GTA

07-06-2018 18:44 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van mijn jongens van 9 en 7 vertellen beiden dat er kinderen in kun klas GTA mogen spelen.
Voor mij is dat hier best een no go......
Hoe gaan jullie met die leeftijdsgrenzen om? Ik wil er soms nog een eens een jaar vanaf wijken maar ben er eigenlijk best strikt in
Anárion schreef:
08-06-2018 15:02
Op de borst klopperij? Dus omdat iemand iets goed vindt, wat in jouw ogen niet kan, is het een soort van stoerdoenerij? Daar heeft het toch helemaal niks mee te maken.
Het laatste wat ik erover zeg want ik vind het een beetje wellus-nietus worden.

Nee, als iemand iets goed vind wat ik niet goed vind is dat niet gelijk stoerdoenerij.

Maar we hebben het niet over zomaar iets maar over GTA. Een nogal controversieel spel toch? Dat heb ik niet zomaar verzonnen hoor. Ik ben echt niet de enige. Heel veel mensen vinden dit een te gewelddadig spel.

En daarom vind ik het een beetje op de borst kloppen: mijn kind mag dit extreem gewelddadige spel wel spelen, en kijk eens: onderzoek wijst uit dat dat mijn kind niet extra schaad. Nogmaals vind ik het totaal onnodig om een kind dit te laten spelen, onderzoek of niet.

Prima dat jij dit niet zo wil zien, ik heb het immers ook over jouw reactie, maar zo komt het voor mij over.

Laten we het erop houden dat we het duidelijk niet eens zijn over GTA en over hoe jouw reacties en die van Star op mij overkomen.

Fijn weekend.
Madre schreef:
08-06-2018 14:52
Ik weet wat het betekent hoor.
Ik vind het inderdaad een beetje op de borst klopperij als je zegt dat je kind GTA mag spelen en daarbij, om te bewijzen dat het allemaal zo erg niet is, allerlei artikelen plaatst.

Maar hey, dat is mijn gevoel en idee he.
Als jij zegt dat het niet zo is, prima.

In mijn wereld is dit spel echt voor niemand 'geschikt'.
Er zijn genoeg andere vermakelijke spellen in de wereld die niet zo'n bizarre spellijn hebben.

Mijn Amerika-opmerking sloeg overigens op het sugarcoaten,
Amerika is heel goed in het wegbliepen van woorden of wazig maken van naakt.

Ik vind een spel zonder bloed geen sugarcoaten. Het is gewoon een spel zonder bloed. Het blijft nog steeds animatie dus 'niet echt'. Voor mij is het niet logischer om een geanimeerd spel met bloed te hebben omdat dat nu eenmaal de consequentie van schieten is.

Ik heb helemaal nergens gezegd dat mijn kind GTA mag spelen, dus ik heb geen idee wat je me allemaal in de schoenen wil schuiven over waar ik trots op zou zijn?
Star² schreef:
08-06-2018 15:21
Ik heb helemaal nergens gezegd dat mijn kind GTA mag spelen, dus ik heb geen idee wat je me allemaal in de schoenen wil schuiven over waar ik trots op zou zijn?
Je hebt gelijk, ik haal 2 personen door elkaar.
Vroeger bij de Disney films scheet je in je broek van angst van sommige van die heksen en andere boeven, dat is nou eens een geweldige kindertijd. Tegenwoordig zijn de kinderfilms allemaal zo slap en zo extreem kinderlijk, hoe gaan deze kinderen later in godsnaam zijn, of terugkijken naar hun slappe kindertijd?

Wij Nederlanders worden echt steeds ergere mietjes. Stel je voor dat je in een fictief spel een fictieve persoon doodrijd of neer knalt. Een gezond kind snapt dat het nep is en dat het in het echt niet kan. Maar ondertussen mag het zelfde kind wel een film zien waar iemand neergeschoten wordt, een film! Iets wat veel realistischer overkomt tot een kind! Maar nee iets wat overduidelijk nep is moet je diep wegstoppen en het allemaal van je kind afhouden. Zou eerder andersom moeten?

Over een paar jaar wanneer ze ouder zijn gaan ze hier serieus om gepest worden, of zich minder voelen. Al hun klasgenootjes die praten over die ene nieuwe stoere horror film of game, die het desbetreffende kind niet mag spelen van zijn of haar zwakke ouders. En dan gaan ze eens op logeerpartij bij een klasgenoot en spelen ze het alsnog op hun 12 of 13e en vervolgens realiseert het kind wat het mist, gaat het een rebel worden en daar ga je nog heel veel gezeik van krijgen wanneer het echte puberaal gedrag naar voren komt. Leuk man dat ene spelletje verbieden!

Hoe erg je je kind ook dingen verbied, zodra ze wat zelfstandiger worden gaan ze JUIST verlangen naar de dingen die verboden zijn want dat is het puberale gedrag, opzoek naar sensatie. Hoe strenger je iets verbied des te harder het terug gaat kaatsen in je gezicht.

Voel je overigens niet aangevallen als tegenstander, ik deel hier gewoon mijn mening en ik probeer niks door iemand zijn of haar strot te duwen. Als je echt denk dat dit beter is voor je kind vooral doen, maar naar mijn mening bega je een fout.
Madre schreef:
08-06-2018 15:15
Maar we hebben het niet over zomaar iets maar over GTA. Een nogal controversieel spel toch? Dat heb ik niet zomaar verzonnen hoor. Ik ben echt niet de enige. Heel veel mensen vinden dit een te gewelddadig spel.

En daarom vind ik het een beetje op de borst kloppen: mijn kind mag dit extreem gewelddadige spel wel spelen.
Apart dat je mij (en anderen) zo vindt overkomen. We hebben het over een spel en ik geef aan dat mijn kind het speelt en dat ik het mee vind vallen. Ik doe nergens stoer of trots, en dat heb ik anderen ook niet zien doen. Lekker makkelijk om op deze manier de discussie af te kappen.

Fijn weekend.
...
Mijn zoon speelt GTA vanaf dat hij 9 is. Daar kwam ik overigens pas achter toen hij 15 was.
Heel vervelend, in een gesprek met een vriendin terwijl ik vertelde dat ik het niet goed vond dat mijn kinderen op jonge leeftijd dit soort spelletjes speelde.
Mijn zoon zat erbij en zei stomverbaasd dat hij al GTA speelde toen hij 9 was. Nooit geweten, ook nooit gezien. Terwijl ik in mijn beleving hem regelmatig controleerde op die leeftijd.
Hij heeft er echter niks aan overgehouden en zei dat hij op 9- jarige leeftijd echt al wel wist dat het maar een spelletje is.
Hij is nu 19, toen ik hem vroeg of zijn kinderen later dit soort spelletjes mogen spelen op jonge leeftijd, zei hij dat het van ouders slimmer is om uit te leggen over wat echt is en wat een spel is dan het verbieden van dit soort spellen.
Ook vriendjes die dit spel niet mochten spelen, speelden dit gewoon bij vriendjes en keken op Youtube naar beelden van dit soort spelletjes.
Ik denk dat hij geleiding heeft, voorlichting en communiceren met je kind is volgens mij slimmer dan verbieden.
koko67 schreef:
08-06-2018 16:24
Mijn zoon speelt GTA vanaf dat hij 9 is. Daar kwam ik overigens pas achter toen hij 15 was.
Heel vervelend, in een gesprek met een vriendin terwijl ik vertelde dat ik het niet goed vond dat mijn kinderen op jonge leeftijd dit soort spelletjes speelde.
Mijn zoon zat erbij en zei stomverbaasd dat hij al GTA speelde toen hij 9 was. Nooit geweten, ook nooit gezien. Terwijl ik in mijn beleving hem regelmatig controleerde op die leeftijd.
Hij heeft er echter niks aan overgehouden en zei dat hij op 9- jarige leeftijd echt al wel wist dat het maar een spelletje is.
Hij is nu 19, toen ik hem vroeg of zijn kinderen later dit soort spelletjes mogen spelen op jonge leeftijd, zei hij dat het van ouders slimmer is om uit te leggen over wat echt is en wat een spel is dan het verbieden van dit soort spellen.
Ook vriendjes die dit spel niet mochten spelen, speelden dit gewoon bij vriendjes en keken op Youtube naar beelden van dit soort spelletjes.
Ik denk dat hij gelijk heeft, voorlichting en communiceren met je kind is volgens mij slimmer dan verbieden.
koko67 schreef:
08-06-2018 16:24
Natuurlijk hebben ze het allemaal al op YouTube gezien of ooit bij een vriendje gespeeld.
Ze kunnen prima onderscheid maken tussen echt en nep en gaan echt geen gewelddadig gedrag vertonen door zo'n spel. Doen ze dat wel, dan heeft het kind een ander soort probleem/stoornis.
...
Madre schreef:
08-06-2018 15:33
Je hebt gelijk, ik haal 2 personen door elkaar.

No worries.
Xanthan schreef:
08-06-2018 11:51
Dat doet echt iedereen die GTA speelt.. het zit er niet voor niets in als optie en het spelt is niet voor niets zo populair. Die makers weten dondersgoed wat mensen leuk vinden.

Ik vind het reuze naief om te denken dat je het optioneel ook heel braaf kan spelen en dat kinderen dat zullen doen..
Precies... het spel komt er om die reden hier niet in, hoewel ik zelf een fervent gamer ben en het mij stiekem erg leuk lijkt om te spelen ;-D maar ik kan het risico niet nemen met mijn 9-jarige als dat spel hier rondslingert...
Lunar schreef:
08-06-2018 17:07
Precies... het spel komt er om die reden hier niet in, hoewel ik zelf een fervent gamer ben en het mij stiekem erg leuk lijkt om te spelen ;-D maar ik kan het risico niet nemen met mijn 9-jarige als dat spel hier rondslingert...
Waar ben je bang voor?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven