar alle andere websites kan laden.

Meestal de foutmelding 502 - bad gateway maar soms afgewisseld met http foutmelding 503 (wat volgens google erop aanduidt dat het probleem bij internetservers ligt). Maar het kan volgens google ook aan een slecht ingesteld webhostingpakket liggen - iets dus wat het beheer van viva betreft.

Hebben jullie dit ooK?
Ja, ik dacht al dat het iets met de beveiliging van mijn laptop te maken had... Maar blijkbaar ben ik niet de enige.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat hele forum hangt van bugs aan elkaar.
Ligt niet aan je pc, is een serverprobleem. Er zal wel ergens een server staan te roken.
Verwacht voorlopig geen oplossing, de TD werkt niet in het weekend.
Behalve de gateway ook steeds volledig witte pagina`s.
Hier hetzelfde probleem. Steeds 'Bestand niet gevonden', of witte pagina's, of 502 of 504 Gateway Time-out. Als het dan af en toe al lukt om een pijler of topic te openen dan is de opmaak naar de gallemiezen waardoor alles heel moeilijk leest. Hopeloos, dit.
Ben blij dat jullie dit ook hebben.
Zat me al even te ergeren!
Aneso schreef:
02-06-2018 22:32
dit.
En zooooo traag.
Aneso schreef:
02-06-2018 22:32
dit.
En zooooo traag.
En als klap op de vuurpijl gebeurt de foutmelding ook bij nog één andere bekende nederlandse discussieforum - en dat is gathering.tweakers.net Wilde gewoon proefsgewijs testen welke discussiefora het wel deden en welke niet.

Dus ik vermoed dat er inderdaad ergens een grootverwerkende server in NL kapot is gegaan

En ik twijfel aan de opmerking dat de TD niet in het weekend langskomt - er zijn raardere dingen gebeurd en aangezien het echt niet in het belang van het forum is.

Ik krijg deze site pas aan de praat door hem heel erg veel over een korte tijdsduur in te rammen en hopen maar dat het lukt. Teveel geduld van mij vereist - ik ga lekker een filmpje draaien of zoiets of het nieuws lezen of een boek en dan kijken of hij het tegen de latere avond toch niet weer doet.
Nemaìn’ schreef:
02-06-2018 22:44
dit.
En zooooo traag.
Grappig, dat “en zooooo traag” had ik er exact zo bijgeschreven later maar plaatsten van berichten blijkt ook lastig te zijn.

Forum heeft het er maar weer moeilijk mee. What else is new.
Telkens als ik de foutmelding krijg met daaronder "nginx" dan denk ik dat er "nog nix" staat. :rofl:

Maar ik kap er zo mee. Jammer, zo vaak open ik hier geen topics meer. Hopelijk kan ik morgen of maandag mijn eigen nieuwe topic weer openen en zijn er dan veel nuttige reacties. Echt heel jammer dit.
Ja, het is weer hopeloos, vanavond. Gisteren was het ook een paar uur.
Eindeloos verversen en hopen dat je er een keer doorheen glipt, of inderdaad, gewoon wat anders doen.
nounou
Mijn_naam schreef:
En als klap op de vuurpijl gebeurt de foutmelding ook bij nog één andere bekende nederlandse discussieforum - en dat is gathering.tweakers.net Wilde gewoon proefsgewijs testen welke discussiefora het wel deden en welke niet.

Dus ik vermoed dat er inderdaad ergens een grootverwerkende server in NL kapot is gegaan

En ik twijfel aan de opmerking dat de TD niet in het weekend langskomt - er zijn raardere dingen gebeurd en aangezien het echt niet in het belang van het forum is.

Ik krijg deze site pas aan de praat door hem heel erg veel over een korte tijdsduur in te rammen en hopen maar dat het lukt. Teveel geduld van mij vereist - ik ga lekker een filmpje draaien of zoiets of het nieuws lezen of een boek en dan kijken of hij het tegen de latere avond toch niet weer doet.
Jij bent nieuw hier? :proud:
Life is short. Eat dessert first.
Mijn_naam schreef:

Dat er een technische dienst werkt bij Viva is een fabeltje, laat staan dat ze in het weekend werken!
doornroosje9 schreef:
02-06-2018 23:02
Jij bent nieuw hier? :proud:
Redelijk nieuw - een wéékje? Ik kan de exacte inschrijfdatum ergens raadplegen als je wilt.

Nu heb je mij nieuwsgierig gemaakt, dus ik doe dat, en zodra het mij weer lukt deze site te laden :')
zal ik het resultaat hier plaatsen.

*EDIT: resultaat: 23 mei 2018 dus met 11 dagen zat ik een dag of 4 ernaast.
Drackie schreef:
02-06-2018 23:07
Dat er een technische dienst werkt bij Viva is een fabeltje, laat staan dat ze in het weekend werken!
Wie heeft de site in elkaar gezet dan en wie onderhoudt het?
Och ik heb net een nieuwe diamond painting binnen, Mijn ramen moeten worden gelapt, koelkast moet schoon. Kortom ik vermaak mij wel tijdens de storing met een beetje geluk is die over een jaar of 3 opgelost.
Stampertje12 schreef:
02-06-2018 22:18
Ik vroeg me ook al af waarom niemand anders een foutmeldingstopic niet had geopend. IK bedoel, ik opende dit ook niet direct, maar ik wachtte eerste iets van 25 minuten schat ik in. En ik vroeg me af waarom ik als eerste dat ineens wel deed - dus jullie zijn er gewoon aan gewend. :-D En daardoor keken jullie er niet van op. Op sommige andere discussiesites waar ik kom was er nu een hele heisa gaande over zo'n probleem.
Mijn_naam schreef:
02-06-2018 23:16
Dat is echt een heel goede vraag. :hihi:

Dat weet niemand. Het forum ligt er regelmatig uit en als er een vernieuwing doorgevoerd wordt, is het dagen of weken van dit.
Stampertje12 schreef:
02-06-2018 22:18
Ik vroeg me ook al af waarom niemand anders een foutmeldingstopic niet had geopend. IK bedoel, ik opende dit ook niet direct, maar ik wachtte eerste iets van 25 minuten schat ik in. En ik vroeg me af waarom ik als eerste dat ineens wel deed - dus jullie zijn er gewoon aan gewend. :-D En daardoor keken jullie er niet van op. Op sommige andere discussiesites waar ik kom was er nu een hele heisa gaande over zo'n probleem.
Mijn_naam schreef:
02-06-2018 23:16
Het probleem is juist dat niemand de site onderhoudt, daarom hangt ‘ie aan elkaar van bugs. Eigenlijk al jaren.
O ja, dat je berichten dubbel verschijnen, vinden we ook normaal.
Mijn_naam schreef:
02-06-2018 23:20
Er is wel een bugtopic, maar daar kijken eigenlijk alleen de forummers. Heeel af en toe zie je iemand van Viva zelf, maar bij voorkeur negeren ze dat topic zodat ze niet geconfronteerd worden met hun eigen falen.
Drackie schreef:
02-06-2018 23:27
Er is wel een bugtopic, maar daar kijken eigenlijk alleen de forummers. Heeel af en toe zie je iemand van Viva zelf, maar bij voorkeur negeren ze dat topic zodat ze niet geconfronteerd worden met hun eigen falen.
De meeste foute zaken in deze wereld liggen toch ergens aan geld - of het gebrek daaraan. Dus kan bij deze site ook daar sprake van zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven