Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met Boer zoekt Vrouw!

11-01-2009 22:21 5013 berichten
Alle reacties Link kopieren

Verboden woord:

ZWNNGMW (oftewel: Zij Wiens Naam Niet Genoemd Mag Worden)

Verzoekje: zouden jullie wijzigingen voor de tabel een kleurtje willen geven? Thanks!

Link naar het nieuwe topic: Afvallen met...
Nog een blunder verhaal. Weken geleden schreef ik hier dat ik een suikervrije appeltaart zou gaan bakken voor een vriendin die geen suiker mag....

Nu is helemaal suikervrij ook zo.... eh suikervrij!

Dus via vriendin de tip dat er flesjes suikervervanger bestaan. Gister de ingredienten gekocht en vol goede moed begonnen met de appeltaart.

Nadat het deeg klaar was even geproefd. Hmmm... apart smaakje. Verder met de vulling, appels, kaneel, amandelschaafsel en koekkruimels (géén rozijnen).

Appeltaart komt uit de oven en ik dacht laat ik eens proeven of het deeg nog steeds zo raar smaakt... EN JA HOOR!

Ook niet zo gek als je dat hele flesje suikervervanger erdoor heen hebt gegooid....125 gram.... GRRRR....

Er moest namelijk 125 gram basterdsuiker doorheen en 4 ml uit dat flesje stond gelijk aan 50 gram suiker, dus er had 10 ml ingemoeten, das dus veel minder dan het hele flesje!! Die appeltaart heb ik dus weggegooid. Een typisch geval van haastige spoed...... Ga nu maar eens op de site van Natrena kijken of er nog meer suikervrije gerechten met de suikervervanger gemaakt kunnen worden. Ik wil een herkansing
Ik herken wel wat Age zegt. Ik vind het inmiddels ook wel de uitdaging en dat maakt het leuk! Gisteren heb ik bij de benzinepomp alle tussendoor-koekjes in m'n handen gehad om de verantwoordste te vinden. Vond ik nog leuk ook!

Met avondeten lukt het hier niet altijd. Komt ook omdat Xan en ik ongeveer om-en-om koken. Xan doet bij het bakken bijvoorbeeld veel meer olie dan ik zou doen, houdt iets minder rekening met vette producten. Soms is dat jammer, maar ik ga me daar niet mee bemoeien, want hij kookt zoals hij wil koken en omdat ik gedurende de dag geen andere vette dingen eet, maakt het niet veel uit en blijft het allemaal heel okee. We eten vanaf januari eigenlijk ook heel verantwoord en normaal. Veel beter dan eerst!
Peas on earth!
Ik ben m'n telefoonoplader kwijt grmpfff.. M'n telefoon is leeg. Heb 'm al geprobeerd op te laden met dat stekkertje wat in de computer kan, maar dan doet ie nix. Argh.
Peas on earth!
1400 houd ik nu 3 weken vol.

Maar ik heb er geen enkel probleem mee, vind het ook geen straf. Ik eet ook niet weinig ofzo. Soms zit ik aan de 1200 en dan heb ik al genoeg.

Ik eet toch netjes lijkt me.

Als voorbeeld:

- ontbijt kwark

- tussendoor appel

- 2 boterhammen

- dikke plak ontbijtkoek

- diner veel groenten, wat vlees, vis of kip en relatief weinig koolhydraten. Dan 's avonds nog fruit oid.

Dat is toch niet weinig?

Zou ik dan meer moeten eten??
Flora
Peas on earth!
PodE balen hè die nasleep van verkoudheid. Wat je er aan kunt doen is volgens mij niet veel. Had vorige week die voorhoofdsholteontsteking en van de week liep met er bij als een freggle met rode ogen die helemaal waren opgezet. Toen kwam het ook pas een beetje los. Maar ben er ook nog niet helemaal vanaf. Wel goed dat je jezelf nu ff lekker rust gunt, dat is natuurlijk altijd goed!
Kan natuurlijk wel zo zijn dat ik door eerder dieeten al in die spaarstand ben??
He Vinyl,

Ik weet niet op je meer zou moeten eten. Als je het zo opschrijft klinkt het niet als weinig ofzo. Maar wat Prinses zegt, misschien heeft jouw lijf juist wel behoefte aan iets meer vanwege je stofwisseling of iets anders... Ik ben geen dieetgoeroe ofzo - dus geen idee wat nu precies goed is... Maar als je zo afvalt, je goed voelt en het ook nog volhoudt ou ik me er niet druk om maken. Voor jou moet het goed zijn natuurlijk!
Spaarstand, neem aan dat je daarmee bedoelt dat je lichaam geen vet maar suikers verbrandt ofzo? Ik vat 'em ff niet helemaal.
Ik snappem al mbt de spaarstand. Ik heb even op google gekeken en het kan inderdaad zo zijn dat je lichaam nu terughoudend reageert vanwege eerdere dieëten. Alleen het blijft natuurlijk altijd een beetje koffiedik kijken. Hoe lang doe je het nu op deze manier en is dit voor jou een "way of life" die je eigenlijk altijd zou kunnen blijven volhouden. Dat is natuurlijk wel de kern, je eetpatroon zo veranderen dat je het goed kunt volhouden. Aan de andere kant ook krom want je moet straks ook op gewicht blijven als je je gewenste gewicht hebt bereikt.

Ik stop maar met dit beredeneer, volgens mij ben ik er niet zo goed in en heb ik er niet zoveel verstand van dat ik logisch kan beredeneren .
Als je lijf in de spaarstand gaat (is zelfbedacht woord hoor, want heeft misschien wel andere officiele naam ), betekent dat dat je lijf als het ware in de gaten heeft dat er ineens wel weinig voeding binnenkomt. Je lijf denkt 'oh, ik kan daar maar beter zuinig mee doen, want je weet maar nooit wanneer ik weer wat krijg' en gaat dus weinig verbranden (om toch nog iets reserve te kunnen houden). Ik weet er inderdaad ook te weinig van hoor, maar ik zou me kunnen voorstellen dat het daardoor komt. Ik weet het ook niet. Misschien is het ook een kwestie van gewoon nog even volhouden tot je lichaam 'op gang komt'? Misschien kan Age er iets over zeggen, want die is tenslotte al langer bezig met Gezond Doen...

Ik zie nu trouwens van dr. Vogel ook Echinaeforce, voor meer weerstand. Misschien is dat ook wel een ideetje voor mij.

Op de site van etos staan weerstandtips, en 'twee stuks fruit' is voor mij ook nog wel een goeie
Peas on earth!
Tssskkk, zit ik het braaf uit te leggen, gaat Flora googlen en is ze eerder dan ik
Peas on earth!
Nee, eerst at ik alles wat los en vast zat de laatste tijd. Dit bewust eten doe ik nu zo 3 weken.

Daarvoor heb ik wel eens eerder gelijnd. Jaar of 2 terug?

Probleem is nu dat ik me er goed bij voel, dit goed kan volhouden, maar ik val dus niet af.

Maar misschien moet ik het wat meer tijd geven?
Ja, ik had een weerstandskuurtje. Waren capsules, 2x per dag of 3x per dag geloof ik, voor 5 dagen.

Ik ben helemaal van de grieperigheid af, maar of het daardoor komt???
Ok, ik zou het zeker meer tijd geven. Als je per week 0,5 kg afvalt heb je grote kans dat het er af blijft en je dus niet gaat jo-jo-en. Dat is (buiten dat het slecht is voor je motivatie) dus ook slecht voor je lichaam. Ik zou het gewoon de tijd geven en als je dit goed kunt volhouden, lijkt het me prima.

Misschien dat je lichaam sowieso - wel of geen spaarstand - even aan dit nieuwe eetpatroon moet wennen?
hahaha... ja heb ik ook altijd hier. Zit ik een heel verhaal te typen, druk ik op verzenden, zie ik in bovenstaande berichten die in tussentijd zijn gepost dat ik weer spuit 11 ben

PS: het is dus blijkbaar wel een officiele benaming... Althans er komt wel info uit de zoekmachine, dus.
Maar toch een welgemeend bedankje!!

PS ik ben op zoek naar al die poppetjes etc, waar kan ik die vinden?
Ja maar 0,5 kilo per week zou ik super vinden, mij hoor je dan niet klagen!

Maar nu is het onderhand datzelfde aantal in 3 weken en dat vind ik wel frustrerend...
Oh ja, dat kan ik me wel voorstellen. Maar ja, drie weken is natuurlijk nog maar kort. Ik denk echt dat je lichaam nu aan het wennen is.
Ja, dat is zo. Ik hoop het.

Had meer gehoopt, omdat het bij de anderen gelijk zo hard ging!
Maar niet iedereen is hetzelfde V.

Misschien moet je gewoon doorgaan waar je mee bezig bent, vooral omdat je je er zelf ook goed bij voelt.

Toch wat meer bewegen? De trap kiezen ipv de lift of roltrap, vaker de fiets pakken? (ik zeg maar wat, weet niet in hoeverre je dat al doet)

En gewoon om de twee weken gaan wegen. Nu opschrijven wat je op de nieuwe weegschaal weegt en dan pas over twee weken weer gaan wegen. Niet de focus daar op leggen zeg maar.
Mijn weegschaal gaf -godzijdank- toch nog 96,5 aan.

Zal dit weekend voor de grap eens op mama's digitale weegschaal gaan staan. Zul je zien dat die zegt dat ik 98 weeg ofzo

Het verschilt namelijk ook per weegschaal Fniel! (of wacht even, ik bedenk me net dat mama's weegschaal op hoogpolig tapijt staat, ha! Dat zal het zijn )
Bewegen doe ik gelukkig al veel meer.

Elke dag even een blokje om tussen het werk door, zoals giseren stevig de pas erin naar die collega en heb hier nu een loopband staan, daar sta ik om de dag op.

Fietsen naar mijn werk ga ik ook doen, als lichter is zowel 's morgens als 's avonds. Moet over hele smalle boerenlandweggetjes dan, en ze rijden hier als gekken!

Maar daar kijk ik naar uit! Mss volgende week wel!
En ja, het verschilt per weegschaal.

Maar ik kan niet nu op mijn nieuwe gaan staan en dan over 2 weken weer, want ik weet niet welk gewicht op mijn nieuwe het juiste is. Ook dit scheelt soms bijna een kilo. Frustrerend!
Toch erg vreemd Vinyl. Misschien eens bellen met de weegschaal-fabrikant waar dat aan zou kunnen liggen?

Ik kan zo ook niet bedenken wat het kan zijn...

Goed idee Flora om met natrena te gaan bakken! Kun je misschien de cake gaan bakken volgens het recept op de website van Natrena? Even uittesten of het lekker is en dan maak ik 'm dinsdag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven