Verloop miskraam
dinsdag 12 juni 2018 om 21:34
Vrijdag heb is mijn miskraam begonnen na twee dagen bloedverlies. Ik verloor die vrijdag een soort zak / vliesachtig weefsel. Ik kon er geen vruchtje of iets in herkennen. Het was iedergeval zo groot dat ik wel dacht dat het compleet was.
Daarna bloedverlies als een menstruatie, soms wat kleine stolseltjes.
Gisteren (maandag) verloor ik eind van de dag ineens nog een stuk weefsel, dit was donkerrood en echt een compact stuk (kipfilet-achtig), ongeveer 7cm.
Vandaag heb ik nog steeds zo’n gevoel alsof er nog wat zit. Ik heb niet veel kramp gehad, vrijdag was het ergst, nu voel ik af en toe zo’n menstruatiegevoel.
Vanuit het ziekenhuis vrij weinig info gekregen en moet morgen bellen om een controle afspraak te maken.
Zou het kunnen dat het vruchtje zelf er nog uit moet? Kan dat nog als laatste komen?
Daarna bloedverlies als een menstruatie, soms wat kleine stolseltjes.
Gisteren (maandag) verloor ik eind van de dag ineens nog een stuk weefsel, dit was donkerrood en echt een compact stuk (kipfilet-achtig), ongeveer 7cm.
Vandaag heb ik nog steeds zo’n gevoel alsof er nog wat zit. Ik heb niet veel kramp gehad, vrijdag was het ergst, nu voel ik af en toe zo’n menstruatiegevoel.
Vanuit het ziekenhuis vrij weinig info gekregen en moet morgen bellen om een controle afspraak te maken.
Zou het kunnen dat het vruchtje zelf er nog uit moet? Kan dat nog als laatste komen?
dinsdag 12 juni 2018 om 21:46
'Het vruchtje' zul je niet als zodanig herkennen, omdat dat nog nauwelijks vorm en volume had. Wrsch heeft dat in één van de stolsels gezeten.
Als het bloedverlies niet afneemt wel even contact opnemen met je huisarts of verloskundige (als je die al hebt).
Als het bloedverlies niet afneemt wel even contact opnemen met je huisarts of verloskundige (als je die al hebt).
You can achieve anything that doesn't require skill or knowledge.
Week 6 van de Extremely Demotivational Calendar
dinsdag 12 juni 2018 om 21:53
Mijn miskraam duurde alles bij elkaar ongeveer een week. Eerst een dag of 4 toenemend bloedverlies, met toenemende pijn. Toen een soort weeën en het daadwerkelijk verlies van de zwangerschap. Daarna nog een paar dagen afnemend bloedverlies.
dinsdag 12 juni 2018 om 22:09
Ik weet niet of wij er iets zinnigs over kunnen zeggen. Ik heb met twaalf weken een miskraam gehad van een vruchtje van bijna negen weken. De miskraam is volledig pijnloos verlopen, dus wel/geen of weinig/veel krampen zeggen ook niks over of het al voorbij is. Krijg je nog een echo?
Sterkte verder. Een miskraam is nooit leuk
Sterkte verder. Een miskraam is nooit leuk
dinsdag 12 juni 2018 om 22:13
DankjewelLobeliaroze schreef: ↑12-06-2018 22:09Ik weet niet of wij er iets zinnigs over kunnen zeggen. Ik heb met twaalf weken een miskraam gehad van een vruchtje van bijna negen weken. De miskraam is volledig pijnloos verlopen, dus wel/geen of weinig/veel krampen zeggen ook niks over of het al voorbij is. Krijg je nog een echo?
Sterkte verder. Een miskraam is nooit leuk![]()
Ik moet morgen bellen voor een afspraak. Wilde eigenlijk even aankijken of het bloedverlies wat minder wordt. Lijkt me niks als ze weer inwendig een echo maken als ik nog vloei.
dinsdag 12 juni 2018 om 22:20
Ik heb met 6 weken een miskraam gehad. Ik verloor eerst net als jij een stuk weefsel. Ik dacht dat dat alles wel was maar verloor later weer wat. Daarna naar de gyn geweest voor een echo. Daar bleek mijn baarmoeder nog niet schoon dus een curettage gehad.
Maar dit zegt natuurlijk niks over jou, misschien is je baarmoeder al wel schoon. Een inwendige echo is niet fijn maar je hebt wel duidelijkheid na die echo en dat lijkt me wel fijn.
Maar dit zegt natuurlijk niks over jou, misschien is je baarmoeder al wel schoon. Een inwendige echo is niet fijn maar je hebt wel duidelijkheid na die echo en dat lijkt me wel fijn.
dinsdag 12 juni 2018 om 22:24
Heb je dan ook nog de optie om af te wachten of moet je gelijk een curretage? Het liefst wil ik -mocht er nog wat zitten- natuurlijk dat het vanzelf gaat.strontvlieg schreef: ↑12-06-2018 22:20Ik heb met 6 weken een miskraam gehad. Ik verloor eerst net als jij een stuk weefsel. Ik dacht dat dat alles wel was maar verloor later weer wat. Daarna naar de gyn geweest voor een echo. Daar bleek mijn baarmoeder nog niet schoon dus een curettage gehad.
dinsdag 12 juni 2018 om 22:30
Dat hangt vaak samen met hoe veel bloed je (nog) verliest, maar vraag dat vooral na.Chickeletta schreef: ↑12-06-2018 22:24Heb je dan ook nog de optie om af te wachten of moet je gelijk een curretage? Het liefst wil ik -mocht er nog wat zitten- natuurlijk dat het vanzelf gaat.
Mijn ervaring is dat ze in het zkhs nogal snel aannemen dat je wilt dat het zo snel mogelijk voorbij is en ze daarom snel een curettage voorstellen.
Ik wilde destijds wachten en heb daar echt wel moeite voor moeten doen.
dinsdag 12 juni 2018 om 22:36
Ik kreeg gelijk de volgende dag de curettage. Ik had het weekend daarvoor wel nog medicatie gekregen waar de baarmoeder van samen zou trekken maar ik had op internet zulke horrorverhalen gelezen over dat medicijn dat ik het niet aandurfde. Dat weekend verloor ik toch nog een stolsel maar de gyn vond het toch verstandig om nog even te checken dmv een echo, hierop bleek het dus nog niet schoon. Ik verloor niet veel bloed meer op dat moment.Chickeletta schreef: ↑12-06-2018 22:24Heb je dan ook nog de optie om af te wachten of moet je gelijk een curretage? Het liefst wil ik -mocht er nog wat zitten- natuurlijk dat het vanzelf gaat.
dinsdag 12 juni 2018 om 22:43
Ja dat gevoel kreeg ik in het ziekenhuis ook. Ze wilden ook heel graag dat ik die pillen zou nemen, maar heb het niet gedaan. Hoor daar zoveel slechts over.Solomio schreef: ↑12-06-2018 22:30Dat hangt vaak samen met hoe veel bloed je (nog) verliest, maar vraag dat vooral na.
Mijn ervaring is dat ze in het zkhs nogal snel aannemen dat je wilt dat het zo snel mogelijk voorbij is en ze daarom snel een curettage voorstellen.
Ik wilde destijds wachten en heb daar echt wel moeite voor moeten doen.
Ik heb opzich ook wel vertrouwen in mijn lichaam dat het het zelf oplost.
dinsdag 12 juni 2018 om 22:45
Die medicijnen zie ik ook niet zitten inderdaad.strontvlieg schreef: ↑12-06-2018 22:36Ik kreeg gelijk de volgende dag de curettage. Ik had het weekend daarvoor wel nog medicatie gekregen waar de baarmoeder van samen zou trekken maar ik had op internet zulke horrorverhalen gelezen over dat medicijn dat ik het niet aandurfde. Dat weekend verloor ik toch nog een stolsel maar de gyn vond het toch verstandig om nog even te checken dmv een echo, hierop bleek het dus nog niet schoon. Ik verloor niet veel bloed meer op dat moment.
Ik ben benieuwd of het straks echt weg is. Voor alsnog ‘voelt’ het alsof er nog wat dwars zit.
dinsdag 12 juni 2018 om 22:45
die medicatie wilde ik dus ook niet nemen, hoorde er zoveel horrorverhalen over.Chickeletta schreef: ↑12-06-2018 22:43Ja dat gevoel kreeg ik in het ziekenhuis ook. Ze wilden ook heel graag dat ik die pillen zou nemen, maar heb het niet gedaan. Hoor daar zoveel slechts over.
dinsdag 12 juni 2018 om 23:37
Ik heb vorige week miskraam opgewekt met medicijnen. het vruchtje was gestopt met 6 weken, maar zelf was ik al bijna 4 weken aan het wachten op een natuurlijke miskraam. Het vruchtje kwam er na zo'n 12 uur uit, heb het goed kunnen zien. Helaas gister opnieuw veel bloedverlies nadat het afnam en toen heb ik nogmaals de medicatie ingenomen op advies van het ziekenhuis. Er kwam nog restweefsel mee. Ben wel benieuwd wat de horrorverhalen zijn want ik ben juist blij dat het met de medicatie eruit is gekomen. Zou juist geen curretage aanraden ivm verhoogd risico op verklevingen en vroeggeboorte bij een volgend kindje. Mijn ziekenhuis is ook erg terughouden in curretage en medicatie of afwachten is de eerste keuze.
Sterkte het is allemaal heel verdrietig
Sterkte het is allemaal heel verdrietig
woensdag 13 juni 2018 om 09:20
Hier juist niet. Het advies na de slechte echo was om de miskraam af te wachten. Een curettage deden ze wel als ik dat had gewild, maar ze waren heel duidelijk: liever eerst twee weken afwachten, en als de miskraam dan nog niet gekomen was, nog meer wachten. Ook toen er op de controle daarna nog een vliesje bleek te zitten: afwachten tot de volgende menstruatie.Chickeletta schreef: ↑12-06-2018 22:43Ja dat gevoel kreeg ik in het ziekenhuis ook. Ze wilden ook heel graag dat ik die pillen zou nemen, maar heb het niet gedaan. Hoor daar zoveel slechts over.
woensdag 13 juni 2018 om 09:24
De horrorverhalen zijn: veel pijn, langdurig proces, een hoog percentage dat na cytotec alsnog een curettage moet, een langdurig ontregelde menstruatie.Rosalie87 schreef: ↑12-06-2018 23:37Ik heb vorige week miskraam opgewekt met medicijnen. het vruchtje was gestopt met 6 weken, maar zelf was ik al bijna 4 weken aan het wachten op een natuurlijke miskraam. Het vruchtje kwam er na zo'n 12 uur uit, heb het goed kunnen zien. Helaas gister opnieuw veel bloedverlies nadat het afnam en toen heb ik nogmaals de medicatie ingenomen op advies van het ziekenhuis. Er kwam nog restweefsel mee. Ben wel benieuwd wat de horrorverhalen zijn want ik ben juist blij dat het met de medicatie eruit is gekomen. Zou juist geen curretage aanraden ivm verhoogd risico op verklevingen en vroeggeboorte bij een volgend kindje. Mijn ziekenhuis is ook erg terughouden in curretage en medicatie of afwachten is de eerste keuze.
Sterkte het is allemaal heel verdrietig![]()
Voor jou veel sterkte, het is ook nog erg vers.
woensdag 13 juni 2018 om 10:06
Dat klinkt wel fijner dan meteen ingrijpen.Lobeliaroze schreef: ↑13-06-2018 09:20Hier juist niet. Het advies na de slechte echo was om de miskraam af te wachten. Een curettage deden ze wel als ik dat had gewild, maar ze waren heel duidelijk: liever eerst twee weken afwachten, en als de miskraam dan nog niet gekomen was, nog meer wachten. Ook toen er op de controle daarna nog een vliesje bleek te zitten: afwachten tot de volgende menstruatie.
Bij de eerste afspraak begon ze gelijk al over die pillen en bangmakerij dat ik anders een infectie zou krijgen door het weefsel wat er te lang in zou zitten. Ook over een curretage was ze heel negatief. Ze riep meteen van alles over perforatie van de baarmoeder etc.
woensdag 13 juni 2018 om 10:08
Rosalie87 schreef: ↑12-06-2018 23:37Ik heb vorige week miskraam opgewekt met medicijnen. het vruchtje was gestopt met 6 weken, maar zelf was ik al bijna 4 weken aan het wachten op een natuurlijke miskraam. Het vruchtje kwam er na zo'n 12 uur uit, heb het goed kunnen zien. Helaas gister opnieuw veel bloedverlies nadat het afnam en toen heb ik nogmaals de medicatie ingenomen op advies van het ziekenhuis. Er kwam nog restweefsel mee. Ben wel benieuwd wat de horrorverhalen zijn want ik ben juist blij dat het met de medicatie eruit is gekomen. Zou juist geen curretage aanraden ivm verhoogd risico op verklevingen en vroeggeboorte bij een volgend kindje. Mijn ziekenhuis is ook erg terughouden in curretage en medicatie of afwachten is de eerste keuze.
Sterkte het is allemaal heel verdrietig![]()
Ach jij ook sterkte! Heftig hoor.
Ik heb al eens eerder een curretage ondergaan, dus als afwachten geen optie meer zou zijn zal ik daarvoor kiezen. Was me toen heel erg meegevallen.
Zo zie je maar weer dat iedereen z’n eigen ervaringen heeft
woensdag 13 juni 2018 om 10:09
Bedankt lobeliaroze.Lobeliaroze schreef: ↑13-06-2018 09:24De horrorverhalen zijn: veel pijn, langdurig proces, een hoog percentage dat na cytotec alsnog een curettage moet, een langdurig ontregelde menstruatie.
Voor jou veel sterkte, het is ook nog erg vers.
En daar kan ik me wel in vinden aangezien ik dus voor de tweede keer al medicatie heb gekregen en nog steeds bloed na ruim een week. Pijn viel mij gelukkig wel mee. Ik mocht van het ziekenhuis advil en paracetamol gebruiken en die twee samen combineren werkt erg goed. Hopelijk niet ook nog een curretage erachteraan dan.
woensdag 13 juni 2018 om 10:17
Bedankt. Gelukkig is de curettage jou vorige keer erg meegevallen. Ik zit hem ook wel te knijpen dat ook dat nog nodig is, maar wie weet is het nu met de medicatie opgelost.Chickeletta schreef: ↑13-06-2018 10:08Ach jij ook sterkte! Heftig hoor.
Ik heb al eens eerder een curretage ondergaan, dus als afwachten geen optie meer zou zijn zal ik daarvoor kiezen. Was me toen heel erg meegevallen.
Zo zie je maar weer dat iedereen z’n eigen ervaringen heeft![]()
Wel bijzonder al die verschillende ervaringen. Je hoort ook zoveel verhalen, ik ken dan weer iemand die na een curretage niet helemaal schoon was en toen ook weer heel lang moest wachten op de volgende menstruatie.
woensdag 13 juni 2018 om 11:12
Dat blijven bloeden zegt niet alles. Na mijn laatste miskraam ben ik blijven bloeden tot aan de menstruatie. Dus een maand. Dat was normaal zeiden ze in het ziekenhuis. Gewoon een hele cyclus gehad dus, met eisprong.Rosalie87 schreef: ↑13-06-2018 10:09Bedankt lobeliaroze.
En daar kan ik me wel in vinden aangezien ik dus voor de tweede keer al medicatie heb gekregen en nog steeds bloed na ruim een week. Pijn viel mij gelukkig wel mee. Ik mocht van het ziekenhuis advil en paracetamol gebruiken en die twee samen combineren werkt erg goed. Hopelijk niet ook nog een curretage erachteraan dan.