GTA

07-06-2018 18:44 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van mijn jongens van 9 en 7 vertellen beiden dat er kinderen in kun klas GTA mogen spelen.
Voor mij is dat hier best een no go......
Hoe gaan jullie met die leeftijdsgrenzen om? Ik wil er soms nog een eens een jaar vanaf wijken maar ben er eigenlijk best strikt in
Nemaìn’ schreef:
07-06-2018 20:20
Onderzoek wijst uit dan kinderen helemaal nier gewelddadiger worden, eerder nog minder.
Op die ene uitzondering na die ook door iets anders op ideeën wordt gebracht.

Juist.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/opmerke ... r-kinderen
http://www.businessinsider.com/video-ga ... violence-2

https://videogames.procon.org/
Nemaìn’ schreef:
07-06-2018 20:20
Onderzoek wijst uit dan kinderen helemaal nier gewelddadiger worden, eerder nog minder.
Op die ene uitzondering na die ook door iets anders op ideeën wordt gebracht.
Ik zeg niet dat de kinderen gewelddadiger worden van bloederige spellen.

Er is gewoon een groot verschil in heftigheid en hoe een spel overkomt.
Prima voor de mensen die daar helemaal prat op gaan, maar mijn kids niet.

Onderzoek zegt mij wat dat betreft niets hoor.
Madre schreef:
07-06-2018 20:28

O dus omdat Nemain en ik er niet zoveel moeite mee hebben, gaan we er helemaal prat op? Rare opmerking.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 07-06-2018 21:23
2.47% gewijzigd
Mijn zoontje mag wel vechtspelletjes met bloed spelen, maar hij is echt alles behalve gewelddadig.. Achja. Iedereen is daar anders in. En ieder kind is anders. Als mijn zoontje een druk vechtbaasje was zou ik hem waarschijnlijk niet laten spelen.
Madre schreef:

Dat hangt allemaal ook maar net van het kind af. Mijn oudste zat op haar vierde schaterend van de pret horrorfilms te kijken, terwijl haar even oude vriendje op die leeftijd huilend de bioscoop uit gedragen moest worden bij Winnie de Pooh, want te eng. En nee, daar helpt geen onderzoek aan, dat zul je als ouder helemaal zelf moeten uitvissen.
Ik mocht het zelf op me 7e al (wel natuurlijk de oude dus die waren veel nepper grafisch gezien) maar je wilt dit soort dingen niet verbieden, merk uit mijn omgeving dat hoe strenger de ouders zijn hoe losgeslager een kind later wordt, nu zal dat principe op games minder erg zijn maar alsnog.

Dat kinderen aggresiever worden van games is allemaal onzin, leuk die onderzoekjes maar er zijn er ook genoeg die iets compleet anders zeggen.

Maak je kind duidelijk dat het nep is en gewoon lekker laten spelen, kunnen ze alleen maar volwassener van worden.
Madre schreef:

Ligt helemaal aan het kind. Zodra een kind in het rond begint te schieten ligt er echt wel wat anders aan ten grondslag dan een potje gta.
Mijn zoon vervult wat missies, rijdt wat rond in auto's, racet met vrienden. Heeft er trouwens sinds fortnite weinig naar omgekeken.
...
Star² schreef:
07-06-2018 20:34
O dus omdat Nemain en ik er niet zoveel moeite mee hebben, gaan we er helemaal prat op? Rare opmerking.
Tja, jullie komen gelijk met allerlei artikelen op de proppen.

Ik had de link met gewelddadige spellen en dat een kind daardoor gewelddadig kan worden in deze discussie nog niet eens gelegd/opgebracht.

Ik vind bloederige spellen gewoon niet nodig, zeker niet zo'n spel als GTA, waar dit topic in eerste instantie over gaat, die in mijn ogen net een tikje te ver gaat.

Leuk dat jullie dat wel ok vinden, maar noem (Nemain) mijn manier van het verbieden van bloed wel en schieten niet, geen sugercoating.
Dat is echt totaal het verhaal omdraaien geloof ik.
Lady*Voldemort schreef:
07-06-2018 20:54
Dat hangt allemaal ook maar net van het kind af. Mijn oudste zat op haar vierde schaterend van de pret horrorfilms te kijken, terwijl haar even oude vriendje op die leeftijd huilend de bioscoop uit gedragen moest worden bij Winnie de Pooh, want te eng. En nee, daar helpt geen onderzoek aan, dat zul je als ouder helemaal zelf moeten uitvissen.
En doet ze dat nog steeds? Schaterlachen tijdens een horror?

Kan hoor.
Maar een kind van vier kent natuurlijk (hopelijk) nog niet de angst die scenes uit een horror met zich meebrengen als het echt zou gebeuren. Ze geven het een ander plekje. Het relativeringsvermogen van een 4 jarige is anders dan een 10 jarige, puber, volwassenen.

Overigens kon ik tot ik kinderen had de gruwelijkste films kijken, nu trek ik dat allemaal niet meer.
Hij kan ook nachtmerries krijgen of andere problemen,.......of helemaal geen problemen maar waarom zou het dan nodig zijn om dat soort spellen te spelen? Misschien heeft ook nergens last van wanneer hij welke dag een fluitje drinkt en is dat ook niet nodig en mag het pas vanaf je 18de.

Je voedt je kind toch niet op, op basis van zolang hij nog nergens last van heeft mag het?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zat een x de Heists te spelen op GTA, en toen werd ik achteraf uitgenodigd in een appartement. Dus ik daarheen bleken het allemaal kleine kinderen te zijn, hadden ze een stripper gehuurd. Die kregen dus om de beurt een lapdance en zaten helemaal te giechelen enzo. Ben toen maar snel weggegaan omdat ik het ongepast vond, maar stiekem wel keihard om kunnen lachen.

Fortnight is wel echt oké voor kinderen, zo kleurrijk en met die dansjes enzo.
Zoon van bijna 11 mag geen GTA spelen, ik vind het zelf als volwassene ook een totaal ongeschikt spel, voor wie dan ook eigenlijk. Ik ben verder helemaal niet moeilijk met schietspellen en leeftijdsgrenzen enzo, maar vind GTA alle fatsoensnormen te buiten gaan.

Zoon speelt fortnite, skylanders, need for speed, fifa, nba en diablo.

Films mogen beide kinderen hier kijken wat ze willen. Films voor oudere leeftijdscategorieën kijken we mee, maar dat komt niet zo heel vaak voor. Ze vinden beiden dingen af gauw eng. Zoon is wel van de superheldenfilms, heb ik geen moeite mee. Dochter van de oorlogsfilms enzo, mag ze ook gewoon (mee)kijken.
Er zijn hier volgens mij ook geen moeders die hun kind met 8 jaar GTA laten spelen. Hooguit vanaf de brugklas. Dus het valt allemaal best mee. En de felle tegenstanders van GTA..tja, ooit zelf gespeeld? Je kan het op zoveel manieren spelen. Zoon speelt het bijna alleen maar online met vriendjes, nou daar komt geen hoer aan te pas hoor. Ook geen bloed.
...
Punt met GTA is dat je ook absurde wapens kan verkrijgen in the game en een mass shooting kan beginnen.

En het is best grappig soms om eens een voetganger finaal overheen te rijden.

Ja ik speel het ook.
Westerpaviljoen schreef:
08-06-2018 08:47
Punt met GTA is dat je ook absurde wapens kan verkrijgen in the game en een mass shooting kan beginnen.

En het is best grappig soms om eens een voetganger finaal overheen te rijden.

Ja ik speel het ook.
Dat is jouw keus om het zo te spelen.
...
Madre schreef:
08-06-2018 07:00

Ik had de link met gewelddadige spellen en dat een kind daardoor gewelddadig kan worden in deze discussie nog niet eens gelegd/opgebracht.

Ik vind bloederige spellen gewoon niet nodig, zeker niet zo'n spel als GTA, waar dit topic in eerste instantie over gaat, die in mijn ogen net een tikje te ver gaat.

Leuk dat jullie dat wel ok vinden, maar noem (Nemain) mijn manier van het verbieden van bloed wel en schieten niet, geen sugercoating.

Ok dus omdat 'wij' het onderbouwen, is het ok om maar te zeggen dat we er prat op gaan? Of gebruik je de uitdrukking niet goed?
Overigens zie ik je wel indirect linken, waarom anders Amerika erbij halen?
Madre schreef:
08-06-2018 07:00

Wel mogen schieten, maar niet mogen zien dat het bloed oplevert is gewoon sugercoaten.
Prima, en begrijpelijk, maar natuurlijk wel een beetje hypocriet.
Star² schreef:
07-06-2018 19:01
Juist! Daar heeft mijn oudste van 12 het nog over. Was toch echt passend bij haar leeftijd toen.
Wauw.. als ik de verhaallijn lees van die film dan snap ik dat wel.. klinkt als een horrorfilm voor kinderen.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Coralin ... heime_deur
Anárion schreef:
08-06-2018 09:11
Dat is jouw keus om het zo te spelen.

Dat doet echt iedereen die GTA speelt.. het zit er niet voor niets in als optie en het spelt is niet voor niets zo populair. Die makers weten dondersgoed wat mensen leuk vinden.

Ik vind het reuze naief om te denken dat je het optioneel ook heel braaf kan spelen en dat kinderen dat zullen doen..
Xanthan schreef:
08-06-2018 11:49
Wauw.. als ik de verhaallijn lees van die film dan snap ik dat wel.. klinkt als een horrorfilm voor kinderen.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Coralin ... heime_deur
Is het ook. Ze hadden het hier op school gekeken met de hele klas, vreselijk veel kinderen die bij de ouders wilden slapen naderhand :-D
DulceLoco schreef:
08-06-2018 12:14
Is het ook. Ze hadden het hier op school gekeken met de hele klas, vreselijk veel kinderen die bij de ouders wilden slapen naderhand :-D

Hè? Op school??? Waaron dan?
Daar zou ik als ouders toch bezwaar tegen maken.. sowieso een film kijken maar dan ook nog zo’n type film waarbij iedereen die het verhaal leest op zijn vingers na kan tellen dat dit niet geschikt is voor kinderen... wat ontzettend dom.
Xanthan schreef:
08-06-2018 11:51
Dat doet echt iedereen die GTA speelt.. het zit er niet voor niets in als optie en het spelt is niet voor niets zo populair. Die makers weten dondersgoed wat mensen leuk vinden.

Ik vind het reuze naief om te denken dat je het optioneel ook heel braaf kan spelen en dat kinderen dat zullen doen..
Hoe heb je dat onderzocht?
Ik spreek vanuit mijn eigen ervaring, wat ik bij mijn zoon zie. Die vindt het leuk om missies uit te voeren en wat met auto's rond te scheuren. En zoals ik al eerder zei, voornamelijk online. Hij vindt het niet zo boeiend om voetgangers omver te rijden.
Ik zie niet in wat daar naïef aan is. Beetje gek om er vanuit te gaan dat omdat die optie er is, iedereen dat doet.
...
Star² schreef:
08-06-2018 09:17
Ok dus omdat 'wij' het onderbouwen, is het ok om maar te zeggen dat we er prat op gaan? Of gebruik je de uitdrukking niet goed?
Overigens zie ik je wel indirect linken, waarom anders Amerika erbij halen?
Ik weet wat het betekent hoor.
Ik vind het inderdaad een beetje op de borst klopperij als je zegt dat je kind GTA mag spelen en daarbij, om te bewijzen dat het allemaal zo erg niet is, allerlei artikelen plaatst.

Maar hey, dat is mijn gevoel en idee he.
Als jij zegt dat het niet zo is, prima.

In mijn wereld is dit spel echt voor niemand 'geschikt'.
Er zijn genoeg andere vermakelijke spellen in de wereld die niet zo'n bizarre spellijn hebben.

Mijn Amerika-opmerking sloeg overigens op het sugarcoaten,
Amerika is heel goed in het wegbliepen van woorden of wazig maken van naakt.

Ik vind een spel zonder bloed geen sugarcoaten. Het is gewoon een spel zonder bloed. Het blijft nog steeds animatie dus 'niet echt'. Voor mij is het niet logischer om een geanimeerd spel met bloed te hebben omdat dat nu eenmaal de consequentie van schieten is.
Madre schreef:
08-06-2018 14:52
Ik weet wat het betekent hoor.
Ik vind het inderdaad een beetje op de borst klopperij als je zegt dat je kind GTA mag spelen en daarbij, om te bewijzen dat het allemaal zo erg niet is, allerlei artikelen plaatst.
Op de borst klopperij? Dus omdat iemand iets goed vindt, wat in jouw ogen niet kan, is het een soort van stoerdoenerij? Daar heeft het toch helemaal niks mee te maken.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven