Tips ixxi maken

06-06-2018 14:35 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een ixxi aan het maken van 1x1 meter. Dit heb ik nog nooit eerder gedaan en op de site kan ik het antwoord op mijn vraag niet vinden.

De ixxi die ik aan het maken ben is heeft 5 x 5 vierkantjes van 20 cm (dus 1x1 m).

Ik heb in het midden 2 foto's extra groot gedaan van ieder 4 vierkantjes (dus 40x40 cm). Dit zijn de enige foto's die ik in kleur heb gedaan.
Alle andere vierkanten zijn allemaal 1 foto en mijn idee was om deze zwart/wit af te laten drukken omdat het anders sowieso te druk wordt.

Zou het op deze manier mooi worden? En zou het dan niet te druk worden als het aan muur hangt? Het zijn dan 17 kleine foto's in zwart/wit en 2 grote in kleur.
Ik vind het lastig voor te stellen hoe het wordt als het af is, en heb het nog nooit op deze manier bij iemand gezien dus vandaar mijn vraag:)
Het klinkt mij heel druk in de oren. Ik zou dan eerder kiezen voor alleen twee foto's in kleur (en dan de rest er om heen witte tegeltjes).

Of random verspreid over het 'bord' wat tegeltjes met een zwart-witfoto.

maar het leuke van een ixxi is toch juist dat je één grote foto/plaat hebt?
het is wat het is
Kun je het niet (laten) printen op gewoon papier zodat je kan zien hoe het wordt?
Laten printen op normaal papier is een goed idee maar zou niet weten hoe ik dat zou kunnen doen.

Witte tegeltjes lijkt me niet zo leuk, het komt al tegen een witte muur te hangen dus vraag me af of dat mooi is.
Ik zit me af te vragen hoe je Ixxi in elkaar zit. Je hebt een Ixxi van 5 bij 5. Het middenstuk is dan 3 bij 3. Hoe krijg je daar twee foto's van ieder 2 bij 2 in?
puknijmegen schreef:
06-06-2018 14:58
Laten printen op normaal papier is een goed idee maar zou niet weten hoe ik dat zou kunnen doen.

Nou, zelf printen en anders bij een copyshop laten printen. Of misschien ken je iemand met een kleurenprinter die even wat printjes voor je wil maken.
nerdopviva schreef:
06-06-2018 15:04
Ik zit me af te vragen hoe je Ixxi in elkaar zit. Je hebt een Ixxi van 5 bij 5. Het middenstuk is dan 3 bij 3. Hoe krijg je daar twee foto's van ieder 2 bij 2 in?
Hoe bedoel je dat precies?
5x 5 = 25 tegels om foto’s te plaatsen. En in die 25 tegels heb ik dus 2 foto’s van 4 tegels. Hoop dat het duidelijk is want klinkt niet heel duidelijk volgens mij..

Ja, printen ga ik laten doen!
Ik heb laatst een ixxi bij iemand gezien die groter was, ik denk iets van 6 of 7 tegels breed en 5 tegels lang. Was rechthoekig in ieder geval.
Deze foto’s waren allen zwart/wit en op iedere tegel een foto. Sommige hadden een kleuraccent.

Ik vond het heel mooi en niet te druk.
puknijmegen schreef:
06-06-2018 15:11
Hoe bedoel je dat precies?
5x 5 = 25 tegels om foto’s te plaatsen. En in die 25 tegels heb ik dus 2 foto’s van 4 tegels. Hoop dat het duidelijk is want klinkt niet heel duidelijk volgens mij..

Ja, printen ga ik laten doen!

Het kan heel goed dat ik het niet snap, maar ik zou het zonde vinden als je heel enthousiast aan de slag gaat en je komt niet uit. Zo ziet jouw Ixxi eruit:
12345
678910
1112131415
1617181920
2122232425
Stel dat je ene kleurenfoto tegels 7, 8, 12 en 13 zijn. Hoe krijg je die andere kleurenfoto dan in het midden?
nerdopviva schreef:
06-06-2018 15:53
Het kan heel goed dat ik het niet snap, maar ik zou het zonde vinden als je heel enthousiast aan de slag gaat en je komt niet uit. Zo ziet jouw Ixxi eruit:
12345
678910
1112131415
1617181920
2122232425
Stel dat je ene kleurenfoto tegels 7, 8, 12 en 13 zijn. Hoe krijg je die andere kleurenfoto dan in het midden?
ik snap het ook niet inderdaad, jouw tekening is helder.
Complimenten voor nerdopviva!
Brommerpech
Ik was ook al aan het tekenen en liep tegen hetzelfde probleem als Nerdopviva aan. Hoe kun je in een 5x5 twee grotere foto´s in het midden krijgen?
Nog een tip (maar dat is vast logisch ;) ) : kies voor scherpe foto's! Zonde als het een vaag geheel wordt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven