Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met Boer zoekt Vrouw!

11-01-2009 22:21 5013 berichten
Alle reacties Link kopieren

Verboden woord:

ZWNNGMW (oftewel: Zij Wiens Naam Niet Genoemd Mag Worden)

Verzoekje: zouden jullie wijzigingen voor de tabel een kleurtje willen geven? Thanks!

Link naar het nieuwe topic: Afvallen met...
Hmmm ja, of ik moet hem eens beneden neerzetten. Misschien is er boven inderdaad iets raars waardoor de weegschalen zo raar doen?

(neemt zometee weegschaal mee naar beneden, voor een weegsessie morgenochtend)

Ga wel de nieuwe weegschaal aanhouden, scheelt zo 5 ons met de oude
Vinyl, ik denk niet dat je te weinig eet hoor, met crashdiëten is het ook meestal zo dat je eerst even heel veel afvalt, en dan houdt het gewoon op doordat je lijf dus in spaarstand gaat, maar daar doet het wel even over. Ik ben bang dat je gewoon een hele efficiente stofwisseling hebt. (al vind ik 1400 inderdaad wel als net iets te weinig klinken, maar soit, 't zijn natuurlijk ook maar cijfertjes)

Toen ik in oktober begon wilde er eerst ook niks vanaf (terwijl ik me de hele zomer echt had misdragen, veel te veel bier en pizza en dat soort dingen) had me een maand keurig gedragen en toen was er welgeteld 9 ons vanaf Maar daarna begon het langzaam beter te gaan, maar bij mij is het wel ook echt zo dat ik moét bewegen. Anders kan ik nog zo netjes eten, maar dan gaat er eigenlijk niks vanaf, dus ik denk dat fietsen naar je werk een heel goed idee is.
Ben ik weer. Even wat "moet" dingetjes gedaan. Onder andere mijn favo-huishoudelijke-klusje (NOT) strijken... Wat een non werkje is dat. Maar goed het is weer gebeurd.

Nou... Kan misschien wel een cake proberen ja met dat Natrena spul. Is in elk geval sneller gebeurd dan zo'n appeltaart. Wordt vervolgd...... Op de site van Natrena kun je trouwens invullen hoeveel koffie/thee/yoghurt je met Natrena eet en hoe lang het dan duurt (ook nog met welke activiteit) voor je die calorieën hebt verbrand.

Bij mij duurt het ook lang voor ik echt resultaat heb met afvallen. Ik bedoel dan structureel resultaat, zodat het er ook echt afblijft. Daarbij moet ik ook echt sporten, want anders kan ik het helemaal vergeten. Door dat sporten groeien mijn spieren en duurt afvallen in gewicht lang. Merk wel aan mijn lijf dat het verandert en mijn vetpercentage is gewoon normaal. Gewicht zegt dus eigenlijk ook weer niet alles.
Zoo... gedoucht, wasje opgevouwen en nieuw wasje opgehangen. Koelkast is uit en aan't ontdooien en dan móet ik 'm zo wel gaan poetsen.
Peas on earth!
Even een boost-berichtje van nu.nl:quote:Veel dunne mensen zijn toch gevaarlijk dik

Slecht nieuws voor alle mensen die slank of zelfs uitgesproken dun zijn. Van hen is 40 tot 50 procent aan de binnenkant toch te dik.

En wat erger is: hun interne vetmassa is levensbedreigend, terwijl dikkerds met zwembandjes heel gezond kunnen zijn.

Met die boodschap heeft de Britse professor Jimmy Bell woensdagmiddag in Arnhem zijn gehoor laten schrikken.

Bell sprak op de eerste dag van een symposium van de 40-jarige vakgroep Humane Voeding van de Wageningen Universiteit.

Bell doet aan het Imperial College in Londen al jaren onderzoek naar obesitas (ziekelijk overgewicht).

Het viel hem op dat mensen met een gezond gewicht toch te vaak last hadden van klachten die typisch horen bij overgewicht, zoals hart- en vaatziekten, diabetes type 2 of hoge bloeddruk.

Pas na onderzoek met de scanner bij vele honderden dunne mensen kon hij vaststellen wat er aan de hand is: bijna de helft van de slanke mensen ''zit van binnen vol vet, vooral rond de lever'', zo kenschetste Bell.

Aan de buitenkant is niets te zien aan de 'tofi's' (thin outside, fat inside), zoals Bell ze noemt. Alleen een MRI-scan of een biopsie kan het opgeslagen orgaanvet aantonen.

De sprieten kunnen dus niet zomaar aannemen dat zij gezonder zijn dan de door Bell genoemde 'lothi's' (large outside, thin inside).

Er zit volgens de professor ook voor magere mensen maar één ding op om gezond te blijven: regelmatig bewegen. Beweging maakt namelijk niet alleen van buiten slank, maar doet ook opgeslagen vet rond de organen afnemen.

Driemaal per week een uur intensief oefenen lijkt nodig voor een goede gezondheid, aldus de Britse professor.

Bell had nog wel een troost voor alle teleurgestelde slanke toehoorders in de zaal. Hij is bezig met een onderzoek naar de minimale inspanning die nodig is om maximaal gezond te blijven.

Aan het eind van dit jaar verwacht de professor te kunnen zeggen wat het absolute minimum aan beweging is waarmee een gezond mens toe kan.

''Hopelijk wordt dat geen tegenvaller. Want de meeste mensen hebben gewoon een hekel aan langdurig, regelmatig en intensief bewegen.''

Goed bezig!

Zie deze site:

http://www.natrena.nl/pro...bid=7&action=receptenboek

Alle gerechten worden bereid zonder suiker en dus ook zonder de calorieën van suiker! Lekker koken met niets dus! Bestel nu het receptenboek 'Lekker in Balans' en je kunt binnen drie weken genieten van niets.

Ga nog even zoeken naar het cake recept.
quote:AgentL schreef op 06 maart 2009 @ 12:13:

Even een boost-berichtje van nu.nl:

[...]

Dit is mijn eerste "citaat-bericht" hoop dus dat het goed gaat.

Maar veel mensen die van nature dun zijn eten slecht en ongezond. Veel junkfood en doordat ze er niks voor hoeven te doen, doen ze ook niks. Wel fijn om te lezen dat slank zijn dus ook niet per definitie de sleutel tot gezond zijn is!
anoniem_80628 wijzigde dit bericht op 06-03-2009 12:18
Reden: hmm... lastig zo'n citaat reactie
% gewijzigd
quote:Vinyl schreef op 06 maart 2009 @ 10:04:

1400 houd ik nu 3 weken vol.

Maar ik heb er geen enkel probleem mee, vind het ook geen straf. Ik eet ook niet weinig ofzo. Soms zit ik aan de 1200 en dan heb ik al genoeg.

Ik eet toch netjes lijkt me.

Als voorbeeld:

- ontbijt kwark

- tussendoor appel

- 2 boterhammen

- dikke plak ontbijtkoek

- diner veel groenten, wat vlees, vis of kip en relatief weinig koolhydraten. Dan 's avonds nog fruit oid.

Dat is toch niet weinig?

Zou ik dan meer moeten eten??

Ja! En elke twee uur. Je eet te weinig.

Je mag 2000 calorieeen op een dag, als je daarbij sport zelfs nog meer.

Als je wilt afvallen is het beste om rond de 1700 calo's te zitten anders gaat je lichaam inderdaad op de spaarstand.

Bij elk vettig hapje denkt je lichaam; mmmmm voedsel en t wordt dan gelijk als vet opgeslagen.

Ik heb ook een tijd lang rond de 1200,1300 calorieeen gezeten. (elke keer netjes invullen op de calorieeenchecker) In het begin viel ik 2 kilo af. Toen stond ik een maand stil. Ben meer gaan eten en vaker over de dag verspreid en tadaaa!

Tipje van je fan

En heel veel succes. Ik weet hoe frustrerend het is als je supergezond eet en geen gram afvalt...

Misschien ben ik ontzettend mosterd maar las dit berichtje en heb (nog) niet verder gelezen.
Caloriechecker zegt dat je minimaal rond de 1500 moet hangen Sterretje. Das best een verschil.
Peas on earth!
Ja, maar ik eet nu elke 2 a 2,5 uur.

Dat is dan toch goed?

2.000 is inderdaad gemiddeld. Maar aangezien ik zittend werk doe, zal mijn normale gemiddelde verbruik om op gewicht te blijven ook al wel lager liggen dan 2.000?
Oh en dat ik met 1200 al genoeg heb, zegt niet dat ik het daarbij laat hoor, ik vul altijd aan tot 1.400, anders vind ik het echt te weinig!
Dus bijvoorbeeld ontbijt om 8 uur, tussendoor om 10.30, lunch om 13.00 uur, tussendoor om 15.30 en diner om 18.00 uur en dan 's avonds nog wat fruit.

Dat is toch netjes over de dag en om de 2,5 uur!
Ga nu even boodschappen doen, lekkere maar gezond dingen in huis halen zodat ik niet te weinig eet. Wat een straf zeg, meer in huis halen!

Zin in Olijven, dus die haal ik sowieso
Vind ik wel...

Ik denk echt dat je jouw methode nu -na drie weken- nog geen "goed of fout" kunt opleggen. Mocht je nu na bv twee maanden nog steeds blijven hangen qua gewicht dan zou ik eens op verder onderzoek uit gaan.
Ga even Erwtje nadoen, met mijn postings op een rijtje, maar Caloriechecker zet olijven onder het kopje van chips, en niet onder de groenten. Wat een idioten!

10 olijven met piment zijn maar 21 kcal. Nou, das toch gezond?

Rare vogels...
En, wat ik nog vergeet. Wat Age zei, 1x per twee weken wegen is misschien ook een goede. Als je je er goed bij voelt en het makkelijk kunt volhouden zou ik even proberen je focus daarop te leggen. Dus je lekker in je vel voelen. Die kilo's gaan dan misschien wel veel makkelijker!
Wil iemand mijn koelkast schoonmaken? Ik heb 'm nu ontdooid, spullen eruitgehaald, dus ik heb geen excuus meer om 'm niet te poetsen....
Peas on earth!
Ja, denk dat ik dat maar doe, op zich is er denk ik niks fout aan mijn methode.

Heb net even een berekening gemaakt ergens op internet en ik zou tegen de 1500 aan moeten zitten, dus misschien iets omhoog en dan zit ik goed!

Ben verdorie net zo blij met mijn herwonnen motivatie
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 06 maart 2009 @ 12:45:

Wil iemand mijn koelkast schoonmaken? Ik heb 'm nu ontdooid, spullen eruitgehaald, dus ik heb geen excuus meer om 'm niet te poetsen....

Als jij mijn badkamer wil doen?

(de stapel wasgoed die op de grond ligt moet er dan eerst uit)

Pfft...ik laat de badkamer maar voor wat hij is, ik ga boodschappen doen!
Hahaha... zoveel mensen zoveel smaken.

Één van de weinige dingen die ik echt smerig vind zijn olijven. Of ze gezond zijn weet ik dus ook niet. Wat zijn olijven eigenlijk? Groente of fruit of iets anders???
Prinses, leef met je mee. Rotwerk koelkast schoonmaken!

Gelukkig hoeft het niet zo vaak.
Lekker veel gekletst hier! Zo ik heb mogelijke baan-bedrijf gebeld en ik kan dinsdag al op gesprek! Zou in eerste instantie vrij informeel zijn maar goed dat zegt niets natuurlijk, als ik een goede indruk maak neem ik aan dat een officieel sollicitatiegesprek volgt. Om het goede nieuws te vieren en een beetje omdat ik bijzonder weinig nette broeken in de kast heb hangen heb ik net eens even een sollicitatie outfit bij elkaar geshopt. Bewust niet met een bloesje en jasje want dat vind ik zo vervelend zitten, daar voel ik me eigenlijk helemaal niet lekker in. Tis een bruine trui met v-hals en korte mouwen geworden met een beetje appeltjesgroen strak shirtje voor eronder en een lichtere kleur bruine nette broek. Potje schoenpoets om mijn favo laarzen weer netjes te poetsen en klaar is Kees!

Aan Erwtje; Ik ben met Kees naar de andere kant van het land verhuisd en de combi van een stad waar ik eigenlijk niet op mijn plek ben, vrienden die allemaal ver weg wonen, een studie die niet zo soepel loopt maar écht af moet en dan het gevoel dat het niet lukt > je bent lui> in gezelschap eigenlijk niets leuks meer te vertellen (want je maakt niets mee en je studie lukt niet en dat is je eigen schuld) maakt een cirkeltje waar je maar moeilijk uitkomt. Maarreh, goenoeg zwaar gedoe, ik ben nog niet rijp voor de psychepeiler hoor!
Volgens mijn groenten..... al zijn het wel vruchten van een Olijfboom, maar ja, komkommers en tomaten ook toch?

Ik zeg groenten!
Wauw MdK, spannend zeg!!!!

Ik ga duimen!
tomaten en kk is oficieel ook vruchtgroente (soort mengelmoesje) Maarre olijfjes zijn gezond maar wel calorierijk, dat is het hele punt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven