Bof
maandag 4 juni 2018 om 14:56
Hoi allemaal,
Ik heb het vermoeden dat mijn zoontje (2,5 jaar) de bof heeft. Aan één kant van zijn wang een bult en heeft 39 verhoging. Om dit zeker te weten (aangezien het besmettelijk is en hij dan niet naar de opvang kan) moet ik de dokter bellen. Is het hiervoor nodig de spoed te bellen, of kan ik wachten tot 16.00 uur wanneer de dokter weer bereikbaar is?
Bedankt alvast!
Ik heb het vermoeden dat mijn zoontje (2,5 jaar) de bof heeft. Aan één kant van zijn wang een bult en heeft 39 verhoging. Om dit zeker te weten (aangezien het besmettelijk is en hij dan niet naar de opvang kan) moet ik de dokter bellen. Is het hiervoor nodig de spoed te bellen, of kan ik wachten tot 16.00 uur wanneer de dokter weer bereikbaar is?
Bedankt alvast!
maandag 4 juni 2018 om 15:01
Jawel hij heeft alle inentingen gehad! Is het dan 100% zeker dat ze het niet kunnen krijgen? Ik weet het niet zeker namelijk, is maar een vermoeden. Nee heb je gelijk in niet echt nood, maar denk toch even hier vragen!
maandag 4 juni 2018 om 15:11
is het geen insecten steek? omdat het maar aan 1 kant van zijn gezichtje is
en goed om even naar de huisarts te gaan, bel voor de zekerheid even het kdv met de vraag of er andere kinderen met bof achtige verschijnselen zijn gemeld, wellicht is er dit weekend iets veranderd bij andere kindjes en weet jij dat nog niet omdat je er vandaag niet bent geweest. de huisarts zal hier zeker om vragen bij een evt consult
en goed om even naar de huisarts te gaan, bel voor de zekerheid even het kdv met de vraag of er andere kinderen met bof achtige verschijnselen zijn gemeld, wellicht is er dit weekend iets veranderd bij andere kindjes en weet jij dat nog niet omdat je er vandaag niet bent geweest. de huisarts zal hier zeker om vragen bij een evt consult
maandag 4 juni 2018 om 15:13
maandag 4 juni 2018 om 15:23
O dat heb ik ook een keer gehad, ik mocht van assistente 1 terugbellen op het spoednummer, ivm lunchpauze, het was geen spoed, maar we moesten nog even wat kortsluiten. Toen belde ik het spoednummer, kreeg ik assistente 2 aan de telefoon, en toen kreeg ik de wind van voren.GlitterCupcake schreef: ↑04-06-2018 15:13Ik kreeg eens grondig op mijn flikker omdat ik het spoednummer van de huisarts belde terwijl er niemand dood lag te gaan.. Blijkbaar mag je alleen in dat geval het spoednummer van de huisarts bellen.
Toen ik opmerkte dat je dan 112 moet bellen ontsproot de telefoniste in woede en was ik bijdehand..
Die kreeg zij van mij daarna ook. En van assistente 1 daarna overigens ook
maandag 4 juni 2018 om 15:58
Het kan wel, maar de kans is heel klein, zeker wanneer je in je omgeving de enige bent. Ik zou eerder aan een ontsteking denken. Maar het is bijna 16u, dan kun je bellen. Beterschap!
maandag 4 juni 2018 om 16:38
Zou kunnen inderdaad. Mijn dochter had op die leeftijd een keer een muggenbeet die was gaan ontsteken en haar wang was toen ook zo dik dat het leek of ze de bof had.JuliaChild schreef: ↑04-06-2018 15:11is het geen insecten steek? omdat het maar aan 1 kant van zijn gezichtje is
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 4 juni 2018 om 16:40
Ik had een keer blijkbaar per ongeluk op het doorkiesnummer van spoed geklikt, maar toen vroegen ze gelukkig op normale toon of ik even opnieuw kon bellen en dan niet via spoed. Vind het altijd zo stom als ze meteen zo van leer trekken.GlitterCupcake schreef: ↑04-06-2018 15:13Ik kreeg eens grondig op mijn flikker omdat ik het spoednummer van de huisarts belde terwijl er niemand dood lag te gaan.. Blijkbaar mag je alleen in dat geval het spoednummer van de huisarts bellen.
Toen ik opmerkte dat je dan 112 moet bellen ontsproot de telefoniste in woede en was ik bijdehand..
Don't waste your time on jealousy,
maandag 11 juni 2018 om 18:35
Hi!!
Om nog even hierop terug te komen.. is er misschien iemand die bekend is met bof bij zijn/haar kids? Volgende week woe op dond gaan mijn zoontje en ik op vakantie, maar de bult is nog niet afgenomen tot nu toe.. koorts heeft ie niet meer gelukkig! Maar een weekje op vakantie (met vliegtuig) kan dat? De besmettingstijd is ookal voorbij.. ik bedoel meer in de zin voor mn zoontje zelf..
Om nog even hierop terug te komen.. is er misschien iemand die bekend is met bof bij zijn/haar kids? Volgende week woe op dond gaan mijn zoontje en ik op vakantie, maar de bult is nog niet afgenomen tot nu toe.. koorts heeft ie niet meer gelukkig! Maar een weekje op vakantie (met vliegtuig) kan dat? De besmettingstijd is ookal voorbij.. ik bedoel meer in de zin voor mn zoontje zelf..
maandag 11 juni 2018 om 19:35
Wat vervelend dat je kindje de bof heeft (gehad?). Bij vermoeden van een besmettelijke ziekte mag het cabinepersoneel je weigeren. Wellicht handig om een doktersverklaring achter de hand te hebben dat hij niet meer besmettelijk is?
En ik weer dat de speekselklier opzwelt en daarom de dikke wang, maar zijn alle holtes en de neus etc wel goed open? Anders kan hij daar ook nog last van krijgen met vliegen. Dus ik zou morgen even de HA bellen om te overleggen
En ik weer dat de speekselklier opzwelt en daarom de dikke wang, maar zijn alle holtes en de neus etc wel goed open? Anders kan hij daar ook nog last van krijgen met vliegen. Dus ik zou morgen even de HA bellen om te overleggen
dinsdag 12 juni 2018 om 08:46
Zijn holtes zijn zo ver ik weet wel goed open, want voor de uitbraak snurkte hij als een gek, dat is nu weg gelukkig. Vanochtend bij de ha geweest om speeksel af te nemen (hebben ze vorige week niet gedaan gewoon gezegd ja het is de bof). Vroeg hier om een verklaring voor het vliegen, maar hij zei in Turkije zijn ze niet ingeënt tegen de bof....Meme86 schreef: ↑11-06-2018 19:35Wat vervelend dat je kindje de bof heeft (gehad?). Bij vermoeden van een besmettelijke ziekte mag het cabinepersoneel je weigeren. Wellicht handig om een doktersverklaring achter de hand te hebben dat hij niet meer besmettelijk is?
En ik weer dat de speekselklier opzwelt en daarom de dikke wang, maar zijn alle holtes en de neus etc wel goed open? Anders kan hij daar ook nog last van krijgen met vliegen. Dus ik zou morgen even de HA bellen om te overleggen![]()