Onzeker over seks

10-06-2018 11:24 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

De laatste tijd of misschien altijd wel heb ik mijn twijfels over seks. Soms denk ik namelijk aseksueel te zijn..

Nu heb ik ook maar één bedpartner gehad en misschien moet ik meer experimenteren. Maar als ik nooit opgewonden word hoe zou het experimenteren mij dan nog moet helpen?

Ik weet gewoon niet zo goed hoe ik dus in elkaar zit en ik heb het gevoel dat ik seks moet hebben, omdat iedereen het doet en mensen erover willen praten. Ik ben een 20 jarige meid en als je vriendinnen erover hoort praten en je amper wat kan toevoegen voel je je toch snel alleen.

Misschien zijn hier mensen die het herkennen? Dat eigenlijk normaal is? Want zelf weet ik het echt niet meer..
Misschien moet je het eens met oudere mannen proberen
Hoi TO,

Misschien komt het nog, misschien niet. Misschien hangt het van je partner af, misschien niet.

Maar ga niet iets forceren dat er niet is, omdat anderen het wel doen. Pas je niet aan, aan het normaal van anderen, maar wees jezelf en doe wat jou gelukkig maakt. En als jij geen behoefte hebt aan seks, dan is er helemaal niks mis mee om geen seks te hebben.
Jij moet niks en al helemaal niet seks hebben, omdat anderen het doen.

Toevallig las ik van de week onderstaande stuk op vrouw.nl. En ik ken zelf ook enkelen die aseksueel zijn, al ben ik het niet, dus je bent zeker niet de enige.

https://vrouw.nl/artikel/lezerscolumn/5 ... iet-gezien
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Blondie222 schreef:
10-06-2018 11:34
Misschien moet je het eens met oudere mannen proberen
Volgens mij begrijp jij niet waar TO mee worsteld, als dit jouw advies is.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Heb je weleens seks met jezelf?
Hips, hopsakee en pierlala.
lollypopje schreef:
10-06-2018 11:38
Hoi TO,

Misschien komt het nog, misschien niet. Misschien hangt het van je partner af, misschien niet.

Maar ga niet iets forceren dat er niet is, omdat anderen het wel doen. Pas je niet aan, aan het normaal van anderen, maar wees jezelf en doe wat jou gelukkig maakt. En als jij geen behoefte hebt aan seks, dan is er helemaal niks mis mee om geen seks te hebben.

Toevallig las ik van de week onderstaande stuk op vrouw.nl. En ik ken zelf ook enkelen die aseksueel zijn, al ben ik het niet, dus je bent zeker niet de enige.

De telegraaf, sensatiekrant, weinig informatief .

Hier staat meer over a seksualiteit : https://www.gezondheidsnet.nl/seks-en-s ... e-aan-seks
@Julia Dat weet ik. Ik deelde het ook niet voor de informatie, maar meer voor de herkenning die TO er misschien in vind.
lollypopje schreef:
10-06-2018 11:38
Hoi TO,

Ik vind vervelend en frustrerend en ik kan er ook met niemand over praten. Bedankt voor het artikel!
Merl0t schreef:
10-06-2018 11:45
Heb je weleens seks met jezelf?
jup
Misschien kan je eens met een seksuoloog praten?
@TO Ik heb wel eens iets gelezen over een forum voor aseksuelen. Als je denkt dat je dat bent, dan vind je daar misschien herkenning.
ElfjeLobbie schreef:
10-06-2018 12:41
jup
Raak je dan opgewonden?
Want dan ben je niet a-seksueel. Dan heb je simpelweg nog niet de juiste persoon getroffen. Of je bent een laatbloeier, dat je eerst rustig moet ontdekken op je eigen tempo.
Praat jezelf dan geen zware dingen aan, maar neem de tijd om te ontdekken wat wel werkt voor je.

Ik had ook pas bij sekspartner 3 door hoe 't een beetje werkte. Toen werd het pas fijn en leuk. Niks geks aan hoor.
Merl0t schreef:
10-06-2018 13:03
Raak je dan opgewonden?
Want dan ben je niet a-seksueel. Dan heb je simpelweg nog niet de juiste persoon getroffen. Of je bent een laatbloeier, dat je eerst rustig moet ontdekken op je eigen tempo.
Praat jezelf dan geen zware dingen aan, maar neem de tijd om te ontdekken wat wel werkt voor je.

Ik had ook pas bij sekspartner 3 door hoe 't een beetje werkte. Toen werd het pas fijn en leuk. Niks geks aan hoor.
Maar hoe moet ik dan verantwoorden dat ik geen enkele opwinding ervaar bij een naakt lichaam of seks? Het is niet alleen de seks waar ik aan twijfel, maar ook de aantrekkingskracht. Ik kan hoogstens een jongen knap of aantrekkelijk vinden, maar verder komt het dus ook niet..

Ik wil mijzelf geen zware dingen aanpraten in tegendeel. Ik heb vaker deze gedachtes gehad en ik dacht als ik seks had het wel opgelost zou zijn. Niet dus
lollypopje schreef:
10-06-2018 12:50
@TO Ik heb wel eens iets gelezen over een forum voor aseksuelen. Als je denkt dat je dat bent, dan vind je daar misschien herkenning.

Inderdaad heb het gevonden :), misschien een betere plek om het uit te zoeken
Merl0t schreef:
10-06-2018 13:03
Raak je dan opgewonden?
Dit klopt niet. A-seksueel betekent dat je geen behoefte aan seks met een ander hebt. Zelfbevrediging staat daar los van.
ElfjeLobbie schreef:
10-06-2018 13:23
Maar hoe moet ik dan verantwoorden dat ik geen enkele opwinding ervaar bij een naakt lichaam of seks? Het is niet alleen de seks waar ik aan twijfel, maar ook de aantrekkingskracht. Ik kan hoogstens een jongen knap of aantrekkelijk vinden, maar verder komt het dus ook niet..

Ik wil mijzelf geen zware dingen aanpraten in tegendeel. Ik heb vaker deze gedachtes gehad en ik dacht als ik seks had het wel opgelost zou zijn. Niet dus
Je kunt romantisch a-seksueel zijn, dan wil je wel een relatie en kun je ook verliefd worden, maar koppel je dat niet aan seks of seksuele aantrekkingskracht.

Je kunt ook een laag libido hebben. Veel mensen vinden seks erg belangrijk, maar er zijn ook zat mensen die er weinig mee hebben. Dat kan ook gewoon.
iris1969 schreef:
10-06-2018 13:31
Je kunt romantisch a-seksueel zijn, dan wil je wel een relatie en kun je ook verliefd worden, maar koppel je dat niet aan seks of seksuele aantrekkingskracht.

Je kunt ook een laag libido hebben. Veel mensen vinden seks erg belangrijk, maar er zijn ook zat mensen die er weinig mee hebben. Dat kan ook gewoon.
Heeft mijn libido wel echt het nulpunt bereikt..
Ik vind het altijd maar ongemakkelijk vooral omdat het mij niet echt interesseert. Ik praat er wel is over met vriendinnen en inderdaad de 1 heeft meer de seks drang dan de ander. Alleen uiteindelijk herken ik mij niet echt in hun
iris1969 schreef:
10-06-2018 13:27
Dit klopt niet. A-seksueel betekent dat je geen behoefte aan seks met een ander hebt. Zelfbevrediging staat daar los van.
Oh oké. Dan ga ik me beter inlezen! Ik dacht dat seksuele opwinding voelen je niet a-seksueel maakt.
ElfjeLobbie schreef:
10-06-2018 13:23

Ik kan je niet adviseren hierin, merk ik. Daarvoor weet ik niet genoeg af van weinig tot geen lustgevoelens ervaren. Ik heb het niet zo ervaren als jij het beschrijft. Wel dat het van ver moest komen. Maar het kwam wel.
TO, ik herken het wel uit tijden in mijn leven dat ik er allerlei dingen speelden in mijn leven. In mijn puberteit thuis, en later andere dingen.
Toen ik jong was was ik amper met vriendjes (of vriendinnetjes, ik ben bi) bezig, veel meer met 'serieuze' zaken.
Dat ik tamelijk preuts ben opgevoed speelde waarschijnlijk ook mee.
Er waren ook niet zoveel mensen die ik erg aantrekkelijk vond en dat geldt nog steeds wel.

Ik heb later, na mijn 25-ste, het één en ander ingehaald, en ik heb nu nog steeds best een fikse seksdrive.
Wat ik wil zeggen : het kunnen ook fases zijn in je leven, maak je niet te druk.
nounou
Merl0t schreef:
10-06-2018 14:18
Ik kan je niet adviseren hierin, merk ik. Daarvoor weet ik niet genoeg af van weinig tot geen lustgevoelens ervaren. Ik heb het niet zo ervaren als jij het beschrijft. Wel dat het van ver moest komen. Maar het kwam wel.
Dat geeft niet, toch bedankt voor jou inzicht.
Toen ik jouw leeftijd had, had ik helemaal geen ervaring en dacht ik ook aseksueel te zijn. Inmiddels weet ik wel beter, haha!

Voor mij begint seksuele aantrekkingskracht pas als er een klik is. Demiseksueel, om er even een label op te plakken. Dat ik dacht dat ik aseksueel was, was eigenlijk dus een gebrek aan leuke mannen, of in ieder geval niet de diepte die ik zocht.

TO: ik snap je goed. Zoals lollypopje ook aangeeft: doe niets wat je niet wilt door druk van buitenaf. Er zitten geen richtlijnen aan het hebben van seks.
Misschien was je eerste seksuele ervaring niet wat je ervan gehoopt had? In elk geval hoop ik dat je, op je eigen tempo, verder mag ontdekken hoe het voelt om door een ander bemind te worden. Het kan vooral een versterking betekenen wanneer je reeds romantische gevoelens voor iemand ontwikkelde. Louter seks wanneer je de behoefte daar niet voor voelt, lijkt me geen goed idee in jouw geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven