Vliegen..

05-06-2018 21:05 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij het zien van de afbeelding onder het kopje 'reizen' kreeg ik alweer de rillingen. Binnen twee weken zit ik in het vliegtuig naar Faro. De meeste mensen reageren met; "Oh wat leuk, heb je al een hotel geboekt ?" Maar het enige waar ik aan kan denken is de lange ellendige vliegreis. "Maar 2,5 uur vliegen is toch niet lang?" Voor mij wel, een jarenlange hel in de lucht met 2 vleugels. 10 Jaar geleden heb ik weliswaar 1,5 uur gevlogen en het leek een halve dag.

Positief blijven. Wanneer we er zijn staat mij een fantastische vakantie tegemoet. Ik wil nu genieten en niet achter de geraniums zitten omdat ik nergens durf te komen.

Hebben jullie nog tips voor iemand met extreme vliegangst?😄 Ik weet intussen wel hoe veilig vliegen is en dat ik eerder een miljoen win met de staatsloterij dan dat we neerstorten.

Bedankt Viva
Trien30 schreef:
06-06-2018 22:14

Ik download via Netflix wat films (wel zorgen dat je netflix app geopend is als je nog wifi hebt anders doet hij het niet) een bulk met muziek en een goed boek.
Bij mij doet ie het ook gewoon als je de app opent zonder WiFi, gewoon op downloads klikken

Voor de rest: stichting Valk!
Ik heb geen enorme vliegangst, maar ben altijd wel wat gespannen als ik moet vliegen. Wat mij wel helpt is om op sites te kijken hoeveel vluchten er op dit moment in Europa/Nederland aan de gang zijn. Als je het luchtruim ziet is het echt ongelooflijk wat hoeveel vloegtuigen er nu in de lucht zijn. Echt honderden, op ieder moment van de dag, en er gebeurt op 99,9% van de dagen helemaal niks!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Ik heb die angst met auto rijden en dan met name op de snelweg. Misschien dat een pilletje mij ook wel minder angstig maakt.
Als je maar niet achter het stuur kruipt dan...
Trien30 schreef:
06-06-2018 22:14
I know the feeling...

Mijn eerste twee vluchten waren ruk. De ene slecht weer de ander een neuswiel dat niet goed was uitgeklapt de eerste keer dus een extra rondje New york cadeau.

Ik heb wel een aantal dingen die me helpen, zeker nu ik af en toe voor werk moet vliegen.

Zoals eerder al gezegd door iemand anders ik geef het altijd even aan aan het cabine personeel.

Verder heb ik elke aflevering van aircrash investegation gekeken die er bestaat waardoor en een aantal documentaires over airbus en boeing. Daardoor leer je wel wat meer over de techniek. Ik vind opstijgen echt een hel, vooral als hij vaart begint te maken, je de motoren hoort brommen waar ben ik in godsnaam aan begonnen.

En dan de eerste bocht die er gemaakt wordt dan lijkt het alsof je terug zakt...

Ik download via Netflix wat films (wel zorgen dat je netflix app geopend is als je nog wifi hebt anders doet hij het niet) een bulk met muziek en een goed boek.

Zo'n kort europees vluchtje trek ik inmiddels wel... maar lange afstanden. Nee

En wat doet deze tuttebol... mijn lieve vriendje is een aantal weken naar zijn huisje op Aruba en ik kon ook wel een weekje vrij krijgen. Moet alleen wel 10 uur in mn eentje in zo'n koekblik met vleugels... Tja je moet wat als je ergens wil komen.

uiteindelijk viel het achteraf altijd wel weer mee. Maar de voorpret is hier alweer begonnen. En bij jou ook zo te horen ;)
Ergens wel weer prettig om te lezen dat ik lang niet de enige ben, maar het schijnt zelfs dat 1 op de 3 mensen vliegangst hebben en zelfs 1 van de 10 nooit in een vliegtuig stappen. Absurd eigenlijk! Ik had eerlijk gezegd liever gehad dat ik één van de weinige ben die de angst heeft....
kadanz schreef:
07-06-2018 14:29
Aan de dames met vliegangst. Dames, want het zijn zeer zelden de heren die het vrijwillig melden. Het klinkt heel leuk, dat melden dat je vliegangst hebt, maar wat verwacht je precies van de crew? De meer zorgzame crews zullen wat vaker langskomen met een glaasje water, zoals je hier en daar leest, maar wat verwacht je nog meer? Heb je daar wat aan? Waarom meld je het eigenlijk? Wat wil je horen?

Ik vraag het omdat ik het best vaak hoor bij het instappen, 'ik heb vliegangst'. Ik kan dan vanuit de cockpit een heel verhaal gaan vertellen over het goede weer, onze tienduizenden uren vliegervaring, de uitmuntende staat van het toestel, maar heb je daar echt wat aan? Of gaat het gewoon om een beetje aandacht? Afleiding? Waarschuwing? Kan ik beter vragen naar je hond, je kat, mijn hond, mijn kat, vertellen over mijn pensioenpremies? :)
De reden dat ik het wel doe (overigens tegenwoordig niet meer op die korte vluchtjes) is dat als ik in paniek zou raken de crew weet waarom. En de kans dat ik echt in paniek raak is echt niet mega groot. Het gevecht speelt zich af in mn hoofd.

En ja dat venoedigende knikje en het even een keer vragen gaat het allemaal nog goed tijdens het rondje met eten of drinken ervaar ik toch als getuststellend.

Het zit allemaal tussen de oren. I know. Maar het werk voor mij dus wel.
e-vanilla schreef:
05-06-2018 21:19
Geen rijbewijs + ik wil in de toekomst ook graag naar Thailand, Amerika etc. Lijkt nu hopeloos.
Knap dat je het wel maar gewoon doet allemaal en dat vliegtuig naar Faro instapt!
To, er staan op youtube allerlei filmpjes van coaches mettips tegen vliegangst, misschien helpt het je. Mike hoffmeister bijvoorbeeld.

Ik wil deze zomer weer gaan vliegen na 15 jaar op de grond te zijn gebleven, ben hard aan het werk om met de angst te leren omgaan.

Ik heb in mijn hoofd zitten dat vliegen in de zomer toch net iets riskanter is dan in de rest van het jaar omdat het dan megadruk is en je leest dat schiphol het haast niet meer aankan.
Zou een piloot of crew daar iets over kunnen zeggen?
e-vanilla schreef:
08-06-2018 00:02
Ergens wel weer prettig om te lezen dat ik lang niet de enige ben, maar het schijnt zelfs dat 1 op de 3 mensen vliegangst hebben en zelfs 1 van de 10 nooit in een vliegtuig stappen. Absurd eigenlijk! Ik had eerlijk gezegd liever gehad dat ik één van de weinige ben die de angst heeft....
Hoezo absurd?
Ik zou het aanmoedigen als minder mensen in het vliegtuig stappen, dus wat mij betreft kan er niet genoeg vliegangst zijn.
Everything is impossible, even if you believe in it.
Week 31 van de Extremely Demotivational Calendar
e-vanilla schreef:
08-06-2018 00:02
Apart he.. We stappen wel allemaal zonder angst in auto’s terwijl er met auto ongelukken veel meer dodelijke slachtoffers zijn per jaar. Ik vind het ook altijd een beetje eng om te vliegen maar dat heeft me nooit tegengehouden. Bijna heel mijn familie woont in Gran Canaria en mijn broer nu in Engeland dus ik zal ook wel moeten om ze te zien.
Solomio schreef:
08-06-2018 07:49
Hoezo absurd?
Ik zou het aanmoedigen als minder mensen in het vliegtuig stappen, dus wat mij betreft kan er niet genoeg vliegangst zijn.
Oh god, daar heb je madam de milieu-activiste ook weer. Je kon het weer niet laten he?
Word je nou niet doodmoe van jezelf dat je je gepreek in elk topic over vliegen komt uitbraken?
hamaika schreef:
08-06-2018 08:35
Oh god, daar heb je madam de milieu-activiste ook weer. Je kon het weer niet laten he?
Word je nou niet doodmoe van jezelf dat je je gepreek in elk topic over vliegen komt uitbraken?
En u bent???
Blijkbaar ken je me slecht, want ik ben zeker geen milieu-activist.
hamaika schreef:
08-06-2018 08:35
Dit is nu serieus nog maar het tweede topic waar ik een post van Solo over vliegen lees.
Life is short. Eat dessert first.
Solomio schreef:
08-06-2018 08:49
En u bent???
Haha een milieuactivist. Nou kan je van alles zeggen van Solo maar dat slaat de plank toch wel mis hoor.
M'n eigenste HRS. :jump:
Solomio schreef:
08-06-2018 09:32
M'n eigenste HRS. :jump:
Fijn hè? :hug:

Maar ik denk niet dat jij die nodig hebt hoor, ik moest er gewoon erg om lachen. :biggrin:
Solomio schreef:
08-06-2018 08:49
En u bent???

Ik denk dat Hamaika in de war is met Willem.
Willem is ook altijd op de scooter/brommer en hij is erg anti-vliegen ;-D

MonteCara* schreef:
08-06-2018 09:38
:rofl:
Life is short. Eat dessert first.
MonteCara* schreef:
08-06-2018 09:38
Sjit, is Willem anti-vliegen?
Ik heb m'n scooter al weggedaan, zodat ik niet meer met Willem verward zou worden.

*boekt verre reis*
Cameron7 schreef:
08-06-2018 06:46

Ik heb in mijn hoofd zitten dat vliegen in de zomer toch net iets riskanter is dan in de rest van het jaar omdat het dan megadruk is en je leest dat schiphol het haast niet meer aankan.
Zou een piloot of crew daar iets over kunnen zeggen?
Dat Schiphol ‘het haast niet aankan’ heeft niets met de drukte in het luchtruim te maken, maar met de capaciteit van de security en beschikbare Gates. Dus nee, het is niet riskanter in de zomer, het is net zo veilig als in de winter.
Fate is just the weight of circumstances
Bij mij werken idd een spannende film kijken of een boek dat ik heel graag uit wil lezen meenemen. Verder geen tips.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven