Bof

04-06-2018 14:56 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb het vermoeden dat mijn zoontje (2,5 jaar) de bof heeft. Aan één kant van zijn wang een bult en heeft 39 verhoging. Om dit zeker te weten (aangezien het besmettelijk is en hij dan niet naar de opvang kan) moet ik de dokter bellen. Is het hiervoor nodig de spoed te bellen, of kan ik wachten tot 16.00 uur wanneer de dokter weer bereikbaar is?

Bedankt alvast!
Is hij niet ingeent dan?

Ik zou wachten tot 16u, dat is nog maar een uur. Het is naar, maar geen noodsituatie toch?
Frox schreef:
04-06-2018 14:59
Is hij niet ingeent dan?

Ik zou wachten tot 16u, dat is nog maar een uur. Het is naar, maar geen noodsituatie toch?
Jawel hij heeft alle inentingen gehad! Is het dan 100% zeker dat ze het niet kunnen krijgen? Ik weet het niet zeker namelijk, is maar een vermoeden. Nee heb je gelijk in niet echt nood, maar denk toch even hier vragen!
Kan van alles zijn. Ik zou gewoon even tot 16 uur wachten, dat is het al bijna.
Even goed in zijn mond kijken of het geen doorkomende kiezen zijn.

En anders idd even wachten tot 16.00... het is geen spoedgeval
inenten is nooit een 100% garantie.
is het geen insecten steek? omdat het maar aan 1 kant van zijn gezichtje is

en goed om even naar de huisarts te gaan, bel voor de zekerheid even het kdv met de vraag of er andere kinderen met bof achtige verschijnselen zijn gemeld, wellicht is er dit weekend iets veranderd bij andere kindjes en weet jij dat nog niet omdat je er vandaag niet bent geweest. de huisarts zal hier zeker om vragen bij een evt consult
Ik kreeg eens grondig op mijn flikker omdat ik het spoednummer van de huisarts belde terwijl er niemand dood lag te gaan.. Blijkbaar mag je alleen in dat geval het spoednummer van de huisarts bellen.

Toen ik opmerkte dat je dan 112 moet bellen ontsproot de telefoniste in woede en was ik bijdehand..
GlitterCupcake schreef:
04-06-2018 15:13
Ik kreeg eens grondig op mijn flikker omdat ik het spoednummer van de huisarts belde terwijl er niemand dood lag te gaan.. Blijkbaar mag je alleen in dat geval het spoednummer van de huisarts bellen.

Toen ik opmerkte dat je dan 112 moet bellen ontsproot de telefoniste in woede en was ik bijdehand..
O dat heb ik ook een keer gehad, ik mocht van assistente 1 terugbellen op het spoednummer, ivm lunchpauze, het was geen spoed, maar we moesten nog even wat kortsluiten. Toen belde ik het spoednummer, kreeg ik assistente 2 aan de telefoon, en toen kreeg ik de wind van voren.
Die kreeg zij van mij daarna ook. En van assistente 1 daarna overigens ook
Voltooid schreef:
04-06-2018 15:01
Jawel hij heeft alle inentingen gehad! Is het dan 100% zeker dat ze het niet kunnen krijgen? Ik weet het niet zeker namelijk, is maar een vermoeden. Nee heb je gelijk in niet echt nood, maar denk toch even hier vragen!

Het kan wel, maar de kans is heel klein, zeker wanneer je in je omgeving de enige bent. Ik zou eerder aan een ontsteking denken. Maar het is bijna 16u, dan kun je bellen. Beterschap!
Bellen als je het niet vertrouwd. Maar denk eerder een doorkomende kies.
En? Wat zei de huisarts?
Nou ja.. dat dus..
JuliaChild schreef:
04-06-2018 15:11
is het geen insecten steek? omdat het maar aan 1 kant van zijn gezichtje is
Zou kunnen inderdaad. Mijn dochter had op die leeftijd een keer een muggenbeet die was gaan ontsteken en haar wang was toen ook zo dik dat het leek of ze de bof had.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
GlitterCupcake schreef:
04-06-2018 15:13

Ik had een keer blijkbaar per ongeluk op het doorkiesnummer van spoed geklikt, maar toen vroegen ze gelukkig op normale toon of ik even opnieuw kon bellen en dan niet via spoed. Vind het altijd zo stom als ze meteen zo van leer trekken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ons kind ook ingeënt en toch de bof gehad.
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Vanochtend bij de dokter geweest en het is inderdaad de bof!
Bof jij even :flag:

Maar even serieus. Geef je kleine maar veel liefde en knuffels. Ijsjes zijn ook lekker met de bof :heart:
Hi!!

Om nog even hierop terug te komen.. is er misschien iemand die bekend is met bof bij zijn/haar kids? Volgende week woe op dond gaan mijn zoontje en ik op vakantie, maar de bult is nog niet afgenomen tot nu toe.. koorts heeft ie niet meer gelukkig! Maar een weekje op vakantie (met vliegtuig) kan dat? De besmettingstijd is ookal voorbij.. ik bedoel meer in de zin voor mn zoontje zelf..
Wat vervelend dat je kindje de bof heeft (gehad?). Bij vermoeden van een besmettelijke ziekte mag het cabinepersoneel je weigeren. Wellicht handig om een doktersverklaring achter de hand te hebben dat hij niet meer besmettelijk is?

En ik weer dat de speekselklier opzwelt en daarom de dikke wang, maar zijn alle holtes en de neus etc wel goed open? Anders kan hij daar ook nog last van krijgen met vliegen. Dus ik zou morgen even de HA bellen om te overleggen ;-)
Meme86 schreef:
11-06-2018 19:35
Wat vervelend dat je kindje de bof heeft (gehad?). Bij vermoeden van een besmettelijke ziekte mag het cabinepersoneel je weigeren. Wellicht handig om een doktersverklaring achter de hand te hebben dat hij niet meer besmettelijk is?

En ik weer dat de speekselklier opzwelt en daarom de dikke wang, maar zijn alle holtes en de neus etc wel goed open? Anders kan hij daar ook nog last van krijgen met vliegen. Dus ik zou morgen even de HA bellen om te overleggen ;-)
Zijn holtes zijn zo ver ik weet wel goed open, want voor de uitbraak snurkte hij als een gek, dat is nu weg gelukkig. Vanochtend bij de ha geweest om speeksel af te nemen (hebben ze vorige week niet gedaan gewoon gezegd ja het is de bof). Vroeg hier om een verklaring voor het vliegen, maar hij zei in Turkije zijn ze niet ingeënt tegen de bof.... :@@: Maar zo ver ik weet is het nu niet meer besmettelijk..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven