GTA
donderdag 7 juni 2018 om 18:44
donderdag 7 juni 2018 om 18:47
donderdag 7 juni 2018 om 18:53
Geen GTA, geen call of Duty black ops, enz. Ik ben dan net mijn moeder: “Pietje en Jantje zijn niet mijn kinderen en hun moeder is niet jouw moeder. Jammer de bammer”.
Zoon (7) en neefje (9) mogen Lego city en aanverwanten spelen, Sims, Minecraft (7-jarige alleen in creative mode) Roblox en een soort Mario spelletje spelen. That’s it.
Zoon (7) en neefje (9) mogen Lego city en aanverwanten spelen, Sims, Minecraft (7-jarige alleen in creative mode) Roblox en een soort Mario spelletje spelen. That’s it.
donderdag 7 juni 2018 om 18:53
Ik vind het onverstandig.
https://youtu.be/PvSNUpZBGQw
Of überhaupt een headset, echt de dingen die ik mensen tegen kinderen heb horen zeggen.
Of überhaupt een headset, echt de dingen die ik mensen tegen kinderen heb horen zeggen.
donderdag 7 juni 2018 om 18:55
Ik zou als kind ook roepen dat bij een ander van alles wel mag.
Ik bedoel de familie Tokkie voedt ook kinderen op en zelfs de ergste criminelen hebben ouders maar het zou mij echt niet zo veel interesseren hoe het ergens anders gaat want we leven in het hier en nu en niet bij de buren of pietje of marietje.
Ik bedoel de familie Tokkie voedt ook kinderen op en zelfs de ergste criminelen hebben ouders maar het zou mij echt niet zo veel interesseren hoe het ergens anders gaat want we leven in het hier en nu en niet bij de buren of pietje of marietje.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 7 juni 2018 om 18:57
Adviesleeftijd 12, dus niet geschikt voor kinderen van TO.
donderdag 7 juni 2018 om 18:58
donderdag 7 juni 2018 om 18:58
En wat kinderen zeggen dat ze mogen en daadwerkelijk mogen is ook nogal verschillend. Buurjochie beweert ook dat hij vanalles mag spelen waar hij in werkelijkheid alleen het type, kleur en velgen mag kiezen in GTA voor zijn grote broer. Hij mag daar niet mee spelen. Mijn zoon is er echter heilig van overtuigd dat het daar natuurlijk om een veel leukere moeder gaat.
donderdag 7 juni 2018 om 19:01
Juist! Daar heeft mijn oudste van 12 het nog over. Was toch echt passend bij haar leeftijd toen.
donderdag 7 juni 2018 om 19:21
Ik gebruikte altijd deze:
https://www.commonsensemedia.org/
En aan de hand van de reviews en beoordelingen besloot ik wat wel en niet mocht. GTA vanaf de brugklas, voor die tijd wel al bij vriendjes.
Inmiddels is hij 15 en heeft hij rl nog niemand omgelegd of onthoofd, dus ik heb het vast goed gedaan.
donderdag 7 juni 2018 om 19:23
En dan komt die kloterige leeftijdsgenoten voor bioscopen en kan je kind tot zijn 16de niet meer mee naar de bioscoop.
Dan maar streamen.
donderdag 7 juni 2018 om 19:25
Oh ze willen het zelf ook niet spelen hoor. Ze begrijpen dat het niet mag van mij. Maar ze hebben het er dus over dat andere kinderen stoer doen dat ze het wel mogen.
Vooral bij mijn jongste verbaast het me.....
Ik ben toch iets minder strikt blijkt, ik kwam er net pas achter dat fortnite voor 12 jaar is. Maar zoals ik dat bij mijn oudste zie, kan hij dat wel handelen. Overigens speelt dat de hele school zowat. Van groep 3-8.
Ik ben toch iets minder strikt blijkt, ik kwam er net pas achter dat fortnite voor 12 jaar is. Maar zoals ik dat bij mijn oudste zie, kan hij dat wel handelen. Overigens speelt dat de hele school zowat. Van groep 3-8.
donderdag 7 juni 2018 om 19:25
Bij dit spel doet de leeftijdgrens mij niets.
Ik hoop ten zeerste dat ik ze zo opvoed dat ze op hun 18e-26e-44-67e nog steeds niet zo'n walgelijk spel willen spelen.
Met films kijk ik eerst altijd de film zelf. Het ligt er ook echt aan hoe oud een film is.
We hebben laatste Alien gezien. Een film die we echt jaren hebben uitgesteld, maar ze moesten gewoon zo hard lachen om de 'enge' stukjes..
Spelletjes met bloed mogen ze niet spelen.
Ik heb schieten heel lang uitgesteld, nu zijn Fortnite en Overwatch favoriet. Die spelletjes vind ik prima. Maar dat mocht eigenlijk ook pas vanaf dat ze 10 waren.
Schietspelletjes dan, Fortnite is natuurlijk HET spel van het moment, maar vrij nieuw.
Overigens heb ik totaal nooit een boodschap gehad aan wat vriendjes thuis wel mogen
Ik hoop ten zeerste dat ik ze zo opvoed dat ze op hun 18e-26e-44-67e nog steeds niet zo'n walgelijk spel willen spelen.
Met films kijk ik eerst altijd de film zelf. Het ligt er ook echt aan hoe oud een film is.
We hebben laatste Alien gezien. Een film die we echt jaren hebben uitgesteld, maar ze moesten gewoon zo hard lachen om de 'enge' stukjes..
Ik heb schieten heel lang uitgesteld, nu zijn Fortnite en Overwatch favoriet. Die spelletjes vind ik prima. Maar dat mocht eigenlijk ook pas vanaf dat ze 10 waren.
Schietspelletjes dan, Fortnite is natuurlijk HET spel van het moment, maar vrij nieuw.
Overigens heb ik totaal nooit een boodschap gehad aan wat vriendjes thuis wel mogen
donderdag 7 juni 2018 om 19:27
Sunprincess80 schreef: ↑07-06-2018 19:25Oh ze willen het zelf ook niet spelen hoor. Ze begrijpen dat het niet mag van mij. Maar ze hebben het er dus over dat andere kinderen stoer doen dat ze het wel mogen.
Dat vind ik dan weer geen excuus.
donderdag 7 juni 2018 om 19:28
Madre schreef: ↑07-06-2018 19:25Bij dit spel doet de leeftijdgrens mij niets.
We hebben laatste Alien gezien. Een film die we echt jaren hebben uitgesteld, maar ze moesten gewoon zo hard lachen om de 'enge' stukjes..![]()
Overigens heb ik totaal nooit een boodschap gehad aan wat vriendjes thuis wel mogen![]()
Ik heb er jeugdtrauma's van, mijn kind vond de chestbursters hilarisch. Leek haar wel een leuk huisdier, zo'n babychestburster
donderdag 7 juni 2018 om 19:35
Verschrikkelijk!! Ik schrik hier vanCaveira schreef: ↑07-06-2018 18:53Ik vind het onverstandig.
Ik vind dan 12 jaar ook jong
donderdag 7 juni 2018 om 20:10
Nou nee, wat een onzin. We wonen niet in Amerika.
Je weet dat een schietspel sowieso anders is dan een schietspel met bloed??
Veel gewelddadiger, het komt totaal anders binnen en de ervaring is ook 10 keer heftiger.
Daar leren mijn kinderen echt niets van hoor.
donderdag 7 juni 2018 om 20:20
Onderzoek wijst uit dan kinderen helemaal nier gewelddadiger worden, eerder nog minder.
Op die ene uitzondering na die ook door iets anders op ideeën wordt gebracht.