Robotstofzuiger

07-06-2018 22:45 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg om misschien een robotstofzuiger aan te schaffen ,

Met een peuter en 2 hondjes kan dat best handig zijn,
Iemand tips ervaring met de robotstofzuiger?
Het is een aanvulling, een (prijzige) gadget. Maar geen vervanger van je gewone stofzuiger. Je vraag komt regelmatig voorbij op het forum, met de zoekfunctie kan je veel ervaringen vinden.
Wij willen er morgen ook eentje gaan kopen. Geen kind in huis, maar wel een hond en twee katten die best verharen. Ik weet ook zeker dat het geen vervanging is, maar wel prettig als ik mijn eigen stofzuigtijd kan verminderen als dat ding elke dag even door de kamer gaat om de grootste harenboel en zandzooi op te zuigen.

Geen tips dus, maar lees wel even mee!
Het mag dan wel geen vervanging zijn, toch maakt het de frequentie dat je moet stofzuigen toch echt een heel stuk lager! Zolang je geen huisdieren hebt.
Oeh
Ik volg totaal !
Niet omdat ik een hond heb,wel omdat ik lui ben en teveel kinderen heb 😏
thistle schreef:
07-06-2018 22:49
Het is een aanvulling, een (prijzige) gadget. Maar geen vervanger van je gewone stofzuiger. Je vraag komt regelmatig voorbij op het forum, met de zoekfunctie kan je veel ervaringen vinden.
Overigens denk ik dat de kwaliteit vrij snel verandert, dus kan me voorstellen dat diegenen van een jaar geleden niet meer helemaal overeen komen met de nieuwste units
Ik heb er al een kleine 2 jaar eentje van 80 euro en vind het superhandig. Het is natuurlijk geen vervanger van de stofzuiger, maar hij pakt altijd behoorlijk wat kattenharen, stof en vuil mee. Waardoor je niet persé meer dagelijks hoeft te stofzuigen.
Wij gebruiken de gewone stofzuiger nooit meer. Ik heb wel een steel/kruimelstofzuiger erbij gekocht voor als er iets valt en voor de dierenharen op de bank en stoelen.

De gewone is naar boven gegaan. Hoef ik niet meer de trap op elke keer met dat ding.

Heel tevreden. Heb wel een dure gekocht. Maakt minder geluid, stofzuigt beter en gaat ook goed over de kleden.
veensteker schreef:
08-06-2018 09:19
Wij gebruiken de gewone stofzuiger nooit meer. Ik heb wel een steel/kruimelstofzuiger erbij gekocht voor als er iets valt en voor de dierenharen op de bank en stoelen.

De gewone is naar boven gegaan. Hoef ik niet meer de trap op elke keer met dat ding.

Heel tevreden. Heb wel een dure gekocht. Maakt minder geluid, stofzuigt beter en gaat ook goed over de kleden.
Wat voor merk?
Ik verbaas me altijd dat er mensen zijn die dagelijks stofzuigen....
MiniMe3 schreef:
08-06-2018 12:21
Ik verbaas me altijd dat er mensen zijn die dagelijks stofzuigen....
Met een hond is dat echt wel nodig hoor. Die van mij is enorm in de rui en dan zou 2x per dag zelfs geen overbodige luxe zijn.

TO ik heb daarom een maand of 2 geleden ook een robotstofzuiger aan geschaft. Let erop dat je wel eentje neemt die geschikt is voor hondenharen en die een rechte voorkant heeft. Vroeger waren ze rond en dan kom je niet in de hoekjes.
Je kunt hem vanaf afstand bedienen met en app op je telefoon. Maar ik zet hem liever aan als ik thuis ben, dan kan ik eerst checken of er niks op de grond ligt. Met 2 pubers thuis heb je dat wel eens. Of ik zet hem aan en vertrek dan naar mijn werk.
Ik heb een vrij prijzige, €649,00, maar hij kan inderdaad bijna het normale stofzuigen vervangen, alleen de deurmat moet ik af en toe nog wel even zelf doen en natuurlijk de meubels enzo. Je moet hem wel na elke zuigronde legen. Ik heb hem via coolblue besteld en daar kun je heel handig alle opties kiezen die je belangrijk vindt, zoals 'geschikt voor hondenharen' etc.
Mijn ouders hebben er een en ze zijn er reuze blij mee. Hij is zo laag dat hij onder dressoir en bank komt. Hij stopt uit zichzelf en gaat uit zijn eigen terug naar het oplaad unit. Geweldig ding.
lattemachiato schreef:
08-06-2018 12:27
Met een hond is dat echt wel nodig hoor. Die van mij is enorm in de rui en dan zou 2x per dag zelfs geen overbodige luxe zijn.

TO ik heb daarom een maand of 2 geleden ook een robotstofzuiger aan geschaft. Let erop dat je wel eentje neemt die geschikt is voor hondenharen en die een rechte voorkant heeft. Vroeger waren ze rond en dan kom je niet in de hoekjes.
Je kunt hem vanaf afstand bedienen met en app op je telefoon. Maar ik zet hem liever aan als ik thuis ben, dan kan ik eerst checken of er niks op de grond ligt. Met 2 pubers thuis heb je dat wel eens. Of ik zet hem aan en vertrek dan naar mijn werk.
Ik heb een vrij prijzige, €649,00, maar hij kan inderdaad bijna het normale stofzuigen vervangen, alleen de deurmat moet ik af en toe nog wel even zelf doen en natuurlijk de meubels enzo. Je moet hem wel na elke zuigronde legen. Ik heb hem via coolblue besteld en daar kun je heel handig alle opties kiezen die je belangrijk vindt, zoals 'geschikt voor hondenharen' etc.
649 wooooooo dat gaat hem voor mij niet worden
Wij hebben er ook een en zodra deze het begeeft, komt er meteen een nieuwe in huis. Wij stofzuigen minder vaak, maar het huis wordt ook minder stoffig. Geen gedoe meer met kinderen die met zandschoenen binnen komen, 's nachts zuigt hij alles weer op. Wij hebben geen huisdieren.
Wij hebben er eentje gekocht vandaag voor 599 euro met 70 euro cashback. Ik vind dat ding nu al fantastisch. Maakt beter schoon dan ik haha. Ook onder de bank doet hij het goed.
Kan iemand ook een merk noemen? Anders weten we nog niet waar we aan toe zijn 😀
Wij hebben katten en honden. We zijn tevreden met onze Roomba 400 serie deze hebben we al jaren, ik maak alleen nog maar gebruik voor de meubels van een kruimelstofzuiger. Pas op met waterbak voor huisdieren hiervoor is een robotstofzuiger niet geschikt!! Deze zetten wij op een veilige plek. Wij hebben deels tegels en tapijt in de woning op beiden ben ik erg tevreden met het resultaat.
Het merk Irobot roomba schijnen het beste te zijn.
Wij hebben de Blaupunkt met dweilfunctie en ik ben er heel blij mee.

Hij zuigt prima. Hij is rond, maar komt prima in alle hoekjes (door de langere borstels). Als ik zelf heb gezogen en dat ding daarna aanzet, komt hij alsnog met een halfvol bakje terug.

De dweilfunctie is niet bedoeld om je vloer grondig te boenen, want daar is hij niet sterk genoeg voor. Wat de dweil wel prima doet is het laatste stof meenemen, zodat je uiteindelijk een stofvrijer huis hebt.

Ik zet hem dagelijks even aan, en ik moet dat ook eigenlijk wel doen, want anders zit je bakje halverwege al vol. De opvang is dus niet zo groot, maar dan kan ook niet groot in een kleine stofzuiger natuurlijk.

De gewone stofzuiger gebruik ik eens per week om nog eens goed te zuigen, maar dat is eigenlijk niet echt nodig, behalve dan voor de trap, spinnenrag en andere plekken waar de dweil niet komt.
Wij hebben nu dus een irobot roomba 896. Deze heeft ook een staafje die als onzichtbare muur werkt. Deze kan je dus bij de voeder en waterbak van de dieren zetten en dan gaan hij daar omheen. Hebben we in werking gezien en doet dat goed! 'Stoot' dan tegen de onzichtbare muur en gaat dan een andere kant op. De haren pakt hij supergoed op en het huis is een stuk frisser nu :D
Sinds een paar weken heb ik de Xiaomi Roborock S50.
Superding!
Rond, maar met goed uitstekend zijborsteltje waardoor alles toch goed wordt meegepakt.
En met een handige app, kan je precies zien waar hij is geweest en hoe hij zijn rondje heeft gedaan :cheer:

Het scheelt gigantisch in kattengrind en -haren. Pakt alles erg goed mee, aardig vol bakje na een rondje rijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven