GTA

07-06-2018 18:44 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van mijn jongens van 9 en 7 vertellen beiden dat er kinderen in kun klas GTA mogen spelen.
Voor mij is dat hier best een no go......
Hoe gaan jullie met die leeftijdsgrenzen om? Ik wil er soms nog een eens een jaar vanaf wijken maar ben er eigenlijk best strikt in
GTA is idd een no go! Zoonlief had een jongen in de klas die helemaal op ging en dat soort spelletjes en vervolgens de juf toe riep dat hij haar wel even een kogel door het hoofd ging schieten!
Bij ons is regel= regel, daar wordt niet van afgeweken omdat ‘iedereen’ het mag...
Hier mocht zoon het vanaf de brugklas. Het enige dat hij met dat spel doet is online racen tegen vrienden, dus valt op zich wel mee.
GTA is nu wel minder populair geworden. Ze kunnen beter Fortnite spelen, veel geschikter qua leeftijd.
...
Geen GTA, geen call of Duty black ops, enz. Ik ben dan net mijn moeder: “Pietje en Jantje zijn niet mijn kinderen en hun moeder is niet jouw moeder. Jammer de bammer”.

Zoon (7) en neefje (9) mogen Lego city en aanverwanten spelen, Sims, Minecraft (7-jarige alleen in creative mode) Roblox en een soort Mario spelletje spelen. That’s it.
Ah, deze discussie weer aan de beurt?

Nou goed, ik doe niet aan leeftijdsgrenzen, hooguit als richtlijn als ik iets niet ken.
Ik vind het onverstandig.

https://youtu.be/PvSNUpZBGQw

Of überhaupt een headset, echt de dingen die ik mensen tegen kinderen heb horen zeggen.
Fortnite speelt de oudste inderdaad wel met zijn vrienden.
Ik zou als kind ook roepen dat bij een ander van alles wel mag.

Ik bedoel de familie Tokkie voedt ook kinderen op en zelfs de ergste criminelen hebben ouders maar het zou mij echt niet zo veel interesseren hoe het ergens anders gaat want we leven in het hier en nu en niet bij de buren of pietje of marietje.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
9 en 7 vind ik te jong om hoeren te neuken en daarna te vermoorden om je geld terug te krijgen.
Anárion schreef:
07-06-2018 18:51
Hier mocht zoon het vanaf de brugklas. Het enige dat hij met dat spel doet is online racen tegen vrienden, dus valt op zich wel mee.
GTA is nu wel minder populair geworden. Ze kunnen beter Fortnite spelen, veel geschikter qua leeftijd.

Adviesleeftijd 12, dus niet geschikt voor kinderen van TO.
Geen GTA. Gelukkig is mijn zoon zelf ook 'tegen' dat spel. Qua films ben ik wel wat losser, een film voor 12 jaar en ouder mag hij wel kijken. Juist waar ik het niet verwacht krijgt hij nachtmerries van. Coraline, die film had echt z'n nasleep...
En wat kinderen zeggen dat ze mogen en daadwerkelijk mogen is ook nogal verschillend. Buurjochie beweert ook dat hij vanalles mag spelen waar hij in werkelijkheid alleen het type, kleur en velgen mag kiezen in GTA voor zijn grote broer. Hij mag daar niet mee spelen. Mijn zoon is er echter heilig van overtuigd dat het daar natuurlijk om een veel leukere moeder gaat.
DulceLoco schreef:
07-06-2018 18:58
Geen GTA. Gelukkig is mijn zoon zelf ook 'tegen' dat spel. Qua films ben ik wel wat losser, een film voor 12 jaar en ouder mag hij wel kijken. Juist waar ik het niet verwacht krijgt hij nachtmerries van. Coraline, die film had echt z'n nasleep...

Juist! Daar heeft mijn oudste van 12 het nog over. Was toch echt passend bij haar leeftijd toen.
Star² schreef:
07-06-2018 18:53
Ah, deze discussie weer aan de beurt?

Nou goed, ik doe niet aan leeftijdsgrenzen, hooguit als richtlijn als ik iets niet ken.
Ik gebruikte altijd deze:
https://www.commonsensemedia.org/

En aan de hand van de reviews en beoordelingen besloot ik wat wel en niet mocht. GTA vanaf de brugklas, voor die tijd wel al bij vriendjes.
Inmiddels is hij 15 en heeft hij rl nog niemand omgelegd of onthoofd, dus ik heb het vast goed gedaan.
DulceLoco schreef:
07-06-2018 18:58
En dan komt die kloterige leeftijdsgenoten voor bioscopen en kan je kind tot zijn 16de niet meer mee naar de bioscoop.
Dan maar streamen.
Oh ze willen het zelf ook niet spelen hoor. Ze begrijpen dat het niet mag van mij. Maar ze hebben het er dus over dat andere kinderen stoer doen dat ze het wel mogen.
Vooral bij mijn jongste verbaast het me.....

Ik ben toch iets minder strikt blijkt, ik kwam er net pas achter dat fortnite voor 12 jaar is. Maar zoals ik dat bij mijn oudste zie, kan hij dat wel handelen. Overigens speelt dat de hele school zowat. Van groep 3-8.
Bij dit spel doet de leeftijdgrens mij niets.
Ik hoop ten zeerste dat ik ze zo opvoed dat ze op hun 18e-26e-44-67e nog steeds niet zo'n walgelijk spel willen spelen.

Met films kijk ik eerst altijd de film zelf. Het ligt er ook echt aan hoe oud een film is.
We hebben laatste Alien gezien. Een film die we echt jaren hebben uitgesteld, maar ze moesten gewoon zo hard lachen om de 'enge' stukjes.. :-D

Spelletjes met bloed mogen ze niet spelen.

Ik heb schieten heel lang uitgesteld, nu zijn Fortnite en Overwatch favoriet. Die spelletjes vind ik prima. Maar dat mocht eigenlijk ook pas vanaf dat ze 10 waren.

Schietspelletjes dan, Fortnite is natuurlijk HET spel van het moment, maar vrij nieuw.

Overigens heb ik totaal nooit een boodschap gehad aan wat vriendjes thuis wel mogen ;)
Sunprincess80 schreef:
07-06-2018 19:25
Oh ze willen het zelf ook niet spelen hoor. Ze begrijpen dat het niet mag van mij. Maar ze hebben het er dus over dat andere kinderen stoer doen dat ze het wel mogen.
Vooral bij mijn jongste verbaast het me.....

Ik ben toch iets minder strikt blijkt, ik kwam er net pas achter dat fortnite voor 12 jaar is. Maar zoals ik dat bij mijn oudste zie, kan hij dat wel handelen. Overigens speelt dat de hele school zowat. Van groep 3-8.

Dat vind ik dan weer geen excuus.
Madre schreef:
07-06-2018 19:25
Bij dit spel doet de leeftijdgrens mij niets.
Ik hoop ten zeerste dat ik ze zo opvoed dat ze op hun 18e-26e-44-67e nog steeds niet zo'n walgelijk spel willen spelen.

Met films kijk ik eerst altijd de film zelf. Het ligt er ook echt aan hoe oud een film is.
We hebben laatste Alien gezien. Een film die we echt jaren hebben uitgesteld, maar ze moesten gewoon zo hard lachen om de 'enge' stukjes..
:-D

Spelletjes met bloed mogen ze niet spelen.

Ik heb schieten heel lang uitgesteld, nu zijn Fortnite en Overwatch favoriet. Die spelletjes vind ik prima. Maar dat mocht eigenlijk ook pas vanaf dat ze 10 waren.

Schietspelletjes dan, Fortnite is natuurlijk HET spel van het moment, maar vrij nieuw.

Overigens heb ik totaal nooit een boodschap gehad aan wat vriendjes thuis wel mogen ;)

Ik heb er jeugdtrauma's van, mijn kind vond de chestbursters hilarisch. Leek haar wel een leuk huisdier, zo'n babychestburster :rofl:
Waarom mag schieten wel, maar schieten met bloed niet?
Bloed is toch een logisch gevolg van schieten? Beter dat ze dat leren dan sugercoated gun violence.
Caveira schreef:
07-06-2018 18:53
Ik vind het onverstandig.

https://youtu.be/PvSNUpZBGQw

Of überhaupt een headset, echt de dingen die ik mensen tegen kinderen heb horen zeggen.
Verschrikkelijk!! Ik schrik hier van
Ik vind dan 12 jaar ook jong
Nemaìn’ schreef:
07-06-2018 19:32
Waarom mag schieten wel, maar schieten met bloed niet?
Bloed is toch een logisch gevolg van schieten? Beter dat ze dat leren dan sugercoated gun violence.
Nou nee, wat een onzin. We wonen niet in Amerika.

Je weet dat een schietspel sowieso anders is dan een schietspel met bloed??
Veel gewelddadiger, het komt totaal anders binnen en de ervaring is ook 10 keer heftiger.

Daar leren mijn kinderen echt niets van hoor.
...
anoniem_25507 wijzigde dit bericht op 07-06-2018 20:24
Reden: een keer is genoeg
98.80% gewijzigd
Madre schreef:
07-06-2018 20:10
Nou nee, wat een onzin. We wonen niet in Amerika.

Je weet dat een schietspel sowieso anders is dan een schietspel met bloed??
Veel gewelddadiger, het komt totaal anders binnen en de ervaring is ook 10 keer heftiger.

Daar leren mijn kinderen echt niets van hoor.
Onderzoek wijst uit dan kinderen helemaal nier gewelddadiger worden, eerder nog minder.
Op die ene uitzondering na die ook door iets anders op ideeën wordt gebracht.
Star² schreef:
07-06-2018 19:27
Dat vind ik dan weer geen excuus.
Nee is het ook niet. De reden dat hij Fortnite mag spelen is dat ik het spel niet heftig vind en ik vind dat hij er wel mee om kan gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven